maandag 24 augustus 2015

CT-scan, uitslag, spanning en super mooi weekend

24 augustus 2015.

Ik was er vanmorgen al vroeg uit. Dat moest ook wel want om 06:45 uur moest ik weer een glas telebrix drinken. Dit is voor de voorbereiding van de CT-scan. Ik kon verder rustig aan doen, want ik moet nuchter daar zijn. Mijn zus Laura heeft ons gebracht naar Zwolle, maar niet eerder dan dat ik een uur van te voren nog een keer een glas telebrix moest drinken. De laatste hoeveelheid moet ik meenemen en opdrinken vlak voor de CT-scan. Ik was er op tijd en zoals altijd verliep alles ook in Zwolle op tijd. Ik werd om 08:45 uur naar binnen geroepen. en een half uur later was ik klaar en konden we weer naar huis toe. Voor degene die niet weten hoe het er uitziet een CT-scan moet maar eerder in het verleden van mijn blog gaan lezen, want dan kom je ook wel een foto tegen, hoe een CT-scan er aan toe gaat. Ik kan begrijpen dat voor een leek zo een scan spannend is, maar voor mij gelden die regels niet meer. Ik heb er al een heleboel gehad. Gelukkig heb ik nog nooit een allergische reactie gehad op de scan, maar dat kan dus wel. Rond 10:00 uur waren we weer thuis. Nu is het wachten op de uitslag en daar zal je nooit aan wennen. Spanning, spanning, spanning. Mijn middagrust moet ik even overslaan, want Leida en Majella gaan boodschappen doen. Sepp is mee, dus ik kan aan De Garve even lekker chillen en mijn blog bijwerken. Aan het eind van de middag ben ik even naar mijn huisarts geweest, want ik wilde een indicatie hebben. Dit was niet meer nodig en zo ben ik naar Icare gegaan voor een,
Men hoeft niet te schrikken dat ik nu aan een rolstoel ben gekluisterd, want dat is niet zo. Het is preventief voor als ik langer ter been ben, want dat houd ik niet vol. De maandag is verder rustig verlopen en ik ben er natuurlijk vroeg ingegaan.

25 augustus 2015.

De dag na de CT-scan begon de telebrix goed te werken en dat kon ik ook goed merken aan. Het begon eigenlijk gisteren al en vanmorgen heb ik mij toch een keer tussendoor gewogen. Na zovele toiletgangen was ik bang dat ik verder afgevallen zou zijn. Tot mijn verbazing wees de weegschaal 69 KG. aan en ik was natuurlijk erg verrast en blij. Vanmorgen om 10:00 uur had ik mijn onco fysio en ik had er zin in. Wederom weer een goed gesprek gehad met mijn  therapeute en die zij ook dat ik er weer beter uitzag. Ik had niet zoveel tijd, want Leida en ik moesten om 12:00 uur naar Assen om mijn vriendje op te halen. Voor mij is het de laatste keer en ik heb natuurlijk de begeleidsters heel hartelijk bedankt wat ze voor Sepp hebben kunnen betekenen en dat is giga veel. Nadat we weer thuis waren ben ik gaan rusten, want ik ben weer erg moe. Dit rusten geld ook voor de avond en nacht, dus er is niet zoveel te melden.

26 augustus 2015.

Dit is een echte dag dat er weinig gebeurt. Er staat niks op de planning, dus ik kan heerlijk de hele dag gaan rusten. Er is dus ook weinig te melden. Tot morgen.

27 augustus 2015.

Het is vandaag zover. De giga belangrijke uitslag van de CT-scan krijg ik vanmiddag. Leida en ik moeten om 15:30 uur bij mijn oncoloog zijn. Natuurlijk ben ik zenuwachtig, maar dat is een heel normale reactie. Zelf heb ik het gevoel dat iedere keer dat ik een uitslag krijg van een scan het steeds belangrijker word. Ik ben in ieder geval niet bang voor de uitslag. Wat de uitslag zal zijn leest men later wel. Natuurlijk zijn eerst Jurjen, Majella en Joost aan de beurt om het te horen. Nog een paar minuten en dan vertrekken we. We zijn er weer. Leida en ik hebben een goede uitslag gekregen. De uitzaaiingen zijn stabiel evenals de primaire tumor in mijn slokdarm. Wel is er een klier bij de linker long vergroot van 17 mm. naar 23 mm.. Volgens mijn oncoloog is dit niet verontrustend. Wel vind hij het raar dat ik er zo slecht uit zie. Hij kwam met het idee om mij een prednison kuur te geven. Hij wist nog dat de vorige keer de kuur goed aansloeg. Hij heeft nu een kuur voor 10 dagen voorgeschreven. Ook heb ik met hem over een aantal privé dingen gesproken en hij vond dat wij daar goed aan hebben gedaan. Al met al gingen we met een goed gevoel weer terug naar huis, maar eerst even langs de apotheker in de Isala Kliniek voor de prednison kuur. Lammer genoeg kan ik pas morgenochtend beginnen met de kuur, dus welterusten.

28 augustus 2015.

Vanmorgen stond ik vroeg op en om 07:00 uur ben ik begonnen met de prednison kuur. Natuurlijk ben ik erg benieuwd of dit aanslaat. Na het innemen van de medicijn en een boterham ben ik er weer in gegaan. Vandaag word een heel erg leuke dag waar ik al een tijdje naar uitkijk, maar daarover later meer. Ik kan merken dat het met de longen niet erg goed is, want ik hoest allemaal groene troep op. Het komt in ieder geval los en hopelijk is de kortademigheid dan ook snel voorbij. Rond 14:30 uur zijn wij met z'n 7en naar Wateren gegaan waar een vakantiepark is. Wateren ligt vlakbij Appelscha. Voor de lezers waarschijnlijk bekender. Ik heb lang uitgekeken naar dit weekend om samen met mijn gezin een gezellig weekend er van te maken. Er zijn al een aantal plannen die we kunnen doen. Het is nu 17:00 uur en ik ben even aan het rusten. Gelukkig had Juno weel een spelletje meegenomen en dat kon ze mooi spelen.
Leida had lekker thuis al gekookt en dat hebben we dus vrijdagavond gegeten, spaghetti. Helaas hebben we 1 dingetje vergeten mee te nemen en dat waren spelletjes voor de avond. Jammer, maar dan maar lekker kletsen. Ik heb het redelijk lang vol gehouden en ik lag er ongeveer 23:00 uur in. Welterusten.

29/30 augustus 2015.

Zaterdag. Het beloofde een mooie dag te worden en we zijn dan ook met z'n allen naar een wat grotere plaats gegaan. Eerst natuurlijk gingen Juno en Sepp naar het zwembad. Helaas zijn ze er niet erg lang in geweest, want Sepp moest poepen. Na de koffie zijn we met z'n allen naar Appelscha gegaan, maar helaas stelde die plaats niet veel voor wat het centrum betreft. Een mevrouw adviseerde ons om naar Oosterwolde te gaan, want die heeft een gezelliger centrum. Zo gezegd zo gedaan en het klopte ook. Even wat winkelen en natuurlijk wat drinken. Helaas trok het drinken ook allemaal wespen aan en dat was zeker voor Juno niet leuk. Ik heb haar heel erg moeten troosten. Ik kan wel begrijpen dat ze er bang voor is. Samen samen op de rolstoel op een afstandje mijn cola opdrinken. Een poosje later hebben we tranen weg kunnen krijgen met een heerlijk soft ijsje. Gelukkig hebben besloten om aan het eind van de zaterdag te gaan barbecueën en zo is het ook gegaan. Mijn nieuwe Weber werkt erg goed. Je merkt gewoon dat dit soort merken tot in de kleinste details denken.
 Ik heb een TOP GEZIN. Ik kon na het eten lekker gaan rusten, terwijl zei alles opruimde. De avond bestond weer uit lekker chillen. Morgen is er weer een mooie dag en gaan we iets bezichtigen voor Juno en Sepp.

Zondag. Uiteraard gingen de Kluivertjes eerst weer naar het zwembad en zie hier een kleine impressie. Uiteraard mijn vriendje in het ondiepe bad en hij vermaakte zich best met de glijbaan. Natuurlijk kan Juno al in het diepe en kan zij laten zien dat ze nog kan duiken en zwemmen. Nou dat lukte mijn vriendinnetje erg goed en daar ben ik ook erg blij om, want zwemmen is natuurlijk erg belangrijk voor de veiligheid. Na het zwemmen even een bakkie drinken bij ons huisje en daarna naar een Doe museum in Zuidlaren. In eerste instantie dachten wij toen we er waren dat de hal gesloten was, maar gelukkig was die open en waren er niet veel bezoekers. Eerst een verhaal aanhoren van iemand die het op een geinige manier naar voren kon brengen over hoe het vroeger was in Drenthe en dan praat je over heel lang geleden. De ijstijd en vlak daarna. Het publiek werd er ook nog in betrokken. Na de voorstelling zijn wij wezen kijken bij de zand sculpturen die er erg indrukwekkend uitzagen en ook over die tijd ging. Het was prachtig gemaakt.













Na de zandsculpturen konden we gaan spelen en zeker kijken naar LEGO, want ook daar was een hal van ingericht.


Het zag er allemaal indrukwekkend uit. Natuurlijk aan het eind zelf spelen, want daar is het ook om te doen.

Toen we weer in ons huisje waren, ben ik eerst even gaan rusten, om daarna met z'n allen even te proosten op een leuk weekend. Ik heb er maar een glaasje ouzo bijgenomen proost. Onder het genot van een patatje en andere snacks hebben de boys voetbal gekeken. Aan alles komt een eind en dus ook aan dit weekend met mijn gezin. IK VOND HET GEWELDIG. BEDANKT.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten