vrijdag 1 november 2013

De 6de van zeventien deel 2

1 november 2013.

Vandaag is de dag van mijn 6de eiwit kuur. Ik moet vanmiddag naar Zwolle zijn. Eerst nog even gisteravond. Wij hebben weer een paar uur gekeken van 24. Het blijft gigantisch spannend tot op het laatste moment. Nu de ochtend. Ik stond op om 08:15 uur na een redelijk goede nachtrust. De ochtend zal bestaan uit chillen, want vanmiddag kan ik dus niet mijn middagslaapje doen. Ik ga nu de wasstraat in en dan een bakkie. Vanmorgen nog even bij mijn fysiotherapeute geweest om de uitslag van mijn gesprek met mijn oncoloog te melden en wat het vervolg is. Ze is heel erg blij dat mijn bloedwaardes goed zijn en dat mijn slokdarm endoscopie waarschijnlijk doorgaat, mits mijn MDLarts niet met zwaarwegende argumenten komt om het niet te doen. Zo nu even eten en dan klaar maken voor de reis naar Zwolle voor de 6de.Ik was er op tijd en kwam op afdeling een oude bekende tegen die ook in Hoogeveen woont. Deze mevrouw heb ik al een aantal keer ontmoet op de dagverpleging en de vorige keer hebben we afgesproken als we elkaar tegen komen in de hoofdstraat, dat we een borreltje samen gaan drinken. Ik denk een volgende keer als ik haar spreek dat we eens een afspraak moeten maken. Tenslotte zitten we in de
 zelfde draaimolen die Herceptin heet. Na mijn kuur ben ik nog even op de afdeling oncologie geweest en heb Silvia nog even gesproken. Wat een toppers zijn het daar. Even na 17:00 uur was ik weer thuis, nadat ik MaJuSe nog tegen kwam. Mijn 2 kanjers begonnen gelijk te lachen.
Nadat ik de auto had geparkeerd nog even met Francis gesproken en er komt in Hoogeveen een wereld lichtjes dag op 8 december vertelde zij. Een geweldig initiatief waar ik zeker aan mee zal doen. Toen ik binnen was vertelde Leida mij dat mijn MDLarts gebeld had. Helaas was ik er nog niet. Volgende week zou hij terug bellen. Het was 18:15 uur en de telefoon ging. Wederom mijn MDLarts en die wilde nog een paar dingen weten. Ik moet wederom Zwolle bedanken voor deze zeer snelle reactie. Mijn MDLarts wil over 1,5 week mij inplannen voor een endoscopie. Ik ben ook heel erg blij dat mijn eigen arts dit gaat doen. Niet dat ik de andere niet vertrouw, maar ik heb een goed gevoel bij hem. Misschien zijn de andere wel beter, maar de click is er nou eenmaal en die gaat ook tussen de oren zitten. Er zit in ieder geval een behoorlijke tempo in. Voor de avond geld 24 avond, dus tot lezens.

2/3 november 2013.

Zaterdag. Het was 08:30 uur en ik was wakker. Ik heb een goede nachtrust gehad en dat kan ik merken. Als het een beetje mee zit kan men mij vandaag buiten zien hardlopen, want dat is wat ik wil proberen. Ik heb in mijn vakantie wel buiten hard gelopen, dus ik zie geen problemen. Wel moet het droog zijn, want ik heb een hekel aan regen. Ik voel mij goed en het ontbijt ging ook goed. Volgens mij zit er nu weer een kleine verbetering in, maar ik ga nog niet over een nacht ijs. Het is bijna 10:00 uur dus koffietijd.Na de koffie ben ik gaan hardlopen. Ik ben nog nooit zover gegaan 4 KM. en 8x gestopt. Het was een rondje Erflanden. Ik heb er 45 minuten over gedaan en ik heb een heel erg goed gevoel ervan gekregen. Dit betekend voor mij een hele grote stap in de goede richting. Hier de 1ste looproute.


Als deze route 2x achter elkaar kan lopen dat ben ik op Cascade niveau. Ik ben dus nog lang niet zover, maar ik werk er hard aan om het wel te halen. Gelukkig heb ik heel veel steun van mijn oncologische fysiotherapeute en ik weet zeker dat ze zal opkijken dat ik al zover ben. Alleen nog even de reactie van mijn lichaam afwachten. Je weet maar nooit. Ik heb in ieder geval mijn hartslag goed in de gaten gehouden. Vanmiddag even naar bed gegaan om uit te rusten, want vanavond krijgen we visite. Oude buurtjes komen ons opzoeken. Het is een cliché, want deze mensen zijn niet oud, maar vroeger hebben ze naast ons gewoond in de Weezeboom. Sandra en Vincent ik kijk ernaar uit om elkaar weer eens te zien. Wat ik alvast bij al mijn lezers onder de aandacht wil brengen is wereldlichtjesdag. De blog van gisteren heb ik al iets
 daarover geschreven.Deze dag is op 8 december. 's Avonds om 19:00 uur gaan wij onze dierbare kinderen herinneren. Meer hierover kan men lezen op: www.wereldlichtjesdag.nl of www.thomas4life.nl  Gelukkig nu ook in Hoogeveen en kunnen wij onze topper buurjongen Thomas herdenken.
Zondag. Vandaag is de dag dat wij op Sepp gaan passen. Majella en Joost willen met Juno ergens naar toe. Sepp ik kijk ernaar uit. Het was vanmorgen 07:30 uur dat ik wakker werd. In een ruk door geslapen. Gewoon heerlijk is dat. Natuurlijk gelijk even wegen en alles is weer stabiel. 86 KG. Jammer genoeg nog niet iets eraf, maar mijn oncoloog is dik tevreden. Het is nu bijna 10:30 uur en tijd dat mijn vriendje komt. Wat de dag nog allemaal zal brengen weet ik niet, maar straks wel even mijn middagrust. Dit zal ik gelijk met Sepp doen. Het is nu 14:45 uur en ben weer aanwezig. Toch nog wel even geslapen, ondanks dat ik niet moe ben. Mijn vriendje slaapt nog lekker. Voor de rest is het een rustige dag en vanavond gaan we verder met 24.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie er op 8 december ook bij zijn om een kaarsje te branden. Het begint om 18;30 uur bij het gemeentehuis Hgv. Er komt nog info in de krant. Fijn om je vanmiddag gesproken te hebben, Liefs de buurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo kalm aan he, ik zit nog maar op 3,5 km.... Nee hoor, top!!!!

    BeantwoordenVerwijderen