maandag 13 januari 2014

De voortgang van mijn bestraling

13 januari 2014.

De komende 2 weken bestaan uit spanning. Deze week ga ik onder de CT-scan en de week erna krijg ik de uitslag, dus week spanning opbouwen. Eerst hebben we vandaag en vandaag ga ik een heel erg leuk ding doen. Vanmiddag ga ik Juno naar school brengen, want dat heb ik met haar afgesproken. De nacht is redelijk verlopen. In het begin heb ik fijn geslapen, maar halverwege de nacht moest ik naar het toilet en kon daarna moeilijk de slaap hervatten. Toch voel ik mij goed en vanmorgen kwam de grote boodschap weer opgang. Wat ik gisteren ben vergeten ga ik straks doen en dat is mijn weegmoment. Gevoelsmatig denk ik dat het stabiel is, maar dat zal de weegschaal mij vertellen. Zo nu de wasbeurt. Nou je raad het al 86 KG. dus de stabilisatie houd aan, zoals het hoort. Nu eerst het middageten en dan op naar mijn 2 kanjers. Om Juno naar school te brengen is best wel heel erg leuk. Wel merk je dat ze nog onwennig naar school gaat. Na 10 kusjes en knuffels moest ik toch wel afscheid nemen en Juno aan de juf overlaten wat best wel goed is. Nu nog even oppassen op mijn grote vriend Sepp, die met z'n middagslaap bezig is en de nieuwe fiets van Juno rijklaar maken. Vanavond is een avond om te chillen en morgen is er weer een nieuwe dag met het kwakkelende internet van mijn laptop. Maar even wachten tot we een nieuwe provider hebben.

14 januari 2014.

De dinsdag is weer aangebroken en normaal is de dinsdag voor mij de dag van mijn onco fysio. Zo ook vandaag. Ik heb wel een onrustige nacht achter de rug. Heel vaak ben ik wakker geweest, maar toch stond ik vanmorgen voor de wekker aan wakker. Snel naar het toilet wat nu inmiddels (09:15 uur) al 4x is gebeurt. Het geeft wel een opgelaten gevoel, want er komt nog steeds wel afvalstoffen uit. Zo nu eerst een bakkie drinken en dan sporten. Om 10:00 uur was ik bij Move2Be en ik heb goed gesport. Het fietsen en roeien heb ik iets intensiever gedaan en het hardlopen maar een klein beetje. Al met al heb ik mijn hartslag goed onder controle en dat is best wel een fijn gevoel met de CT-scan en uitslag in het verschiet. Het is nu 12:00 uur en ik moet beginnen met de voorbereidingen van de CT-scan en dat is de contrast vloeistof telebrix, die ik bij mijn laatste bezoek in december bij mijn oncoloog al mee heb gekregen. Vanmiddag alvast wat voorbereidingen gedaan voor de overgang van onze nieuwe provider en bij het avondeten mijn tweede glas telebrix. Vanavond ga ik op tijd naar bed, want morgen sta ik op tijd op om nog wat te eten. Het op tijd naar bed gaan is mij wel toe vertrouwd, dus tot lezens.

15 januari 2014.

Het is 06:00 uur en ik ben al beneden om te eten. Dit mag ik nog. Om 09:30 uur lig ik onder de CT-scan en 3 uur voor die tijd moet ik nuchter zijn. Vanaf 06:30 uur mag ik tot en met de CT-scan niet meet eten en drinken. Alleen mag ik nog het contrast vloeistof Telebrix drinken. Voor de rest van de tijd blijf ik er maar uit en kan ik rustig aan doen met de wasbeurt. Hoe het een en ander is verlopen leest men na de scan. Het was 10:45 uur dat ik weer thuis was. Lekker een bakkie drinken. In het ziekenhuis heb ik na de CT-scan al wal gegeten. De CT-scan is uitstekend verlopen en nu wachten op de uitslag. Die krijg ik volgende week bij mijn bezoek aan mijn oncoloog. Ik wil Ake nog even bedanken voor het op en neer rijden. Zelf is het beter om niet te rijden, want 1 van de bijwerkingen die kunnen optreden van het drinken van telebrix is dat je reactie vermogen minder kan worden. Dit hoeft niet het geval te zijn, maar uit voorzorg doe je dat. Het is nu 11:45 uur en ik heb best wel trek in een boterhammetje dus eet smakelijk en vanmiddag eerst rusten en dan op verjaardagsvisite. Lisanne gefeliciteerd. Het was een gezellige middag en dat doen we een keer over of niet (ha, ha). Na het avondeten wat er lekker inging even een klein dingetje doen en verder even een klein beetje chillen en dan naar bed, want morgen is weer onco fysio dag.

16 januari 2014.

Het klokje van 08:00 uur is gegaan en zeker tijd om op te staan. Vandaag is een drukke dag voor mij. Ik stond redelijk fit op om alvast wat dingetjes te regelen voor vanavond, maar daar kom ik later op terug. Eerst de ochtend die zal bestaan uit onco fysio. In eerste instantie had ik er niet zoveel zin in, maar na een paar x toiletgang was de druk van de ketel en kwam het besef dat mijn onco fysio een van de belangrijkste dingen zijn in mijn huidige leven. Ik mag en wil het als het even kan niet overslaan ondanks dat ik straks mijn oncologische fysiotherapeute voor een tijdje kwijt ben, maar daarover een paar weken meer. Het is koffie tijd en dus even een relax momentje voor mij. Om 10:00 uur was ik bij Move2Be en heb fijn gesport en natuurlijk gesproken met C.K. hoe het gisteren is gegaan en hoe ik mij voel. Uiteraard spreek ik ook met de andere fysio therapeuten, waar ik ook allemaal goede contacten mee heb. Ze vragen altijd hoe het met mij gaat en leven best wel veel met ons mee. Om 11:45 uur was ik weer thuis om te eten en daarna even te rusten. Vanmiddag ga ik naar Dalfsen om een oude bekende te spreken. Lammert tot vanmiddag. Hij zal dit waarschijnlijk niet lezen, want mijn vriend is al wat ouder (84) en heeft niks met computers. Wij hebben altijd veel te bepraten en ook daarbij veel lol. Om 16:45 uur was ik weer thuis en heb een geweldig leuk bezoekje afgelegd aan Lammert. Gelukkig gaat het met hem redelijk goed en is zijn ziekte onder controle. Ik ben erg blij om dit te horen. Na het eten lekker chillen, want vanavond gaat deze ouwe weer wat leren. Ik ga een cursus volgen om in ieder geval de saaie wintermaanden door te komen. Je hoeft niet zo diep in mijn hart te kijken om te zien dat ik de zomer toch wel het liefste hebben. Dus verder geen tijd. Doei.

17 januari 2014.

De cursus van gisteravond vond ik best wel interessant. Voor degene die willen weten wat voor een cursus kan ik schrijven dat het een cursus fotografie is. Ik moet mijn werkgever nog bedanken die dit mogelijk heeft gemaakt. Ik was om 22:15 uur thuis. Nog even kletsen met Leida en toen het bed in. Vanmorgen stond ik op om 08:30 uur na een redelijke nacht. Ik was al een uur wakker, maar had geen zin om eruit te gaan. Vandaag is een tot wat ik weet een rustige dag. Vanmorgen mijn nieuwe bril opgehaald en daarna even een bakkie doen bij mijn vriendje. Na de koffie is die met mij mee gegaan, want hij blijft de rest van de dag bij mij. Juno zal om 12:00 uur ook komen. Ik ben benieuwd hoe ze het heeft gehad op school. Vanmiddag mag ik oppassen op alle twee mijn kanjers. De ene ligt op bed en de ander is een beetje moe van school, dus lekker chillen op de bank en kinder-tv kijken. Rond 15:45 uur waren de dames weer thuis en ik zou zeggen vind de nieuwe dingen van deze dag.


















Ik weet zeker dat Joost de ballen van Leida lekker vind gezien de reactie van hem zonder wat te zeggen. Joost eet smakelijk. Het ijs na afloop was ook lekker. Helaas werk ik niet meer in de ijsfabriek in Hellendoorn, dus veel ijs op voorraad hebben we niet meer. De avond is besteed aan rummicub dus de pot word weer gespekt.

18/19 januari 2014.

Zaterdag. En weer is er een weekend aangebroken. Het zal een weekend zijn om bezoekjes te brengen aan de oudjes van onze familie. Voor de rest is het tot nu toe een rustig weekend. Vanmorgen is de afvalstoffen fabriek weer een beetje op gang gekomen. Het is nog steeds niet normaal. Ik zal niet in al te veel details treden, want dan moet een ieder maar zijn eigen fantasie z'n werk laten doen. Wel is voor vandaag de druk weer een beetje van de ketel. Het is nu 10:00 uur en tijd voor de wasbeurt. Ik ben er allang uit hoor. Vanmorgen zijn wij koffie gaan drinken bij mijn moeder om daarna even naar het centrum te gaan om een paar dingetjes aan te schaffen. De middag hebben wij doorgebracht in het reisbureau waar onze buurvrouw werkt om een zomer vakantiereis te boeken. En wat denk je, GREECE. Ik kijk er nu al naar uit, maar het duurt nog wel een tijdje. De avond zal bestaan uit lekker chillen. Ik ben moe en ga het zeker niet laat maken. Tot morgen.
Zondag. Na een goede nachtrust stond ik op om 08:30 uur. Uiteraard was vanmorgen mijn weegmoment en het is eentonig om te melden, maar ik vind het erg belangrijk om te vertellen dat het weer stabiel is. Namelijk 86 KG. zwaar aan de haak ben ik. Ik voel mij fit vandaag. Vanmorgen gaan we koffie drinken bij mijn schoonouders, dus de ochtend is vol geplanned.Na het middageten ben ik gaan rusten om vervolgens rond 15:30 uur op te staan. Deze dag is zeker nog niet voorbij, want we gaan nog op visite vandaag. Waar naartoe leest men morgen wel. Dus, tot lezens in de nieuwe week.

1 opmerking:

  1. Peter en Francis15 januari 2014 om 19:39

    We duimen weer met jullie mee voor een positieve uitslag.

    BeantwoordenVerwijderen