woensdag 1 juli 2015

Heel erg spannend deel 2

1 juli 2015.

En weer is er een maand voorbij. Wat zal de maand juli mij brengen. Voor veel dingen weet ik het wel, maar daar heb ik het later wel over. Vandaag is een lekkere rustige dag en ik ga vandaag wat kleine klusjes doen. Er is tot nu toe niet veel te melden. Alleen ben ik erg moe dus er zal wel niet zoveel uit de handen komen. Ik heb nog veel tijd op bed doorgebracht en nu is het 20:30 uur en voel mij in ieder geval een stuk beter dan vanmorgen. Lekker rusten op ons zonnebed doet wonderen. De thee heb ik genuttigd bij JoMaJuSe. Het was ontzettend warm, dus heb ik wat waterijs meegenomen voor Juno en Sepp, want afkoeling is altijd welkom op dit soort dagen. Uiteraard waren ze buiten met water aan het spelen en dat is een erg mooi gezicht. Het zijn ook tenslotte mijn kanjers. Het klussen is ook goed gegaan. De schuur is nu een stuk overzichtelijker. Nu nog even aan de thee en dan het bed in. Hopelijk kan ik slapen, want morgen is voor mijn gezin een erg belangrijke dag, maar daarover morgen meer.

2 juli 2015.

Vandaag is het dan zover. Ik krijg de uitslag van de CT-scan. Zoals altijd is het en blijft het een erg spannend moment en dat merk ik ook. Maar eerst hebben we nog een ander dingetje te doen en dat is onco fysio. Men zal wel denken dat ik niet goed wijs ben om met deze hitte te gaan sporten, maar ik heb het altijd lekker gevonden om met warmte te sporten, vroeger ook. Wel is het zo dat ik nu in de gaten word gehouden door mijn fysiotherapeute en ik heb altijd mijn hartslagmeter om, dus als het te gek word dan moet ik en zal ik stoppen. Op dit moment heb ik er zin in. Een welkome afleiding. Het ochtend gebeuren zit erop na een goede nachtrust. Wij hebben geluk dat wij geen zon krijgen in onze slaapkamer en die is daardoor lekker koel deze dagen. Nu nog even chillen en dan naar Move2Be.Ondanks de warmte ging het sporten goed. De airco werkt daar goed. Ook heb ik weer een goed gesprek gehad met mijn therapeute en ik heb haar verzekerd dat ik een document zal sturen van de uitslag van de CT-scan. Thuis komende snel even een paar boterhammetjes eten en dan nog even rusten om rond 14:15 uur samen met Leida naar Zwolle te gaan. Redelijk op tijd werd ik door mijn oncoloog naar binnen geroepen en hij vertelde mij de uitslag van de CT-scan. Op de scan was er van alles te zien en vooral wat betreft de lymfeklieren. Sommige klieren waren groter dan normaal, maar je spreek van een paar millimeters en dat is op een scan moeilijk te meten. Het kan komen door de kanker, maar het kan ook komen door irritatie van de lymfeklieren door het plaatsen van de stent. Wel was er bij de rechter schouder een lymfeklier die groter is dan normaal. Zie hier de uitslag. Jammer voor degene die willen weten wie mijn artsen zijn, maar dat vertel ik niet, dus die namen zijn afgeplakt.
Men zal toch wel een bekkie Latijns en medische taal kennen om dit te kunnen lezen, maar er zijn altijd mensen die alles uit gaan proberen, succes. Positief is dat het volgende consult met mijn oncoloog pas over 9 weken zal plaats vinden, tenminste als alles stabiel blijft zoals het nu is. Mocht het toch de verkeerde kant opgaan, dan hebben we gesproken over een nieuwe chemo kuur en persoonlijk vind ik dat ook een positief uitzicht. De bestraling van mijn slokdarm is dus uitbehandeld, maar de chemo hebben we altijd nog achter de hand.Rond half vijf waren we weer thuis. Snel Majella en Jurjen bellen, met het toch wel gunstige nieuws, ondanks de groei die er waarschijnlijk is. Het avond eten is er dan ook goed ingegaan. Vanavond weer op tijd naar bed, want morgen is er weer een dag van mijn 41ste herceptin kuur.

3 juli 2015.

En het is weer zover de 41ste eiwit kuur gaat door het lichaam rond 11:00 uur.Ik heb een onrustige nacht achter de rug. Of dit nu komt door de warmte weet ik niet. Toch voel ik mij goed. Ik kon vanmorgen rustig aan doen. Rond 09:30 uur ben ik weg gegaan om eerst een zwembadje aan te schaffen voor mijn kanjers. Zodra die vol is en de kids zitten erin zal ik een foto plaatsen. In Zwolle liep zoals altijd alles redelijk mooi op tijd. Na afloop nog even langs oncologie geweest en daarna weer naar huis. Snel wat eten en dan heerlijk rusten, iets wat ik ook aan het begin van de avond heb gedaan. Nu kan ik het vanavond iets langer volhouden en dat is wel net zo gezellig voor Leida. Verder is er niet zoveel te melden. Morgen is er weer een bloedhete dag. Gelukkig kan ik wel goed tegen de warmte. Nu lekker chillen in de tuin en genieten van de avond.

4/5 juli 2015.

Zaterdag. Het word een snikhete dag en we zijn er op voorbereid. Drinken koel houden en een badje in gereedheid houden voor als de kids komen.  Even nog een boodschapje doen en voor de rest lekker chillen. Ik heb gisteravond een fijne avond gehad. Samen met Leida een glaasje ouzo gedronken. Jammer genoeg is die nu op, dus word het tijd voor aanvulling van de voorraad. De nacht is redelijk goed verlopen en vanmorgen stond ik op om 08:00 uur. Na het ontbijt ben ik er nog even in gegaan om daarna lekker te douchen. Na de douch mag ik weer een nieuwe morfinepleister plakken en daarna lekker aan de koffie. Ik begin steeds meer koffie te drinken. Eerst was het thee en soms een kopje koffie, maar vanmorgen heb ik twee kopjes koffie gedronken. Nu nog even de andere medicijnen en deze jongen is er klaar voor. De ochtend bestond verder uit boodschappen doen en daarna weer lekker rusten voor de avond. 's Avonds zijn wij op visite geweest bij Suze en Leo. Het was een zwoele zomeravond en we hebben dan ook buiten gezeten. Gezellig.
Zondag. Ik ben er weer op tijd uit en ben gelijk naar de weegschaal gegaan en alles is stabiel. Op precies een kilo kan je het toch niet zeggen. JoMaJuSe kwamen op koffie visite. Het weer was behoorlijk drukkend. Lekker buiten zitten. De medicijnen doen lekker hun werk en ik voel mij goed. Ik ben toch weer blij dat ik de codeïne weer ben gaan gebruiken. Ook deze dag is verder lekker rustig verlopen en nadat JoMaJuSe weer naar huis zijn gegaan ben ik weer even gaan rusten om vervolgens rond 15:30 uur er weer uit te gaan. Wat de rest van de dag ons brengt weet ik nog niet, maar het zal waarschijnlijk verder rustig zijn. Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten