maandag 21 juli 2014

En het is zomer

21 juli 2014.

En was het gezellig gisteravond. Ja het was gezellig. Lisanne en Frank waren er. Onder het genot van een borreltje even lekker bijgekletst. Jammer dat we gezamenlijk buurkinderen hebben die met een  laserpen zaten te vervelen bij ons in de tuin. Even na het middernachtelijke uur ben ik naar bed gegaan om vervolgens vanmorgen na een goede nachtrust om 07:30 uur eruit te gaan. Het zal tot nu toe een rustige week worden. Wel krijg ik deze week nog een oud collega op visite en dat vind ik erg leuk, maar daarover later meer. Wat mijn ziekte betreft kan ik melden dat mijn gewicht stabiel op 87KG blijft en dat is prettig om te weten. Het ontbijt zit erin en de afval is eruit. Nu de wasstraat nog. Na de koffie van vanmorgen zijn wij met z'n 2en boodschappen gaan doen. Het is wel een heel stuk koeler met de regen van vandaag. Soms is dat wel even lekker, maar regen gaat voor mij super snel vervelen. Na de lunch ben ik gaan rusten om vervolgens rond 15:00 uur eruit te gaan. De kop van deze blog doet vermoeden dat het mooi weer is. Voor vandaag geld dit dus niet. De rest van de week zal het mooi weer worden als men de voorspellingen mag geloven. Lekker weertje om een beetje in huis te rommelen. Vanavond ga ik er weer op tijd in.

22 juli 2014.

Wederom een goede nachtrust achter de rug. Vanmorgen stond ik op om even voor 07:00 uur. Vandaag heb ik weer onco fysio en ik heb er zin in. De warmte vind ik niet erg. Ik kan er wel goed tegen en dat is wel een prettig idee. Mijn onco fysio heb ik om 10:30 uur, dus ik heb genoeg tijd voor het ochtend gebeuren en om een bakkie te drinken. Mijn onco fysio ging geweldig goed. De cardio heb ik op grote weerstand gezet. Fietsen op 9 en roeien op 10. De kracht oefeningen heb ik op weerstand 8 en 7 gezet. Ik voel mij erg goed. Toch ben ik na de lunch gaan rusten, want ik merk dat ik dat gewoon nodig heb. Niet dat het minder met mij gaat. Integendeel. Ik voel mij bijna super. Het weer zal daar waarschijnlijk ook zijn invloed op hebben. Het is even na 15:00 uur en tijd voor koffie. Na het avondeten ga ik chillen en dat heeft een oorzaak, maar daarover morgen meer.

23 juli 2014.

Het was 07:30 uur dat ik eruit ben gegaan. Ik heb een onrustige nacht achter de rug. Regelmatig was ik wakker. De oorzaak weet ik niet, maar tijdens de periodes dat ik wakker was moest ik veel nadenken over van alles. Toch ben ik nu fit en heb het ontbijt achter de rug. Nu nog even de wasstraat in en deze jongen is klaar voor de fietstocht van vanmiddag. Waar de tocht naartoe gaat weet ik nog niet. Ik zal dat nog even overleggen met Ake. Zelf denk ik dat het een ritje word van ongeveer 35 KM. in de buurt van Appelscha. Wat de ochtend mij brengt weet ik nog niet. Lekker chillen denk ik. Nu de wasstraat. De ochtend is rustig verlopen en aan het begin van de middag zijn wij met Ake en Betsy wezen fietsen. Een mooie route naar Dwingeloo en terug. Zie op het kaartje het resultaat.
Alles bij elkaar bijna 50 KM.  Vorig jaar had ik niet verwacht dat ik zover kon fietsen. Het is weer een overwinning op mijzelf vind ik. Rond 13:15 uur zijn wij vertrokken en rond 18:00 uur waren we weer thuis. In Dwingeloo hebben we een stop gehad. Uiteraard hebben we daar ook 1 minuut stilte in acht genomen. Het is vreselijk en ik heb er zelf geen woorden voor. Nu is het even na 22:00 uur en ga zo naar boven om te slapen. Welterusten en tot morgen.

24 juli 2014.

Het is de dag na de lange fietstocht en mijn spieren hebben er geen last van. Wel heb ik weer een onrustige nacht achter de rug. Toch was ik al om 07:00 wakker en stond ik vanmorgen om 08:00 uur op. Het eten zit er weer in en dat gaat redelijk goed. Soms heb ik lichte reacties van mijn slokdarm. Ik kan dan het eten met een slokje melk wegwerken en dan weer verder goed eten. Wat er vandaag op de planning staat vind ik heel erg leuk. Vanmiddag krijg ik een oud collega Dirk Obbink op visite. De momenten dat ik met hem op mijn werkplek te maken had waren altijd goed. We werkten niet op de zelfde afdeling, maar wel in de zelfde ploeg. Hij als T.Der en ik in de productie. Hij had toentertijd ook veel belangstelling hoe het Joost en Majella vergingen in Amerika. Het is natuurlijk altijd leuk om weer eens met oude bekende te spreken. Ik kijk er erg naar uit. Nu is het tijd om de wasstraat in te gaan. Tot aan 14:30 uur kon ik rustig aan doen. Daarna kreeg ik dus visite van een oud collega. We hebben gezellig wat oude verhalen opgehaald en ik heb er erg van genoten. De tijd gaat wat dat betreft veel te snel. Dirk bedankt voor het bezoekje. De rest van de middag en avond zal rustig zijn. Op tijd naar bed, want morgen is er weer een dag. 

25 juli 2014.

Om 07:00 uur ben ik uit bed gestapt. Ik kon niet meer verder slapen. Ook na een onrustige nacht die ik heb gehad. Toch stond ik fit op. Het voordeel is dat ik nu veel tijd heb om mij gereed te maken voor mijn onco fysio, wat ik om 10:00 uur heb. De ochtend is dus al vol. Wat de rest van de dag mij brengt weet ik nog niet. Wel weet ik dat de eerst komende dagen het weer een stuk minder is dan de afgelopen dagen. Zelf vind ik dit jammer, want het mooie weer daar kan ik wel tegen. Ik ga nu beginnen met het ochtend gebeuren. Even voor 10:00 uur was ik aan het sporten. In het begin ging het moeizaam. Ik was moe en had het idee dat mijn lichaam met iets bezig was. Gaande weg mijn onco fysio ging alles een stuk beter en na het eind voelde ik mij weer een behoorlijk stuk fitter. De middag zal bestaan uit een bezoekje brengen aan een kennis die in Groningen in het ziekenhuis ligt. Na het middageten wat de warme hap is ga ik toch nog even rusten. Rond 15:00 uur zijn wij naar het U.M.C.G. gereden om Barbara te bezoeken. Rond 18:30 uur waren we weer terug. Vanavond is het rummicub tijd, dus deze dag zit er weer op. Op naar het weekend.

26/27 juli 2014.

Zaterdag. Na een redelijke nachtrust stond ik toch erg vroeg op. Ik was al om 06:00 uur wakker en ben er een poosje later uitgegaan om te ontbijten. Daarna ben ik er weer ingegaan om vervolgens om 10:00 uur (!!!) voor de tweede keer eruit te gaan. Dit is niet normaal, maar wel te begrijpen. Ik was nog ontzettend moe. Gelukkig heb ik niet zoveel te doen vandaag en kan ik lekker alles rustig aan doen. Ik wil even naar de katten van JoMaJuSe om te kijken of er nog bijzonderheden zijn. Bij de katten is het inderdaad lekker rustig, ondanks dat Joep onrustig is en waarschijnlijk JoMaJuSe mist. De aankomende dagen ben ik dus de katten oppasser. Na de lunch zijn wij samen gaan shoppen in Groningen. Het was er gezellig druk en het weer werkte ook goed mee. Op het terras bij "De Drie Gezusters" was het een drukte van belang. Moe maar voldaan gingen wij rond 18:00 uur weer naar huis. De avond zal bestaan uit 24 day 6. Nog 72 uur te gaan en de nieuwe serie en we zijn weer helemaal bij.
Zondag. Het was even na 08:00 uur dat ik eruit ben gegaan. Ik heb een redelijke nachtrust en voel mij iets beter dan in vergelijking met gisteren. Wat deze dag ons brengt is in ieder geval een bezoekje aan onze oudjes, maar eerst zal ik een bezoekje moeten brengen aan Joep en Joris bij het huis van JoMaJuSe. Gelukkig hebben ze nu internet en hebben we gisteren de eerste foto's kunnen bekijken van Juno en Sepp op hun eerste vakantieadres. Nu eerst even het ontbijt naar binnen werken en dan de wasstraat in. Rond 14:00 uur waren we weer thuis om vervolgens lekker te chillen. Ik ben niet naar bed gegaan, maar ik heb even op de bank gelegen. Nu is het koffietijd. De rest van de dag is het rustig verlopen, dus 24 tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten