maandag 7 juli 2014

Wereldrecord, spanning, 66.

7 juli 2014.

Goedemorgen allemaal. Wat de kop van deze blog inhoud lees je later wel. Ik stond op even na 06:00 uur. De wekker zou een half uur later afgaan, maar was al eerder wakker. Lekker relaxed een bammetje eten. Waarom ik zo vroeg ben heeft met het eerste te maken van mijn blog. We gaan deze ochtend naar Delfzijl om de start van het wereldrecord drummen mee te maken wat begint om 10:00 uur. Mijn zoon Jurjen is een van de deelnemers en daarvoor ga ik ernaar toe. Beetje ondersteuning van deze ouwe mag toch wel. Leida en MaJuSe gaan ook mee. Na 130 uur drummen zit het er dan op en dat bereiken ze aanstaande zaterdagavond. Nu de wasstraat in. Rond 08:15 uur waren we bij MaJuSe en een paar minuten later reden we met z'n 5en naar Delfzijl. Het was makkelijk te vinden en we waren in ieder geval ruim op tijd. Ook nog even tijd voor een bakkie. Om 10:00 uur exact begonnen ze met het wereld record drummen. Van te voren natuurlijk even Jurjen een hart onder de riem steken. Zie de foto.
Uiteraard doet Jurjen dit niet alleen. Er zijn in totaal 8 drummers voor het record en vele crewleden die zorgen voor allerlei praktische dingen, zoals eten maken en drinken aanreiken. Ook heb ik een telefoonnummer gekregen, voor bijzondere informatie die ik Jurjen wil geven. Geweldig dat men zelfs hier aan heeft gedacht. Op de volgende foto ziet men de hele opstelling van alle 8 de drumstellen.
Zodra ik een filmpje heb zal ik die ook publiceren. Rond 11:45 uur waren we weer terug in Hoogeveen met de wetenschap dat het record begonnen is. Jurjen blij dat wij er ook bij waren. De middag is weer besteed aan het oppassen op Juno en Sepp. Mijn vriendje zal op bed liggen en mijn vriendinnetje kan gaan spelen, want ze heeft vakantie.
 Hier het begin van het drumrecord. De rest van de dag is rustig. Vanavond ga ik op tijd naar bed, want dit is weer een drukke week met fysio en ziekenhuis bezoeken. Morgen begint het, maar daarover morgen meer.

8 juli 2014.

Het is vandaag onco fysio dag. Mijn lichaam heeft er niet zoveel zin in. Waarschijnlijk door een onrustige nacht, want die heb ik wel achter de rug. Toch stond ik op om 07:45 uur, terwijl ik de wekker op 08:00 uur had gezet. Lekker rustig het ochtend gebeuren doen. Dat mijn lichaam protesteert, heeft waarschijnlijk allemaal te maken met morgen. Het hoe en waarom leest men morgen wel. Nu lekker een bakkie drinken en om 10:00 uur heb ik onco fysio. Om 11:30 uur was ik weer thuis. Mijn gevoel dat het niet zo goed zou gaan is niet goed geweest. In het begin was ik moe, maar naar dat het langer duurde ging het steeds beter. Uiteraard heb ik hierover ook met mijn fysiotherapeute over gehad en die verzekerde mij dat het een hele normale reactie is. Aan het eind van mijn sessie was ik moe maar voldaan. Even voor 12:00 uur MaJuSe ophalen, want Juno en Sepp komen vanmiddag bij ons logeren. Sep gaat 's middags nog naar bed en ik ben er ook even 2 uurtjes ingegaan. Juno heeft inmiddels een nieuwe armband voor mij gemaakt, zie hier het rusultaat. Nu heb ik een oranje erbij van loom elastiekjes.
Vanavond is het weer voetbalavond. Niet voor Nederland, maar wie de komende tegenstander is voor zaterdag of liever nog voor zondag. Ik zal het rustig aan doen, want morgen is een hele belangrijke dag. Morgenochtend ben ik weer in het ziekenhuis voor de uitslag van de CT-scan van 2,5 week geleden.

9 juli 2014.

Een belangrijke dag is aangebroken. Ik heb een onrustige nacht achter de rug, maar toch voel ik mij goed. Om 09:00 uur wil ik in de auto zitten om naar Zwolle te rijden. Zoals elke uitslag is het weer spannend, maar ik zie er niet tegenop. Gisteravond ben ik om 21:15 uur naar bed gegaan. De eerste helft heb ik gekeken en ben daarna gaan slapen. Dit was geen wedstrijd. Jammer voor het toernooi dat het geen wedstrijd was. Duitsland mag wel winnen, maar dan met een spannende wedstrijd is het veel mooier om te kijken voor neutrale toeschouwers. Wat waren die Brazilianen onthutsend zwak in hun verdediging. Genoeg over voetballen. Vanmorgen stond ik op om 07:15 uur. Ik heb genoeg tijd om de dingen te doen die ik iedere ochtend doe. Eten zit erop en nu de wasstraat in. Om 09:00 uur zijn Leida en ik naar Zwolle gereden en drie kwartier zat ik bij de afdeling bloedafname. Nadat men bij mij bloed had afgenomen was er tijd genoeg om een bakkie te drinken, want ik had pas om 10:45 uur een afspraak bij mijn oncoloog. Toen wij in de wachtkamer zaten begon bij mij wel de zenuwen op te komen. Het liep een klein beetje uit. Toen wij naar binnen werden geroepen vertelde mijn oncoloog al snel hoe de uitslag van de CT-scan was en die was goed. Er was een groter gebied gescand, omdat ik ook bovenin de slokdarm last had. Onderaan de tumor in mijn slokdarm was wel een kleine verdikking zichtbaar, maar dit is niet verontrustend. Het zag er allemaal prima uit. Helaas zat hij niet op zijn eigen poli  en kon hij de uitslag niet uitprinten. Over 6 weken moet ik weer bij hem komen en dan zou hij voor mij alle uitslagen uitprinten. Men moet dus nog even geduld hebben om te kunnen lezen hoe het ervoor staat, tenminste als men het begrijpt, want er staat natuurlijk veel Latijns in de uitslag. Nadat wij afscheid hadden genomen even de nieuwe afspraken bevestigen bij de assistent en daarna snel Jurjen en Majella bellen over de goede uitslag. Natuurlijk is het voor hun erg spannend en voor Jurjen geld nu dat hij met een heel erg fijn gevoel verder kan gaan met zijn wereld drumrecord. Rond 12:00 uur waren we weer thuis en na de lunch ben ik gaan slapen. Ik zal vandaag wel veel telefoontjes en mailtjes (Apps) krijgen van familie en kennissen die benieuwd zijn over de uitslag.
Vanavond is het voelballen



             Nederland - ArgentiniĆ«



Hoe dit afloopt weet men nu nog niet, maar dat het spannend zal worden is een ding wat zeker is. Ik ga kijken bij Peter-Jan en Alyon en hopelijk word het net z'n feest als afgelopen zaterdag toen we keken bij andere buren. Feesten, spanning en JUICHEN. Morgen kan men lezen hoe het afgelopen is.

10 juli 2014.

En dat is nu 2 jaar geleden. Ik begin niet met het voetballen, maar vandaag is het 2 jaar geleden dat ik na een slokdarm onderzoek te horen kreeg dat het er niet goed uitziet. Ik weet nog precies hoe het in zijn werk ging en dat de uitslag van het onderzoek kei- en keihard aankwam. Met lood in de schoenen ben ik toen naar huis gegaan om het thuis te vertellen aan Leida, Jurjen en Majella. Mijn leven is toen even helemaal in elkaar gestort. Gelukkig kwam ik redelijk snel tot het besef dat het leven niet stil staat, maar door gaat en zo ook mijn verdere leven. Zie nu 2 jaar later zit ik nog steeds iedere dag aan mijn blog te schrijven met heel veel plezier en dat had ik toen echt niet gedacht. Positief blijven en vechten is mijn devies en dat blijf ik doen. Mijn kleinkinderen geven mij na Leida, Jurjen en Majella extra kracht om te blijven vechten. Zo nu weer vandaag. Na een waardeloze wedstrijd van gisteren staan we weer met beide benen op de grond en kunnen we weer iedereen de schuld geven als het maar niet de spelers zijn van je eigen cluppie. Robin rijd wel erg veilig in zijn auto. Hij kan er geen deuk in krijgen. Het was in ieder geval wel erg gezellig gisteravond bij Alyon en Peter-Jan. Wat ik vandaag ga doen leest men vanavond wel. Er staat wel iets in de planning. Jurjen heeft afgelopen nacht de helft erop zitten van het drumrecord. Gisteren heb ik hem nog even aan de telefoon gehad en het gaat, afgezien van de dipjes die er altijd zijn, erg goed. Ik kijk uit naar het moment dat ik hem kan feliciteren, maar dat duurt nog een paar dagen. Straks de wasstraat in en op naar de koffie. De ochtend is verder rustig verlopen. Aan het begin van de middag zijn wij naar Delfzijl gegaan voor een verrassingsbezoek aan Jurjen te brengen. Hij heeft een paar zware nachten gehad, maar zit nu weer beter in zijn vel. Hij vond het geweldig leuk dat wij (Leida, Majella, Juno en ik) kwamen. Voor de kleintjes was er van alles te doen. Hier een paar foto's van ons bezoek.


Nog 53 uur 16 minuten en 33 seconden
Rond 16:30 uur waren we weer terug in Hoogeveen. Na het avondeten is het chillen. Morgen is er weer een drukke dag. Tot dan.

11 juli 2014.

Na een redelijk goede nachtrust stond ik op om 07:30 uur. Zoals ik gisteren al schreef is het vandaag een drukke dag. De ochtend bestaat uit onco fysio wat ik om 10:00 uur heb. Het ochtend gebeuren heb ik al achter de rug en nu is het koffietijd.Om 11:45 uur was ik weer thuis na een goede sessie van mijn onco fysio. Dit heeft natuurlijk ook te maken met het gunstige bericht van afgelopen woensdag. Snel nog even een bakkie samen drinken en dan de lunch naar binnen werken. Het eten gaat goed. Soms heb ik een kleine reactie, maar dat stelt niet veel voor met hoe het een aantal weken geleden was. Toen duurde het soms wel 3 kwartier voordat ik mijn broodje ophad. Rond 13:30 uur ga ik naar het ziekenhuis voor mijn 18de herceptin kuur. Tot later. Het was 16:45 uur dat ik weer thuis was. De herceptin zit er weer in. De volgende afspraak staat alweer gepland voor over 3 weken. Nu even een boodschapje doen en de rest van de avond lekker chillen.

12/13 juli 2014.


Zaterdag. Hieperdepiep HOERA. Lieve Leida gefeliciteerd met jou verjaardag. Weer een jaartje ouder en dat is je niet aan te zien. Vandaag is natuurlijk ook de dag van het bereiken van het wereldrecord drummen door Jurjen en de andere 7 drummers. Een grote pwestatie die we vanavond gaan vieren. De verjaardag komt morgen. Ik stond op om 07:30 uur na een goede nacht. Ik heb er zin in vandaag. Het eten zit erin en nu de wasstraat in. De ochtend bestond uit bloempje kopen, visite ontvangen (oudjes en kids) en koffie drinken. Rond het middaguur ben ik na de lunch naar bed gegaan, want de rest van de dag komt er geen bed meer aan te pas. Rond 16:00 uur gaan wij naar Delfzijl om het laatste stuk van het wereld drumrecord mee te maken. Jurjen zal wel kapot zijn en naar het einde uitkijken. Dan is er tijd voor een biertje die hij dubbel en dwars verdient heeft. Hoe het afloopt leest men morgen. 
Zondag. Het wereldrecord drummen zit erop en ze hebben het gehaald. Een hele grote prestatie. Grote klasse van de 8 drummers. Natuurlijk waren er hoogte genoeg hoogte punten, vooral toen afgelopen week een ambulance kwam die een vader bracht van een van de drummers die ernstig ziek is. Uiteraard zijn dit hele erge emotionele momenten. Zelf mocht ik namens het bestuur bloemen aan Jurjen aanbieden. Als ik een filmpje heb van het einde zal ik die later nog wel plaatsen, nu even een foto en mijn kanjers waren er ook bij.













Je ziet wel dat de muziek er al vroeg in zit. Rond 23:00 uur waren we weer thuis. Na een goede nachtrust stond ik op om 07:30 uur. Ik voel mij goed. Vandaag gaan Leida en ik onze verjaardag vieren. Dit doen wij 's middags en dat heeft dus een reden. Normaal doen wij dit altijd op een zaterdagavond, maar gisteravond kon het dus niet en vanavond ook niet, maar dat heeft als reden dat ik morgen vroeg ergens moet zijn. Het is nu 09:30 uur. Tijd voor de wasstraat. De ochtend is rustig verlopen en na de lunch ben ik nog even 1,5 uur gaan rusten. De middag is verder besteed aan onze verjaardagsviering. Het weer werkte perfect mee en we konden allemaal buiten zitten. 's Avonds ben ik rond 21:00 uur mijn bed ingedoken. Een middagje staan heeft toch zijn tol geƫist.

3 opmerkingen:

  1. Mooi dat de uitslag goed is!
    Tot zondag. Gr. Tonny, Henriette, Nikki en Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi broertje, fijn dat de uitslag zo goed was. Het is bijna niet te geloven dat het alweer 2 jaar geleden is dat we de onheilsvoorspelling te horen kregen. Gelukkig ben je er nog steeds en ieder jaar is mooi meegenomen. Je bent een knokker en met jou ook Leida en de kinderen, want die heb je wel nodig in deze strijd. Vaak worden deze mensen vergeten, maar die hebben het ook zwaar en strijden mee.

    Verder wil ik je vanaf deze plek van harte feliciteren met Leida. Helaas kunnen wij zondag niet komen, maar dat komt wel op een later tijdstip. In ieder geval een heel fijne dag en ook zondag veel plezier.

    Dikke kus xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Rudy,
    Fijn te horen dat de uitslag goed is. Alweer 2 jaar geleden dat je het ons op de fabriek vertelde. (wat een tijd geleden).
    Ik begrijp dat Leida jarig is, en daarom allemaal vanharte gefeliceteerd, en een hele fijne dag gewenst.
    Groeten, Dirk.
    Ps. Ik bel je van de week voor een bezoekje.

    BeantwoordenVerwijderen