dinsdag 1 juli 2014

De spanning deel 2

1 juli 2014.

En weer is er een nieuwe maand aangebroken en wat voor een maand. Er zijn deze maand heel wat hoogtepunten en dan bedoel ik niet dat Nederland wereldkampioen kan worden. Natuurlijk gaan ze er voor en zal ik dat natuurlijk ook willen vieren. Zover is het nog niet. Eerst vandaag en dit is de dag van onco fysio. Ik stond op om 07:20 uur na een goede nachtrust. Het gevoel is al heel wat beter in vergelijking met gisteren toen ik naar bed ging. Ook het slikken van mijn brood ging ook weer iets beter ten opzichte van gisteren. Dit geeft weer een beter gevoel tussen mijn oren. Natuurlijk is het wachten op de uitslag van de CT-scan spannend. Gelukkig is de spanning van het voetballen een welkome afwisseling, want dat is wel een andere spanning. Nu de wasstraat in en dan op naar de koffie. Om even voor 10:00 uur was ik aan het sporten. Het ging geweldig goed. Heel even op gang komen met fietsen en daarna mijn dingen doen. Om 11:30 uur was ik weer thuis om een bakkie te drinken. Vanmiddag is een middag van oppassen, zodat de dames boodschappen kunnen doen. Ik voel mij goed en hoop ook dat het eten straks ook weer goed gaat, maar dat merken we straks wel. Rond 15:45 uur waren we weer thuis en voor de rest van de dag ga ik lekker chillen. Tot morgen.

2 juli 2014.

Het was even na 07:00 uur dat we wakker werden van veel herrie. Het was niet bij ons thuis, maar vlak ernaast. Grrrr. Om 08:00 uur ben ik er maar uit gegaan en dat ik eigenlijk probeerde om eens uit te slapen. Wel heb ik een goede nachtrust achter de rug en de afvalstroom ben ik ook kwijt. Het ging de laatste paar dagen weer moeizaam. Nu ik eruit ben ga ik even ontbijten en daarna even bekijken wat er nog allemaal gedaan moet worden. De ochtend is lekker rustig verlopen. Ik heb privé een paar dingen kunnen regelen. Vanmiddag is ook tot nu toe een lekkere rustige middag dus chillen.Rond koffietijd kwamen mijn 2 kanjers met hun moeder bij ons en we hebben gezellig nog even met de bellenblazer en het springtouw gespeeld. Aan het begin van de avond even wat financiële dingen regelen. Rond 21:00 uur was ik weer thuis en op naar boven. Slapen.

3 juli 2014.

Eindelijk heb ik eens kunnen uitslapen. Het was 08:30 uur dat ik wakker werd en dat is voor mij al een hele lange tijd uitslapen. Toch schrok ik ervan, want ik dacht dat het pas een een of zeven was. De buren heb ik in ieder geval niet gehoord vanmorgen vroeg. Het ochtend gebeuren is al achter de rug en zo meteen een bakkie drinken. Deze ochtend bestaat uit een gehoor test, want de chemo die ik heb gehad heeft als bijwerking een blijvende gehoor beschadiging. Ik ben niet doof, al zullen sommige mensen dat soms wel denken (ha, ha), maar sommige geluiden hoor ik bijna niet, terwijl andere geluiden dubbel zo hard klinken. Onderweg naar de test even langs JoMaJuSe om wat af te leveren, dus de ochtend is al vol.Rond 11:45 uur was ik weer thuis met de wetenschap dat mijn gehoor nog goed binnen de normen zit. Ik hoef dus geen gehoor apparaat te hebben. Met die wetenschap ben ik op de terugweg even langs mijn huisarts geweest. Bij de balie aangekomen zag mijn huisarts mij en ik mocht gelijk met haar mee. We hebben even bij kunnen kletsen. Tevens kreeg ik de uitslag van mijn cholesterolgehalte mee. Deze was ietsjes verhoogt, maar geen probleem. Dus mijn gehoor en cholesterolgehalte zijn goed. Vanmiddag krijg ik hopelijk een telefoontje van het UWV over de nabije toekomst, maar dat is privé en vertel ik dus niet, waarover dit gaat. De rest van de dag is het tot nu toe chillen.

4 juli 2014.

Het was een onrustige nacht. Toch stond ik een half uur eerder op dan dat de wekker af zou gaan. Om 07:30 uur was ik beneden. Deze ochtend is weer onco fysio. Lekker op de fiets ernaartoe. Wat deze dag mij nog meer zal brengen weet ik nog niet. Waarschijnlijk is de middag besteed aan schoonmaken van de overkapping. Nu eerst de koffie. Mijn onco fysio is zeer goed verlopen. Fietsen heb ik op niveau 8 gedaan en ook 2 kracht oefeningen. De andere 2 kracht oefeningen heb ik op niveau 7 gedaan. Het roeien heb ik op het hoogste niveau gedaan en dat is niveau 10. Sterke jonge of niet soms. De middag is zeker besteed aan het schoonmaken van de overkapping. Met een aantal rust pauzes is het redelijk schoon geworden. De groene aanslag is in ieder geval weer van het glas af en ook het frame is redelijk schoon. De avond is besteed aan lekker buiten zitten en genieten van het lekkere weer.

5/6 juli 2014.

Zaterdag. Dit is een gedenkwaardige dag. Eigenlijk was het gisteren een gedenkwaardige dag, want dat was de dag dat het een jaar geleden was dat ik de laatste chemo tabletten geslikt heb. Vandaag is het dus een jaar dat ik niet meer slik. Wat ik er nog van merk is best wel een boel dingen. De tintelingen in mijn linker voet is er nog. Natuurlijk wel veel minder dan dat het was. Ook de doofheid is er en dat zal niet weggaan. Ook de vermoeidheid is er nog steeds. Ook in mindere mate, maar regelmatig lig ik 's middags nog te rusten en ga ik 's avonds vaak op tijd naar mijn bed. Men heeft mij gezegd dat het minimaal een jaar duurt voordat de chemo mijn lichaam uit is. Dit betekend dat ik dus nog steeds chemo in mijn lichaam heb. Genoeg over de chemo. Ik heb een redelijke nachtrust achter de rug en stond vanmorgen op om 07:30 uur. Vandaag is de dag van de voetbalwedstrijd
                  Nederland- Costa Rica,
maar dat is vanavond en ga ik kijken bij Robert en Monique. Het zal een gezellige boel worden. Ik zal mij hier zeker op voor moeten bereiden, door vanmiddag te gaan rusten. Zo nu eerst het ontbijt naar binnen werken en de verdere dingen die men 's ochtends altijd doet.De dag is lekker rustig verlopen. 's Middags ben ik gaan rusten om het vanavond wat langer vol te houden. Aan het eind van de middag even naar JoMaJuSe om een nieuw armbandje op te halen die mijn grote vriendin Juno gemaakt heeft. Alleen met slapen gaat die af. Op naar de wedstrijd en hoe dat afgelopen is leest men morgen.
Zondag. Het is negen uur en de day after. Wat een spanning gisteravond. Soms kan je wel een speler een schop onder zijn kont willen geven. Het penaltysyndroom is eindelijk ook voorbij. Ik heb eigenlijk nog nooit een wedstrijd gezien die zo spannend was en toch een 0-0 op de scorebord had. Waar is de wedstrijd keek was het erg gezellig. Samen met Lisanne, Frank, Aline, Dominique, Alyon, Peter-Jan, Monique en Robert was het een top avond. Jammer dat Marloes en Giovanni er niet bij waren. Op naar de woensdag. Deze dag is een dag van visite naar de ouders. Ik voel mij goed. De afval stroom is er al geweest en nu nog even de wasstraat in. Rond 15:00 uur waren we weer thuis om lekker te gaan chillen. Wat kan je met voetballen toch lekkere discussies krijgen. Iedereen heeft een mening. Lachen. De rest van de dag is het rustig aan doen, want morgenochtend ben ik er op tijd bij, maar daarover morgen meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten