maandag 4 augustus 2014

Even weg

4 augustus 2014.

Je kan winnen en je kan verliezen. Mijn cluppie heeft gisteren verloren. Jammer, maar helaas. Ik stond vanmorgen op om 07:30 uur en ik voel mij goed. Gelijk na het opstaan kwam de afvalstroom op gang, dus dat ben ik kwijt. Het ontbijt zit er ook weer in. Dit gebeurt wel met een beetje weerstand. Gelukkig is het nog allemaal goed te doen. Vandaag ga ik voor een paar dagen weg met Jurjen om op woensdag weer terug te komen. Wat we gaan doen en waar we zitten leest men later wel. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. Nu even de wasstraat in en mijn koffertje inpakken. De ochtend is lekker relaxed verlopen en het is nu 12:45 uur. De fietsen staan achter op de auto en de koffers zijn gepakt. Rond 13:00 uur vertrekken we en komen ergens halverwege aanstaande woensdag weer thuis. Jurjen en ik gaan er wat van maken. Tot later. Even na 14:00 uur kwamen we aan in het van der valk hotel in Apeldoorn. Ik ken mijn zoon wel een klein beetje, dus we hebben de zelfde ideeën. Inchecken en weg gaan. In het centrum van Apeldoorn hebben we gezellig een biertje gedronken en daarna een vette hap gegeten. Daarna via een omweg naar het hotel om eerst een kopje koffie te drinken en daarna weer lekker aan de bier. Het is nu 22:50 uur en we liggen bijna op bed. Hoe het morgen is leest men morgen wel.

5 augustus 2014.

Vanmorgen vroeg was ik voor de eerste keer wakker om 06:30 uur na een goede nachtrust. Ik ben er nog niet uit gegaan, want het is eigenlijk nog veel te vroeg. Jurjen houd er niet van om vroeg op te staan als het niet hoeft. Ik ben even na 07:30 uur uit bed gegaan. Eerst even de wasstraat in en dan naar een goed ontbijt, want dat hebben ze altijd in dir soort hotels. Vandaag gaan we gezellig fietsen over de Veluwe. Heel lang geleden hebben we dat ook eens gedaan toen Jurjen en Majella nog klein waren. Wat we tegenkomen onderweg weet ik niet. We zien het wel. Het ontbijt ging er niet zo goed in. Wel heb ik mijn boterham opgegeten, maar dat ging met moeite. Het kommetje yoghurt met vruchten ging er beter in.Na het ontbijt zijn Jurjen en ik gaan fietsen naar Hoenderloo. Het was ontzettend zwaar de tocht ernaar toe. Jurjen ging wel harder om zijn eigen tempo vast te houden. In Hoenderloo aangekomen een ticket gekocht om de Hoge Veluwe in te gaan. Gelukkig is de route niet 
zo heavy. Wij zijn gefietst naar het jachtkasteel St. Hubertus. 
Daar hebben we wat gedronken en toen naar het monument op de Hoge Veluwe. In Hoenderloo weer aangekomen even wat gedronken en toen weer richting Apeldoorn. De terugweg was iets minder zwaar. Even uitrusten en toen hebben we de auto gepakt om een stukje in de omgeving te rijden. Rond 14:15 uur waren we in Apeldoorn waar Jurjen nog even wat geshopt heeft. Daar kwamen we Menno tegen die daar in een kledingwinkel werkt. Iets wat ik wel wist, maar niet bij stilgestaan. Het avondeten hebben we genuttigd in het restaurant van het hotel. Na het eten naar de kamer en voor de rest van de avond lekker chillen. Morgen is weer de terugreis naar Hoogeveen.

6 augustus 2014.

Ik heb een lange nachtrust achter de rug en ik voel mij goed. Het zal waarschijnlijk te maken hebben dat ik gisteren maar een paar biertjes heb gehad en op tijd op bed lag. De fietstocht van gisteren had daar zeker mee te maken. Vanmorgen was ik eerst om 05:30 uur wakker. Twee uurtjes later ben ik eruit gegaan. Lekker scheren en douchen en dan proberen om Jurjen eruit te krijgen om samen een goed ontbijt te nemen. Hopelijk gaat dat beter dan gisteren toen ik bij het ontbijt veel reactie had. Gisteravond had ik nagenoeg geen reactie bij het avondeten. Na het ontbijt gaan wij weer terug naar Hoogeveen. Ik mis mijn lieve Leida toch wel een beetje.Even na 11:00 uur was ik weer thuis en kan nu nagenieten van een paar mooie dagen samen met mijn zoon JURJEN. Jurjen bedankt vriend. Na de lunch ben ik gaan rusten, want dit soort dagen vreet wel energie. Natuurlijk kan ik mij wel verzetten en later de vermoeidheid weer inhalen. Het is nu tijd voor de middag koffie. De rest van de dag is het lekker rustig. Aankomende avond even wat schade inhalen en dan is er alweer een nieuwe dag.

7 augustus 2014.

Het was 07:00 uur dat ik wakker werd en een half uur later eruit ben gegaan. Lekker rustig aan doen is tot nu toe het motto. Er staat voor vandaag niks op de planning. Wel moet ik een paar telefoontjes plegen, maar dat is privé. Het is nu bijna 08:30 uur en ik ga de wasstraat in. Zoals altijd loopt alles anders. Ik ga straks mee naar Zippo Zebra. Juno belde of oma mee wilde gaan, maar oma is even weg en nu ga ik dus mee. Lijkt mij verschrikkelijk leuk om samen met Juno en Sepp daar naartoe te gaan. Ik ben er zelf nog nooit geweest en Juno zal wel de weg wijzen, want die is er al vaker geweest.

















De foto's wijzen uit dat het er gezellig is en Juno en Sepp hebben zich uitermate goed vermaakt. Om 12:15 uur waren we weer thuis en na de lunch ben ik nog even gaan rusten. Om 15:00 uur lekker een bakkie drinken en daarna samen met Juno, want die is bij ons gebleven, naar de speeltuin. Na het avondeten zal ik haar naar huis toe brengen.Rond 18:45 uur heb ik Juno naar huis gebracht en bij Joost en Majella een bakkie gedronken. Vanavond is het weer op tijd naar bed, want morgen is weer een drukke dag.

8 augustus 2014.

Eindelijk weer onco fysio. Ik heb er zin in. Vanmorgen stond ik op om 07:30 uur. Klaar met slapen voor de afgelopen nacht die wel oké was. Ik heb redelijk de tijd voordat ik naar onco fysio ga. Ik moet om 10:00 uur bij Move2Be zijn. Het ochtend gebeuren heb ik achter de rug en nu een bakkie drinken. Het sporten ging niet zo geweldig. Ik was moe. Ik heb wel alle onderdelen gedaan, maar op een lager niveau. Toch had ik na afloop een goed gevoel. Na de lunch ben ik heel even gaan rusten, want wij gingen weg met Suze en Leo. Eerst naar een klein winkeltje in Veenhuizen. Een koffie en thee tuin waar ze ook allelei kleine dingetjes verkopen. Leuk om eens te zien. Aan het eind van de middag zijn wij naar Assen gegaan om daar te eten. De rummicub pot moest leeg gemaakt worden. Na afloop nog even bij ons thuis een bakkie gedronken en daarna ben ik om 22:00 uur naar bed gegaan.

9/10 augustus 2014.

Zaterdag. Ik was al om 06:30 uur wakker en ben er eventjes uit gegaan. Snel mijn medicijnen ingenomen die ik gisteravond vergeten was. Toch ben ik nog even naar bed gegaan om vervolgens rond 08:00 uur op te staan. Het is een regenachtige dag en niks aan. Wat ik vandaag ga doen weet ik nog niet. Wel moet is een mail sturen naar mijn oncoloog voor verlenging van mijn fysio. Het is inmiddels al weer twee jaar dat ik met oncologische fysiotherapie bezig ben en dit met heel veel plezier doe. De ochtend is lekker rustig en ik voel mij steeds beter. Wel moet ik de afvalstroom nog kwijt, want het rommelt van binnen. Nu lekker aan de koffie. De ochtend is inderdaad lekker rustig verlopen. Vanmiddag gaan we bij mijn moeder koffie drinken en dan is deze dag op de dag alweer voorbij. Ik voel mij goed en ga vanmiddag niet naar bed. Dat zal ik aan het begin van de avond waarschijnlijk wel doen, want vanavond is het visite tijd.
Zondag. Het was 07:30 uur dat ik wakker werd van een beetje kabaal en 3 kwartier later ben ik eruit gegaan. Het eerste wat ik moest doen was de afvalstroom wegbrengen en daarna heb ik mijzelf gewogen. Soms heb ik het idee dat ik aan het afvallen ben en het andere moment denk ik dat ik ben aangekomen. Geen van beide is goed, want mijn gewicht is gewoon stabiel en staat op 87 KG. licht. Het ontbijt ging er redelijk goed in. Wel wat reactie, maar dat was goed te doen. Nu lekker rustig aan doen. De ochtend bestaat uit koffie drinken bij mijn schoonouders. Toen wij weer thuis waren ben ik gaan rusten, om vervolgens rond 16:30 uur weer wakker te worden. Vanavond gaan we op visite en morgen begint weer een nieuwe week. Een week waar ik naar uitkijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten