maandag 10 februari 2014

En nu

10 februari 2014.

Het weekend zit er weer bijna op. Ik was al op tijd wakker voor de toiletgang. Het komt weer op gang. Het is nu 08:00 uur en ik ben al helemaal klaar. Alleen nog even ontbijten. Mijn slaapkamer is al opgeruimd. Het positieve van het huisje is dat ik redelijk kan slapen en daardoor mijzelf goed voel. Ik heb ondanks de slechte faciliteiten mij uitstekend vermaakt. Veel gelachen. Daarvoor moet ik Erik, Ake, Bert, Rene en Jaap voor bedanken. Zo nu een bammetje. Rond 10:00 uur was ik weer thuis om daar rustig een kopje koffie te drinken. Ik merk dat z'n weekend mij niet in de koude kleren gaat zitten. Even na 12:00 uur lag ik op bed om uit te rusten. Mijn grote vriend Sepp lag de kamer naast mij. Nadat ik wakker werd kwam mijn vriendin Juno ook nog. Ik heb nog een leuke middag gehad. Vanavond ga ik de schade inhalen, want ik merk het best in mijn lichaam. Dus tot morgen.

11 februari 2014.

Het is 09:00 uur en ben al meer dan een uur wakker. Ik heb een goede nachtrust gehad en dat was ook wel nodig. Dat het weekend voorbij is vind ik jammer en toch ben ik er blij om. Ik mis de gezelligheid wel, maar voor mijn gezondheid is het wel goed zo. We gaan over op de dag van vandaag en deze bied vandaag weer onco fysio. Ik moet om 10:00 uur weer bij Move2Be zijn, dus nu nog even een bakkie.Ik heb tijdens mijn sporten goed en lang met mijn therapeute kunnen praten. Niet alleen over mijn ziekte. Ook over allerlei andere dingen. Het sporten ging trouwens geweldig goed. Ik merkte dat al van te voren. Het moment toen ik vanmorgen opstond voelde al goed. Rond 12:00 uur was ik weer thuis voor de middag maaltijd en voor mijn middagslaapje. Nu is het 12:50 uur en tijd voor de slaap. Niet dat ik moe ben, maar het kan zeker geen kwaad. Na de slaap is de gebruikelijke koffie en daarna weer even met het internet gebeuren aan de gang. Zoals gewoonlijk ga ik vanavond op tijd naar bed. Hopelijk niet zo vroeg dan anders, maar toch. Morgen is weer een belangrijke dag, maar daarover morgen meer. Het is best wel mooi om te zien dat we tot nu toe op iedere volle dag een medaille hebben gehaald op de Olympische spelen. Nu lekker chillen voor de rest van de dag. Dus geen belangrijk nieuws en tot morgen.

12 februari 2014.

Voor degene die het goed bij houden weten dat ik deze week vrijdag weer in het ziekenhuis lig voor de herceptin. 2 Dagen ervoor moet ik eerst bij mijn oncoloog komen voor de uitslag van de bloedafname. Tevens word dan de kuur van vrijdag vrijgegeven. Uiteraard heb ik ook nu weer wat te vragen, maar daar kom ik later op terug. Ik heb een onrustige nachtrust gehad en ben daardoor wat later uit mijn bed gegaan. Wel is de afval stroom vanmorgen weer op gang gekomen. De ochtend bestaat dus verder uit chillen, omdat ik vanmiddag niet kan rusten en nu dus koffie. Even na 12:00 uur nadat ik MaJuSe thuis had gebracht even een paar boterhammetjes eten en daarna alles gereed maken voor Zwolle waar ik om 14:15 uur moet zijn. Een uur later krijg ik de uitslag. Even na 16:30 uur waren Leida en ik weer thuis met de wetenschap dat mijn bloed goed is. Verder zal mijn oncoloog een endoscopie aanvragen. Dit om te kijken wat er in mijn darm (endeldarm) aan de hand is. Hopelijk kunnen ze het euvel vinden en er iets aan doen. Wanneer dit gaat gebeuren weet ik nog niet, maar mijn oncoloog zal vragen of het zo snel mogelijk kan gebeuren. Later kom ik hier op terug. Verder is ons nu duidelijk dat het einde van de herceptin kuur niet aanstaande juni is. Dit was voor ons waarschijnlijk een aanname, maar voor degene die het willen weten, ik zit er tot het einde van mijn leven aan vast. Dus om de 3 weken lig ik in het ziekenhuis. De kans kan ook wezen dat de herceptin zijn werk niet meer doet, maar daar denken we nog lang niet aan. Laat het maar tot in lengte van dagen zo blijven. Ik zal er mee moeten leven dat ik om de 3 weken naar Zwolle moet. Gelukkig zit ik al behoorlijk in het ritme. Leuk was het dat MaJuSe bij ons kwamen eten. Weer even wat afleiding en na het eten mag ik dan mijn 2 kanjers naar huis brengen. Rond de koffie van vanavond ga ik nog even naar mijn therapeute ( C. K. ) om een belofte af te lossen en daarna lekker slapen.

13 februari 2014.

Na een onrustige nacht werd ik wakker van de wekker om 07:00 uur. Ik moest er wel zo vroeg uit, omdat ik mijn onco fysio van vandaag om 09:00 uur heb. Ik voel mijzelf niet zo fit. Ik heb het een beetje in de keel. Iets wat ik een paar jaar niet meer heb gehad. Daarvoor kreeg ik het altijd 2x per jaar, als het weer omslaat. Vannacht heb ik 2 paracetamol genomen en een zuigtablet om de keel te verzachten. Dat ga ik straks ook doen, maar nu eerst de koffie. Gelukkig heb ik geen koorts en hopelijk duurt het ook niet zo lang, want dat kost voor mij alleen maar kostbare energie. Het sporten ging ondanks de keel goed. Ik was niet de enigste die het in de keel heeft. Mijn therapeute heeft hetzelfde. Respect voor haar. Gisteravond was zij om 21:00 uur nog aan het werk en vanmorgen was zij om 08:00 uur alweer present. Rond 11:00 uur was ik weer thuis om een bakkie te drinken. Daarna de middag maaltijd en het bed in. Aan het eind van de middag ga ik een bezoekje brengen aan mijn oude manuele therapeut (Stephan). Dit was al een tijdje in de planning en ik kijk er naar uit. Vandaag is het helemaal een drukke dag, want vanavond ga ik naar de fotografie cursus.

14 frbruari 2014.

De nachtrust is redelijk verlopen en ik stond op om 08:00 uur. Ik moest snel naar het toilet voor !!!. Ik ben blij als ik het darmonderzoek krijg om te weten wat er aan de hand is. Het duurt nu te lang. Ik verwacht vandaag of begin volgende week een telefoontje of brief van mijn MDLarts. Men moet niet denken dat ik pijn heb. Dat in zijn geheel niet. Het is gewoon heel erg lastig en dingen gaan een eigen leven leiden. Na het ochtend gebeuren lekker een bakkie drinken en dan opmaken voor een bezoekje aan Zwolle voor de 11de herceptin kuur, wat vanmiddag zal plaats vinden. Ik ben vanmiddag op tijd naar Zwolle gegaan om eerst een bezoekje te brengen aan oncologie. Daar kwam ik wel wat oude bekende tegen, maar de meeste hadden het druk. Na een kwartiertje ben ik naar de dagverpleging gegaan. Ik lag voor de afgesproken tijd al aan het infuus, dus ik was ook op tijd klaar. Voordat ik naar de dagverpleging ging, ben ik ook nog even langs endoscopie geweest om te vragen wanneer ik het onderzoek krijg. Ik weet het in ieder geval wel, maar zal er later op terug komen. First things first. Rond 16:30 uur was ik weer thuis met de wetenschap dat ik dus binnenkort een onderzoek krijg. Vanavond krijgen we visite, dus de dag is vol geplanned.

15/16 februari 2014.

Zaterdag. En weer is er een weekend aangebroken.Het weekend is al vol geboekt met visite en op visite gaan. Vandaan kan ik op de dag rustig aan doen. Ik stond vanmorgen om 08:00 uur op. Snel naar het toilet en dat is nog 3x gebeurt voor 10:00 uur. Ik had er vanaf gisteravond al last van en nu is de druk behoorlijk ervan af, wat een prettig gevoel is. Nu lekker aan de koffie.De dag is verder rustig verlopen met veel rusten. Ik heb eens even mijn planning van het afgelopen jaar bekeken en ik zag dat het vandaag precies 1 jaar en 1 week geleden is dat ik aan de chemo ben begonnen. Dat was op vrijdag 8 februari 2013 dat ik werd opgenomen. Nu ik een dik jaar verder ben is er gigantisch veel gebeurt op allerlei terrein. Ik zal daar zeker nog eens op terug komen. Nu is er nog teveel te melden op het gebied van mijn gezondheid. Vanavond gaan we op visite dus tot morgen met mijn weegmoment.
Zondag. Even na 08:00 uur was ik wakker na een redelijk goede nacht. Ik ben nog even op bed blijven liggen en een half uurtje later stond ik op de weegschaal om mijzelf te wegen. Het is nog steeds stabiel. Ik ben 87 KG. zwaar. Ik ga de ochtend besteden aan lekker rustig aan doen. Vanmiddag krijgen we visite en daar kijk ik naar uit om Dina en Gerry weer eens te spreken. Het is nu even na 10:00 uur en tijd voor koffie. De ochtend is verder rustig verlopen en ik ben na 12:00 uur weer het bed in gedoken tot 14:15 uur. De visite kwam rond 15:00 uur en we hebben leuk met elkaar kunnen kletsen over van alles. Het eten in het Grill restaurant was ook gezellig en lekker. Helaas gaat de tijd dan veel te snel. Bij mij ging rond 21:30 uur het kaarsje uit. Nadat we afscheid hebben genomen ben ik daarna moe en met een vol gevoel het bed ingedoken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten