maandag 27 oktober 2014

Nog 2 maanden deel 1

27 oktober 2014.

Vanmorgen stond ik op om 06:30 uur. Ik heb geen last van de wintertijd, maar ik sta zo vroeg op, omdat ik straks op mijn vriendje Sepp moet passen. Het is nu even na 08:00 uur en heb het ochtend gebeuren achter de rug. Het ontbijt ging er weer redelijk goed in. Water doet toch wonderen. Ik heb zelf het idee dat alles in mijn slokdarm een beetje stabiel is. Het gaat zeker niet slechter, maar het is op dit moment ook niet beter aan het worden. Als alles zo door gaat, dan houd ik het wel vol tot volgend jaar. Voor mij is dat eigenlijk wel een streven om de behandeling zolang mogelijk uit te stellen. Dit heb ik toen ook afgesproken met mijn arts. Zo de oppastijd komt er zo aan. Tijdens de lunch kreeg ik toch weer een wat heftigere reactie. Het was er maar eentje. Voor de rest ging alles er wel redelijk goed in. Zoals gewoonlijk ben ik na de lunch weer gaan rusten. Ik was er wel aan toe. Heb toch nog wel goed geslapen. Het avondeten ging er goed in. De boerenkool smaakte voortreffelijk, alleen de rookworst gaf wat kleine problemen. Als ik rookworst eet doet mij dat denken aan vorig jaar, toen we met de kids een lang weekend weg waren en de rookworst van toen mij erg veel parten speelde. Na het avondeten ben ik gaan lopen. Niet zomaar lopen, maar ik loop met een collecte van het diabetes fonds. De buren waar wij veel mee omgaan en gigantische leuke contacten mee hebben lopen ook. Sommige buren zijn ook diabetes patiënt. Ik hen de hele route die men voor mij had uitgestippeld gelopen en men gaf gul. Komt door mijn eerlijke uitstraling. Ha, ha.

28 oktober 2014.

Vanmorgen stond ik op om 07:15 uur. Het is weer de dag van onco fysio. Het ontbijt ging er ondanks een paar kleine reacties redelijk goed in. Nu na het ochtend gebeuren weer mijn blog bijwerken en lekker aan de koffie. Ik moet nog even mijn buurman Frank een plezierige laatste werkdag wensen in Veendam. Binnenkort in Hoogeveen aan het werk scheelt heel veel kilometers rijden. Even voor 09:30 uur was ik al aan het sporten. Ik had er veel zin in en heb alles ook op het voor mij zwaarste niveau gedaan. Het ging allemaal erg goed. Rond 11:00 uur was ik weer thuis. De lunch ging er redelijk goed in. Gevoelsmatig denk ik dat het slikken niet beter word, maar zeker ook niet slechter. Voor mij is het op dit moment een stabiel gevoel. Na de lunch weer lekker rusten om om 15:30 uur een bakkie te drinken. Het avondeten ging er goed in. Wel wat reactie met het vlees eten, maar alles is erin. Aan het begin van de avond kreeg Jurjen bij ons visite voor een heugelijk feit. Rond 20:00 uur weer lekker aan de koffie en veel Apps ontvangen van een aantal lopers. Daarna lekker slapen.

29 oktober 2014.

Vanmorgen stond ik fit op om 07:15 uur. Beneden komend twee boterhammen eten die er men wat lichte reacties er verder goed ingingen. Ik heb vandaag niet veel in de planning staan. Wel wat kleine privé dingetjes die ik kan doen en dus ook veel tijd voor heb. Het is een druilige dag met motregen en dat vind ik dus troosteloos weer. Ik word er gelukkig niet depri van. Wat dat betreft heb ik nog genoeg dingetjes in mijn gedachten om te doen. Nu lekker de koffie. De hele dag is het rustig. Na de lunch ben ik gaan rusten om daarna lekker rond 15:00 uur aan de koffie te zitten. Ik heb een aantal rug etiketten gemaakt voor al mijn mappen met bierlogo's. Het is voor mij een hobby. Mocht er binnenkort nog iemand naar Amerika gaan, wil ik vragen of ze voor mij een flesje bier mee willen nemen. Het is een speciaal flesje, Sam Adam Utopias van 27%. Het is een gestewijn, want dit hoge percentage mag volgens mij geen bier meer heten. Het avondeten ging er net als de lunch redelijk goed in. Wel wat kleine reacties. Zo rustig als het vandaag is, zo rustig zal het waarschijnlijk morgen ook zijn. Ik heb voor morgen wel een klein ideetje om wat te doen. Tot morgen.

30 oktober 2014.

Net als gisteren stond ik op om 07:15 uur. Vandaag is net zo een dag als gisteren. Niks in de planning. Wel ga ik weer een paar kleine dingetjes doen. Het ontbijt ging er met wat strubbelingen redelijk in. Nu aan de koffie en straks een sportbroekje ruilen. Ik dacht dat dat kleine kontje van mij nog in een kindermaat kon. Foutje bij het kijken tijdens de aanschaf. Er stond wel maat L. in de label, maar klein eronder kindermaat 152. Verder is er weinig te melden tot nu toe.De lunch ging net zo "geweldig"  als het ontbijt. Het moet in ieder geval niet minder gaan worden, want dan zal ik toch contact met mijn artsen moeten gaan opnemen. Gelukkig is het niet pijnlijk, zoals in de zomer, maar de frequentie van de anti peristaltische beweging van mijn slokdarm tijdens het eten is wel wat vaker aan de orde. Uit voorzorg zal ik dat dan gaan doen. Na het eten van het ontbijt, lunch of diner gaat alles wel weer en heb ik nergens geen last van. Misschien eerst de CT-scan naar voren halen of weer een inwendig onderzoek. We houden het nog even in de gaten. Straks kijken hoe het avondeten gaat. Vanavond is het weer op tijd naar mijn bed. Morgen is er weer een dag van onco fysio.

31 oktober 2014.

Het was 07:30 uur dat ik wakker werd van de wekker. Iets wat mij bijna niet overkomt. Normaal ben ik altijd ruim voor de wekker aan wakker en er al uit. Ik heb een goede nachtrust gehad en kijk uit naar mijn onco fysio. Het ontbijt ging er redelijk in. Wel wat reactie, maar daaraan ben ik nu al gewend. Ben al door de wasstraat gegaan en nu mijn blog bijwerken en natuurlijk aan de koffie. Afgelopen woensdag heb ik het over een speciaal biertje gehad. Ben gisteren even verder wezen kijken en kwam tot de ontdekking dat men ruim betaald voor dit prachtige flesje. Ik kwam bedragen tegen van $100,00 tot $150,00. Even slikken. Hopelijk zijn ze er ook in de prijzen die mij beter liggen. Het is bijna sporttijd dus ik schrijf, later. Mijn fysio ging goed. Wel heb ik een klein onderzoek gehad i.v.m. een buikspier. Volgende week zal mijn vaste therapeute ook ernaar kijken. Ook eigenlijk teveel gepraat met andere, zodat ik wat later thuis was. Na de lunch, zoals gewoonlijk ben ik weer gaan rusten, maar eerst moest ik mijn vriendje Sepp ophalen. Even na 15:00 uur heeft Sepp mij wakker gemaakt en niet veel later kwamen Majella en Juno ook bij ons. Gezelligheid alom. Gezellig was het zeker. Aan het begin van de avond kwam Joost ook en we hebben gezamenlijk het avondeten, lasagne, genuttigd. Uiteraard met een biertje erbij. In dit geval een bijzondere. Het normale biertje van Samuel Adams. Hierbij kwamen oude tijden vanuit Amerika weer naar boven. Voor Amerikaanse begrippen vind ik dit een top biertje. Toen wij in Amerika waren hebben we dat ook regelmatig gedronken. Wel duur. Toentertijd  $24,00 voor 2 doosjes met 12 flesjes, dus 1 kratje. Omgerekend was dat toen €20,00 voor een kratje. Na het avondeten zijn de (klein)kids naar huis gegaan en wij op visite. Tot de volgende maand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten