maandag 6 januari 2014

Een normale week met groot gebeuren

6 januari 2014.

De kop van deze blog is een beetje vaag, maar zal vandaag duidelijk worden. Ik heb een goede nachtrust achter de rug. Ik lag er gisteravond al vroeg in. Ik was moe. Vanmorgen stond ik op om 08:00 uur. Snel wassen en eten. Op het moment dat ik dit schrijf, het is nu 08:40 uur zit mijn grote vriendin voor het eerst op school. Dit is het groot gebeuren van deze week. Ik ben heel erg benieuwd hoe ze het doet en heeft gehad, maar daarover aan het eind van de week meer. Het is best wel een beetje raar. Ik heb veel op Juno en Sepp gepast en nu alleen op mijn grote vriend. We kunnen het in ieder geval goed vinden met elkaar, dus er is geen probleem. Na de middag maaltijd ga ik even weer rusten. Ik merk in ieder geval wel dat mijn ontlasting weer iets beter gaat. Sinds het weekend komt er geen bloed meer bij vrij. Dit zal waarschijnlijk het gevolg zijn geweest van de bestraling. Na mijn middag slaap was ik zo benieuwd hoe Juno het heeft op school, dat ik even bij haar langs ben geweest. Ze was ontzettend blij toen ze mij zag en ik was natuurlijk ook blij. Ze heeft het in ieder geval heel erg leuk gehad op haar eerste schooldag. Onderweg naar huis zag ik een hele mooie lucht. Zie hier de foto en tot morgen.

7 januari 2014.

Na een goede nachtrust stond ik op om even na 08:00 uur. Vandaag is de dag van mijn telefonisch consult met mijn radiotherapeut. Hij wil weten hoe het gaat en of er geen complicaties bij zijn gekomen. Ik verwacht ieder moment dat hij mij belt, maar eerst koffie. Even na 10:15 uur heeft mijn radiotherapeut gebeld en aangehoord hoe het met mij gaat. Hij was zeer te spreken en blij hoe mijn lichaam toch iedere keer op de bestraling reageert. Wel moet ik zodra ik bij mijn oncoloog ben doorgeven dat er af en toe bloed in mijn ontlasting zit, of als het erger word, eerder aan de bel trekken. Voorlopig heb ik geen contact meer met mijn radiotherapeut en wil ik hem natuurlijk ook namens mijn gezin heel erg bedanken voor de behandeling. Vanmiddag vlak na de lunch heb ik mijn onco fysio, dus mijn middagslaap valt in het water, maar dat heb ik er dubbel en dwars voor over. Even na 15:00 uur was ik weer thuis. Het sporten ging toch niet zo goed als ik had gedacht. Het laatste onderdeel hardlopen heb ik maar een paar minuten gedaan. Ik voelde me een beetje duizelig, dus ben toen maar gestopt. Nu gaat het wel weer. Koffie. Na het eten lekker chillen en vanavond op tijd slapen, dus see you tomorrow.

8 januari 2014.

Een goede nachtrust doet wonderen. Ik voel mij goed, ondanks al het gerommel in mijn buik. Ik heb lekker uitgeslapen. Iets wat ik anders nooit doe. Het is vandaag een echte chil dag. Ik heb niks in mijn agenda staan, dus zal ik een paar kleine privé dingetjes uitzoeken. Nu eerst lekker koffie drinken en dan de wasbeurt. Ja, ja, lekker chillen.Na het middageten lekker slapen en daarna wat klusjes uitzoeken. Ik ben er nu in ieder geval uit en zeg lekker niet wat (privé). Na het avond eten komt een bekende kijken of hij wat aan mijn wifi kan doen, zodat ik weer rustig zonder kabel kan internetten en bloggen. Morgen heb ik in ieder geval weer een iets drukkere dag. Onco fysio.

9 januari 2014.

Ik heb een redelijk goede nachtrust gehad. Wel heb ik een aantal keren gezien hoe laat het was. Ik werd voor de wekker aan wakker om vervolgens het ochtend riedeltje te doen. Rond 09:30 uur werd ik gebeld door het UWV voor informatie. Uiteraard heb ik niks te verbergen, dus mogen ze alle informatie die ze willen hebben en opvragen over mijn ziekte beeld krijgen. Wel moet ik daar toestemming voor geven, maar die krijgen ze wel. Vanmorgen heb ik om 11:00 uur mijn onco fysio. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat. De meeste onderdelen zal wel lukken, maar ik heb een beetje het gevoel dat het hardlopen wat moeilijker zal gaan. De tijd zal het uitwijzen. Zo nu eerst een bakkie.Rond 12:30 uur was ik weer thuis met een geweldig goed gevoel. Ik heb heerlijk gesport. Het hardlopen heb ik vervangen door te wandelen. Tijdens mijn fietsen wat ik altijd als eerste doe en het hardlopen heb ik een leuk en goed gesprek gehad met mijn therapeute (C.K.). Vanmiddag even een klein privé dingetje doen en dan visite ontvangen. Wat ik na het eten ga doen weet ik nog niet, maar dat zien we wel.

10 januari 2014.

Ik heb een onrustige nacht achter de rug. Ik was op gezette tijden wakker en moest denken aan mijn afval stoffen. Vanmorgen was ik voor de wekker aan wakker die ik op 08:00 uur had gezet. Ik moet om 09:30 uur ergens zijn met mijn autootje. Ik ben dus nu aan de koffie.De autoruit is weer gemaakt en minder kans op breuk. Na mijn middagslaap die ik niet genomen heb kwamen mijn kanjers op visite. Juno en Sepp hebben alle twee een mooie kleurplaat meegenomen en die zullen we weer bewaren. Na het avond eten wat er goed inging ga ik eerst even rusten, omdat we op visite gaan. Vermeldenswaardig is dat vandaag mijn ontlasting iets op gang is gekomen. Niet veel, maar toch iets dan niets. Het rare is dat ik er geen last van heb. Wel een rommelend gevoel in mijn maag, darmen. We houden het in de gaten.

11/12 januari 2014.

Zaterdag. Ik heb een redelijke nachtrust achter de rug en stond op even voor 08:00 uur. Had ermee te maken dat ik snel naar het toilet moest. Beneden komend moest ik alweer naar het toilet en nu ging het allemaal wel iets beter. Na de derde keer was de druk wel wat van de ketel. Er komt in ieder geval wel wat los. Eet smakelijk. Na mijn toiletgangen ben ik gaan ontbijten en daarna de wasbeurt. Waarom ik zo vroeg opsta heeft te maken met het feit dat ik vanmorgen ga kijken bij mijn grootste vriendin Juno, die bij de kangoeroe club van de korfbal vereniging gaat sporten. Ik heb het haar belooft, dus moet ik dit ook na komen, maar eerst natuurlijk een lekker bakkie drinken. Om 10:00 uur was ik bij de gymzaal. Juno had mij niet door en vloog mij om de hals toen ze mij zag. Het is een genot om te zien hoe ze kan sporten. Heeft ze van haar opa (Rudy). Om 11:15 uur weer lekker een bakkie thuis drinken. De dag zal verder rustig verlopen en daar is het weer ook naar. Vanmiddag even naar het centrum en daarna ben ik gaan hardlopen. En wat dacht je. 4,25 KM. in 38 minuten en 40 seconden. Ten opzichte van de vorige keer ben ik 30 seconden sneller. Ook heb ik minder gewandeld, dus er zit weer progressie in en daar zal mijn therapeute blij om zijn. Komt misschien wel door mijn nieuwe lange running broek. Zit best wel erg goed. Vanavond krijgen we visite dus de dag is al weer vol. Tot morgen.
Zondag. Na een supergave zaterdagavond en nacht wil ik de (oud)buurtjes hartstikke bedanken. Leida en ik hebben heel erg genoten van alles.










Uiteraard vergeet je dan al gauw de tijd. Vanmorgen werden we wakker gemaakt door JoMaJuSe, want die kwamen een bakkie doen. Snel eruit om te gaan genieten van mijn kanjers. Ik voel mij hartstikke goed en het rare gevoel in mijn maag is een stukje minder. Komt waarschijnlijk, doordat ik nu toch langzaam mijn afval stoffen kwijt raak. Het blijft wel een punt van aandacht en ik zal zeker dit gaan bespreken met mijn oncoloog. Na de middagrust, ik heb niet geslapen gaan wij op, Simone gefeliciteerd nog met jou verjaardag. Dus een vette party. Persoonlijk vond ik het heel erg gezellig en dan vergeet je de tijd wel eens. Niet dat het heel erg laat is geworden. Rond 21:00 uur waren we weer thuis en snel daarna ben ik naar bed gegaan. Moe maar met een heel erg fijn gevoel van het afgelopen weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten