maandag 24 februari 2014

Het darm onderzoek deel 1

24 februari 2014.

Dit is voor ons weer een belangrijke week met een ziekenhuis bezoek voor een onderzoek. Daarover later in de week meer. Ik heb een goede nacht achter de rug en stond op om 07:30 uur. Het is deze ochtend weer oppas ochtend, zodat Leida en Majella boodschappen kunnen doen. Vanmorgen op 2 kanjers passen, omdat de ene heeft vakantie en hoeft dus niet naar school. De stoelgang is ook weer op gang gekomen en dat lucht ook weer op. Wat betreft mijn verkoudheid die is bijna over en ik denk dat ik vanmiddag weer ga hardlopen. Tenminste daar heb ik nu zin in. Gisteren heb ik natuurlijk mijn weegmoment gehad en het blijft mooi stabiel (87 KG), dus daar hoef ik mij geen zorgen om te maken. Ik zal dit zelf als eerste natuurlijk wel merken als de eetlust minder word, maar dat is zeker niet het geval. Zo nu naar mijn kanjers toe. Aan het eind van de ochtend moest Sepp even naar de huisarts om naar zijn ontstoken oortje te laten kijken. Alles is gelukkig nog in orde, tenminste zijn buisjes zitten nog goed en de ontsteking die er zit kan eruit via de buisjes. Hij heeft er gelukkig niet zoveel last van. Na de lunch even gaan rusten tot 15:00 uur en nu lekker aan de koffie. De dag is verder rustig verlopen. Na de koffie van vanavond ga ik naar bed, omdat ik moe ben en morgenochtend weer onco fysio heb. Tot dan.

25 februari 2014.

Ik stond op om 07:30 uur na een goede nachtrust. Ik moet zeggen, ik heb de laatste tijden nog niet zo een goede nachtrust gehad. Ik stond ook goed fit op. Natuurlijk heb ik deze ochtend mijn onco fysio en heb daar zoals altijd veel zin in, maar dat is volgens mij niet de oorzaak. De verkoudheid (grieperig) is ook nagenoeg weg. Onco fysio heb ik om 10:00 uur, dus ruim de tijd voor een bakkie, nadat ik het vaste ochtend gebeuren achter de rug heb. Vanmiddag ga ik weer verder waar ik afgelopen vrijdag een restart mee heb gedaan na een hele tijd dit niet te hebben gedaan en dat is puzzelen. Een foto zal ik vanmiddag op de blog zetten. Mijn onco fysio ging geweldig goed. Ik heb bijna alles zwaarder gezet. Helaas nog niet hardgelopen, maar dat op advies van mijn therapeute. Morgen mag ik weer hardlopen. Wel heb ik afgesproken dat het wel droog moet zijn, want ik heb een hekel om met regen te lopen. Voor de rest ging ik met een geweldig goed gevoel naar huis. Thuis komend is mijn grote vriend bij ons. Zijn zus is naar een pretpark. Een leuke anekdote van Juno is, dat zij vroeg of zij vroeger ook een Juno-pil had gehad. Lachen, want Sepp krijgt voor de koorts een zetpil en Juno dacht dat het een Sepp-pil was. Nu ga ik even rusten om vanmiddag verder te puzzelen. Sepp mijn vriendje heeft mij wakker gemaakt om 15:00 uur. Nog even gezellig samen spelen en dan mijn vriendje naar huis brengen. Zoals afgesproken is hier de foto van de puzzel.
Sommige mensen zal deze puzzel bekend voorkomen. Let wel ik zal de puzzel afkrijgen ook al duurt het een poosje. Als die af is volgt de volgende foto. Vanavond nog even verder puzzelen en dan op tijd naar bed.

26 februari 2014.

Een rustige dag breekt aan. Ik was om 07:30 uur al wakker en ben eruit gegaan. Vandaag heb ik niks op de agenda dus ik kan het rustig aan doen, wat ik ook ga doen. Er komen wel weer andere tijden. Een paar kleine dingetjes die ik zeker ga doen is verder puzzelen en aan het eind van de middag ga ik hardlopen. Even kijken hoe het ermee staat. Ik voel mij wat dat betreft goed. Nadat ik erg rustig ben opgestart vanmorgen is het nu tijd voor de koffie en de puzzel.Na de lunch ben ik gaan slapen om vervolgens om 15:00 uur koffie te drinken en daarna ben ik gaan hardlopen. Rond 16:30 uur was ik moe maar voldaan weer thuis. Het ging op zich niet zo heel erg goed, maar ik weet dat dat snel beter zal gaan. Na het avondeten nog even puzzelen en dan aan de koffie. Nog even visite (Lisanne) ontvangen die mij voor morgen stekte wilde wensen. Lisanne bedankt, we gaan ervoor. Trust.

27 februari 2014.

Ik had de wekker gezet op 08:00 uur, maar was al veel eerder wakker en eruit. Waarschijnlijk toch wel wat spanning voor het onderzoek van vandaag. Ik moet om 10:30 uur is het ziekenhuis in Zwolle zijn. Eerst krijg ik een voorbereiding en het daadwerkelijke onderzoek zal plaats vinden om 11:15 uur. Ik hoef niet nuchter te komen, dus ik kan gewoon eten en drinken. Jurjen zal ons naar Zwolle brengen, want het is verstandig om niet zelf te rijden, vooral op de terugweg. Zo nu eerst de wasstraat in. Het is bijna 09:00 uur en tijd voor een bakkie. Over een half uur gaan we weg. Tot later. Ik was op tijd in het ziekenhuis en werd om 10:30 uur naar binnen geroepen voor het gereed maken van mij voor het onderzoek. Helaas ging dit. Men kreeg de klysma er niet in. De verpleger zou dit doorgeven aan de arts die het onderzoek zou verrichten. 3 Kwartier later werd ik geroepen voor het daadwerkelijke onderzoek. Men deed het onderzoek in ieder geval met een dunnere scoop, om te kijken of deze wel naar binnen ging. Gelukkig lukte dit wel en men kon verder met het onderzoek. Gelukkig was het wel schoon van binnen, zodat men een goed zicht erop had. Het voorlopige uitslag is dat er een ontsteking zit die waarschijnlijk chronisch is. De arts heeft er een paar biopten van genomen voor verder onderzoek. Ook kreeg ik een recept mee om de ontsteking te remmen. Dit alles met de wetenschap dat ik over ongeveer 2 weken terug moet komen. Rond 12:30 uur waren we weer thuis. Snel wat eten en dan naar bed, om vervolgens rond de middagkoffie wakker te worden. Na het avondeten weer rustig aan doen en vanavond kijken of mijn cluppie het beter gaat doen dan vorige week. Tot morgen.

28 februari 2014.

Na een beetje onrustige nacht stond ik op om even voor 08:00 uur. Ondanks de onrustige nacht ben ik best wel fit. De klysma van gisteravond is half gelukt denk ik. Het is behoorlijk moeilijk om jezelf een klysma te geven. Mocht het het weekend nog moeilijk gaan zal ik eens naar mijn huisarts gaan, maar zover is het nog niet. Deze ochtend krijg ik koffie visite. Henk Kroezen komt op bezoek. Altijd leuk een bezoekje. We gaan voor volgende week wat afspreken. Voor de rest zal de ochtend rustig verlopen. Ik ben er nu (09:15 uur) klaar voor. Samen met Henk over van alles en nog wat gesproken en een afspraak gemaakt. Mijn onco fysio die ik vandaag 's middags had i.v.m. het onderzoek van gisteren, ging goed. Bijna alles op een hoger niveau gedaan. Uiteraard ook met mijn therapeute gesproken over mijn gestel en van alles. Helaas voor mij, maar voor haar en haar man heel erg mooi, gaat ze volgende week op vakantie. Char heel veel plezier en tot gauw. Ik weet zeker dat degene die jouw taken waarneemt goed is en ook naar hem zal ik goed luisteren. De rest van de dag is rustig. Wat kleine dingetjes doen en vanavond lekker chillen. Tot dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten