maandag 16 maart 2015

De 36ste

16 maart 2015.

Het was vanmorgen al vroeg dag. Ik werd wakker om 06:45 uur en een klein poosje later ben ik eruit gegaan. Leida is al naar De Garve om voor Mijn kanjers te zorgen. Juno naar school. Rond 09:00 uur was ik er ook en hebben we samen met Sepp boodschappen gedaan. Na de boodschappen even een bakkie gedronken en toen ben ik weer naar huis gegaan om onze eigen boodschappen op te ruimen. Even een paar kleine dingetjes regelen en na de lunch even lekker rusten tot het moment dat ik Juno weer van school ga halen. Ik zal nog even een paar foto's plaatsen van het afgelopen weekend.
De eerste foto is van de Blues Family
De tweede en derde foto daar kunnen ze lekker eten maken en nuttigen. Heerlijk om te zien.













Het zijn twee super sterren. De lunch ging er redelijk goed in en smaakte ook goed. Nog even een bakje vla en dan heerlijk rusten. Na mijn rusten heb ik Juno opgehaald van school. De middag is lekker rustig verlopen. Juno ging op haar slaapkamer spelen met een vriendinnetje en ik ben met Sepp even naar de kinderboerderij geweest. Aan tafel bij het avondeten was het gezellig. Het eten ging er goed in, evenals de karbonade. Na het eten zijn mijn kanjers in bad gegaan en daarna 1,2 huppekee het bed in. Toen Joost er weer was lekker een bakkie gedronken en daarna naar huis om mijn bed in te duiken.

17 maart 2015.

Het was vanmorgen 06:45 uur dat ik eruit ben gegaan. Vandaag is weer een drukke dag. Eerst Juno naar school brengen en daarna gelijk doorgaan naar Assen om Sepp weg te brengen. Dan weer naar huis. Koffie drinken en een klein klusje doen, om vervolgens mijn vriendje Sepp weer op te halen. Ik heb er zin in. Het is 07:45 uur en de zon begint te schijnen. Het word een mooie dag. Weet ik zeker. De klusjes die ik wilde doen zijn allemaal goed gelukt. Geen tegenslagen. Nadat we Sepp weer hadden opgehaald ben ik naar huis gegaan om te lunchen. Tijdens de lunch 1x een heftige reactie gehad. Daarna ging het wel weer. Om 15:15 uur hebben we met z'n 3en Juno van school opgehaald om vervolgens rond 16:00 uur met Juno en Sepp naar Meppel te gaan. Het was een mooie dag en na een kopje koffie zijn Juno, Sepp, Majella en ik nog even naar buiten gegaan. Zie hier het rusultaat.
Even poseren met z'n 3en bij de hond voor het ziekenhuis. En wie is er weer fotogeniek? Na het avondeten heb ik Sepp en Juno in bed gedaan. Nog even gezellig kletsen met mijn vriendinnetje, want ze is af en toe erg verdrietig. Joost was er rond 22:00 uur weer. Nog even voetballen kijken en toen naar huis. Het bed in.

18 maart 2015.

Vanmorgen stond ik op om 07:00 uur. Ik was klaarwakker en ben eruit gegaan. Deze ochtend heb ik onco fysio. Nu eens op een woensdag. Dit kon niet anders, want mijn fysiotherapeute heeft soms cursus op de dinsdag. Het ontbijt ging er redelijk goed in. Een kleine reactie die niet zoveel voorstelde. Het word een mooie dag net als gisteren. Ik heb er zin in. Om 10:00 uur eerst een lekker bakkie thuis drinken om een half uur later naar Move2Be te gaan. Het sporten ging geweldig en ik merkte het aan mijn hartslag die niet zo snel omhoog ging. Ook weer een goed gesprek gehad met mijn fysiotherapeute. Na het sporten ben ik gelijk doorgereden naar Meppel om Majella op te halen. Het klonk allemaal weer als vanouds. Op de terugweg heb ik fijn met Majella kunnen praten. Dit deed mij in ieder geval erg veel goed. Thuis gekomen even de lunch naar binnen werken die er redelijk in ging. Een kleine reactie, maar alles is erin gebleven. Na de lunch ben ik gaan rusten, want ik merk wel dat ik een paar drukke dagen achter de rug heb gehad. Leida is met Majella gaan shoppen dus ik had alle tijd. Na de rustpauze ben ik aan de koffie gegaan om daarna het avondeten te nuttigen. Majella zal ik rond 20:30 uur weer naar Meppel brengen en daarna als ik thuis ben nog even chillen en daarna naar bed. Morgen is een lekkere rustige dag. Een mooie dag om weer te gaan klussen bij Jurjen.

19 maart 2015.

Vanmorgen kon ik lekker uitslapen. Iets waar ik gisteren al naar uit keek. Nu is uitslapen, in de zin van tot 10 of 11 uur op bed blijven liggen, niks voor mij. Maar tot een uur of 8 of half 9 is voor mij al heel lang uitslapen. Vandaag is een rustige dag, in vergelijking met de andere dagen van deze week. Ik ga straks even weer een beetje klussen bij Jurjen. Tijdens het ontbijt kreeg ik weer een reactie, daarna kon ik weer gewoon eten. Het voelt allemaal goed en ik voel mij ook goed. De wasstraat is al achter de rug en nu de koffie nog. Voor de lunch en na de lunch heb ik in ieder geval weer een paar klusjes af gekregen. De lunch zelf ging er goed in evenals het avondeten. Ik ben de laatste tijd wel iedere keer ontzettend moe. Waardoor dat komt weet ik niet. Vanavond in ieder geval weer voetbal kijken, maar dan lig ik wel op bed, want morgen is het weer zover.

20 maart 2015.

Vandaag is het weer zover. Ik krijg de 36ste herceptin kuur in Zwolle. Ik moet er om 10:15 uur zijn en stond dus op tijd. De wekker had ik gezet op 08:00 uur, maar ik was al eerder eruit. Het ontbijt ging er redelijk goed in. Er was geen reactie en dat is weer prettig. Het is vandaag een drukke dag. Nadat ik klaar ben in Zwolle heb ik om 14:00 uur weer onco fysio om daarna naar een verjaardag te gaan van mijn zus. Laura gefeliciteerd met jou verjaardag. Nu eerst een bakkie koffie voordat ik naar Zwolle ga. Voor de afgesproken tijd werd ik al naar binnen geroepen en even daarna lag ik aan het infuus. Alles verliep goed. Ook mijn bloeddruk en hartslag (130/78 en 82) waren super. Even na 11:00 uur was ik klaar en kon ik weer naar huis om daar om 11:45 uur aan te komen. Nu de lunch en dan naar Move2Be. Mijn onco fysio ging niet zo geweldig. Ik heb last van mijn linker schouder en weet niet waar dat vandaan komt. Misschien overbelast of verkeerd gelegen. We gaan het in de gaten houden. De verjaardag die ik had na het sporten was gezellig en even voor 20:00 uur waren we weer thuis. Lekker koffie en 24 kijken.

21/22 maart 2015.

Zaterdag. Ik heb een redelijk goede nachtrust achter de rug. Mijn schouder is nog steeds pijnlijk. Als het zo blijft ga ik volgende week even naar mijn huisarts om er naar te laten kijken. De ochtend zal rustig verlopen en ik heb alle tijd. Aan het begin van de middag gaan Leida en ik naar het ziekenhuis in Zwolle. Nee hoor ik heb geen opname of controle of consult, maar er is vandaan een open dag van de Isala kliniek. Ik hoop dat ik iets krijg te zien waar ik zelf mee te maken heb en nu dan met andere ogen naar kan kijken. Als je als patiƫnt een onderzoek krijgt lig je meestal op een bed of behandel tafel. Ook ben je meestal gespannen en nu dus niet. Lijkt mij wel interessant. Hoe het was leest men later wel. De open dag van Isala kliniek was een druk bezochte dag. Het was goed georganiseerd. Zelf had ik natuurlijk veel belangstelling in een paar afdelingen. Onder andere de afdeling endoscopie waar ik mijn inwendige onderzoeken heb en waar ze de laatste keer de sonde hebben geplaatst. Natuurlijk mijn eigen afdeling oncologie waar ik dan ook een heleboel verpleegkundige tegen kwam. De gitaar spelende verpleegkundige sprak mij aan. Ik ken haar al vanaf het begin dat ik ziek ben en in Zwolle kom. Tijdens het bezoek heb ik nog even een massage gekregen van een verpleegkundige die ik ook ken van de oncologie dagverpleging. Aan het eind nog even een bakje met bloemen gekocht om het team te steunen die de Alpe d'HuZes gaan bedwingen.
Toppers zet hem op als het zover is. Nadat we weer in Hoogeveen waren eerst even wat shoppen in het centrum. En daar waren ook mijn grote kanjers. Thuis hebben we lekker met z'n 6en lekker wat gedronken. Voor Joost had ik nog een lekker biertje liggen. Trignac heet het merk en smaakte voortreffelijk. Ik ben 's avonds op tijd naar bed gegaan, want morgen is het weer een drukke dag. Het was even na 22:00 uur dus welterusten.

Zondag. Vanmorgen stond ik op 07:45 uur na een redelijk goede nachtrust. Ik heb er zin in vandaag. Het ontbijt ging er ook redelijk goed in. De ochtend bestaat uit koffie drinken bij JoMaJuSe en daarna gaan we naar de schaapskooi voor lammetjesdag. Is erg leuk voor Juno en Sepp. Foto volgt. De middag bestaat uit visite gaan bij de buren 2 huizen verderop. Frank en Bas nog gefeliciteerd met jullie verjaardag. Lammetjes dag was een groot succes. Juno en Sepp vonden het geweldig en Juno mocht een lammetje op schoot houden.
 Sepp vond het nog een beetje te eng, maar een beschuitje eten op de pasgeboren lammetjes is altijd lekker.

Op de terugweg nog even een bakkie drinken bij JoMaJuSe en toen naar huis. Wij hebben Juno meegenomen, want die was ook uitgenodigd op het feestje van Bas. Ze wilde natuurlijk op haar allermooiste gekleed zijn en dat bracht andere kids ook op een idee en zie hier het resultaat.
 De drie super mooie dames van het super gezellige feestje. Top was het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten