maandag 14 juli 2014

Hopelijk laatste test en definitief

14 juli 2014.

Het is 06:45 uur dat ik eruit ben gegaan. Ik heb een onrustige nacht achter de rug en dat is wel te begrijpen. Toch ben ik niet moe. De nachtrust heeft mij wel goed gedaan. De betekenis van het eerste gedeelte van deze blog heeft een reden en daar kom ik vandaag achter. Vanmorgen moet ik voor het eerst na mijn ziekte naar een UWV arts. Mijn ziektewet periode is voorbij en nu wacht de WAO. Mijn grote hoop is dan ook dat ze mij volledig afkeuren en dat ik mijn verdere leven geen bureaucratische rompslomp meer mee moet maken. Al die goedbedoelde energie kan ik veel beter gebruiken voor andere dingen die heel veel energie vragen en dat is natuurlijk mijn ziekte. Hoe de keuring eruit zal zien weet ik niet, maar hopelijk duurt die niet zo lang en kunnen we weer snel naar huis toe. Nu eerst de wasstraat in en snel een bakkie drinken. Tot vanmiddag. Om 09:15 uur waren bij het UWV gebouw in Assen, alwaar ik bij de arts moest komen voor de keuring. De keuring op zich stelde niet veel voor. Ik heb mijn verhaal gedaan vanaf het eerste moment dat ik klachten kreeg en dat was begin 2012. De arts heeft alles genoteerd en vertelde mij dat in mijn geval ik volledig word afgekeurd. Wel moest hij nog overleggen met een arbeidsdeskundige, maar dat is een formaliteit. Met een goed gevoel zijn wij weer naar Hoogeveen gereden en om 10:45 uur lekker een bakkie gedronken. Voor mij geld dat ik hierover geen zorgen meer hoef te maken en dat vind ik prima. Het was voor mij wat dit betreft ook het beoogde doel. Dit zal mij behoorlijk wat rust geven.
Nog even over het drumrecord van Jurjen. Dit is voor andere mensen een inspiratie om ook te gaan drummen, zie de video.

Een filmpje van het allerlaatste moment van het werkelijke drumrecord zal nog volgen, maar deze filmpjes wil ik jullie niet onthouden. De middag bestaat uit oppassen op mijn 2 kanjers. Daarna ga ik de rest van de dag lekker chillen, want ik ben erg vermoeid. Komt door het drukke weekend. Even een goede nachtrust en het zal wel weer beter gaan.

15 juli 2014.

Het is de dag na de keuring. Na een goede nachtrust mag ik schrijven dat ik vandaag weer een jaar ouder ben geworden. Het is zo wie zo de laatste paar weken en de komende weken allemaal weer een jaar. Is het over mijn ziekte dan is het weer een jaar geleden of 2 jaar geleden. Dit zijn de terugblikken. Nu is het dan weer een jaar ouder. Ik stond op om iets voor 07:00 uur en voel mij goed. De visite komt vanmiddag, zodat wij de ochtend rustig kunnen beginnen. Nu even de wasstraat in. De koffie rond 10:00 uur smaak goed en het is lekker rustig. Wat zullen we schrijven, stilte voor de drukte. 's Middags ben ik eerst gaan rusten en rond 15:00 uur kwam de eerste visite. Uiteraard zijn mijn (klein)Kids ook geweest. Met z'n 7en hebben we het avond eten naar binnen gewerkt en daarbij waren ook de smakelijkste gehaktballen ter wereld die Leida kan maken. Na het avondeten ben ik nog even gaan rusten voordat de avond visite kwam. Moe maar voldaan ben ik rond 23:30 uur naar bed gegaan.

16 juli 2014.

Eindelijk is er een beetje rust na alle drukke dagen. Mijn lichaam is er echt aan toe merk ik. Ik stond vanmorgen op om 07:30 uur. Ik heb een goede nachtrust achter de rug. Deze ochtend heb ik onco fysio. Deze hebben we zo ingepland i.v.m. de verjaardagen. Normaal heb ik dit altijd op een dinsdag. Vandaag heb ik het om 11:00 uur en ik heb er zin in. Even wat calorieën eruit werken. Het ochtend gebeuren heb ik al achter de rug en straks is er genoeg tijd om samen met Leida een kopje koffie te drinken. De rest van de dag staat er niet veel op de agenda, alleen vanavond komen onze 2 kanjers om te logeren en natuurlijk vind ik dat geweldig leuk. Om 12:30 uur was ik weer thuis van sporten en na de lunch ben ik gelijk naar bed gegaan, want ik was bekaf. Ik heb tot 15:15 uur op bed gelegen wat mij wel goed heeft gedaan. Ik ga een bakkie drinken om goed wakker te worden. Aan het eind van de middag kwamen mijn 2 kanjers en die hebben nog lekker kunnen spelen. Wat kan Juno toch leuk spelen met mijn buurjongetje Bas. Sepp is ook niet bang om daar naar binnen te lopen. Andermans speelgoed is natuurlijk veel mooier, dus brullen als die naar ons terug moest. Om in slaap te vallen is soms moeilijk, maar uiteindelijk zijn Juno en Sepp toch lekker gaan slapen. Het is nu 22:00 uur en de ouwe gaat er ook in. Welterusten.

17 juli 2014.

Mijn kanjers hebben het vannacht heel erg goed gedaan. Ze hebben aan een stuk door geslapen en dat kan ik merken. Zelf heb ik ook een goede nachtrust gehad en stond ook op om 08:00 uur toen Juno en Sepp ook wakker waren. Vandaag is weer een speciale dag. Vandaag is het precies 2 jaar geleden dat ik de uitslag kreeg van mijn eerste slokdarm onderzoek en die wees uit dat ik een kwaadaardige tumor heb in mijn slokdarm. Nu twee jaar later zit ik er nog fier bij en zo voel ik mij ook, ondanks dat ik alles nog heb. Na het ontbijt ben ik mij gaan wassen en om 10:00 uur kreeg ik koffie visite. Mijn oud collega Henk Kroezen kreeg ik op bezoek. Leida is met Juno en Sepp naar haar ouders gegaan om een bakkie te drinken op hun 68 jarige huwelijksdag. Na de lunch ben ik samen met Juno gaan klieren met water. Het weer is prachtig en uitermate geschikt om met water te spelen. Toen Sepp wakker werd moest die uiteraard ook met water spelen. Een filmpje met mijn kanjers in het badje zal snel volgen.

Rond 16:00 uur zijn Juno en ik op verjaardagsvisite geweest bij Lisa. Eerst was het spannend maar na verloop van tijd speelde mijn vriendin met alle andere kinderen en uiteraard was dat met veel water. Het avondeten is in etappes gegaan en dat had verschillende oorzaken. Na het eten afscheid nemen van mijn kanjers die met z'n 4en op vakantie gaan. GIGANTISCH VEEL PLEZIER.
De avond zal rustig verlopen en ik ga op tijd naar bed.

18 juli 2014.

En het is zomer. Om 06:45 uur kreeg ik een Appje  met de mededeling dat men aan het rijden is. Hopelijk word het niet te warm in de auto en gaat de reis voorspoedig. Ik ben nog een klein poosje op bed gebleven om vervolgens iets voor 08:00 uur op te staan. Tot nu toe is mijn enige verplichting mijn onco fysio die ik deze ochtend heb om 11:00 uur. Alle tijd dus voor het ochtend gebeuren en een bakkie. Mijn onco fysio is erg goed verlopen. Ik heb alles op mijn hoogste niveau gedaan en mijn hartslag is niet boven de 130 uitgekomen. Ondanks dat het warm is voel ik mij goed. Gelukkig kan ik goed tegen de warmte en is dit dus ook geen belemmering. Na mijn middagslaap hebben wij een bakkie gedronken bij Peter, Francis en Sabeau. Een super mooi meisje met een mooie bos donker haar. Gezellig even bijkletsen. Aan het begin van de avond werd ik gebeld door een oud collega, Dirk Obbink. We hebben voor volgende week een afspraak gemaakt bij mij om even eens bij te kletsen. De avond is besteed aan visite dus de agenda is vol voor vandaag.

19/20 juli 2014.

Zaterdag. Na een goede nachtrust ondanks de warmte stond ik op om 07:30 uur. Het word vandaag weer een mooie dag en ik ga daar van genieten. Er is 1 klein dingetje op de planning, dus ik heb een zee van tijd vandaag. Het ontbijt heb ik reeds genuttigd en ik ga zo de wasstraat in.De dag is inderdaad heel erg rustig verlopen. Alleen even een nieuw lampje geplaatst. Na de lunch ben ik gaan rusten. Niet lang, want het is te warm om op bed te liggen. Na de koffie zijn wij wezen kijken of we iets tegen de vliegen kunnen doen en dat is waarschijnlijk gelukt. Toen wij terug waren was het hemd drijf nat en de keel kurk droog, dus moest die even gesmeerd worden. wat de avond ons brengt weet ik niet. In ieder geval geen regen volgens buienradar, dus lekker buiten zitten en chillen.
Zondag. Gisteravond lag ik om 00:00 uur op bed. Ik was moe. Het warme weer vergt best wel veel energie. Ik kan dat merken, want ik stond vanmorgen op om 09:00 uur. Dit is voor mij gigantisch uitslapen. Ik heb vanmorgen rustig aan gedaan en ben nu om 10:45 uur toe aan een bakkie.Vanmiddag ga ik niet naar bed om te rusten, maar ik wil een eindje gaan fietsen.
Het is tenslotte goed weer. Gisteren was het wel heel erg warm om te fietsen, dus nu maar de stoute schoenen aantrekken. Rond 14:00 uur zijn Leida en ik vertrokken en 2 uur later waren we er weer en hadden toen bijna 30 KM. achter de pedalen. Zie hier onze route.
Nu even tijd om het verloren vocht weer even te herstellen en verder lekker chillen. Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten