woensdag 1 januari 2014

Een bevlogen jaar, 2014 en nu deel 2

1 januari 2014.

En voor een ieder die dit leest een heel goed 2014 van mijn kant.
Wat het voor mij betekend weet ik nog niet zeker, maar ik denk dat dit jaar nog belangrijker voor mij is dan het afgelopen jaar. Ik heb in ieder geval een goede oudejaarsavond gehad. Uiteraard wel veel voor geslapen. Vanmorgen was het 08:30 uur dat ik op stond. Ik voel mij fit en dat is op 1 januari wel eens anders geweest. Vroeger werd ik wakker op 1 januari en at gelijk gebakken eieren en zoute haring. Dit tot grote ergernis van anderen, maar dat doe ik allang niet meer. Zo straks eerst het gebruikelijke rondje ouders. Vanmiddag zullen de kids (klein en groot) bij ons komen. Het is trouwens wel een raar gevoel wat de dag betreft. Je hebt het idee dat het zondag is, maar over 2 dagen is het alweer vrijdag en tijd voor het ziekenhuis, want dat gaat ook gewoon door in 2014. Vandaag is de dag voor bezoekjes aan de ouders en wat kennissen om hun een goed nieuw jaar te wensen. Natuurlijk op tijd thuis zijn, want mijn (klein)kinderen komen op 1 januari altijd even langs bij ons en daar kijk ik naar uit. De avond bestaat uit nieuwjaarsvisite gaan, wat een traditie is geworden en daar worden altijd wat afspraken gemaakt. Proost.

2 januari 2014.

Rust in de tent. De oliebollen en drankjes kunnen eraf getraind worden. Vandaag de 1ste keer in het nieuwe jaar voor mijn onco fysio. Ik heb er heel veel zin in om weer te sporten. Natuurlijk ook lekker de sauna in, maar eerst natuurlijk het ochtend gebeuren en straks lekker een bakkie drinken. Na alle dagen van eten en drinken voel ik mij wonder boven wonder erg goed. Natuurlijk heb ik op gezette tijden mijn rust wel genomen en dat is maar goed ook, want anders had ik deze dagen niet zo goed mee kunnen maken. Natuurlijk heb ik mij op sommige tijden ook wel verzet, maar dat haalde ik de volgende dag wel weer in. Natuurlijk mijn sporten heeft ook zijn uitwerking gedaan en ik ga zeker verder om buiten hard te lopen. Dit zal ik doen naast mijn onco fysio activiteiten. Zo nu de boterham van de middag en dan tas inpakken. Het sporten ging goed. Ik heb bijna alles gedaan op het laatse na en dat was het hardlopen. Hier ben ik na 1 km. mee gestopt. Lekker de sauna in om het overige vocht eruit te zweten. Zo voor vanavond is het rustig en ik ga op tijd naar bed, want morgen is het weer ziekenhuis time.

3 januari 2014.

Het lijkt een eeuwigheid geleden dat ik de vorige keer in het ziekenhuis was. Dat was de 8ste eiwit kuur op 13 december 2013. Ik heb geweldige weken achter de rug en het lijkt soms alsof ik niks mankeer. Helaas zegt mijn lichaam anders en ben ik ook weer blij dat ik weer onder behandeling kom. Uiteraard wacht ik eigenlijk op 22 januari, maar daarover later meer. Vanmiddag om 13:30 uur is het zover en ben ik weer verbonden met een infuus. Na een goede nachtrust stond ik op om 08:30 uur. Nu lekker aan de koffie. Mijn middagslaapje zal door het ziekenhuis bezoek in het water vallen, maar dat heb ik er natuurlijk wel voor over. Mochten we vanavond bezoek krijgen, dan zal ik na het avond eten gaan rusten. Mochten er nog computer deskundigen zijn om mijn internet verbinding te controleren laat het dan even weten. Gisteren heb ik al contact gehad met mijn provider en die heeft mijn router gecontroleerd. Daar mankeert niks aan, dus zal het aan mijn laptop liggen. Waarschijnlijk maakt die slechte verbinding met de router. Hoe het een en ander vanmiddag zal verlopen lees je later wel. Nu tweede bakkie.Even na 12:30 uur ben ik weggereden naar Zwolle. Ik lag op tijd aan het infuus, die broeder Frank heeft aangesloten. Natuurlijk wel eerst een gelukkig nieuw jaar wensen. Na de koffie met koek ben ik om 14:15 uur nog even bij de oncologie verpleging gegaan. Helaas zag ik daar geen bekende. Tenminste niet bij de balie. Buiten kwam ik wel zuster Saskia tegen die op oncologie werkt. Zij was op weg naar de afdeling. Natuurlijk wel de allerbeste wensen wensen. Er komt wel een andere dag dat ik even bij mijn afdeling op visite ga. Ik zal ze in ieder geval wel even een mailtje sturen.Om 15:45 uur was ik weer thuis om lekker te chillen. Na de avond maaltijd (lekker) even naar bed, want vanavond weer visite. Toedeledoki.

4/5 januari 2014.

Zaterdag. En het eerste weekend van 2014 is aangebroken. Ik heb een goede nacht gehad en vanmorgen toen ik op stond moest ik gelijk naar het toilet voor de grote boodschap. Het komt wel maar gaat niet van harte. Van de oncologische verpleegkundige (Frank) op de dag afdeling moet ik dit in de gaten gaan houden en niet te lang wachten als het niet beter gaat of verslechterd. Deze dag zal ik de overkapping schoon gaan maken, want de groene aanslag zit er dik op. Ik heb dus een dikke klus, waar ik de hele dag zoet mee ben. Nu eerst het bruine genotsdrankje en dan de wasbeurt. De schoonmaak van de overkapping is gereed en ik ook mijn middag rust achter de rug. Straks ga ik hardlopen. Even kijken of de conditie verbeterd is. De benen voelen wel als slappe was, maar dat zien we straks wel. Nu eerst een bakkie. Het hardlopen ging eigenlijk geweldig goed. Ik heb bijna 4,5 KM. hard gelopen en daarover deed ik 39 minuten. Onderweg 5x gestopt om hartslag weer op pijl te krijgen. Alles bij elkaar is dit weer 1 minuut sneller dan de vorige keer. Ik weet het, ik ben er nog lang niet, maar als ik er niet aan begin kom ik er nooit. Vanavond ga ik naar mijn vriendje M.D., dus de avond is vol. Tot morgen.
Zondag. Vandaag is de dag van mijn eerste weegmoment in 2014. Het lijkt op deze manier wel of ik alles opnieuw moet uit vinden. Ondanks alles is mijn gewicht heel erg mooi stabiel. Ik weeg nog steeds 86 KG. zwaar aan de haak. Ik stond vanmorgen om 08:30 uur op na een goede nachtrust. Vandaag lijkt een rustige dag te worden. In mijn hoofd heb ik wel een paar dingetjes zitten die ik nog wil doen, maar dat is niet noemenswaardig. Zo nu eerst mijn tweede bakkie. Na de middagmaaltijd even weer gaan rusten, om vervolgens om 15:30 uur wakker te worden. Na de koffie snel Alpha uit laten, want dat had ik afgesproken. Ik ben er wandelend naar toe gegaan om vervolgens na het uitlaten even langs te gaan bij mijn allergrootste vriendin Juno. De dag is heerlijk rustig verlopen en morgen is er weer een nieuwe week en dag.

1 opmerking:

  1. ai. wat gaat dat jaar van jou hard. Je hebt al december 2014!
    Suze

    BeantwoordenVerwijderen