maandag 16 november 2015

Even afwachten

16 november 2015.

Deze week is al weer behoorlijk vol met allerlei afspraken, groot en klein. Natuurlijk zijn er afspraken die zeker door moeten gaan, maar er zijn ook afspraken in de privésfeer. Als het even niet wil zullen de afspraken in de privésfeer het eerste afvallen. De andere afspraken hebben te maken met, mijn fysio, thuiszorg en andere belangrijke instanties die te maken hebben met mijn gezondheid, die ten alle tijden door moeten gaan. Eerst maar deze dag. De ochtend verliep al niet zo soepel. Vlak nadat ik uit bed was kreeg ik weer een hoestbui. Ook kwam er weer rotzooi uit mijn longen. Ik denk dat mijn longen nog lang niet schoon zijn. Als dit zo blijft wil ik toch een longonderzoek hebben. Ik wil weten waar het allemaal vandaan komt en of dit blijvend is. Natuurlijk hoop ik dat het van tijdelijke aard is, maar nu loop ik weer op de dingen vooruit. Deze ochtend bestaat zoals gewoonlijk uit oppassen op mijn vriendje Sepp, tenminste normaal gesproken. Nu gaat mijn vriendje mee met boodschappen doen en ik heb nu mooi even de tijd om mijn blog bij te werken. Vanmiddag ga ik even langs de apotheker om een nieuwe cassette met morfine op te halen. Het blijft nog steeds geweldig spul en ik weet wel zeker dat ik tot het einde van mijn leven ermee in aanraking blijf. Natuurlijk is dit helemaal niet erg, want ik heb er gigantisch veel baat bij. Zo nu even lekker chillen, totdat mijn vriendje er weer is voor de koffie en de thee. Het is een rustige dag verder met veel rusten. Wel is mij gebleken dat het vaste voedsel er ietsjes beter in blijft en dat doet mij goed. Hopelijk zet dit zich zo voort.

17 november 2015.

Het is weer de dag van mijn onco fysio. Ik voel mij goed en ik heb er ook zin in. Als ik 's morgens op sta dan komt de rotzooi uit mijn longen goed los en de eerste 5 a 10 minuten zijn er dus ook om mijn longen schoon te hoesten. Na het sporten ben ik naar huis gegaan. De lunch bestond uit Brinta en daarna even wachten op de thuiszorg voor een nieuw subcutane canule (naaldje) in mijn lichaam. Nadat de thuiszorg weer weg was ben ik naar bed gegaan. Moe en voldaan heb ik geslapen. Dit is ook weer voor de avond het zelfde. Helaas geen Nederlands elftal i.v.m. een aantal gekken in de wereld. Ik ga hier niet op in, want mijn blog is geen politiek klankbord. Dan maar lekker slapen. Tot morgen.

18 november 2015.

Ook deze ochtend begint met veel hoesten en het voelt weer wat beter. Ook mede doordat er weer veel rotzooi uit mijn longen komt. Ook het ontbijt is er bijna helemaal in gebleven en dat is natuurlijk ook weer fijn. Deze dag is een rustige dag en ik ga het er van nemen. Lekker veel chillen om mijn lichaam maar rust te geven. Hoe de dag verder verloopt leest men later wel. De ochtend was erg gezellig, want ik kreeg een oud collega op visite. We hebben leuke ding opgehaald. Jammer genoeg kon een andere oud collega niet komen, want die is altijd ook benieuwd hoe het met hem gaat. Dirk we doen het nog een keertje over en dan hoop ik dat Henk er ook bij is. De rest van de dag heb bijna de hele dag op bed gelegen, dus er is niet veel te vertellen. Wel is het zo dat het eten er niet zo goed in gaat. Als dit zo door gaat zal ik toch contact op moeten nemen.

19 november 2015.

Het is weer de dag van mijn onco fysio. Het ontbijt is er redelijk goed in gegaan en dat bied wel hoop voor de rest van de dag. Ik moest om 10:00 uur bij mijn vaste fysiotherapeute wezen. Helaas kreeg ik weer een hoestbui en ik ben na het fietsen ermee gestopt. Dit was het eerste onderdeel. Ik voel mij ziek en ik wil rusten. Jammer genoeg kwam ik bij Move2Be een oude bekende tegen die ook kanker had. Jammer genoeg is het bij hem weer terug gekomen. Natuurlijk wens ik hem alle sterkte toe de komende tijden met al zijn behandelingen. Nadat ik weer thuis was ben ik gelijk mijn bed ingedoken. Het middag- en avondeten is er niet goed ingegaan. Wel heb ik het idee dat er wel wat naar binnen is gekomen, maar het is nog minder dan wat ik anders eet en dat is veel te weinig. Zodra ik op bed lig voel ik mij wel beter dan wanneer ik loop of zit. We zullen het wel zien.

