maandag 26 mei 2014

De 16de deel 1

26 mei 2014.

Na een redelijke nachtrust, stond ik op om 07:45 uur. Ik ben na dit weekend nog wel een beetje moe, maar dat had ik er ook wel voor over. Ik heb hele leuke dingen gedaan en dat doet mij ook wel goed. Deze dag zal bestaan uit het oppassen op mijn kanjers. Na het boodschappen doen nemen we Sepp mee en halen Juno van school. Uiteraard zijn dat ook weer hele leuke dingen. Verder heb ik vanmiddag mijn onco fysio. Dat ik dit vandaag heb heeft een reden en dat is dat ik dit niet op aanstaande vrijdag heb, want dan moet ik weer naar het ziekenhuis. Donderdag zijn ze dicht bij Move2Be in verband met Hemelvaartsdag. Deze is verplaatst naar de woensdag. Mijn eigen therapeute vind het niet goed als ik 2 dagen achter elkaar sport, maar dat er minimaal 1 dag van rust tussen moet zitten. Ik hoop dat alles goed met haar gaat. Zo nu de wasstraat in. Het eten is er redelijk goed in gegaan en ook de afvalstroom is goed. Het is nu 13:15 uur en de rust is op dit moment in ons huis. Sepp slaapt en Juno heb ik naar school gebracht. Mijn grote vriendin was heel erg trots toen haar juf vroeg wie haar naar school had gebracht. Nu heb ik nog even tijd om rustig aan te doen, voordat ik naar onco fysio ga. Wat er nu een beetje opkomt is hoofdpijn. Ik heb een licht gevoel in mijn hoofd vanuit mijn nek. Je kan wel raden wat ik vanavond ga doen. Na het sporten is het gevoel een stuk beter. Het heeft mij goed gedaan. Wel heb ik alles een beetje lichter gezet, zodat ik niet teveel energie kwijt zou raken. Na afloop nog even bij MaJuSe geweest om mijn lieve vrouwtje op te halen. Het avondeten ging er goed in. Ik had weinig weerstand tijdens het eten van mijn slokdarm. De lappen vlees zullen wel goed liggen. Het is nu 18:00 uur en ga de rest van de avond chillen, totdat ik naar bed ga. Doei.

 27 mei 2014.

Goedemorgen Nederland. Het eten van deze ochtend zit er in en is er redelijk goed in gegaan. Een klein beetje reactie wat niet veel voor stelde. Ook voel ik mij stukken beter dan gisteren. De goede nachtrust heeft mij goed gedaan. Soms denk ik en doe ik dat ik meer kan dan wat mijn lichaam aan kan en soms is dat dom. Toch vind ik het een normale reactie, want anders kan ik niks. Wel zal ik meer gaan rusten, want ik denk dat ik te snel met de middagrust ben geminderd. Deze week zal ik toch wel weer rust gaan inhalen. Deze nacht heb ik in ieder geval een uurtje of 11 achter de rug. Nu op naar de koffie. Ik ben door de wasstraat gegaan en de koffie is nabij. Straks ga ik een boodschapje doen. Voor de rest is het tot nu toe rustig. Na het middageten ben ik naar bed gegaan om te rusten om vervolgens rond 15:00 uur wakker te worden. Door deze rustige dag voel ik mij weer zoals ik mij de laatste tijd voel en dat is een prettig gevoel. Soms moet ik mijzelf wel eens een beetje pijn doen, maar niet te vaak. Ha, ha. Na het avondeten wat er redelijk goed inging ga ik lekker chillen. Even de buurvrouw binnen laten om wat privé dingetjes in ontvangst te nemen. En maar raden wat het is. Vanavond weer op tijd naar bed, want morgen op tijd opstaan.

28 mei 2014.

Vandaag ga ik weer naar onco fysio. De reden om vandaag te sporten is simpel. Morgen is Move2Be dicht i.v.m. Hemelvaartsdag en vrijdag lig ik weer in het ziekenhuis. Vandaar dat deze week een andere planning heeft. Ik stond vanmorgen op om 07:00 uur na een onrustige nacht. Wel heb ik weer 10 uurtjes kunnen rusten en voel mij daarom goed. Ook het eten is er goed ingegaan. Nagenoeg geen reactie van de slokdarm. Het word volgens mij vandaag een verregende dag. Jammer maar helaas. Gelukkig hebben we niet voor het uitzoeken. Wel word je er snel depri van, van dit waardeloze weer. Nu even wassen, scheren en schrobben en dan lekker koffie. Om 09:30 uur ben ik aan het sporten. In het begin ging het sporten niet zo geweldig, maar na een kwartiertje had ik het ritme weer te pakken. Na afloop voelde ik mij beter dan voor het sporten. Uiteraard heb ik het erover gehad met mijn therapeute. Zij adviseerde mij als het niet erger word om na de vakantie toch een onderzoek te laten doen. Dit is iets wat wij ook al in ons achterhoofd hadden. We willen uiteindelijk zekerheid hebben. Rond 11:00 uur was ik weer thuis. Nog even een bakkie en dan de lunch, om vervolgens weer even te gaan rusten. Rond 15:00 uur ging de telefoon. Ik was al wakker en een beetje geslapen. Mijn grote vriendin wil komen bij ons en dan ook gelijk logeren. Natuurlijk kan ik dit niet weigeren. Sterker nog. Ik vind het hartstikke leuk. Kunnen we weer leuke dingen doen. Ook voor morgen is dat leuk, maar daarover morgen meer. Nu even wachten op mijn vriendin en dan een bakkie drinken. Alvast voor mijn vriendin en vriend drinken inschenken. We hebben een leuke tijd gehad. Lekker eten en daarna spelen, filmpje kijken en dansen. Rond 20:00 uur even een welterusten filmpje maken voor het thuisfront en daarna lekker slapen. Na de koffie als Juno slaapt ga ik denk ik ook horizontaal. Dus tot morgen.

29 mei 2014.

Het is Hemelvaartsdag en Juno maakte mij wakker om 07:15 uur.  Ik heb een goede nachtrust achter de rug en volgens mij Juno ook. Ze is 1x heel even wakker geworden en toen weer verder gaan slapen. We stonden dus alle twee fit op. Nog heel even bij ons in het midden en dan naar beneden voor een bammetje met speculaaspasta, want dat vind ze erg lekker. Vandaag zouden we naar Wings en Wheels gaan, maar helaas door de regen van de afgelopen tijd is het afgelast. Wat er nu op het menu staat weten we nog niet. Het is wel jammer van al die regen, maar we kunnen er niks aan doen. Nu maar even wachten op mijn vriendje die straks met JoMa op de koffie komen. Wat we dan afspreken zien we wel. De ochtend was gezellig met de kleinkids. Wat de middag mij brengt weet ik nog niet. Waarschijnlijk word het even shoppen. Aan het begin van de avond zal ik even gaan rusten, anders krijg ik te weinig rust.Het vakantie gebeuren staat voor een heleboel mensen weer voor de deur en wij beginnen vandaag met alle voorbereidingen. Onze avond is dus al vol gepland.

30 mei 2014.

Na een goede nachtrust stond, wakker gemaakt door de wekker, op om 07:30 uur. Vandaag moet ik weer naar het ziekenhuis voor mijn 16de herceptin kuur na de chemo. In totaal is dit mijn 22ste kuur, want voorafgaande aan de chemo kuren van vorig jaar kreeg ik ook een herceptin toegediend, dus die tellen ook gewoon mee. Na de ochtend perikelen kon ik snel nog even tanken. Rond 09:00 uur gaan wij naar Zwolle toe. Ik voel mij goed en tijdens het eten van mijn boterham nagenoeg geen reactie gehad van mijn slokdarm. Voor het eten ook nog even naar het toilet geweest. Ik voel mijzelf nu erg goed. Hopelijk zet dit zich zo voort. Soms heb ik het idee dat het komt, doordat de chemo uit mijn lichaam is. Een heleboel dingen in mijn lichaam moeten weer wennen aan het normale (). Misschien is het ook tegen beter weten in denken, maar het voelt wel lekker. Er is nog even tijd voor een bakkie. Tot vanmiddag.Het is 15:00 uur en Leida en ik zijn weer thuis. Alles verliep erg vlot. Het infuus ging er zonder haperen in mijn ader. Dat is ook wel eens anders. Toen ging het infuus pas na poging 3 goed. Daarvoor ben ik 2x lek geprikt. Dit klinkt erger dan het is. Doordat mijn aderen kronkelig lopen is het moeilijk prikken. Soms gaat de naald erin en komt die aan de andere kant van mijn ader er weer uit. Ikke lachen, maar de verpleger(ster) baalt dan weer. Ik zeg dan maar dat al het goede in 3x komt.
 Hier ligt de ouwe in de ziekenhuis stoel. Of heten ze bloedtransfusie stoel. Ze liggen lekker.
Rond 11:00 uur was ik klaar met het infuus en zijn wij nog even Zwolle in geweest. Het was er gezellig druk. Na de lunch die er redelijk inging nog even slenteren en toen maar naar huis om daar weer een bakkie te doen. Wat we vanavond gaan doen weet ik wel, maar daarover morgen meer.

31 mei 2014.
Zaterdag. Gisteravond was een gezellige avond. Leida en ik zijn uit eten geweest. Bij het boeken van onze vakantie kregen wij een dinerbon en die hebben wij gisteravond verzilverd. Wij zijn uit eten geweest in "Steakhouse" Boszicht.  Het eten was perfect evenals het kopje koffie met cointreau. Na afloop zijn we nog even een borreltje gaan halen bij JoMaJuSe. Alles bij elkaar een heel gezellige avond. Vandaag stond ik op om 08:00 uur na een goede nachtrust. Wat er deze dag allemaal op het menu staat weet ik nog niet. Straks eerst Leida met haar vriendin naar de trein brengen, want die gaan shoppen.Het is nu 13:00 uur. Vanmorgen heb ik even een kopje koffie gedronken bij mijn moeder. Daarna even een kleine boodschap gedaan. Na het middageten ga ik rusten. Zo een dag als gisteren is toch nog wel een beetje vermoeiend. Het eten is er trouwens redelijk goed in gegaan. Een kleine reactie van de slokdarm. Dit is de laatste paar dagen steeds zo. In ieder geval niet zo heftig als de weken ervoor. Vanmiddag na het slapen ga ik een eindje fietsen. Waar naartoe weet ik nog niet. Het voorste wiel brengt mij wel ergens. Om 15:00 uur werd ik wakker en ben toen op de fiets naar JoMaJuSe gegaan, want Joost heeft wat gereedschap nodig. Het fietsen stopte daar ook. Kopje koffie en toen weer naar huis. Rond 18:00 uur was Leida weer thuis. De avond is besteed aan rummikub, dus tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten