maandag 3 augustus 2015

Ik kijk er naar uit

3 augustus 2015.

Ik kijk al een poosje uit naar deze week. Mijn twee kanjers komen weer thuis van hun dik verdiende vakantie. Natuurlijk is het dik verdiend, maar deze opa verlangt natuurlijk wel naar JoMaJuSe. Gelukkig nemen ze het mooie weer mee naar Nederland en dat is fijn. Vandaag heb ik het niet zo zwaar dan de andere maandagen na het weekend. Vanmorgen ben ik op de fiets even naar mijn huisarts geweest om een recept voor de ontlasting. Tevens even wat oude dingen weggebracht voor de recycling. Toen ik weer thuis was ben ik gelijk naar mijn bed gegaan. Ik had geen trek in de lunch. Ik heb een vol gevoel. Na de middagrust ben ik lekker gaan chillen in de tuin om vervolgens lekker het avondeten buiten te nuttigen. Het smaakte voortreffelijk en de aardappelen, groente en vlees zijn allemaal op gegaan. Nu weer lekker chillen om vanavond lekker weer te gaan slapen. Hopelijk krijgen we nog een berichtje van JoMaJuSe als ze weer thuis zijn. Natuurlijk hoop ik dat de terugreis zonder problemen zijn gelukt. Morgen is er weer een dag, tot morgen.

4 augustus 2015.

Even na 00:00 uur kregen we een berichtje dat JoMaJuSe weer thuis waren. Natuurlijk vandaag even op koffie visite. Jammer genoeg is vandaag het weer een stuk minder, maar de vooruitzichten zijn weer goed. Ik heb een goede nachtrust achter de rug en stond vanmorgen op even na 08:00 uur. Na het ontbijt ben ik er nog even in gegaan om bij te komen. Voordat ik mijzelf ging wassen ben ik even op de weegschaal gaan staan. Iets wat ik niet zo gauw zou doen, want zo vaak wegen word je ook niet wijzer van, maar ik kan mededelen dat het tot nu toe weer stabiel is en dat ik de 6 kwijt ben. Vandaag is ook weer de dag van mijn onco fysio die ik vanmiddag heb. Dit betekend dus dat ik vanmiddag geen middagslaap kan hebben. Zo eerst even thuis een bakkie en dan naar mijn kanjers.Het weerzien met mijn kanjers was geweldig. Ze waren erg blij en ik natuurlijk ook dat we elkaar weer zagen en konden knuffelen. Juno en Sepp hielden ons extra lang vast met de knuffel.Van
Juno kreeg ik gelijk een hele mooie knutseltekening. Zie het resultaat en het spreekt boekdelen.Natuurlijk gelijk ook afspreken dat ze een keer bij ons in de vakantie komt logeren en daar kijk ik naar uit. Even een bakkie drinken en dan weer naar huis, want vanmiddag heb ik onco fysio. Voordat ik bij Move2Be was eerst even medicijnen ophalen bij de apotheker. Na het sporten wat redelijk goed ging het avondeten nuttigen, wat er goed in ging. Lekker speklapjes, want dat vind ik altijd erg lekker en is voor mij wel goed om aan te komen. De avond bestond uit voetballen kijken. PRUT.

5 augustus 2015.

Ik heb een redelijk goede nachtrust achter de rug en stond op even na 08:00 uur. Medicijnen innemen en daarna lunchen. Als dat erin zit heb ik altijd een vol gevoel, maar dat komt hoofdzakelijk door het innemen van de medicijnen. Gelukkig is het weer opgeknapt en kunnen we lekker buiten de koffie drinken. Na de koffie even een klein klusje doen en dan maar weer lunchen. Na de lunch ga ik weer rusten, zoals het er nu uitziet. Het is een rustige dag en er is niet zoveel te vertellen. Mijn lichaam voelt stabiel aan. Geen verbetering en geen verslechtering. Gelukkig smaakt het avond eten goed. Na het avondeten zijn Leida en ik naar mijn schoonvader gegaan. Hij ziet er goed uit en is helder in zijn gedachten en praten. Zelf ben ik iets eerder naar huis gegaan, want de energie is voor vandaag op.

6 augustus 2015.

Het word vandaag een prachtige dag. Deze ochtend heb ik onco fysio, maar daarvoor ga ik eerst even een kopje koffie drinken bij mijn buurman op zijn werk. Die afspraak loopt al een hele tijd en ik heb nu de tijd om die in te lossen. Natuurlijk even kijken hoe zijn nieuwe pand eruit ziet van binnen. Het ochtend gebeuren zit erop en straks ga ik op de fiets ernaar toe. Weer wat energie op doen. Rond 09:15 uur was ik bij het kantoor van mijn buurman en wat hun ervan gemaakt hebben is fantastisch. Het ziet er mooi, schoon en open uit. Het nodigt uit om er naar binnen te gaan. Peter jullie hebben er iets moois van gemaakt. Na de koffiepauze ben ik naar Move2Be gegaan en daar aangekomen had ik erg veel zin in het sporten. Mijn therapeute vond ook dat ik er goed uitzag. In ieder geval beter dan vorige week. Het gevoel van mijn lichaam geeft dit ook wel aan. Het sporten ging ook geweldig goed en ik heb alles weer gedaan. Iets wat ik allang niet meer deed. Ook merk ik het aan het eten. De lunch bestond uit 2 boterhammen en een glas melk wat er ook goed inging. Daarna ben ik wel gaan rusten om vervolgens rond 16:00 uur eruit te gaan. Weer even wat klusjes doen en voorbereiden. Het avondeten ging er ook goed ik. Ik heb weer mijn bord leeg gegeten en het stuk vlees is er ook helemaal ingegaan. Alles bij elkaar is het een top dag voor mijn gevoel. Hoe het er morgen uit ziet zien we morgen wel weer. Toedeloe.

7 augustus 2015.

Vandaag is een chil dag, zeker op de dag. Ik kan vandaag de terrasverwarmer  aansluiten op het elektra en daarna uitproberen. Na het ochtendgebeuren voelde ik mij goed en ik heb er zin in. Het weer is perfect, dus het word vandaag een buiten gebeuren. We hadden een loge afgelopen nacht en dat was gezellig, of niet Nikki. De dag is heerlijk rustig verlopen en na mijn middagrust ben ik verder gaan klussen, zodat het aan het eind van de middag klaar was en natuurlijk ook nog werkt. De ouwe kan nog wel wat, maar het gaat niet zo snel meer. We zullen maar zeggen, al het goede komt langzaam. Na het avondeten ben ik gaan rusten, want we krijgen vanavond visite.

8/9 augustus 2015.

Zaterdag. Ik heb een goede nachtrust achter de rug. Gisteravond was het gezellig en ik kon de terrasverwarmer uitproberen. Wel was het aan het eind van de avond gebeurt met de ouwe en ging ik naar bed. Uiteraard na een paar uur weer even eruit voor het innemen van een pilletje (codeïne), maar daarna weer verder slapen. Ik kijk uit naar vandaag, want Juno komt logeren en dat lijkt mij erg gezellig. Leuke dingen doen en lekkere dingen eten. Eerst heb ik nog even tijd om wat privé  dingetjes te doen, die ik zeker zo snel mogelijk voor elkaar moet maken.Aan het begin van de middag belde Juno of ze al mocht komen en dat was natuurlijk geen probleem. Mevrouwtje heeft nog mooi met andere buurtkinderen kunnen spelen en dat is heel erg leuk. Natuurlijk breekt de avond aan. Na de patat en frikandel is madam lekker in bad gegaan om daarna lekker te gaan slapen. Deze meneer is er ook op tijd in gegaan, want het voelde niet fijn in mijn lichaam.
Zondag. Mijn vriendin heeft het geweldig goed gedaan en even voor 08:30 uur kwam ze mij wakker maken. Ze heeft aan een stuk door geslapen. Nu naar beneden voor het ontbijt wat er goed inging. Zelf heb ik een waardeloze nacht achter de rug. Ik ben blij als ik over een dikke week bij mijn oncoloog kom voor een consult. Wel is mijn gewicht weer stabiel en net als vorige week ben ik 70 KG. zwaar op de schaal. Vandaag gaan we leuke dingen doen samen met Juno. We gaan naar De Drentse Koe. Een grote speeltuin voor kinderen van Juno haar leeftijd. Ik heb er zin in om haar te zien genieten. Hoe het was leest men later wel.

Juno heeft zich heel goed vermaakt en natuurlijk is er na afloop altijd een ijsje, die er altijd ingaat.
Toen we weer thuis waren JoMaSe bellen om te vertellen dat we weer terug zijn. Natuurlijk even nog fijn in de tuin zitten en rond 18:00 uur hebben Juno en ik Tara uit gelaten. Tara is de hond van Frank en Lisanne. Wat mij wel in mijn lichaam opviel was dat toen we weer naar huis reden ik in een keer behoorlijk opknapte en toen we thuis waren ik nergens geen last meer van had. Ik was erg blij met dit gevoel. Aan het begin van de avond lekker hapjes gegeten en daarna was het gebeurt met de pret. JoMaJuSe zijn weer naar huis gegaan en ik kon lekker chillen, totdat Leida weer thuis was van het bezoek aan haar vader. Rond 21:00 uur ben ik erin gegaan. Ik moest toch wel wat slaap inhalen. Welterusten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten