maandag 13 juli 2015

60

13 juli 2015.

Vandaag was een echte dag om even bij te komen. Ik heb veel op bed gelegen. Het eten ging goed, ontbijt, lunch en diner gingen er goed in. Eigenlijk is er niet veel te melden. Straks even naar de buren die gisteren terug zijn gekomen van hun vakantie in het mooie Griekenland. Al die tijd hebben wij hun post en planten verzorgt. Vanavond zal het zoals gewoonlijk weer op tijd bedtijd zijn. Tot morgen.

14 juli 2015.

Nog 1 en dan gaan we weer verder. Deze ochtend bestond uit boodschappen doen. Wel was ik ontzettend moe. Vanmorgen al bij het aankleden, moest ik al even uitrusten. Tanden op elkaar en doorgaan. We zijn met z'n 4en naar de supermarkt gegaan. Het is een levend schouwspel met Juno en Sepp erbij. Na de boodschappen hebben we aan de Citroenvlinder koffie gedronken. Daarna heb ik Leida en mijn 2 kanjers weer naar De Garve gebracht. Toen ik weer thuis was snel wat eten wat er goed inging en daarna naar Move2Be om te sporten. Daar begon ik ook al vermoeid, maar naar gelang ik langer bezig was ging het steeds beter. Na het sporten wat privĂ© klusjes  gedaan. Ook het avondeten ging er goed in en na het eten ben ik naar huis gegaan om lekker te chillen. Zoals gewoonlijk weer vanavond weer op tijd naar bed, want morgen is een grote dag.

15 juli 2015.




16 juli 2015.

Het was gisteren een gezellig feestje met natuurlijk de ouwe in de belangstelling. In de ochtend kregen we visite. Natuurlijk mijn twee kanjers waren er. Samen met Juno even op de foto.



Na de lunch ben ik naar bed gegaan, want in de middag kregen we weer visite. Nu was Majella erbij. Het was gezellig. Aan het eind van de middag zijn wij met JoMaJuSe uiteten geweest. Ook dat was weer gezellig. Juno en Sepp hebben zich uitstekend gedragen en de ouwe kon natuurlijk betalen.
  Mijn vriendje Sepp aan de pannenkoeken en Juno aan de patat met kipnuggets. en het ging er goed in. Toen we weer thuis waren ben ik nog heel even opgebleven en rond 20:45 uur ben ik verschrikkelijk vermoeid naar bed gegaan. Jammer voor de visite die er was en nog zou komen, maar ik ben gigantisch moe en kortademig. Wat er precies aan de hand is weet ik niet, maar als dit volgende week niet over of beter is zal ik toch aan de bel moeten trekken. Even het weekend afwachten. Wel heb ik vandaag bijna de he4le dag op bed gelegen en vanavond ga ik er ook weer op tijd in. Grote kans dat ik mijzelf in acht moet nemen. Men zegt altijd luister naar je lichaam en dat zeg ik ook altijd. Het avondeten ging er in en nu is het bedtijd.

17 juli 2015.

Vanmorgen stond ik op rond 08:00 uur om mijn medicijnen  te nemen. Ik voelde mij een stuk beter en wel 70% beter. Ik heb ook een goede nachtrust achter de rug. Mijn keel voelde al een stuk beter en de misselijkheid was ook al een stuk beter. De kortademigheid is ook met zeker 80% verbeterd. Toch ga ik vandaag op de dag nog geen gekke bokkensprongen maken. Deed ik toch al niet. Even wat boodschappen doen met Leida aan het begin van de middag. Aan het eind van de ochtend heb ik een zonnewijzer bij Jurjen opgehaald. Hij wilde die niet in de tuin en ik vind het wel leuk. Moet wel opgeknapt worden. Na de boodschappen ben ik gaan rusten en dat heb ik ook na het avondeten gedaan. Vanavond gaan we onze verjaardag nog eens vieren, maar dan met de buren. Het is altijd gezellig met Robert, Monique, Peter-Jan, Allyon, Dominique, Aline, Frank, Lisanne, Peter en Francis. Jammer genoeg zijn Giovanni en Marloes er niet bij vanwege hun vakantie. Hoe dit was leest men morgen wel. Tot dan.

18/19 juli 2015.

Zaterdag. En was het gezellig? Ja het was super gezellig. Gelukkig was ik net op tijd weer een stuk fitter en kon het grootste gedeelte van de avond erbij zijn. Jammer genoeg konden Francis, Marloes en Giovanni er met reden niet bij zijn. Ik zelf heb zelfs nog een ouzo gedronken, maar daarna ben ik even na 00:00 uur naar bed gegaan. Rond 02:30 uur moest ik er weer even uit voor mijn medicijnen. Nadat ik die had ingenomen stonden nog wat hammetjes op het aanrecht te lachen naar mij en ik heb dus, omdat het zo lekker is te snel twee stukjes opgegeten. Jammer voor mij dat 2 tellen later mijn stent dicht zat. Na een aantal hoestbuien merkte ik dat de stent nog niet open was. Toch ben ik weer in slaap gevallen. Vanmorgen om 08:00 uur moest ik weer medicijnen hebben, maar eerst heb ik een glas vitamine drank genomen om te kijken of de stent weer open was. In eerste instantie was het pijnlijk, maar op een gegeven moment merkte ik dat het drinken er weer doorheen ging. Daarna kon ik weer met een gerust hart mijn medicijnen innemen om daarna een boterham te eten. In de loop van de ochtend kwamen mijn kanjers, want daar moeten we vandaag op passen, zodat JoMa hun auto kunnen inpakken. Ik heb wel wat in de planning staan en Juno en Sepp kunnen daar mooi bij helpen. Nu de lunch en daarna even rusten.We zijn vanmiddag samen met Juno en Sepp naar een verjaardag geweest van 1 van de buurmeisjes. In eerste instantie even de kat uit de boom kijken, maar na een poosje was in ieder geval bij Juno het ijs gebroken. Leuk spelen met al die andere kinderen. Aan het eind van de middag kwamen Joost en Majella zwaar bepakt bij ons om de twee andere vakantiegangers op te halen. Eerst even een borreltje drinken en daarna het avondeten nuttigen. Na het eten zijn ze naar huis gegaan, maar eerst even een beetje emotioneel JoMaJuSe een hele verdiende vakantie toe wensen. Ik zal mijn kanjers missen, maar natuurlijk gun ik ze het allermooiste op hun vakantie. De avond is bij mij snel voorbij gegaan. Ik ben ontzettend moe en ben op tijd naar bed gegaan.
Zondag. Dit is de dag van het wegen. Door alle vermoeide dagen van de afgelopen tijd wist ik wel dat er weer wat af is gegaan en de weegschaal liegt dus ook niet. Ik ga wat meer drinkvoeding nemen, want het getal met 60 erin komt gevaarlijk dichtbij en dat wil ik niet. Ik ben na het ochtend gebeuren weer naar bed gegaan en Leida is op koffie visite gegaan naar haar vader. Snel nadat Leida bij haar vader aankwam zag ze gelijk dat het niet goed was. Ze vond mijn schoonvader op de grond en er is direct 112 gebeld. Bleek dat hij een lichte hartinfarct heeft gehad, maar dat is voor iemand van 94 jaar toch heel erg zwaar. Ikzelf heb de hele dag bijna op bed gelegen om toch maar weer bij te komen. Aan het eind van de middag was Leida weer thuis. Mijn schoonvader blijft voorlopig in het ziekenhuis. Het arme oude mannetje. Ik heb erg met hem te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten