maandag 29 december 2014

Einde jaar, beginnende jaar deel 1

29 december 2014.

Jammer genoeg gaat het nog niet zo lekker aan de Garve, zodat Sepp nog even bij ons is. De nacht is goed verlopen. Meneertje Sepp heeft het weer heel erg goed gedaan. Hij was wakker rond 08:45 uur. Het ontbijt van mij ging er erg goed in. Mijn gewicht is nu stabiel op 81 KG. wat voor mij goed is. Mijn oncoloog vind het ook prima en ik hoef voor hem niet veel meer aan te komen. Het zal wederom een rustige dag zijn. Ik ben lekker aan mijn nieuwe puzzel bezig die ik op kerstavond gekregen heb en waar ik bijzonder zuinig op ben. Zodra die klaar is zal ik de puzzel laten inlijsten. Als ik er klaar mee ben zal ik de foto's plaatsen op mijn blog. Aan het eind van de ochtend kwamen JoMaJu ook bij ons. Het gaat nog helemaal niet goed en aan het eind van de middag gaan ze naar de huisarts. Ook de lunch ging er goed in. Helaas kon ik niet naar bed, want er komt een monteur voor mijn H.D. recorder die heel vaak spontaan aan en uit gaat. Het zal de vierde recorder zijn in een jaar tijd. Aan het eind van de middag kwam mijn buurlongen Bas even wat brengen wat ik heel erg lekker vind. In de periode van mijn sonde sprak ik mijn buurvrouw Lisanne die lekkere ballen heeft. Bas kwam vanmiddag dus een van haar befaamde ballen brengen. Lisanne ze zijn inderdaad erg lekker. Bedankt dat ik jou ballen in de mond mag hebben. Laten we het vergelijken en ze zijn net zo als de ballen van Leida. Vanavond blijft mijn vriendje Sepp ook nog bij ons, zodat het aan de Garve nog even een beetje rustig is. Hopelijk kan hij snel weer in zijn eigen bedje slapen, wat natuurlijk het beste is. Het gaat overigens heel erg goed met mijn vriendje en hij vermaakt zich best. Gelukkig heeft de griep hem nog niet te pakken gehad, maar je weet het nooit. Vanavond ga ik er zelf vroeg in om ook wat slaap in te halen en alvast in voren te slapen.

30 december 2014.

Sepp heeft het wederom weer heel erg goed gedaan met slapen en was vanmorgen rond 08:15 uur wakker. Vandaag gaat hij weer naar zijn eigen huis. We hebben een goede daad verricht en nu nog beter dat hij weer naar zijn mamma en pappa en zus Juno gaat. Het heeft wel een oorzaak, want we gaan vanmorgen even op verjaardagsvisite. Aad gefeliciteerd met jou verjaardag. We zouden Sepp rond 09:30 uur weer naar huis brengen en toen we daar aankwamen kreeg ik het gevoel dat het daar alweer een stukje beter gaat dan gisteren. Juno sliep nog lekker op haar bed. Op de weg naar Zwolle hebben we Laura en Barry opgepikt en rond 10:30 uur waren we in Zwolle bij mijn broer. Rond 12:45 uur waren we weer thuis en ik ben na de lunch even naar bed gegaan. Ik voel mij verder prima. Toch heb ik nog even geslapen, totdat we visite kregen van Bert en Rene. Waar ik heel erg blij mee ben is de puzzel die ik van de kerstman heb gekregen en die nu klaar is. Zie het resultaat van drie dagen puzzelen.






















De puzzel daar heb ik drie dagen over gedaan en het zijn mijn twee kanjers die naar de eendjes kijken. Ik laat de puzzel inlijsten en we hebben er al een mooie plek voor in de kamer. Kom te zijner tijd maar eens kijken. Vanavond is het weer slaaptijd dus weer er op tijd in. Tot morgen.

31 december 2014.



En weer is er een jaar bijna voorbij. Voor mij een jaar met veel hoogtepunten, maar ook een paar diepte punten. Daarover later meer. Eerst even de afgelopen nacht die ik redelijk goed heb door gebracht. In het begin wel even piekeren, maar gelukkig ben ik toch in slaap gevallen. Vanmorgen stond ik op om 08:15 uur. Nu wat eten en drinken en dan de wasstraat in. Even over de hoogte en dieptepunten. Eerst even de dieptepunten. Natuurlijk pas geleden dat mijn slokdarm helemaal dicht is gegaan door de tumor. Ik kon niet meer eten en drinken. Met spoed naar het ziekenhuis. Sonde erin en bestraling. Gelukkig gaat het nu een heel stuk beter. Geen sonde meer en wel eten en drinken. Uiteraard zijn er ook mensen en dieren die ons zijn ontvallen. Eerst de poes Joep van JoMaJuSe die is ingeslapen. Ik zie ons nog zo met een kooi op Schiphol staan om hem naar Joost en Majella te brengen die toen in Amerika woonde. Joep ik denk nog aan jou op deze oudejaarsdag. Mijn ziekenhuisvriend Lammert die er ook niet meer is. We hebben ons toen er doorheen geslagen in het ziekenhuis en ik ben daarna nog een aantal keren bij hem geweest in Dalfsen. Lammert rust zacht. Ook een kennis Roel, heeft ons verlaten. Ook voor Roel, rust zacht. Natuurlijk waren er veel hoogte punten Natuurlijk alle verjaardagen van mijn gezin. Jurjen, Joost, Leida, Sepp, Majella en Juno. Ik heb er naar uit gekeken en ben natuurlijk blij dat ik dat weer mee gemaakt heb. Ook de trouwdag van Leida en mij op 4 oktober was een hoogtepunt die we met het hele gezin  in een huisje in Emmen hebben gevierd.Onze vakantie op Lesbos in Griekenland was natuurlijk ook een hoogtepunt. Ook de logeer partijtjes van Juno en Sepp zijn voor mij leuke dingen geweest. Er waren natuurlijk nog veel meer dingen die ik kan vermelden. Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor alle telefoontjes, bezoekjes, kaartjes, mails, reacties op mijn blog enz. Het heeft mij en mijn gezin erg gesteund. Nu op dit moment zijn er belangrijkere dingen. Doe allemaal kalm aan en een goede jaarwisseling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten