maandag 12 mei 2014

En nu?

12 mei 2014.

En nu is het rustig. Na een goede nachtrust, ik lag er even na 00:00 uur in, stond ik op om 08:15 uur. Ik voel mij goed, ook na dit drukke weekend. Misschien door alle leuke dingen die ik heb meegemaakt, denk je minder of eigenlijk helemaal niet aan de ziekte. Dat is best wel een fijn gevoel. Natuurlijk merk ik wel dat het vermoeiend is. Daarom heb ik mijn rust wel genomen op de momenten die er waren. Er is weer een nieuwe week aangebroken en wat er in deze week allemaal gaat gebeuren weet ik niet. Er staan op dit moment een paar dingetjes in de agenda. Mijn onco fysio natuurlijk 2x en het oppassen op mijn kanjers. Nog even 2 foto's van de kanjers die zich heel erg goed hebben vermaakt. Juno was een van de bruidsmeisjes en Sepp mocht de ringen aangeven. Vanmiddag zie ik ze weer. Nu even de wasstraat in en dan lekker aan de koffie. De ochtend is heerlijk rustig verlopen en ik heb het er ook van genomen. Alvast een beginnetje gemaakt met het opruimen van het bureaublad, want dat wil ik deze week gaan doen, maar dan wel in mijn tempo. Na de lunch zijn wij naar MaJuSe gegaan. Ik moet daar op Sepp passen, terwijl Majella en Leida boodschappen doen. Juno is toch naar school, dus die zie ik misschien wel als ze uit school komt. Sepp op bed en deze ouwe lekker chillen op de bank. Mag ook wel eens een keer. Ha, ha. Ik moet schrijven, na het drukke weekend ben ik nog steeds wel fit.Na de boodschappen even mijn vriendinnetje ophalen van school en daarna naar huis om een lekker balletje te eten. Na het eten weer lekker chillen en vanavond op tijd naar bed.

13 mei 2014.

Na een onrustige nacht stond ik om 07:35 uur op. Dit is weer de dag van mijn onco fysio. De afvalstroom was goed. In ieder geval ten opzichte van gisteren. De ochtend is dus ingepland voor mijn sporten, waar ik wel veel zin in heb. Ondanks de onrustige nacht voel ik mij oké. Het ochtend ritueel is achter de rug en ik heb nu wel even tijd voor een bakkie om vervolgens mijn tas in te pakken. Om 10:00 uur heb ik de afspraak staan bij Move2Be. Het sporten ging geweldig goed. Fietsen en roeien heb ik alle twee op weerstand 9 gezet. Met fietsen doe ik meestal weerstand 8 en bij roeien zit ik bijna op de hoogste weerstand (10). Ook de krachtoefeningen heb ik een weerstand hoger gezet en als laatste ben ik weer gaan hardlopen. Rond 11:30 uur was ik weer thuis. Na de lunch weet ik nog niet of ik ga rusten, maar daar schrijf ik later wel over. Om 15:00 uur een bakkie drinken. Ik heb ik toch nog even geslapen en voel mij goed. Toch ga ik vanavond op tijd slapen, want het weekend zit nog steeds in mijn lichaam. Niet ernstig, maar gewoon nog snel moe. Dus tot morgen.

14 mei 2014.

Ik heb een goed nachtrust achter de rug en voel mij goed. Wat vandaag de dag mij gaat brengen weet ik nog niet. Wat ik wel weet is dat het mooie weer in aantocht is, tenminste als je de voorspellingen mag geloven. Vanmorgen stond ik op om 07:45 uur. Wel was ik al wakker om 07:15 uur. Naar beneden om te ontbijten en de toilet gang is er weer. Tot aan de koffie lekker rustig. Misschien dat ik bij mijn buurman koffie ga drinken als die thuis is.Zo is het ook gegaan. Zo een hard werkende man mag ook wel eens vrij zijn. Samen hebben we nog even gekeken naar mijn internet problemen op mijn tv en zijn tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk kan liggen aan mijn tv. Ik voel mij erg goed vandaag. Het eten gaat redelijk goed. Soms een oprisping, maar bij de meeste hapjes glijd het goed naar beneden. Vanmiddag ga ik niet rusten, maar samen met Leida even shoppen. Even na 16:00 uur waren we weer thuis en stonden er 2 fietsen bij ons achter. We hadden visite van een paar hoogvliegers. MaJuSe wilden wat komen drinken en dat kan natuurlijk altijd als wij er zijn. Na het avondeten lekker chillen, want morgenochtend een drukke ochtend, maar daarover morgen meer.

15 mei 2014.

Na een redelijk goede nachtrust stond ik op om 07:45 uur. Gelijk maar even door naar het toilet en daarna weer aanvullen wat ik kwijt ben. Ik voel mij goed. Ik merk dat de laatste tijd dit wat vaker gebeurt en dat is best wel een fijn gevoel. Deze ochtend bestaat uit koffie drinken bij Henk in het Abe Kroezen stadion in Noordscheschut. Nu de wasstraat in en nog even rustig aan doen.Om 09:30 uur ben ik naar de koffie gegaan om vervolgens om 10:45 uur weer naar Hoogeveen te gaan om even een boodschapje te doen. Onderweg kwam ik nog een oude bekende H. Themme tegen van Lucas Aardenburg. Heel erg leuk om even met mijn oude personeelschef te hebben gesproken. Na de lunch ga ik even opruimen, dus er is weinig te melden.Vanmiddag ben ik koffie wezen drinken in het Toon Hermans huis. Dit is een tehuis voor mensen met kanker. Ook kunnen familie, vrienden en andere mensen hier terecht om een praatje te maken. Kijk maar eens op  www.toonhermanshuis.nl. Na het Toon Hermans huis ben ik nog even langs een oude buurman geweest om te kijken hoe het met hem is. Rond 16:00 uur was ik weer thuis. Vanavond even een klein klusje doen en dan is de energie weer op voor vandaag. Weer een dag zonder middag slaapje en dat doet mij goed. Morgen heb ik weer mijn onco fysio dus op tijd naar bed.

16 mei 2014.

Om 07:30 uur ben ik uit bed gegaan. Straks om 10:00 uur heb ik weer onco fysio en het is mooi weer. Hoe de temperatuur is weet ik nog niet. Wat ik wel weet is dat het volgens de voorspellingen droog en mooi weer word, dus lekker genieten van de buitenlucht. Het eten zit erin en nu nog even wassen en mijn tas inpakken. Straks nog even tijd voor een bakkie. Ik heb een redelijk goede nacht achter de rug en ik voel mij goed. Wat er vandaag nog verder gaat gebeuren op de dag weet ik niet. De avond is in ieder geval al bezet. Het mooie weer is reden om op de fiets naar Move2Be te gaan. Weer wat extra conditie op doen. Wat dat betreft vind ik de zomer heerlijk en met grote zekerheid kan ik schrijven dat de overgrote gedeelte van de mensen dit ook vinden. Van mij mag de temperatuur wel tussen de 25°C en de 30°C zitten. Lekker genieten van de tuin. Zo nu nog even een bakkie en dan fietsen. Alles bij het sporten ging geweldig. Alles weer een tandje hoger en zwaarder en tussendoor nog kletsen ook. Om 11:45 uur was ik weer thuis om de warme hap te nuttigen, zodat we vanavond alleen maar brood hoeven te eten. Dit heeft een reden. De avond is ook al vol dus, nadat ik vanmiddag even wat oude spullen heb weggebracht naar "het goed", lekker chillen in de tuin.

17/18 mei 2014.

Zaterdag. Ben ik kwaad. Ja. Gisteravond zijn Leida en ik naar de film gegaan. De film was een zeer emotioneel verhaal over de slavernij. 12 years a slave. Het is een zeer aangrijpend en waar gebeurt verhaal. De film begon om 21:15 uur en we zijn op de fiets naar de bioscoop gegaan. De film was om 23:15 uur afgelopen. We wilden naar huis om nog een borreltje te drinken. Weg fiets van mij. We hadden de fietsen tegen elkaar gezet en ik had alle twee de fietsen met een extra kettingslot aan een boom vast gemaakt. Je weet maar nooit. Het rare van alles is dat alleen mijn fiets weg is. Leida haar fiets staat er nog en de ketting is er ook nog. Dit is al mijn tweede fiets. De vorige was ik al binnen 3 weken kwijt. Ook in het centrum van Hoogeveen. Thuis komend heb ik maar 2 borreltjes genomen en daarna lekker slapen. Vandaag stond ik op om 08:15 uur na een goede nachtrust. Deze ochtend zal bestaan uit aangifte doen van mijn gestolen fiets en natuurlijk nog even kijken op de plek waar mijn fiets gestolen is, maar nu eerst het ochtend gebeuren. Station gekeken en nog even bij de bioscoop, maar mijn fietsie staat er niet meer. Dan maar naar oom agent om aangifte te doen van de diefstal. Formuliertje invullen en ze doen er verder niks mee, want dat is de lijn die ze volgen. Het heeft geen prioriteit zeggen ze dan. Nou voor mij dus wel. Vanmiddag maar een nieuw fietsie aanschaffen en morgen lekker erop fietsen. Want daar komt het op neer. Je zou ze de vingers er vanaf ....... Ik wil in ieder geval een ieder die met ons meeleeft bedanken voor de adviezen, zoals kijken bij het station en marktplaats in de gaten houden. De middag is besteed aan deaanschaf van een nieuwe  trouwe 2wieler en dat is gelukt. Zie hier het resultaat. Gelukkig was dit fietsie in mijn maat en kon ik hem aan het eind van de middag ophalen. Deze avond is ook vol dus wederom tot morgen met weer een dag met mooi weer.
Zondag. Vanmorgen stond ik op om 08:15 uur, na een goede nachtrust. Ik heb er zin in. Vandaag gaan we een fietsroute (Aldefurdpaad) fietsen. Vanmorgen zijn we even na 11:00 uur weg gegaan samen met Ake en Betsie om te fietsen in Gaasterland. Dit gebied ligt in de zuid west hoek van Friesland. Om daar te komen vie4l mij wel tegen. Meer dan een uur rijden met de auto. De route is wel erg mooi en afwisselend. Dan fiets je langs het IJsselmeer en dan weer langs een meer. Ook de plaatsjes zijn leuk om te zien, vooral Stavoren is een gezellig plaatsje die op de route ligt. Wij hebben tegenover het vrouwtje van Stavoren lekker koffie gedronken. Mijn nieuwe fiets fietst erg goed en na 30 KM. zat de tocht erop. Uiteraard heb ik de tocht gefietst met mijn hartslag meter om en mijn hartslag in niet boven de 130 uit gekomen. Om 18:45 uur waren we weer thuis om lekker een biertje te drinken. Ik ben in het geheel niet moe. Misschien dat het mooie weer hieraan meewerkt. Voor mijn huid heb ik mij goed ingesmeerd met factor 30. Dit is voor mij het minimale wat ik moet gebruiken, tenminste vorig jaar heeft mijn oncoloog dit geadviseerd. Vanavond nog even chillen en dan naar bed. Morgen zal ik een foto van "het vrouwtje van Stavoren" plaatsen als aandenken van deze fietstocht. Tot dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten