zaterdag 4 augustus 2012

De dag van begin bestraling

Vrijdag 3 Augustus 2012,
Ik heb een redelijk goede nachtrust gehad. Rond 04:00 uur werd ik wakker en ben naar het toilet gegaan. Daarna met tussenpozen geslapen. 08:30 uur goed uitgerust opgestaan. We wilde bij Majella koffie drinken , maar die ging al op koffie visite. Meisje vooral doorgaan daarmee. Leida en ik hebben lekker thuis koffie gedronken. Rond 10:30 uur kwamen Henk en Sonja. Daar hadden we alleen telefonisch contact mee gehad. Voor de rest een relaxte morgen gehad.
Ik moest om 14:30 uur in het Sophia Zwolle zijn voor mijn intake gesprek. De radioloog heeft mij gevraagd om het hele verhaal te vertellen. Zo begon alles weer vanaf januari. Na dit aangehoord te hebben vroeg hij mij hoe ik leef (roken, drinken, bewegen, medicijngebruik, enz.). Op zichzelf zijn er geen bijzondere dingen bij.
Mijn arts, oncoloog en radioloog hadden afgelopen woensdag al samen vergaderd over mijn behandelend traject en die heeft hij mij uitgelegd. Uiteraard hebben wij van verschillende kanten te horen gekregen wat er allemaal mogelijk is. In mijn geval is het zo dat ik volgende week begin met interne bestraling. Ik krijg maar 1 dosis, maar dan een hele grote. Men wil de tumor in mijn slokdarm goed inkapselen en te verkleinen om het eten te vergemakkelijken. Daarna zal ik weer een scan krijgen en daarna misschien toch nog chemotherapie, om de uitzaaiingen te bestrijden, maar dat zullen mijn artsen eerst bespreken met elkaar. Wat ik wel weet dat ik op 14 september weer bij mijn behandelend arts moet komen voor de uitslag en het verdere traject.
Na afloop zijn Leida en ik Zwolle in geweest om even lekker een kopje koffie te drinken en te shoppen dit om alles even te vergeten. Er zijn tenslotte ook nog andere dingen in de wereld.
Al met al heeft het ons een goed gevoel gegeven en dat men in ieder geval met mijn behandeling wil beginnen en dat ik MISSCHIEN toch nog wel chemo krijg. Het houd mij sterk om toch door te gaan.

2 opmerkingen:

  1. Wij zijn trots op je!!!

    Dikke kus JoMaJu

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik zal altijd aan jullie denken en ook aan de andere Ju en natuurlijk aan Ba (baby).
      Dikke kus terug

      Verwijderen