maandag 20 oktober 2014

De 29ste herceptin kuur

20 oktober 2014.

Na een goede nachtrust met een onderbreking van een beste hoestbui stond ik op om 07:45 uur. Ik voel mij wel moe, maar verder goed. Deze week is weer een week van slaap inhalen, want ik merk wel dat ik afgelopen weekend verder weinig of misschien we te weinig gerust heb. Het ontbijt ging er redelijk goed in. Deze ochtend mag ik weer op mijn vriendje Sepp passen, wat ik natuurlijk met heel veel plezier ga doen. Even voor 12:00 uur waren we weer thuis met de boodschappen. Vanmiddag ga ik zeker rusten. Het is lekker rustig dus ik heb er wel de tijd voor. De lunch ging er slecht in. Ik had veel reacties. Komt ook van het vele hoesten waar ik werkelijk niet goed van word. Soms tot misselijk worden aan toe. Nadat even na 14:30 uur de telefoon ging met de mededeling dat ik Juno niet van school hoeft op te halen ben ik toch nog even in slaap gevallen. Het is nu 15:30 uur en koffietijd. Het avondeten ging er gelukkig goed in. Wel met een glaasje water erbij, maar alles gleed in 1x door mijn maag in. Toch weer een prettig gevoel. Vanavond ga ik slaap inhalen, dus tot morgen.

21 oktober 2014.

Deze dag was ik al op tijd wakker. De eerste keer zag ik dat het bijna 05:00 uur was. Daarna met vallen en opstaan door geslapen met de wetenschap dat er een zaag naast mij lag. Toch werd ik wakker van de wekker die om 07:30 uur afging. Over twee uur heb ik weer onco fysio. Het hoesten is afgelopen nacht mee gevallen. Wel net zo prettig om lekker te kunnen slapen. Het ontbijt ging er redelijk in. Ik had 1 korte reactie aan het begin van het ontbijt, daarna ging het wel weer. De twee boterhammen zijn er in ieder geval in gegaan. Na de wasstraat lekker een bakkie drinken en dan op naar Move2Be. Het sporten ging weer goed en na een dik uur was ik weer klaar. Snel douchen en naar huis voor het tweede bakkie. De lunch ging redelijk goed. Aan het eind ervan een lichte reactie. Om 12:30 uur lag ik te rusten om vervolgens om 15:00 uur er weer uit te gaan. De rest van de dag is het rustig tot nu toe. Hopelijk gaat het avondeten ook goed. Wel merk ik dat het hoesten steeds minder word en dat is ook wel een prettig gevoel. Ik zit er nu zo langzamerhand bijna een maand mee en ook hiervan word je moe van.

22 oktober 2014.

Gisteravond bij het avondeten ging alles redelijk naar wens. Ik had geen reactie van mijn slokdarm. Vlak voordat ik naar bed ging had ik nog een paar stukjes kip gegeten en daar kreeg ik een heftige reactie van. Er kwam heel veel slokdarm slijm mee. Het lijkt wel lijm om dit te vergelijken. Gelukkig ging het ontbijt vanmorgen stukken beter. Ik stond op om 08:00 uur na een redelijk goede nachtrust. Deze ochtend krijg ik visite van Harry Veld en Jaap v/d Weide. Het is altijd leuk om oud collega's weer te spreken. Uiteraard hebben we veel oude verhalen opgehaald. Alles bij elkaar zat er z'n 100 jaar Unilever ervaring. Het zou mooi zijn om nog eens met alle oudjes een reünie te hebben. Rond 11:15 uur zijn ze weer vertrokken. Ik voel mij goed en blij . Het is bijna 12:00 uur en tijd voor de lunch. Uiteraard ben ik benieuwd hoe die erin gaat. Vanmiddag weer even rusten.De lunch is er redelijk in gegaan. Wel had ik een paar reacties. Het is nu 15:15 uur en tijd voor koffie. Het avondeten ging er goed in. Wel met een glaasje water erbij, maar ik had geen reactie. Aan het begin van de avond even een paar boodschappen gedaan en dan op naar de koffie en daarna slapen. Morgen is er weer een dag.

23 oktober 2014.

Na een onrustige nacht werd ik wakker rond 07:00 uur. Ik had de wekker gezet op 07:30 uur, want we gaan deze ochtend een woning bekijken voor Jurjen. Het ontbijt is al in de maag met een paar haperingen en ik ben al door de wasstraat geweest. Ik voel mij verder goed. Ook merk ik dat het hoesten ook steeds minder voor komt en dat is voor de rest ook wel prettig. Nu is er nog even tijd voor een bakkie, want om 09:00 uur moeten we er zijn. Om 10:00 waren we weer thuis om koffie te drinken met lekker, lekker, kaneel beschuit. Het middageten ging er redelijk goed in. Wel wat kleine reacties. Na het eten lekker slapen om om 15:00 uur koffie te drinken. Daarna even de Makita ophalen om een klein klusje thuis te doen. Het avondeten ging er goed in en dat geeft weer een goed gevoel. Voor de rest is er niet veel te vermelden. Vanavond weer op tijd naar bed, want morgen is weer een drukke dag.

24 oktober 2014.

Het was een onrustige nacht. Af en toe een por en een snauw, door mijn gesnurk. Toch stond ik vanmorgen fit op om 07:00 uur. Het is weer tijd voor onco fysio. Ditmaal heb ik het om 09:00 uur i.v.m. de herceptin kuur die ik vanmiddag krijg in Zwolle. Zodoende heb ik even iets meer tijd tussen onco fysio en de kuur. Ik merk dat het met het hoesten steeds beter gaat en dat heeft weer effect op mijn slokdarm. Het eten gaat ook weer een klein beetje beter. Hopelijk zet dit zich zo voort. Het ochtend gebeuren is nu achter de rug en mijn blog is bijgewerkt. Nu nog even een bakkie en Rudy is er klaar voor.Om 09:00 uur was ik aan het sporten. Het voelde allemaal goed en ik heb ook alles op mijn hoogste niveau gedaan. Ook weer een goed gesprek gehad met mijn vaste therapeute. Voor een feestje is ze altijd wel in en mocht ik in de toekomst een groot feestje hebben zal ik haar ook uitnodigen. Hoe weet ik nog niet, maar je weet maar nooit. Rond 11:00 uur was ik weer thuis. Nog even een bakkie en dan de lunch. Ik ben benieuwd. Na de lunch ga ik naar Zwolle voor mijn 29ste herceptin kuur. Ik moet daar zijn om 13:45 uur. Tot vanmiddag. Ik was vanmiddag al op tijd aan de beurt. Even na 13:30 uur kon ik al naar mijn kamer om aangesloten te worden aan het infuus. Iedere keer als ik aan het infuus ga word mijn bloeddruk gemeten. Eerst aan het begin en een keer aan het eind van de kuur. Mijn lichaam reageert heel erg goed op de kuur, gezien de metingen. De eerste meting gaf aan 142/73 en de tweede meting gaf aan 118/73. De verpleegster vertelde mij dat dit een erg goed resultaat is. Natuurlijk ben ik hier blij om. Voordat ik naar huis ging ben ik nog even langs Juno en Sepp gegaan om een zakje M&M's te brengen. Rond 16:15 uur was ik weer thuis. Het avondeten ging er redelijk goed in. Wel met een glaasje water erbij. Alles bleef er goed in. Vanavond krijgen we visite, dus tot morgen.

25/26 oktober 2014.

Zaterdag. Het is nu op dit moment al zondag, wanneer ik mijn blog bijwerk. Gisteren (zaterdag) had ik er erg weinig tijd voor, van daar dat ik het nu bijwerk. Dat men niet op andere gedachten komt. Ik stond gisteren op om 08:00 uur. Het word dit weekend een weekend met veel visite. Dit begon vrijdagavond al. Vandaag krijgen we Juno en Sepp op visite, zodat Joost en Majella een nieuw bed voor mijn vriendin kunnen aanschaffen. Eerst even de ochtend, want die bestond uit klussen. Even naar de bouwmarkt en dan maar boren. De ochtend is verder rustig verlopen. Tegen de tijd dat Juno en Sepp kwamen was ik ook bijna klaar. Het ontbijt en de lunch gingen er redelijk in. Wel met water erbij. Ik ben 's middags even gaan rusten om even na 3en er weer uit te gaan. Koffie is natuurlijk bijna een must. Ook het avondeten ging er redelijk goed in. Nadat JoMaJuSe weer naar huis zijn gegaan, ben ik nog even gaan rusten. De avond bestond weer uit visite. Rond 20:00 uur kregen we een paar foto's binnen van een heel erg trotse Juno op en onder haar nieuwe bed. Uiteraard vind mijn vriendje het ook prachtig.
Zondag. Goedemorgen Nederland. Het is even voor 08:00 uur wintertijd dat ik op stond na een goede nachtrust. Eerst even de douch in voor mijn weegmoment. Ik ben stabiel 86 KG. zwaar. Deze dag is ook weer een dag van veel visite, maar nu eerst het ochtend gebeuren, zoals ontbijten en de wasstraat. Deze dag is rustig verlopen en ik heb eigenlijk weinig te vermelden. Na de lunch die er redelijk goed inging ben ik wel gaan rusten, want vanmiddag krijgen we visite. Rond 23:00 uur lag ik in bed met de wetenschap dat dit een goede dag was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten