maandag 2 juni 2014

Λέσβου εδώ ερχόμαστε

2 juni 2014.

Het was even voor 08:00 uur dat ik beneden was na een goede nachtrust. Ook de toiletgang was goed en dat geeft een prettig gevoel. De laatste dagen is het zo wie zo een stuk beter. De ochtend zal rustig verlopen en kan ik wat dingetjes doen voor later deze week. Nu de wasstraat in en op naar de koffie. Na de koffie die we gezellig buiten hebben kunnen drinken nog even een klein klusje gedaan. Na de lunch moet ik op mijn grote vriend Sepp passen, zodat moeder en oma boodschappen kunnen doen. Hij ligt dan wel op bed en dan kan ik ook even rustig aan doen, want er komen 2 drukke weken aan. Even na 16:00 uur waren we weer thuis. Vanavond ga ik op tijd naar bed, want ik ben moe. Morgen kunnen we oppassen op mijn grote vriend Sepp en mijn grote vriendin gaat morgen iets heel moois doen, maar daarover morgen meer. Tot dan.

3 juni 2014.

Het is 07:30 uur en ik stond naast mijn bed voor het ochtend gebeuren. Straks om 09:30 uur heb ik onco fysio en heb er zin in. Ik heb een goede nachtrust achter de rug en voel mij fit. Het ontbijt ging er redelijk in. Een kleine reactie van mijn slokdarm. Ik heb nog even een WhatsApp naar mijn grote vriendin Juno verstuurd, want vandaag gaat zij op schoolreisje. Dit doet mij denken aan de dingen die ik vroeger met ontzettend veel plezier heb gedaan en dat is meegaan op schoolreisje als begeleider. Mijn eerste schoolreisje was ook met de jongste schoolkinderen naar de dierentuin. Juno heel veel plezier op jou eerste schoolreisje. Geniet ervan en ik hoor wel hoe het is geweest. Het is bijna 08:00 uur en ik ga de wasstraat in. Even voor 09:30 uur was ik aan het sporten met de wetenschap dat mijn vaste fysiotherapeute afgelopen zaterdag bevallen is van een gezonde dochter. Uiteraard wil ik C. K. en haar man J. van harte feliciteren met dit mooie gebeuren. Ik heb al gehoord dat moeder en kind het goed maken. Straks even een kaartje kopen. Om 11:45 uur was ik weer thuis met de wetenschap dat mijn fysio goed ging. Vanmiddag niet rusten, want ik ga de nieuwe tuintafel in elkaar zetten. Nadat Sepp wakker was geworden hebben we hem samen naar huis gebracht. Toen wij bij hem thuis aanbelde deed mijn grote vriendin open met een grote glimlach. Zij was weer terug van haar schoolreisje. Ze vond het natuurlijk geweldig mooi en bij aankomst wegduiken. Er veranderd soms niet veel in de wereld. Rond het middaguur ben ik gebeld door het UWV met de mededeling dat ik binnenkort gekeurd moet worden. Men zal nog even overleggen of het telefonisch kan of dat ik naar het UWV moet. Het zal waarschijnlijk binnen 2 maand gebeuren. Het avondeten net als het middageten is er goed ingegaan, met een kleine reactie, maar dat stelde niet veel voor. Voor vanavond geld dat we het rustig aan doen. Verder zijn er geen bijzonderheden. Latuuuur.

4 juni 2014.

 Wederom ben ik vroeg wakker, maar nu komt het doordat vlak bij ons kinderen al op tijd herrie maken. Soms snap je sommige mensen niet dat ze dit toelaten. Dan er maar uit en ontbijten. Dit ging goed evenals de nachtrust die ook goed was. Vandaag is de dag van pakken en de kids komen allemaal hier eten, wat ik ontzettend leuk vind. De ochtend zal in ieder geval rustig verlopen. Straks de wasstraat in en dan op naar de koffie.Zoals de logo's hiernaast is het vandaag weer


een belangrijke dag voor alle kanker patiënten. De jaarlijkse Alpe d'HuZes is weer aan de gang. Dit jaar voor mij een speciale, want Joost doet er aan mee. Niet mijn schoonzoon, maar de zoon van  hele goede kennissen (Marten en Gerrie) van ons doen mee. Natuurlijk wens ik Joost vanaf deze kant gigantisch veel succes. Ook al krijgt hij het zwaar voor zijn krenten, zet hem op en doe het voor de broodnodige centen. Vanavond zal ik het volgen op de televisie. Ondanks alle gezeur van het verleden, heb ik veel respect voor alle deelnemers die daar gelukkig niks mee te maken hebben. Alle deelnemers ga ervoor. De middag was gezellig. JoMaJuSe en Jurjen kwamen eten en we hebben met z'n allen aan onze nieuwe tuintafel gezeten. De tafel bevalt ons erg goed alleen zijn de stoelen een beetje veel krom, maar daar komen nieuwe voor. Vanavond lekker voetbal kijken en dan naar bed, want morgen is het vroeg opstaan om wat privé dingen te regelen. Tot dan.

5 juni 2014.

Het was 05:30 uur dat ik opstond. Ik moest een privé klusje doen om deze tijd wat gelukt is. Daarna ben ik nog even naar bed gegaan om vervolgens om 06:30 uur eruit te gaan. Ik ben klaar wakker na een onrustige nacht. Vandaag is de dag van mijn onco fysio. Ik heb er zin in. Ook is vandaag de dag dat ik toch wel veel ga rusten. Dit heeft ook zo zijn redenen, want er komt een drukke dag aan. Natuurlijk is vandaag de grote dag van Alpe d'HuZes. Het grote sportgebeuren met de grootste sporters van de wereld. Zet hem allemaal op. Nu ga ik eerst ontbijten. Hopelijk blijft het er goed in. Het sporten ging goed.  Alles op behoorlijk niveau gedaan. Rond 11:30 uur was ik weer thuis. Snel nog een bakkie gedaan en toen het middageten. Na 2x het toilet bezoek ging daarna het eten veel beter. Na het eten ben ik gaan rusten om vervolgens rond 15:00 uur wakker te worden. Kreeg net een mailtje dat de buren niet op vakantie gaan, omdat Bas de waterpokken heeft. Dat is flink balen en ik voel met hun mee. Geluk bij een ongeluk is dat hij het niet op vakantie heeft gekregen. Frank, Lisanne en Bas, ik voel met jullie mee. Gewoon zonde. Na het avondeten ga ik weer naar bed, om vervolgens halverwege de avond wakker te worden. Het word een lange nacht. Tot later.

6 juni 2014.

Een nacht niet slapen gaat je niet in de koude kleren zitten. Afgelopen nacht rond 03:00 uur stonden met de koffers op lang parkeren bij Schiphol. De vakantie is aangebroken. Yes. Tenminste voor ons. Om 11:30 uur stonden wij op het vliegveld van Lesbos, na een goede vlucht met een tussenlanding op Samos. De vlucht ging hartstikke goed, maar de busreis naar ons appartement duurde wel lang. Ongeveer 2 uur later nadat de bus vertrok stonden we bij ons appartement Eriphilly in het noorden van Lesbos. Na ingecheckt te hebben zijn wij eerst de omgeving een beetje gaan verkennen. Het is nogal een behoorlijke tippel naar het centrum. Gelukkig is vandaag het weer opgeknapt, want ze hebben de afgelopen week behoorlijk wat regen en onweer gehad. Wij nemen wel wat mee. Aan het eind van de middag even rusten om vanavond lekker uit eten te gaan en kijken of het ook gezellig is in Molivos.

7/8 juni 2014.

Zaterdag. Na een redelijke nachtrust stonden we op tijd op om een Grieks ontbijtje te nemen in het restaurant van ons appartement. Voor de prijs viel was het ontbijt oké.  We moesten wel een beetje op tijd op staan, want om 10:00 uur zouden ze onze gehuurde auto brengen. Ook in Griekenland nemen ze het niet zo nauw met de tijd. Een half uur later dus. Snel rijden naar het centrum van Molivos, want om 10:30 uur zou de bijeenkomst zijn voor nieuwe vakantiegangers. Leuk om andere mensen even te spreken. Nadat we een cappuccino hebben gedronken zijn wij nog even naar het appartement gegaan. Vanuit ons appartement zien wij een oud kasteel van 4000 jaar oud liggen. Daar zijn wij naartoe gereden en hebben dat bezichtigd. Ook heb je daar een heel mooi uitzicht. Vervolgens zijn wij naar Petra gereden, een klein plaatsje nabij Molivos met een redelijk zandstrand. Daar hebben we wat inkopen gedaan en gewandeld. De avond bestond uit eten gaan. Dit keer in een ander restaurant waar ze ook Griekse live muziek hadden. Na afloop moest ik van 2 danseressen mee dansen. (foto volgt). Na afloop begonnen ze met mij te praten. Ze dachten volgens mij dat ik een Griek ben. Na de avondeten lekker chillen met een glaasje ouzo. Yamaz.
Zondag. De dag dat wij de eerste grote toertocht gingen maken met onze Hyundai. De reis ging naar Skala Eressou. Dat is een badplaats aan de westkant van Lesbos. Om daar te komen moesten heel lang door de bergen heen rijden. De rit naar deze badplaats duurde ongeveer 2 uur. Leida was er moe van. Continu die bochten rijden in de bergen. Alles bij elkaar was het jammer. Het strand was goed. Het was een zandstrand. Iets wat er bij ons in het plaatsje Molivos niet is. De terugreis ging sneller. Op de heenreis gingen we door een plaatsje waar net een auto doorheen kon. Wel waren er genoeg uitwijkplaatsen om elkaar te passeren. Rond half zes waren we weer in ons appartement. De avond bestond weer uit eten gaan en andere straatjes verkennen van Molivos. Nog even een ouzo bij Sun Set drinken en toen rond half twaalf naar ons appartement om daar een laatste afzakkertje te nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten