vrijdag 1 augustus 2014

De 19de of 25ste deel 2

1 augustus 2014.
Het was vanmorgen 07:00 uur dat ik eruit ben gegaan. Ik voel mij goed na een redelijk goede nachtrust. Het viel mij mee gisteravond hoe laat ik op bed lag. Het was ongeveer 23:00 uur. Normaal lig ik door de week eerder op bed. Het ontbijt zit erin en ik ga straks de wasstraat in om daarna even naar Joep en Joris te gaan. De ochtend zal verder rustig verlopen om aan het begin van de middag naar het ziekenhuis in Zwolle te gaan voor de herceptin. Na mijn chemo is dit de 19de kuur. Eigenlijk is dit de 25ste, want tijdens mijn chemokuren kreeg ik ook al herceptin. Dit betekend dat ik al 1,5 jaar bezig ben met de kuur en ik hoop dat dit nog lang door zal gaan. Vandaag is ook de dag dat JoMaJuSe met de terugreis beginnen. Vanaf deze kant natuurlijk een goede reis gewenst en tot gauw.Rond 12:30 uur ben ik naar Zwolle gegaan. Voordat ik naar de dagverpleging ging ben ik eerst nog even langs oncologie geweest om met het verplegend personeel te praten en te kijken hoe het met hun gaat. Uiteraard waren ze benieuwd hoe het met mij gaat. Ik vind het geweldig hoe ze met mij meeleven. Even voor 13:30 uur was ik op de verpleeg afdeling en niet veel later kreeg ik het infuus aangemeten. Alles ging er goed doorheen en mijn bloeddruk was perfect 130/79. Om 14:30 uur was ik klaar en kon weer naar huis toe rijden. Vermeldenswaardig is dat de nieuwe parkeerplekken achter het ziekenhuis klaar zijn en men gebruik kan maken van de ingang aan de achterkant. Voordat ik thuis was eerst even langs het huis van JoMaJuSe om de ramen open te zetten, want vanavond komen ze weer thuis. Nu is het tijd voor een bakkie. Na het avondeten nog even naar de katten en voor de rest is het chillen.

2/3 augustus 2014.

Zaterdag. Gisteravond even voor 23:00 uur waren JoMaJuSe veilig en wel weer thuis van hun vakantie. Een uurtje later ben ik naar bed gegaan. Uitgerust stond ik vanmorgen op om 07:30 uur. Uiteraard gaan we vandaag even naar mijn kanjers, want ik heb ze wel gemist. Tijdens de lange terugreis hebben ze zich gigantisch goed gehouden. Ik heb in ieder geval het ontbijt naar binnen gewerkt en de afvalstroom is er ook al geweest. Ondanks de toiletgang rommelt het behoorlijk in mijn darmen stelsel, dus er zal nog meer afval zitten. Gelukkig heb ik er nagenoeg geen last van en kan ik er tot nu toe goed mee leven. Voor degene die dit nu pas lezen kan ik schrijven dat ik niet alleen ongeneeslijk ziek ben door de kanker, maar ik heb ook colitis ulcerosa. Dit is een chronische darmontsteking. Ik ga nu de wasstraat in. Thuis even een bakkie gedronken en daarna naar mijn kanjers. Wat was ik blij dat ik Juno en Sepp weer in mijn armen kon houden en natuurlijk Joost en Majella kon begroeten. Ze hebben een gigantische goede keuze gemaakt om gisteren al te vertrekken. Vandaag staat er al een dikke 900 km. file in Frankrijk. Juno is met ons mee naar huis gegaan. Ze kan mooi spelen met Bas onze buurjongen waar ze geweldig goed mee kan opschieten. Lekker met water kliederen. Aan het eind van de middag kwamen Jurjen, Majella, Joost en Sepp ook bij ons en met z'n allen hebben we gezellig gegeten van de barbecue. Uiteraard aan het eind een dik gevecht met de buren 2 huizen verder. Het water vloog over en weer en uiteindelijk de mannen drijfnat. Al met al een geslaagde dag. Ook Frank en Lisanne bedankt voor de gezelligheid. De rest van de avond lekker rustig aan gedaan om rond 00:30 uur naar bed te gaan.
Zondag. Ik stond op om 07:30 uur na een goede nachtrust. De ochtend zal waarschijnlijk rustig verlopen en ik heb dan ook alle tijd om alles te doen wat ik in ieder geval iedere morgen doe. Het is nu 10:15 uur en tijd voor koffie. De ochtend is lekker rustig verlopen en wat er verder gaat gebeuren weet ik niet. Ik denk dat het een rustige dag word. Wel ga ik vanavond even naar Jurjen om naar ons cluppie te kijken. Daarna ga ik naar huis, want de komende dagen is het wel wat drukker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten