maandag 17 augustus 2015

Ik hoop het

17 augustus 2015.

Gelukkig is het vandaag zover. Ik heb een consult met mijn oncoloog. Wat er uitkomt laat ik helemaal aan mijn arts over en natuurlijk zullen mijn kinderen dit als eerste te weten komen. Vanmiddag is het zover. Nu eerst even het gebeuren van de ochtend. Het is een ochtend die we al heel vaak hebben meegemaakt. Leida en Majella zijn boodschappen aan het doen en ik ben aan het oppassen op mijn vriendje Sepp. Mijn grote vriendin Juno is voor het eerst na de zomervakantie naar school gegaan en ze zit nu in groep 3. Het word al een heel grote mevrouw die heel veel leert. Mijn vriendje Sepp is morgen weer aan de beurt om naar Assen te gaan en zo word hij ook een geleerde meneer. Wel is het nog maar voor 2 weken, want mijn grote vriendje heeft in een half jaar tijd giga veel geleerd en praat nu alsof er niks aan de hand was. TOP, TOP, TOP. Zo nu spelen met zijn nieuwe speelgoed, daarna koffie en dan klaar maken voor Zwolle. We waren op tijd bij de afdeling bloedafname om bij mij bloed te laten afnemen. Daarna even een uur wachten en toen werden we door mijn oncoloog naar binnen geroepen. Hij heeft mij onderzocht en kon geen rare dingen merken. Ook de bloedwaardes waren goed. Toch vond hij dat ik er niet goed uitkijk en hij heeft versneld een CT-scan aangevraagd die volgende week maandag zal plaats vinden. De donderdag daarna krijg ik de uitslag. Tot die tijd zal ik toch geduld moeten hebben. Ik ben nog geen spoedgeval. Ik ben wel erg blij met de snelle reactie van mijn arts en kon dit natuurlijk mooi brengen naar de kids, toen we weer thuis waren. Het avondeten ging er goed in en smaakte ook goed. Vanavond zal ik weer op tijd naar bed gaan, want het was een dag zonder middagrust.

18 augustus 2015.

Ik heb een onrustige nacht achter de rug. Zeker de eerste helft vond ik waardeloos. Na de nachtelijke medicijnen ging het een stuk beter. Toch redelijk veel last van alle ongemakken die ik op dit moment heb. Vanmorgen stond ik op om 08:00 uur voor de medicijnen en het ontbijt, daarna ben ik er weer even ingedoken. Ik heb niet veel op de planning staan, alleen heb ik vanmiddag mijn onco fysio. De eerst komende twee weken zal ik die 's middags hebben, omdat mijn vriendje nog deze twee weken naar Assen moet. Daarna is hij klaar. Ik ben benieuwd hoe zijn laatste test is en waar hij dan staat met praten. Als ik hem zo af en toe hoor staat hij aan de top, want meneertje word al een beetje eigenwijs. Met sommige zinnen is het wel heel erg komisch om dat te horen. Zo nu lekker aan de thee en daarna de wasstraat in.Ik heb mijn onco fysio op een heel laag pitje gedaan. Het wilde gewoon niet en op een gegeven moment heeft mijn therapeute ook gezegd, stoppen. Ik ben naar huis gegaan en gelijk naar bed. Gelukkig had ik nog de energie om boven te komen, maar daar was ook alles mee gezegd. Ik heb nog even een bakje yoghurt met aardbeien gegeten en toen er weer in. Welterusten.

19 augustus 2015.

Ik stond op rond 08:30 uur en heb ongeveer 17 uur achter elkaar gerust. Ik merkte wel dat ik het nodig heb, want ik voel mij al een stuk fitter dan gisteren. Toch is nog niet alles onder controle. Ik ben nog steeds snel moe en ik zal ook zeker veel rust nemen. Daardoor is er niet zoveel te melden. Het vermeldenswaardige is wel dat de zeurderige pijn onder mijn oksels weg is en dat is nu wel weer een prettig gevoel. Het warme eten is er ook goed in gegaan en ik nu niet het gevoel dat ik minder weerstand heb, doordat ik te weinig eet. Vanmiddag zal ik even op mijn twee kanjers passen. Daar zal ik altijd energie voor blijven houden. Juno is naar een verjaardagsfeestje, dus een groot deel van de tijd was ik met Sepp alleen. Vanavond is het weer slaaptijd.

20 augustus 2015.

Dit is weer een dag dat ik mij rot voel en dat klopt ook. Ik heb mijn onco fysio afgezegd, want ik wilde rust hebben. Wel is het een dag dat ik er wel iets vaker uit ben geweest en ook goed heb gegeten. Aan het eind van de middag ben ik toch nog even naar Move2Be geweest en heb een fijn gesprek gehad met mijn fysiotherapeute. Zij vond ook dat ik er beter uitzag dan afgelopen dinsdag en zo voelde het ook. Ook vanavond weer op tijd naar bed. Ik ga toch meer luisteren naar mijn lichaam. Als die protesteert, dan moet ik niet eigenwijs zijn en toch dingen gaan doen. Mijn lichaam vraagt rust, dan moet ik ook gaan rusten. Misschien de beste remedie. Tot morgen.

21 augustus 2015.

Ik merk dat het vele rusten zijn werk doet. Vandaag is weer een stukje beter dan de dagen ervoor. Na het ochtend gebeuren lekker een kopje thee drinken en daarna wat kleine boodschappen doen. Ik voel mij goed en aan het eind van de ochtend zijn Leida en ik naar Assen gegaan om Sepp op te halen. Mijn grote vriend moet nog 1 week naar Assen en dan is hij klaar. Deze week heeft hij een test gehad en het bleek dat hij een boven gemiddelde score heeft gehaald.  Sepp gefeliciteerd met het bereikte resultaat. Nadat wij Sepp naar huis hebben gebracht zijn we naar huis gegaan. Snel de lunch naar binnen werken en toen rusten. Hopelijk is het weekend een stuk beter en kan ik deze week wat mijn gezondheid snel vergeten. Na het avondeten ga ik rusten, want vanavond krijgen we visite. Altijd leuk als het mij uit komt. En dat is nu het geval.

22/23 augustus 2015.

Zaterdag. Ma Zitman, gefeliciteerd met jou 85ste verjaardag en dat gaan we op een speciale manier vieren, maar daarover later deze dag meer. Gisteravond was een gezellige avond en ik heb het voor mij doen lang kunnen volhouden. Ik stond op natuurlijk rond 08:00 uur voor het ontbijt en de medicijnen. Daarna ben ik er weer in gegaan om vervolgens rond koffietijd er weer uit te gaan. Het is een mooie zomerdag en dat doet mij goed. Ook na de lunch ben ik er weer even in gegaan, om vervolgens rond 01:30 uur eruit te gaan. Lekker de wasstraat in en nog even chillen. Om half drie 's middags hebben we eerst Jurjen opgehaald om vervolgens naar Laura en Barry te gaan in De Wijk, want daar hebben we het feestje van onze oude moeder. Die zou er rond 15:15 uur zijn. Alle kinderen en kleinkinderen met aanhang waren er met z'n 23en. Lekker wat drinken en daarna BBQen. Helaas voor mij geld dat natuurlijk het kaarsje weer uit ging. Nadat ik afscheid heb genomen ben ik alvast naar huis gegaan. Ik vond het heel erg gezellig. Thuis komend ben ik gelijk mijn bed ingedoken. Nog even samen rond 20:00 uur een kopje thee drinken en daarna weer het bed in.
Zondag. Vanmorgen stond ik op om de normale tijd. Snel wegen en het is redelijk stabiel. 69 KG. zwaar aan de haak. Daarna lekker ontbijten en even mijn blog bijwerken. Het is weer even tijd om verder uit te slapen. De dag is lekker rustig verlopen. Halverwege de middag zijn Leida en ik een eindje wezen lopen bij ons in de buurt. Toen we terug waren, even wat drinken en toen waren de lieve buurtjes Frank en Lisanne er ook. Het was nog even lekker gezellig bij ons in de tuin en ik kon de opkomende spanning voor volgende week even vergeten. Robert, Monique, Peter-Jan, Allyon, Domenique, Aline, Giovanni, Marloes, Frank, Lisanne, Peter en Francis. Ik kan mij geen betere buren voorstellen. De avond bestond uit de voorbereiding voor de CT-scan van morgen en dan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten