maandag 11 augustus 2014

Regelen, vragen en 2 jaar

11 augustus 2014.

En het is maandag. Het vakantie gevoel is bijna voorbij en dat merk ik aan het feit dat ik weer ga oppassen op mijn kanjers Juno en Sepp. Natuurlijk heb ik daar veel zin in. Vanmorgen stond ik op om 07:30 uur na een goede nachtrust. De afvalstroom is ook al geweest, evenals het ontbijt. Na de wasstraat is het nu even tijd om mijn blog bij te werken. Gisteravond was een gezellige avond en ik lag om 00:30 uur op bed. Deze week moet ik in ieder geval een paar dingetjes regelen bij mijn oncoloog en het UWV en dat ga ik vanmiddag doen.Oppassen moest ik alleen op Sepp, omdat mijn vriendin mee wilde boodschappen doen. Wij hebben ons uitstekend vermaakt met ons beiden. Na de lunch ben ik gaan rusten. Ik ben moe in de benen en heb de rust nodig. Rond 15:15 uur ben ik eruit gegaan. Lekker samen een bakkie doen. Wat ik vandaag wilde doen is allemaal voor elkaar. Het is nu 16:15 uur en de rust is weer in mijn benen. Moet ook wel, want morgen is het weer onco fysio en dat wil ik zeker niet overslaan. Wel ben ik erg benieuwd hoe het avondeten erin gaat, maar daarover morgen meer.

12 augustus 2014.

Goedemorgen Nederland. Na een redelijke nachtrust stond ik op om 07:30 uur. Ik voel mij goed en heb zin in vandaag. Na het opstaan even ontbijten en dat ging redelijk goed. Een beetje reactie van mijn slokdarm. Dit is een groot verschil met gisteravond. De reactie van mijn slokdarm was toen veel heftiger. Ook later toen ik een stukje meloen ging eten had ik wel reactie. Waarschijnlijk heeft de nachtrust mij toch wel goed gedaan. Wel is het vreemd dat de reactie van mijn slokdarm nu op verschillende tijden is en dus ook bij verschillende maaltijden. Volgende week moet ik toch bij mijn oncoloog zijn en als er geen verbetering in komt zal ik toch een slokdarm onderzoek aanvragen. Alles is nu wat betreft het ochtend gebeuren achter de rug, dus nu tijd voor koffie.Mijn onco fysio begon niet zo goed. Ik had last van mijn schouder. Of dit nu door de lymfklieren komt weet ik niet. Wel weet ik dat halverwege de fysio alles beter ging en na afloop had ik best wel een redelijk goed gevoel. Na de lunch wel weer wezen rusten en na mijn rust periode ben ik op zoek gegaan naar een speciale bout voor de parasol, want die is afgebroken. Eerst kijken op www. Ik ben naar de praxis geweest en die hadden nog een parasol staan die buiten had gestaan. De stof was verkleurd. Ik mocht het frame en mechanisme meenemen. Thuis even uit elkaar halen en ja hoor, de bout is dezelfde als van onze parasol. Praxis bedankt. Goede service. De rest van de dag is het rustig. Ik ga er op tijd in vanavond, want er komen behoorlijk drukke dagen aan. Te beginnen met morgen.

12 augustus 2014.

Plopperdeplop  is het vandaag. Samen met Juno gaan we naar Plopsaland en dat vind ik wel heel erg leuk. Ik heb in ieder geval een goede nachtrust achter de rug en voel mij goed. Ook het ontbijt ging er redelijk goed in. Nu de wasstraat in en dan nog even chillen voordat we Juno ophalen. Om 09:45 uur waren we in de Garve en hebben daar eerst een bakkie gedronken. Na de koffie auto inladen en afscheid nemen van Majella en Sepp. Op naar Plopsaland. Rond 11:00 uur waren we er en mijn grote vriendin heeft zich uitermate goed vermaakt. Wel eerst even de kat uit de boom kijken, maar daarna wel een heleboel dingen gedaan. Zie hier een aantal foto's.















En natuurlijk als laatste een lekker ijsje van K3 oplikken, want dat gaat er na zo een dag altijd goed in. Op 1 van de foto's zie je Juno erg gespannen kijken. We waren bij de voorstelling van Bumba en dat vond ze wel erg mooi en spannend. Rond 16:00 uur waren we weer in Hoogeveen en we hebben afgesproken dat we volgend jaar met 4en naar Plopsaland gaan, want Sepp is dan wel zo oud dat hij het waarschijnlijk ook erg leuk vind. Na een kopje koffie naar huis met een mooi en fijn gevoel van deze dag. Thuis aangekomen lagen er een aantal brieven in de bus. Een van de brieven bevatte post van het UWV met de definitieve bevestiging van mijn afkeuring. Niet dat ik er blij om ben, maar gezien de omstandigheden is dit het beste voor mij. Ook schept dit nu heel veel rust en wij weten nu waar we aan toe zijn, ook het financiële is daar aan gekoppeld. tevens een brief van het oncologisch centrum met de mededeling van de verlenging van mijn oncologische fysiotherapie. Al met al een goede dag en ik voel mij ook erg goed. Nu op naar morgen, want dat is voor mij een dag waar ik naar uit heb gekeken, maar daarover morgen meer. Morgen word sowieso een drukke dag. Tot dan.

14 augustus 2014.


 En het is feest, want mijn allergrootste vriend Sepp is jarig vandaag. Hij word 2 jaar. Ik heb hier al lang naar uit gekeken. Uiteraard ga ik naar hem toe en zal hem stevig vasthouden. Het is z'n geweldig mannetje. Hij verdient het om verwend te worden. Vanmiddag is zijn feestje. Deze ochtend bestaat in het feit dat ik naar het ziekenhuis moet voor een injectie fractie in rust. Deze heb ik al vaker gehad. Men noemt het ook wel scintigrafie. Dit om te bekijken of de pompfunctie van mijn hart goed is. De herceptin die ik iedere drie weken krijg kan als bijwerking hebben, hartklachten. Vandaar dat ik ongeveer iedere 3 maand dit onderzoek krijg. Ik krijg dan een radioactieve vloeistof ingespoten en ga onder een scan door. Een aantal keren eerder heb ik wel eens een foto in mijn blog geplaatst hoe ik er dan bij lig. Ik moet om 09:05 uur in Zwolle zijn en Jurjen gaat met mij mee. Ik voel mij trouwens goed en stond op om 06:30 uur. Snel nog even tijd voor een bakkie. Ook is er vandaag nog iemand jarig en dat is mijn zwager Erik. Hij word 50 jaar en natuurlijk ook voor hem de felicitaties. Zaterdag zullen we dat gaan vieren. In het ziekenhuis ging alles goed op tijd. Na het plaatsen van het infuus moest ik ongeveer 3 kwartier wachten en ben toen even langs oncologie geweest, waar ik een oude bekende broeder tegen kwam. Erg leuk om hem eens te spreken. Rond 10:30 uur was ik klaar en dat betekende dat Jurjen weer naar huis kon rijden. Snel Abraham ophalen en naar de jarige brengen. Na de lunch ben ik even gaan rusten en om 15:00 uur zijn wij naar mijn grootste vriend Sepp gegaan. Mijn vriendje is goed verwent en vond alles wel mooi. Zoals een echte jongen vind hij auto's leuk om mee te spelen. Bij een kinderverjaardag hoort natuurlijk cadeautjes uitpakken en dat is erg leuk om te doen. Kijk maar.
 Na een hapje eten zijn wij vertrokken naar de volgende verjaardag. Deze verjaardag zullen we niet zo intensief vieren, want dat doen we op een andere dag. Even na 00:00 uur waren we weer thuis en lekker naar bed.





15 augustus 2014.


Dit is weer de dag van onco fysio wat ik vanmorgen om 10:00 uur had. Ik was al op tijd wakker en ben eruit gegaan. Lekker rustig bijkomen. Het ontbijt ging er redelijk in. Wel wat reactie van mijn slokdarm, maar dat is goed te doen. Even voor 10:00 uur was ik aan het sporten. Ik heb alles op een iets lager niveau gedaan. Ik was moe. Toch kon ik merken dat aan het eind van mijn fysio ik mij beter begon te voelen. Blijkt maar weer dat sporten kost energie, maar je krijgt er ook nieuwe energie van terug. Ik voel mij best wel oké. Nu de lunch die er tot nu toe redelijk ingaat en na de lunch ga ik wel rusten, want de verjaardagen van gisteren zitten nog in mijn lichaam. Sowieso wel verstandig, want er volgen nog drukke dagen. Rond 15:15 uur ben ik op gestaan. Lekker samen een bakkie drinken en nu even wat privé dingetjes regelen. Voor vanavond geld visite tijd. We gaan naar Ina en Gerard. Altijd gezellig.

16/17 augustus 2014.

Zaterdag. Het is bijna 09:00 uur en ik ben er uit. Was het gisteravond gezellig. JA HET WAS GEZELLIG. Soms kan je beter niet alle tijden vermelden. Gerard en Ina, ik vond het een ouderwetse top avond. Dit is nu voor mij uitslapen. Wat ik vandaag ga doen weet ik nog niet allemaal. Wel ga ik even naar een expositie van schilderijen. Een bekende poseert met zijn schilderijen vandaag voor het eerst en wij hebben daarvoor een uitnodiging gekregen. Wanneer wij daar naar toe gaan weet ik nog niet, maar het zal waarschijnlijk vanmiddag worden. Nu even het ontbijt naar binnen werken. Het eten ging redelijk. Wel wat reactie, maar het is te doen. Ditzelfde geld voor de lunch. Na de lunch zijn wij even naar het centrum geweest. Daar kwam ik een oud collega tegen. Met Jaap heb ik afgesproken dat hij snel eens een bakkie komt drinken. Om 14:15 uur waren we weer thuis en ben ik naar bed gegaan. Na het avondeten ga ik lekker in bad liggen om daar nog even uit te rusten voor vanavond. Een 50+ verjaardag. Tot morgen.
Zondag. Vanmorgen stond ik op om 08:30 uur en ik was benieuwd hoe mijn gewicht is. Snel dus naar de douch om mij te wegen en ik ben nog steeds hetzelfde 87 KG.. Soms heb ik gevoel dat ik afval, maar dat zit tussen de oren. Het betekend gewoon dat er nog genoeg eten door mijn slokdarm gaat, ondanks de tegenwerking ervan. Deze dag gaan we op kraamvisite bij Joost, Marsha en Bram. Het ontbijt zit er net in en dat ging redelijk. Alles is erin gebleven. Nu heb ik wel even tijd om te chillen. Rond 11:00 uur zijn wij op kraamvisite geweest en het was er gezellig. Thuis komend ben ik rond 14:00 uur gelijk naar bed gegaan, want het weekend zit wel in mijn lichaam. Ik voel mij wat dat betreft best wel goed. Zo af en toe moet ik wel even bijtanken. Rond 16:00 uur ben ik eruit gegaan en hebben we samen een kopje cappuccino gedronken. Ik kijk uit naar volgende week, maar wat er dan allemaal staat te gebeuren schrijf ik nu nog niet. Misschien dat er vanavond nog wat op de planning komt te staan en anders is het lekker chillen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten