maandag 17 februari 2014

Rust

17 februari 2014.

Deze week is een week van veel rusten. Tenminste dat denk ik. Het enigste wat ik op de planning heb staan tot nu toe is mijn onco fysio en het weekend. Dit zijn wel een paar dingen waar ik naar uit kijk. Mijn onco fysio natuurlijk voor mijn gezondheid en fysieke gestel. Het weekend zal een leuk weekend worden, maar daarover later deze week meer. Ik heb een redelijke nachtrust gehad, ondanks het volle gevoel in het begin van mijn nachtrust. Ik stond op om 07:30 uur en moest eerst wat afval kwijt. Gelukkig is het door de week rustig en hopelijk zal dan de verkoudheid ook eens over gaan. Ik word een beetje moe van al dat gehoest. Straks ga ik eerst even naar mijn vriendje Sepp. Even kijken hoe het met hem is en op hem passen. Het blijft voor mij/ons een geweldig ventje. Na het middageten ben ik naar bed gegaan en heb toch bijna 3 uur gerust. Ik ben er soms echt aan toe, evenals andere dingen. Na de slaap lekker koffie drinken en een plakboek af maken. Ik heb er nu echt tijd voor. Deze week zal ik nog andere dingen afmaken of een begin mee maken. Na het eten lekker chillen, totdat ik naar mijn bed ga voor de nachtrust.

18 februari 2014.


Het is weer mijn onco fysio dag. Zoals gewoonlijk kijk ik er naar uit, maar doordat ik wat verkouden ben heb ik er iets minder zin in. Na een redelijke nachtrust ben ik nog steeds wel wat moe. Toch stond ik voor 08:00 uur op terwijl ik de wekker had gezet op 08:20 uur. De druk van het afval is te groot om op bed te blijven liggen.Ik weet niet of ik dit al heb verteld, maar het is niet alleen afval maar ook bloed. Dat laatste niet in grote hoeveelheden, maar toch. Mijn artsen weten er al lang van en volgende week zal moeten blijken wat hiervan de oorzaak is. Daarover volgende week meer. Na het ochtend gebeuren is er genoeg tijd voor een bakkie en dat ga ik nu (09:30 uur) drinken.Mijn fysio ging goed, ondanks het grieperige gevoel. Ik heb alles gedaan behalve het hardlopen. Na afloop nog even gesproken met mijn therapeute en dan naar huis voor de middagmaaltijd. Daarna lekker naar bed om rond 15:00 uur wakker te worden. Even schaatsen kijken. Misschien weer 3 plakken. Voor over 16 jaar hebben we in ieder geval al een paar gouden medailles te pakken bij de dames en heren zie de foto's van de toekomstige winnaars.



Dit zijn 2 grote kampioenen en deze opa zal erbij zijn. Zo nu is het bedtijd, maar nog eerst een bakkie. Doei.







19 februari 2014.

Het is vandaag een dag om te chillen. Ik ga wat dingetjes opzoeken en opruimen. Gelukkig is er wel wat te doen, want we gaan vandaag oppassen op mijn grote vriend Sepp. Deze ochtend heb ik het in ieder geval rustig aan kunnen doen. De nacht is goed verlopen. Ik heb goed kunnen slapen en stond op om 09:00 uur. Even ontbijten en naar het toilet. Rond 10:00 uur lekker koffie drinken en daarna mijn vriend ophalen.De dag is lekker rustig verlopen tot nu toe. Vanmiddag leuk met mijn vriendje gespeeld. Aan het eind van de middag kwam mijn vriendinnetje ook nog even langs. Vanavond rustig doen, want morgen weer op tijd op staan. Waarom leest men morgen wel. Doei.

20 februari 2014.

Het is 08:30 uur en over een uur heb ik weer onco fysio. Ik heb een onrustige nacht achter de rug. Periodes met slapen en wakker zijn, toch stond ik vanmorgen om 07:30 uur fit op. Ben nu een uur wakker en 5 toiletgangen rijker. Soms word ik er niet goed van om zo vaak te gaan, maar aan de andere kant lucht het wel weer een beetje op. Zo nu eerst een bakkie en dan de motor starten.OP zich is mijn onco fysio goed gegaan, maar tijdens het roeien ging langzaam het energielichtje uit. Ik heb erover gesproken met mijn therapeute en die vond het verstandig om in ieder geval niet de sauna in te gaan. De mogelijke oorzaak is de verkoudheid. Als laatste heb ik nog 5 minuten gefietst i.p.v. lopen en ook dat was nog heavy. Dan maar lekker douchen en naar huis. Na de middagmaaltijd lekker rusten en daar was ik aan toe. Tijdens mijn rust kreeg ik een telefoontje van een oude bekende die mij een geweldig goed nieuws bericht vertelde. Zijn kleindochter is schoon en daar ben ik heel erg blij om. We hebben tijdens mijn bezoekjes aan hem er vaak over gehad. Uiteraard wil ik hierbij de hele familie feliciteren met dit geweldig mooie bericht. Het is nu koffietijd.Voor de rest van de dag is het rustig. Even wat opruimen en vanavond mijn cluppie kijken. Dit zal vanaf mijn bed gebeuren, want ik ben best nog wel moe. Morgen ook nog een dag van chillen, tenminste zoals het nu lijkt.

21 februari 2014.

Weer bijna een week voorbij. Ik heb een onrustige nacht achter de rug. Een aantal keren naar het toilet houd je uit de slaap. Het is nog steeds goed te doen en vol te houden. Vanmorgen stond ik wel op om 07:30 uur. Ik was wakker en moest voor de zoveelste keer weer naar het toilet. Nu kwamen de afvalstoffen er wel uit. Toen ik beneden was moest dit nog 2x gebeuren en toen was weer de druk van de ketel. Wel veel gerommel van binnen. Na het ontbijt even mijn blog bijwerken. We praten maar niet over gisteravond, want dat was dramatisch slecht. Je kan nu een advertentie plaatsen. Gratis over te nemen een links achter. Als bonus erbij krijg je de rest van het elftal. Nee hoor we blijven ze steunen, ook al was dit slecht. Het is even na 09:00 uur en tijd voor de wasstraat.De koffie hebben we gedronken bij mijn moeder om daarna gelijk boodschappen te doen. Na het middageten ben ik gaan rusten om vervolgens rond 15:00 uur wakker te worden. Tijdens het avondeten zaten we met z'n 5en aan de tafel MaJuSe waren er ook. Altijd weer gezellig. Ik kijk alweer uit naar het weekend, want dan komen mijn 2 kanjers bij ons logeren en we gaan leuke dingen doen. De avond bestond uit rummicub spelen, dus de beurs meenemen.

22/23 februari 2014.

Zaterdag. Het was 08:00 uur en ik ben eruit gegaan. Even lekker rustig aan doen, voordat mijn kanjers komen. Sepp begrijpt nog niet wat logeren is, maar aan zijn gezicht kan je zien dat hij het leuk vind om te komen. Juno heeft het er al een tijdje over en ik kijk ernaar uit hoe zij met haar koffertje eraan komt. Met z'n 4en gaan we leuke dingen doen en lekkere dingen eten. Mijn kanjers liggen lekker te rusten en Leida en ik hebben net het eerste bakkie van de avond om 08:15 uur achter de rug. Ik heb een geweldige dag achter de rug met veel knutselen, verven, stickers plakken om een vogelhuisje te versieren. Morgen volgt er wel een foto. Uiteraard ook even naar buiten om te spelen in de speeltuin. Sepp wilde niet meer naar huis. Hij vond het prachtig in de speeltuin. Dat word wat als het zomer is. Toen ze 's avonds op bed lagen was het snel stil, ondanks de vermoeidheid. Vanavond ga ik zelf ook niet te laat naar bed, want ik kan het wel merken. Toch kijk ik uit naar de dag van morgen, want dan gaan we verder met leuke dingen doen. Tot dan.
 Zondag. Ik heb een goede nachtrust achter de rug. Gisteravond lag ik moe maar voldaan om 22:30 uur op bed. Juno en Sepp hebben het voortreffelijk gedaan. Sepp werd om 07:30 uur wakker en Juno een half uurtje later. Na te hebben gegeten zijn Juno en Sepp het bad ingedoken onder toezicht van Leida en ik ben naar Joep en Joris gegaan om die te verzorgen. Na de koffie heb ik samen met Juno het vogelhuisje van Sepp in elkaar gezet. Ze heeft heel wat af geknutseld dit weekend. Zie de foto.
Na het knutselen en de middagmaaltijd ben ik gaan rusten om vervolgens na de rust naar de speeltuin te gaan met Juno en Sepp. Mijn vriendje is er niet weg te krijgen. Aan het eind van de middag is Majella weer thuis en konden mijn kanjers vertellen wat ze hebben gedaan. Nog even eten hier en dan snel  naar huis om in hun eigen bed te gaan slapen. Morgen zie ik ze weer. Vanavond rustig aan doen het mooie weekend de revue laten passeren. Morgen begint weer een nieuwe en spannende week.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten