maandag 19 mei 2014

Σχεδόν διακοπές

19 mei 2014.

Het is 06:45 uur toen ik op stond na een redelijk goede nacht. Na de fietstocht van gisteren voel ik het wel een klein beetje. Ik ben in ieder geval blij dat ik zover kan komen. Vorig jaar heb ik ook gefietst, maar na 15 KM. toen was ik helemaal kapot. We gaan dit zeker uitbreiden naar nog meer fietstochten, maar niet te hard van stapel lopen (fietsen). Wat de kop van deze blog betekend, is voor ons een fijn gevoel. Probeer maar te vertalen. Aan het eind van de week zal ik schrijven wat het betekend. Wat we deze dag gaan doen is voor de ochtend al bekend. Lekker oppassen op mijn vriend Sepp. Ik heb mijn kanjers alweer een tijdje niet gezien, en mis ze .Nog even een ding over gisteren. Ik zou nog een foto plaatsen van "het vrouwtje van Stavoren", zie hier.

Mijn vriendje vermaakte zich vanmorgen tijdens het oppassen goed. We hebben leuk gespeeld. Na de lunch wat dingetjes gedaan, waarop ik op mijn nieuwe fiets moest. Het blijft lekker fietsen op een nieuwe fiets. De rest van de dag lekker chillen en vanavond op tijd naar bed, want morgen is weer sportdag.

 20 mei 2014.

De wekker stond op 08:00 uur, maar ik was er al een half uur uit. Lekker rustig aan doen, totdat ik naar onco fysio moet. De wasstraat en het ontbijt is achter de rug. Nu even een bakkie. Na het sporten moet ik mijn grote vriendin van school halen en daar heb ik wel zin in. Niet dat het leuk is de reden waarvoor, want mijn grote vriend gaat naar de huisarts en dat is nooit leuk. Waarschijnlijk heeft hij weer last van zijn oren. Hopelijk kunnen ze er wat aan doen. Tot vanmiddag. Even voor 11:45 uur was ik bij de school van Juno. Mooi op tijd. Majella en Sepp waren er ook al dus een dubbele ophaaldienst. Sepp heeft oor- en keelontsteking. Mijn arme vriendje. Vanmiddag zal ik nog even op hem passen. Met Juno heb ik een afspraakje lopen dat ze deze week nog een ijsje komt halen bij ons. Gezellig lijkt mij dat. Het sporten ging goed dus dat is ook lekker stabiel. De lunch zit erin met een heftige reactie van terug gave van het voedsel. Dit zijn de oprispingen die ik al een hele tijd heb. De ene keer gat het beter dan de andere keer. Dit was wel een heftige, waarbij ik wel snel naar het toilet moest.In eerste instantie zou ik op Sepp passen, maar de monteur voor de tv was nog niet geweest. Ik blijf thuis. Het was in eerste instantie een prijsvraag, waarom ik geen internet kreeg op de tv. Mijn buurman heeft gewonnen. De internet ontvanger in de tv is vervangen en nu heb ik weer internet. Heeft wel lang geduurd, maar al het goede komt langzaam. Het is nu bijna 18:00 uur en alles is weer rustig. Het avondeten zit erin en nu ga ik chillen. Hier nog even het bewijs dat het internet op mijn tv het weer doet. Mijn blog.


Tot later.

21 mei 2014.

Voorlopig kunnen ze ons dit mooie weer niet meer afpakken en ik ga vandaag wederom genieten van de dag. Vanmorgen stond ik op om 07:15 uur na een redelijke nachtrust. Lekker rustig aan doen met het ochtend ritueel. De eerste twee hapjes van mijn brood gingen er niet goed in. Mijn slokdarm protesteerde. Na een paar slokjes melk ging waarschijnlijk de lap vlees in mijn slokdarm goed liggen en kon ik daarna weer normaal eten. Het is en blijft een raar en soms pijnlijk gevoel. Gelukkig is er goed mee te leven. Vandaag ga ik niet alleen genieten van het weer, maar ook een paar kleine dingetjes  doen, zoals de kabels weer netjes wegwerken. Voor de rest staat er tot nu toe niet veel in mijn agenda. Als het weer vanmiddag goed blijft ga ik misschien een eindje fietsen. Voor degene die het nog niet weten, maar vanavond is er een programma op de tv wat gaat over Kika. Het programma heet Samen tegen kinderkanker en is op Nederland 1 om 21:20 uur. Ik ga zeker kijken. Zelf heb ik ook bouwstenen gekocht voor het nieuw te bouwen ziekenhuis voor kinderkanker.
Uiteraard kan je altijd voor dit doel sponsoren, want als iemand de ziekte heeft, dan is het erg, maar als dan ook nog een kind hiermee geconfronteerd word, dan gaan bij mij alle haren recht overeind staan van woede, onrecht, ongeloof, enz.. Dit moet de wereld uit. Aan het begin van de avond gezellig kijken naar de Erflanden run en daarna de Kika uitzending kijken. Tot morgen.

22 mei 2014.

Vanmorgen stond ik op om 07:45 uur. Ik heb een redelijke nachtrust gehad en voel mij dan ook goed. Vandaag een paar kleine klusjes doen en voor de rest is het chillen. Jammer genoeg is het weer een stuk minder mooi dan de afgelopen dagen, maar het is zoals het is. Men kan er niks aan veranderen. Het eten zit erin en nu nog de wasbeurt.Het is even na 10:00 uur en de eerste bak koffie zit erin. Na de koffie even wat gas ophalen voor het weekend (gezellig). Hopelijk droog en niet veel wind, want dat zijn wel de eerste vereisten voor dit weekend. Zoals het loopt, loopt het. De laatste tijd merk ik dat ik niet zonder agenda kan. Ik was net op tijd thuis, want de telefoon ging om 11:50 uur. Majella aan de andere kant. Ik zou MaJuSe ophalen van school en dat was ik glad vergeten. Als de sodemieter weer de auto in en naar de Garve.Gelukkig hebben ze lang moeten wachten, maar toch schaam ik me een beetje. Waarom ik ze moest ophalen was, omdat Juno naar een andere school moest. Daar ging zij koekjes bakken. Sepp moest bij ons zijn middagslaapje doen, zodat moeders mee kon rijden. Al met al best wel heel erg leuk als de Kids er zijn. Tegen etenstijd MaJuSe naar huis gebracht en na het avondeten lekker rusten. Iets wat ik vanmiddag ook een klein uurtje heb gedaan. Vanavond samen een filmpje kijken; Hoe Duur Was De Suiker. Alles is volgepland.

23 mei 2014.

Ik heb een redelijke nachtrust achter de rug en stond op om 07:15 uur. Vandaag is weer de dag van mijn onco fysio en heb er zin in. Gelukkig is de druk van de afvalstroom er ook af na een paar slechtere dagen. Er staat een redelijk druk weekend voor de deur. Voor vandaag en zaterdag is alles al vol in mijn agenda. Natuurlijk zijn er wel rustmomenten en die gebruik ik dan ook om te rusten. Niet dat ik dan naar bed ga, want dat probeer ik een beetje af te bouwen wat mij redelijk lukt. Tot nu toe ben ik deze week alleen gistermiddag een uurtje naar bed gegaan. Het mooie weer zal hier zeker aan mee helpen. Het ochtend gebeuren is achter de rug en lekker een bakkie drinken.Even voor 10:00 uur had ik mijn sportkleding aan en was ik aan het sporten. Het was er rustig, dus alles kon ik achter elkaar doen. Tussendoor even met mijn therapeute gesproken en ook zij adviseerde mij om het slikken wel even door te geven aan mijn oncoloog. Iets wat ik ook wel van plan ben als ik weer voor controle bij mijn arts moet wezen. Rond 11:30 uur was ik weer thuis met een goed gevoel. Terugdenkend aan gisteren hoe mijn 2 kanjers zich vermaken met van alles vind ik geweldig. Juno als koekjes bakkerin en Sepp als jongleerder. Zie het resultaat.

















Wat de middag brengt weet ik nog niet. In ieder geval even chillen en voor de rest zien we het wel. Vanmiddag samen met Leida wezen shoppen en daarna koffie drinken. Aan het begin van de avond samen met Frank en Giovanni een kleine voorbereiding doen voor morgenavond. Vanavond zelf krijgen we visite. See you.

24/25 mei 2014.

Zaterdag. Hoera ik heb uitgeslapen. Het was even na 08:00 uur dat ik eruit ben gegaan na een goede nachtrust. Vandaag is een drukke dag met leuke dingen. De ochtend begint rustig. Wel zal ik straks een beetje voorbereidingen doen voor vanavond. Dit kan ik vanmiddag niet doen, want dan gaan we naar een verjaardag. Jack en Larissa gefeliciteerd. Wat de gezondheid betreft is alles stabiel. Het slikken geeft nog steeds wat problemen. De ene keer wat meer dan de andere keer. Soms na een paar hapjes gaat alles weer goed, maar daarvoor is het dikke shit. Kan wel gebeuren dat ik 3 tot 4 keer alles weer moet doorslikken, wat soms niet lukt en daardoor alles in het toilet verdwijnt. Het is allemaal goed te doen, maar als het erger word zal ik toch een inwendig onderzoek aanvragen bij mijn oncoloog om te kijken wat nu precies de reden is van de stagnatie. Dit zal pas gebeuren over 4 weken, want dan heb ik weer een reguliere afspraak met hem. Het is nu 14:45 uur en we zijn er helemaal klaar voor. Hoe alles is afgelopen leest men morgen wel. Tot dan.
Zondag. Het is nu 08:45 uur en ik ben er al een half uur uit. Lekker rustig aan doen is het motto van deze ochtend. Hoe was het gisteren. Het was super gezellig. Net als alle andere verjaardagen is het leuk, gezellig, top om weer alle familieleden te spreken. Door alle drukte zijn het weer van die momenten dat we elkaar weer zien en spreken. Na de verjaardag zijn wij weer naar huis gegaan om verder te feesten bij de buurtbarbecue. Iedereen die was uitgenodigd was er. Ook alle kinderen. Het was super gezellig om met de kinderen te feesten en te dansen. Uiteraard met alle grote kinderen was het ook super gezellig. De after party mocht er ook zijn. Een nadeel was dat ik met de barbecue behoorlijk last had van het slikken. Ik moest een aantal keren naar het toilet. Verder ging alles perfect en ik voelde mij goed. Lieve buren, bedankt voor de gezellige avond. Doen we nog een keertje over. Wat ik vandaag ga doen is ook al bekend. Ik ga kijken naar mijn grote liefde en dat is handbal. De dames van de handbal vereniging uit Dalfsen moeten spelen en de werkgever van Erik is daar sponsor van. Deze dames spelen in Nederland op het hoogste niveau. Deze afspraak staat al een tijdje om eens naar een handbalwedstrijd te gaan. Dit geld ook voor volgende week, maar daarover volgende week meer. Nu even ontbijten.De ochtend heb ik besteed aan het schoonmaken van de barbecue. Rond 13:00 uur werd ik opgehaald door Erik en Yvonne. Ik ga handbal kijken in Raalte, waar de dames van Dalfsen een wedstrijd speelde tegen V.O.C. uit Amsterdam. Ik ben door de sponsor uitgenodigd om deze wedstrijd te bekijken. Het was weer een genot om weer eens een handbalwedstrijd te bekijken. Zeker op dit niveau, want deze 2 teams spelen om het kampioenschap van Nederland, dus in de eredivisie. Bij deze wil ik de directeur van

bedanken. In de rust en na afloop nog even in het sponsor gedeelte geweest. Door een ernstige blessure van een tegenstandster was het eind van de wedstrijd iets later dan gepland. Zij klapte keihard met haar knieën tegen de muur achter het doel. Ze gilde het uit en het was zeker geen prettig aangezicht. Rond 17:30 uur was ik weer thuis en heb zeker met volle teugen genoten. Vanavond is het weer rummikub tijd en dan is deze week ook weer voorbij. Op naar een bijna vakantie en nieuwe week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten