maandag 20 juli 2015

De 42ste is aan de beurt

20 juli 2015.

Ook vandaag maak ik er nog een rustdag van en ik merk dat ik het nog steeds nodig heb. Wel is de vermoeidheid al een stukje minder aan het worden. Al die drukke dagen zijn gelukkig achter de rug. Mocht ik morgen nog zo vermoeid zijn dan ga ik wel bellen met Zwolle, want ik wil wel een oorzaak weten. Het eten is er verder de hele dag goed in gegaan en smaakte goed. Ik zal mij halverwege de week eens wegen en kijken of ik verder afval. Hopelijk natuurlijk niet. Ik ga er vanavond weer vroeg in en morgen hoop ik weer wat kleine klusjes te kunnen doen.

21 juli 2015.

Vandaag is het weer onco fysio dag en ik heb er zin in. Het zal aan het begin van de middag moeten gebeuren. Deze ochtend kan ik in ieder geval nog lekker rustig aan doen. Samen koffie drinken met Leida en de laatste obstakel van onze verjaardag wegbrengen. De statafel van Erik.  Aan het eind van de ochtend is Leida naar haar vader gegaan en ik dus lekker klusjes doen. Ik voel mij goed en vanmorgen heb ik mij stiekem gewogen. Hoe het is vertel ik lekker niet. Voor de buitenstaander is het soms maar 1x per week of helemaal niet dat ik het schrijf. Ik wil ook wel wat voor mijzelf houden. Het onco fysio gebeuren ging goed en ik had er ook veel zin in. Dat was de afgelopen tijd wel eens anders. Waarschijnlijk komt het ook wel door de vele rust die ik de laatste tijd heb genomen. Natuurlijk ben ik heel erg benieuwd hoe het er toegaat in Zuid Frankrijk. Mijn kanjers zullen zich wel heerlijk vermaken met water. Ik gun ze het van harte. Zo nu een kopje thee.Lekker rustig aan doen en vanavond slapen.

22 juli 2015.

Vandaag krijg ik oud collega Henk Kroezen op visite. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hem gesproken heb. Even bijkletsen. Ik heb in ieder geval een goede nachtrust achter de rug. Veel zweten, want mijn slaapshirt was drijfnat. Lekker ontbijten en medicijnen innemen en er is weer een vol gevoel. Vandaag word ook weer een rustige dag zoals het nu lijkt.

23 juli 2015.

Wat ik gisteren schreef is ook uitgekomen. Het was een rustige dag. Vandaag heb ik het wel wat drukker, want eerst heb ik deze ochtend weer onco fysio. Ik heb wederom een goede, zweterige nacht achter de rug. Vanmorgen bij het opstaan was mijn T-shirt kletsnat. Pyjama's daar doen wij niet aan. Het ontbijt is er goed ingegaan en daarna de lading medicijnen. Iedere keer als ik dat er doorheen heb gekregen heb ik altijd een behoorlijk vol gevoel. Kunnen we de hele ochtend weer op teren zullen we maar zeggen. Nu klaar maken om te sporten. Het sporten ging goed. Het is er super rustig bij Move2Be, maar dat heeft met de vakantieperiode te maken. Toen ik thuis was heb ik een boterham gegeten en daarna het bed in voor de middagrust. Na het avondeten ben ik ook weer gaan rusten, want we moeten op verjaardagsvisite. Nikki gefeliciteerd met jou verjaardag.

24 juli 2015.

Vandaag is er weer een ziekenhuis bezoek. Aan het eind van de ochtend heb ik mijn 42ste herceptin kuur. Ik heb dus rustig aan de tijd voor het ochtend gebeuren. Even na 10:45 uur ben ik naar Zwolle gereden en een uur later lag ik aan het infuus. Het verplegend personeel zag aan mij dat het minder gaat en men heeft eerst even contact gehad met mijn oncoloog of de kuur wel door mag gaan. Dit heeft te maken met mijn gewicht, want in eerste instantie is de kuur gebaseerd op een gewicht van tussen de 85 en 90 KG.. Mijn arts vond het geen probleem dus na de spoeling kon met de kuur aansluiten op het infuus. Doordat ik pas om 11:45 uur aan de beurt was kon ik ook de lunch in het ziekenhuis nuttigen. Wel keek men raar op dat ik bij het brood een blikje cola vroeg. Ik heb uitgelegd dat dit goed is voor de stent en het verplegend personeel beaamde dit ook. Rond 13:30 uur was ik weer thuis en ben gaan rusten. Het avondeten ging er goed in. Ik heb mijn bordje warm eten leeg gegeten. Vanavond weer lekker chillen en dat zal waarschijnlijk ook voor het weekend gelden.

25/26 juli 2015.

Zaterdag. En het weekend is weer aangebroken. Ik heb vandaag zoals het nu lijkt nergens zin in en wil er een relax dag van maken. Het weer is er ook naar. Veel regen en storm, waar je niet vrolijk van word. Er staat ook niks op de planning, dus ik heb vandaag ook geen verplichtingen. Het eten ging er wel redelijk goed in. Het rare is dat ik altijd zo een giga vol gevoel heb en daardoor niet veel eet. Iedere ochtend een boterham, glas melk, flesje drinkvoeding (proteïne), medicijnen Omeprazol, codeïne en een glas macrogol. De hele ochtend heb ik dan een giga vol gevoel. Gelukkig is de stoelgang ook best op gang gekomen en ben ik die druk weer kwijt. Na het middageten ben ik gaan rusten. De rust heeft mij goed gedaan. Na het avondeten nog een keer rusten en vanavond op visite.
Zondag. Het was gisteravond gezellig en daardoor lag ik er pas na 12 uur in bed. Voor mijn doen is dat midden in de nacht, maar soms heb je het er voor over. Vanmorgen stond ik op even na 08:00 uur en ik was erg benieuwd hoe mijn gewicht is. Snel naar de badkamer en wegen. Gelukkig nog niet in de zestig, dus ben ik blij. De ochtend bestond uit chillen en lekker samen met Leida een bakkie drinken. Wat ik merk is dat ik steeds meer koffie ga drinken i.p.v. thee. Wat deze dag mij brengt weet ik niet. Wel hebben we even contact gehad met Frankrijk en als ik foto's voorbij zie komen van twee kanjers met een lachend gezicht ben ik heel erg blij. Ze vermaken zich uitermate goed. 













En natuurlijk lekker buiten eten voor de tent. Het zijn geen kanjers, maar SUPERKANJERS. Vanmiddag gaan we op verjaardagsvisite bij de vriend van mijn zus. Gerard gefeliciteerd met jou verjaardag. We waren weer op tijd thuis, want Leida wilde nog even naar haar vader en ik wilde naar bed. Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten