dinsdag 1 april 2014

Het leren deel 2

1 april 2014.

Weer een nieuwe maand. Als deze maand net zo word als de vorige met het weer, dan hoor je mij niet klagen. Vanmorgen stond ik op om 07:45 uur na een redelijk goede nachtrust. Vanmorgen heb ik weer mijn onco fysio dus veel andere dingen zijn er niet te doen. Wel even mijn blog bijwerken. Ik ga ook even een lijstje maken, zodat ik bij kan houden wat ik eet en hoe de afvalstroom is. Zo kan ik bijhouden hoe het in mijn darmstelsel gaat en waar ik op reageer. Het ontbijt zit erin en nu de wasstraat in. Ik moest om 10:30 uur bij Move2Be zijn en ik heb lekker gesport. Het laatste onderdeel hardlopen heb ik niet gedaan in plaats daarvan heb ik nog 10 minuten gefietst. Alles bij elkaar een voldaan gevoel. Na de lunch ben ik toch nog even gaan rusten. Ik weet dat ik dat moet doen. Niet te snel de middagrust vaarwel zeggen. Ik ben nu 4 dagen achter elkaar 's middags niet naar bed gegaan. Op zich heb ik het wel vol gehouden, maar ik moet niet te snel van stapel lopen. Het is nu 15:00 uur en tijd voor de middag koffie. Na de koffie heb ik een klein boodschapje gedaan. Niet op het toilet, maar ik ben even naar een winkel gegaan. Op de heen- en terugweg een poos met een oude bekenden gesproken (Gerry D. en Hans K.). Na het avondeten ga ik lekker chillen. Morgen heb ik tot nu toe een dag die blanke is in mijn agenda, dus lekker klussentijd).

2 april 2014.

Ik heb een onrustige nachtrust achter de rug. Daardoor stond ik op om 08:00 uur, wat later is dan normaal. Toch ben ik fit en voel mijzelf wel oké. Voordat ik ging ontbijten is de afval stroom opgang gekomen. Nu wassen en dan beginnen met een nieuw lampje ophangen onder de overkapping. Het is voor mij nog een heel gedoe en het kost veel energie, maar het lampje hangt. Vanavond even kijken hoe het schijnt. Ik ben er trouwens tot een een of 4 mee bezig geweest. Uiteraard met tussenpozen voor de koffie, eten en natuurlijk af en toe even uitrusten. Weer een klusje geklaard. Ik wilde vandaag nog gaan hardlopen, maar daar zie ik van af, want de linker kuit is nog niet helemaal genezen en als ik nu ga lopen zal het waarschijnlijk verergeren. Vanavond dan maar weer een hobby uitoefenen. Chillen. Tot morgen, want dan heb ik weer een drukkere dag.

3 april 2014.

Zoals ik gisteren al meldde is het vandaag een drukkere dag. Ik stond op om 07:00 uur na een redelijke nacht. Ik had de wekker op 08:00 uur gezet, maar was al eerder wakker. Het komt wel goed uit, want vanmorgen heb ik weer mijn onco fysio om 10:00 uur, dus heb ik alle rust voor de ochtend dingetjes. Jammer genoeg voel ik nog steeds iets in mijn linker kuit wat er niet thuis hoort. Jammer want ik wil deze week toch nog even hardlopen. De spieren zullen wel goed moeten zijn voordat ik weer ga lopen. Voor de cascaderun heb ik nog wel even de tijd, maar ik wil voor die tijd nog wel even oefenen. Zo nu is het tijd voor de koffie. Het sporten ging niet zo geweldig. Ik ben erg moe en zal zeker vanmiddag naar bed toe gaan. Hoe ik mij dan voel leest men morgen wel weer. Voor vanavond zal ik jammer genoeg de cursus afzeggen. Ik heb er niks aan als ik moe ben. Tot morgen na veel slapen.

4 april 2014.

Na een onrustige nacht werd ik wakker om 08:15 uur. Halverwege de nacht ben ik er nog een poosje uitgegaan. Ik was om de haverklap wakker. Toch ben ik nu wel fit. Gisteren was de afvalstroom niet zo best, maar vanmorgen is het alweer een stuk beter. Ook de linker kuit  is al een stuk beter. Dit is in ieder geval hoopvol voor het weekend, want dan moet ik zeker weer gaan lopen. Het voelt in ieder geval stukken beter. Voor de koffie het ochtend ritueel doen en dan ben ik klaar voor deze dag. Na de lunch ben ik gaan rusten, want mijn lichaam vraagt erom en ze hebben mij geleerd, luister naar je lichaam. Na de slaap lekker samen koffie drinken en een lekkere shake van banaan, framboos en yoghurt. Na de koffie even weer wat klussen. Niet te lang, want er komen nog wat drukke dagen aan. Eindelijk is de verlichting in de achtertuin klaar. Vanavond even kijken hoe de verlichting is in het donker. Vanavond is ook weer visitetijd dus tot morgen.

5/6 april 2014.

Zaterdag. Ik had de wekker gezet op 08:00 uur , maar was al een half uur eerder wakker na een goede nachtrust. Ik heb vanmorgen mijn fotografie cursus. We hebben praktijk en ik moet in Assen zijn. Wat daar allemaal staat te gebeuren weet ik niet. Gisteravond was het gezellig bij Roelof en Tiny en we waren rond 00:30 uur weer thuis. De verlichting vinden wij mooi en daar doen wij het ook voor. Nu even het ochtend ritueel en dan nog even een bakkie. Ik moet om 10:00 uur is Assen zijn. De cursus was best wel interessant en tevens moeilijk om te kijken voor de speciale opdrachten. Ik zal morgen een foto plaatsen op mijn blog. Na de lunch ben ik naar bed gegaan om vervolgens rond 15:00 uur op te staan. Na de koffie kwamen mijn 2 kanjers met hun Majella en Joost op visite. Mijn vriend Sepp word al groot, want hij kan de poortdeur al zelf open doen. Voor ons geld dus opletten of deur op slot. Mijn Vriendin Juno word later biologische uitvindster, want op de vraag wat er eerder zal opkomen wat zij gezaaid heeft (peterselie en basilicum), antwoordde ze peterselicum. Dit is natuurlijk lachen. De avond bestond uit rummicub spelen met Suze en Leo.
Zondag. Vandaag is op de dag een redelijk drukke dag, maar eerst het opstaan. Na een goede nacht stond ik op om 08:00 uur. Ik ben fit en ga straks hardlopen. Voor mijn gevoel kan het weer met mijn linker kuit. Even kijken hoe het gaat, want volgende week zondag is al de cascaderun. Ik zou nog een foto plaatsen van de cursus die ik volg. Hier komen er twee. De linker is genomen op het feit van reflectie en de rechter foto is genomen omdat er alleen maar rechte lijnen op mochten komen. Nou nu is de wasbeurt en daarna de poging om hard te gaan lopen. Later leest men meer. Het hardlopen is redelijk goed gegaan. Mijn linker kuit heeft het goed gehouden. Ik heb nog 1 week de tijd voor nog beter herstel. Ik ben na het hardlopen nog even naar bed gegaan. Rond 15:00 uur werden we opgehaald om naar de verjaardag van Betsie te gaan. Betsie gefeliciteerd. De dag is dus vol en morgen is er weer een nieuwe dag en week.                                                                                                                                                 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten