maandag 23 maart 2015

Veel rusten

23 maart 2015.

Zoals ik gisteren al meldde was het feestje gezellig en ik lag dus gisteravond ook op tijd op bed. Vanmorgen stond ik op om 07:45 uur. Ik heb behoorlijk wat last van mijn schouder. Het kan wel wezen dat ik met het aanbrengen van wat lampjes toch iets verdraaid heb. Het is een zeurderig vervelend gevoel wat alleen maar wat erger is geworden. Het ontbijt ging er redelijk goed in op het begin na. Even een kleine reactie. Rond 09:00 uur was ik bij Leida en Sepp en konden we boodschappen doen. Na de boodschappen thuis even een bakkie doen en natuurlijk even een selfie samen met mijn vriendje.
Daarna de lunch nuttigen. Hopelijk gaat die er goed in. Na de lunch ga ik rusten, want ik ben nog steeds een beetje moe.De drie boterhammen gingen er gelukkig goed in en daarna ben ik gaan rusten. Ik was er ook wel aan toe, want ik had de wekker gezet op 14:30 uur en werd er wakker van. Een teken dat ik het wel nodig heb. Vanavond zal ik ook weer gebruik maken van een lekker warm bed. Als mijn schouder morgen niet beter is zal ik eerst mijn huisarts bellen voor een consult. Na de middagrust ben ik naar De Garve gegaan, want ik zou om 15:15 uur Juno van school halen en dat vind ze altijd leuk. Vanavond ook het avondeten aan De Garve nuttigen en dan naar huis, naar boven en naar bed.

24 maart 2015.

Het is vandaag een rustige drukke dag. De ochtend is een drukke ochtend, want we gaan eerst Juno en Sepp naar school brengen en daarna heb ik onco fysio. Het ontbijt ging niet zo geweldig. Er waren 2 reacties. Toch heb ik nog 1,5 boterham naar binnen gewerkt. Qua tij verliep alles perfect. Even voor 10:00 uur was ik aan het sporten wat niet geweldig ging. Toch wel veel last van mijn schouder. Aanstaande donderdag gaat mijn fysiotherapeute kijken of ze er iets aan kan doen. Ik heb maar een half uurtje gesport. Snel nog even een kopje koffie bij de balie gedronken en toen kon ik gelijk door naar Assen om Sepp weer op te halen. Hij was een uurtje eerder vrij. Even na 12:00 uur was ik weer thuis om te lunchen. De 2 boterhammen gingen er beter in dan vanmorgen. Wel wat reactie, maar niet zo heftig. Na de lunch ben ik gaan rusten om vervolgens rond 14:30 uur weer op te staan. Om 15:15 uur zal ik Juno van school halen om daarna samen met Sepp en Juno naar Majella te gaan.Bij Majella was het gezellig en Sepp en Juno hebben leuk kunnen spelen. Rond 17:45 uur waren we weer aan De Garve voor het avondeten, wat er redelijk in ging. Na afloop een kleine reactie. Na het eten ben ik naar huis gegaan, want ik wil er vanavond weer op tijd in.

25 maart 2015.

Ik heb een redelijk goede nachtrust achter de rug. Ik merk dat het met mijn schouder iets beter gaat en dat is een prettig gevoel. Het ontbijt ging er redelijk goed in. Er dreigde iedere keer een reactie, maar die zijn uit gebleven. Wat dat betreft ook weer een stapje vooruit. Na het ontbijt ben ik er nog even in gegaan om nog even uit te rusten. Het is lekker rustig en ik heb alle tijd. Even wat administratie bijwerken en dan aan de koffie. De dag is lekker rustig verlopen en na de lunch die er redelijk inging ben ik gaan rusten, om vervolgens om 15:00 uur eruit te gaan. Na het avondeten die er ook redelijk inging heb ik Majella opgehaald. Na de koffie heb ik Majella weer naar Meppel terug gebracht om daarna het bed in te duiken.

26 maart 2015.

Deze ochtend was ik iets voor 08:00 uur wakker om er even na 08:00 uur eruit te gaan. Ik heb een onrustige nacht achter de rug. Toch ben ik goed uitgerust. Deze ochtend gaat mijn fysiotherapeute kijken of ze iets aan mijn schouder kan doen. Wel is het zo dat het iets minder erg is als 2 dagen geleden. Gisteren was het beter dan vandaag. Hopelijk helpt een massage. Het ontbijt is er redelijk goed ingegaan. Alles is erin gebleven en dat bied weer hoop voor de andere maaltijden. Nu nog even lekker aan de koffie en om 10:30 uur ben ik weer aan het sporten. De massage in mijn schouder heeft wel geholpen, maar dat was tijdelijk. Volgende week weer een sessie. De warme lunch ging er niet zo geweldig in. Wel driekwart van mijn bord leeg gegeten en een stukje vlees. Alles ging met wat reacties. Toch is er genoeg in gebleven en voel ik mij goed. Aan het eind van de middag gaan Leida en ik naar Meppel voor een bezoekje aan Majella. Vanavond is het weer op tijd bedtijd.

27 maart 2015.

Gisteravond kreeg ik vanuit Meppel een heel lieve WhatsApp die mij heel erg goed deed. Natuurlijk is het en blijft het privĂ©, maar toch wil ik het even melden. Het heeft Leida, Majella en mij erg goed gedaan en dat werkt natuurlijk door naar de rest van het gezin (Joost, Juno, Sepp en Jurjen). Vanmorgen werd ik wakker, eigenlijk stond ik op, om 08:15 uur. Het ontbijt ging met horten en stoten erin. Natuurlijk ben ik heel erg benieuwd naar mijn gewicht, maar dat is pas voor aanstaande zondag. Ondanks alle kleine kwaaltjes die ik heb voel ik mij wel goed. Vannacht is er een lichtte verkoudheid bij gekomen. Het voelt een beetje rauw in de keel, iets waar ik een aantal weken geleden ook al last van had. Een glaasje van dit spul doet wonderen. Nu lekker aan de koffie die er ook wel in zal gaan. En inderdaad is de koffie er goed in gegaan. Aan het begin van de middag krijg ik visite van een oud collega, waar ik jarenlang mee heb samengewerkt op de afdeling waar ik altijd werkte. Het middageten is er in gebleven en dat is een prettig gevoel.    
Natuurlijk merk ik het wel, maar dit kunnen ze mij niet
 meer afpakken (geintje). 
Vanmorgen kregen we een hele mooie foto van Juno en Sepp die naar school gingen. Ze hadden er alle twee heel veel plezier in zo te zien. Het zijn ook  twee van die geweldige kanjers, waar ik iedere dag weer van geniet. Is het niet fysiek dan is het wel met een foto of een geluidje via de WhatsApp. Na de lunch kreeg ik dus visite van Elize. In mijn Hellendoorn tijd heb ik denk ik ongeveer 12 jaar met haar samen gewerkt. Natuurlijk oude verhalen ophalen wat altijd leuk is. De rest van de middag is het chillen geblazen. Het avondeten ging niet zo geweldig. Toen ik er water bij ging drinken ging het een stuk beter. De vis is er wel goed in gegaan en lekker. De avond bestond weer eens uit rummycubben. Gelukkig lag ik er om 23:00 uur moe in. Ik merk dat er een griep opkomt en ik voel mij ook niet zo fit. Een goede nachtrust doet soms wonderen.

28/29 maart 2015.

Zaterdag. Vanmorgen werd ik wakker rond 06:45 uur door het gekeuvel van mijn vriendje Sepp, want die sliep afgelopen nacht bij ons. Het is zo een super ventje. Een half uurtje later heb ik hem eruit gehaald met al zijn knuffels. Snel een boterhammetje maken voor mijn vriendje en natuurlijk ook voor mijzelf. Mijn boterhammen gingen er in met melk erbij. Mijn keel voelt nog steeds een beetje rauwig aan en ik voel mij nog steeds niet 100%. Wat ons dit weekend brengt weet ik nog niet. Normaal ga ik waarschijnlijk veel rusten en ik heb er best wel veel zin in. Toch is het een beetje tegen mijn principes, want ik ben niet zo een grote slaper. Wel ben ik er eentje die luistert naar de signalen die mijn lichaam afgeeft. De lunch ging er net als het ontbijt er redelijk goed in en daarna zijn Leida en ik eventjes wezen shoppen in het centrum van Hoogeveen. Bij een goede kaasboer hebben we een heel lekker stukje kaas gekocht. Het wijnglas hebben we maar laten staan, want die was €35,00 per stuk. Het avondeten is er ook allemaal in gebleven. Wel merk ik als ik mijn eten met water naar binnen laat glijden er wel minder eten ingaat. Van het water word je ook erg vol. Gelukkig smaakt het eten wat Leida maakt heerlijk. De avond bestond uit het kijken van de laatste dvd van day 8 van 24. Er is nog 1 dag te gaan, maar die moeten we eerst aanschaffen. Dan is de hele serie compleet. De kaas die we 's middags hebben gekocht smaakt erg lekker. Een typisch kaasje voor bij de borrel. Ik een glaasje fris, want ik ga er straks in met een paar paracetamol tabletten. Tot morgen.
Zondag. Ik kan merken dat het zomertijd is. Ik was iets later wakker dan normaal (8 uur). Ik heb een goede nachtrust gehad met heel veel zweten, wat mij wel goed heeft gedaan. Doordat ik minder eet en meer water erbij drink ben ik wel iets afgevallen. We gaan het in de gaten houden, want op een gegeven moment moet dit een stabiel gewicht zijn. Ik kan het hebben en voel mij er goed bij. Deze dag zal waarschijnlijk een beetje een drukke dag worden. Eerst een kaartje brengen bij mijn buurjongetje voor zijn verjaardag. Bas gefeliciteerd met jou verjaardag. Verder zullen we een bezoekje gaan brengen aan Jurjen en daarvoor ga ik nog even kijken bij Larissa, want die moet handballen en ze heeft mij gevraagd of ik kwam kijken. Misschien ook nog een bezoekje aan JoMaJuSe en vanavond is het weer verjaardag, maar dan gaan we er naar toe. Leo gefeliciteerd met jou verjaardag. Of we alles volhouden weet ik nog niet, dus dan geld weer luisteren naar mijn lichaam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten