zondag 19 augustus 2012

De eerste week van opnieuw opa

17 Augustus 2012,

Deze week zit er weer bijna op. Er is weer veel gebeurd. Het grootste hoogtepunt was natuurlijk de geboorte van Sepp. Vanmorgen even gebeld, want het was de eerste keer dat Sepp thuis in zijn eigen wiegje sliep. Het geeft bij mij weer een trots gevoel dat ik opnieuw opa ben geworden. Bij Juno is het zo en bij Sepp hetzelfde gevoel.
 Alles is goed gegaan en Joost, Majella en Juno hebben een goede nachtrust gehad. Vanmorgen vroeg eerst even naar het ziekenhuis om bloed te prikken voor mijn cholesterol. Het was alweer een jaar geleden. Het prikken in mijn lijf ben ik nu wel gewend.
Ik heb zelf een goede nachtrust gehad. Gelukkig wel, want ik was gisteren behoorlijk moe en mijn slokdarm was ook wel iets gevoeliger. Na de nachtrust is het gelukkig een stuk beter weer. Alles komt omdat de bestraling z'n nawerk doet. Symptomen zijn ook een gevoeligere slokdarm en sneller vermoeid. Voor de gevoelige slokdarm slik ik dus een meddel, zoals ik al eerder meldde en de vermoeidheid gaat wel weer over. Ik moet me er niet helemaal aan de vermoeidheid overgeven, maar wel op z'n tijd rust nemen.
's Middags zijn wij nog even bij de kleine wezen kijken en wat meer slingers en ballnnen ophangen. Leida en ik zijn aan het eind van de middag lekker uit eten geweest.
Vanavond ga ik weer op tijd naar bed, omdat ik morgen toch nog een paar dingen wil realiseren.

18 Augustus 2012,

Vandaag willen we kijken naar een korte vakantie in het buitenland. Tevens zal ik onze auto wassen en Leida haar fietsband maken en mijn fietsband ook. Nee hoor geen achterstallig onderhoud.
Ik heb een onrustige nachtrust gehad. Veel wakker en dan lig ik te piekeren. Om 07:30 uur ben ik eruit gegaan voor mijn medicijn en daarna erweer in om toch een beetje slaap in te halen. Dit is gedeeltelijk gebeurt, want om 10:00 uur werd ik wakker. Koffie.
Na de koffie snel naar de fietsenwinkel en het reisburo. Het is behoorlijk warm dus vanmiddag even chillen in de tuin en dan reis boeken en naar Sepp.
De reis is nog niet geboekt en we zijn aan het begin van de avond naar JoMaJuSe gegaan.

19 Augustus 2012,

Het is al behoorlijk warm aan het worden en ik vond het verstandig om mijn avondwandeling maar in de ochtend te houden. De temperatuur is nog aangenaam en het is niet zo druk. De afgelopen 2 dagen heb ik trouwens verzaakt om te lopen. Vrijdag hadden we het druk en voor de zaterdag heb ik genoeg andere beweging gehad, fietsen.Dit mag ook in plaats van lopen. De nacht is goed gegaan en heb niet zoveel last van mijn slokdarm. Soms is het gevoelig met slikken. Zal maadag toch Zwolle even bellen. Mijn moeder komt koffie drinken dus nu even pauze. Als ze weg is ga ik nog even naar Juno om haar strijkijzer speelgoed te brengen. Moesten batterijen in, dus die ouwe is daar wel weer gek genoeg voor. Het is natuurlijk ook een hele goeie smoes om Sepp even te bekijken, want deze opa is net zo gek met Sepp als met Juno. Hier een foto van kleine Sepp en trotse opa.

 


Vanmiddag gaan we op verjaardagsvisite, want dat gaat natuurlijk ook gewoon door. Wel op een andere manier, want ik moet wel eten op de normale tijden voor mijn medicijn. De volgende keer een foto van Juno, Sepp en Opa, of iets anders.
Ben vandaag wel vermoeiender dan de andere dagen. Weet niet of het warme weer ook meespeeld. Ben om 18:15 uur even naar bed gegaan om toch maar even uit te rusten. De vakantie zal hoogstwaarschijnlijk naar Bulgarije gaan aan de Zwarte Zee. Leida heeft dit opgezocht op internet.
Zo nu koffie bij de buurtjes en dan op naar de nieuwe week.

5 opmerkingen:

  1. Trotse opa met ons mooie kereltje en mooie meisje op de achtergrond. Het lijkt net of Sepp een beetje naar je lacht!

    Dikke knuffel van ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige foto weer. De trots straalt van je af broertje ;)Het is precies zoals Majella of Joost zegt: net of Sepp aan het lachen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi klein kereltje, en dan bedoel ik je kleinzoon natuurlijk.
    Ik lees in je blog dat je thuis aan het TPM bent geslagen, ga zo door, je weet dat dit op lange termijn het beste resultaat geeft.
    En voor degene die dit ook lezen, TPM betekent Teams Presteren Meer.
    groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ja ik heb ook eindelijk uitgevonden hoe ik hier moest reageren. Al een aantal keer gedaan maar dit mislukte steeds. Je hebt het maar druk mee met het sporten. Ik zal een voorbeeld aan je moeten stellen... Laat ik morgen ook maar beginnen met hardlopen. Hey pa we kunnen samen de cascaderun wel gaan lopen:P
    Tot morgen xx Jurjen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He maatje,
      Ik houd je eraan, tenminste dan moet de ouwe zich goed voelen. Ik zal mijn onco therapeute en onco mdl arts vragen of ik dit mag.

      xx de ouwe.

      Verwijderen