20 november 2015.

Het is weer naaldjes dag. Het ontbijt wat bestond uit een bord Brinta is er goed in gegaan. Gelukkig is er dus nog steeds een doorgang. Rond 09:30 uur kwam de thuiszorg al om een nieuw naaldje te plaatsen bij mij. Wel vroeg, maar aan de andere kant is het zo dat ik nu alle tijd van de dag heb. Ook vandaag voel ik mij niet zo goed en ik ben na de lunch gelijk naar bed gegaan. Helaas is ook nu het merendeel eruit gekomen. Voor de avond geld jammer genoeg geen visite, omdat ik mij daar te zwak voor voel. Ik weet wel zeker dat ik volgende week mijn oncoloog opbel, want zo kan het niet doorgaan. Wat mij wel gelukkig maakte was toen Juno en Sepp eraan kwamen. Het is voor mij tot nu toe het beste medicijn en ik word er vrolijk van. Vanavond blijven mijn twee kanjers bij ons eten, samen met hun mamma Majella. Voordat we gaan eten eerst even het sinterklaas journaal bekijken met z'n 3en.
Tegen die tijd zal ik er wel even uit gaan, want na het eten mogen ze natuurlijk hun schoen zetten bij ons. Het blijft een spannende tijd voor de Kids. Vanavond zal het wel bedtijd zijn, dus niet veel te vermelden.

21/22 november 2015.

Zaterdag. Het is vandaag een bijzondere dag. Niet voor mij, maar voor mijn grootste vriendin. Ze moet afzwemmen voor haar zwemdiploma B. Zelfs ik ben een beetje zenuwachtig. Niet dat ze het niet zal halen, want daar heeft ze in de afgelopen maanden haar stinkende best op gedaan. Het zal wel in mij zitten. Ik heb in ieder geval genoeg tijd om te rusten, want rond 16:00 uur moet Juno beginnen met het afzwemmen. Natuurlijk veel foto's maken, maar de belangrijkste is deze.
Natuurlijk is mijn vriendin heel erg trots en deze opa daarmee ook. Ik ben superblij dat ik dit weer heb mee kunnen maken. Natuurlijk hoop ik dat ik de diploma's van Sepp ook mee mag maken, maar daarover gaat mijn lichaam. Natuurlijk was er na afloop een cadeautje voor deze mooie prestatie. Nog even een glaasje drinken en toen naar huis, want de energie raakt op. Eventjes twee uurtjes rusten en toen aan de soep. 2 uurtjes later ben ik weer mijn bed ingedoken.
Zondag. Vandaag is weer de dag dat ik mij ga wegen. Voor degene die het bijhouden kan ik mededelen dat er weer een kilootje eraf is. Na deze week is het voor mij een tweedelig gevoel. Ik ben nu 59 kilo licht aan de haak en toch ben ik redelijk blij hiermee. Dit zal voor andere raar klinken, maar ik had het stellige gevoel dat ik veel meer afgevallen zou zijn. Vanmiddag is voor mijn gezin een heel belangrijke dag en ik zal er niks over vermelden in mijn blog, want het is giga privé. Voordat de visite komt nog even heerlijk chillen op bed. Wat gedaan moest worden is ook gelukt en daarna kwamen mijn 2 grote kanjers er ook bij. Hun andere oma en opa moesten even op hun passen. Jammer genoeg ging rond 18:00 uur bij mij het kaarsje weer uit en ik moest mij verontschuldigen dat ik mijn bed ben ingedoken. Twee uur later ben ik er even uit gegaan voor een kop soep, om vervolgens weer het bed in te duiken. Tot morgen.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rudy,

    Ik ken je niet persoonlijk maar ik ken weer mensen die je kennen :-). Ik volg al geruime tijd je blog. Nu ik de foto zie, van vrijdag, schrik ik wel een beetje. Ik zie dat je erg bent afgevallen door de tijd heen en je ziet er niet heel fit uit.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen, al kun je daar vanuit hier niet veel mee.

    Liefs,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Nicole,
      Bedankt voor jou reactie. Het doet mij altijd goed als er iemand reageert. Maar wie zijn de mensen die mij kennen? Op deze manier kan ik er een gezicht of gedachte bij plaatsen.
      Gr. Rudy.

      Verwijderen