maandag 28 oktober 2013

De 6de van zeventien deel 1

28 oktober 2013.

En er breekt weer een week aan van ziekenhuis bezoeken. Deze week niet zoveel. Het zijn 2 ziekenhuis bezoeken, maar eerst deze dag. Het was vroeg vanmorgen dat ik wakker werd. Om 06:00 uur was ik al wakker. Nog even blijven liggen en toen was het 07:00 uur. Ik was klaar wakker en ben eruit gegaan. Lekker rustig aan doen. Zoals bijna alle maandag ochtenden moet ik oppassen op mijn kanjers Juno en Sepp. Ik heb al begrepen dat Juno gisteren een geweldige mooie dag heeft gehad bij het concert van K3. Ik wilde er ook wel bij zijn om te kijken hoe ze ervan genoot, maar dat hoor ik straks wel. Deze week zit al behoorlijk vol geplanned met van alles, dus een lekker drukke week. Nu even de lunch nuttigen en dan lekker slapen. Vanmiddag weer even een poosje oppassen op mijn kanjers. Ik heb een filmpje gezien van Juno toen ze bij K3 was. In 1 woord geweldig. De rest van de dag is het rustig en ik ben moe, dus vanavond op tijd naar bed.

29 oktober 2013.

Het is weer onco fysio. Na een goede nachtrust stond ik om 07:00 uur op. Ik heb zin in onco fysio, maar natuurlijk eerst het ochtenduurtje (eten, wassen). Het is 08:45 uur en tijd voor koffie. Ik ben er helemaal klaar voor. Gelukkig hebben wij geen schade van de storm, ondanks dat de nieuwe schutting het behoorlijk te voortduren kreeg. Blijkt dus dat die sterk en goed in elkaar gezet is.Om 10:00 uur was ik met fysio bezig. Ik voelde mij goed en dat kon ik merken. Bijna alles weer gedaan op mijn
 niveau, behalve het hardlopen, dat heb ik ietsjes minder gedaan. Ik ben in ieder geval blij dat ik weer kan hardlopen. Na afloop 2 kaartjes gekocht voor de voorstelling van de "Toverboom". Daar ga ik samen met Juno naartoe en heb er heel veel zin in. Juno, ik heb de kaartjes al. Na de lunch ben ik naar bed gegaan om te rusten om vervolgens om 15:00 uur samen met Leida een kopje koffie te drinken.Vanavond even de auto wegbrengen, want die krijgt zijn jaarlijkse beurt. De rest van de avond is op tijd naar bed, want ik ben best wel moe. Dus welterusten.

30 oktober 2013.

Een slechte nacht achter de rug, maar toch stond ik op om 07:30 uur. Ik ben een beetje misselijk. Hoe dat komt weet ik niet, maar zoals de laatste tijd kan ik brood moeilijk binnen houden. Na een klein poosje gaat het wel weer. Ik zal het donderdag melden aan mijn oncoloog. Het zal wel te maken hebben met de beschadigingen in mijn slokdarm. Voor de rest gaat het goed. Deze ochtend komt een oud collega (Harry) bij mij op visite, dus de ochtend is al vol. Ik heb het gezellig gehad en we hebben leuk oude verhalen opgehaald. Het is nu lunchtijd en daarna ga ik even rusten. Het is nu 14:50 uur en tijd om op te staan. Ik voel mij een stuk sterker dan voordat ik naar bed ging. Mijn middagslaapje is een schoonheidsslaapje geworden. Nu wachten op een telefoontje, maar eerst een bakkie. Snel naar Juno en Sepp, zodra Leida thuis is, want dat had ik afgesproken. Het avondeten ging er goed in. Om 19:00 uur een korte wandeling maken en de fiets ophalen. Het is nu 21:00 uur en ik ga naar bed.

31 oktober 2013.

Vandaag heb ik het druk. Vanmorgen weer mijn onco fysio en vanmiddag moet ik weer naar het ziekenhuis. Ik had de wekker gezet op 08:00 uur maar was al een half uur eerder eruit. Eerst eten en dat ging redelijk, tenminste het is wel eens moeilijker gegaan. Dit geld ook voor mijn ontlasting wat ook veel beter ging. Dit merkte ik gisteravond al. Toch zal ik dit melden aan mijn oncoloog en zal vragen om een onderzoek. Eerst onco fysio waar ik veel zin in heb. Uiteraard heb ik het een en ander al besproken met mijn therapeute (C.). Zo nu eerst de wasstraat in en de rugtas inpakken. Het is nu 12:30 uur en ik ben er klaar voor. Mijn fysio ging goed. Alles op volle sterkte gedaan, behalve het lopen. Mijn hartslag ging te snel omhoog en na 850 meter ben ik gestopt. Mijn therapeute vond het een goede beslissing. Waarschijnlijk toch nog een beetje zenuwachtig, maar dat hoort erbij. Nu nog even chillen voordat we naar Zwolle gaan. Even na 16:00 uur waren we thuis met de wetenschap dat in ieder geval mijn 6de eiwitkuur doorgaat. Al mijn bloedwaardes zijn heel erg goed en dat is een prettig gevoel voor ons. Tevens krijg ik over 2 weken een scintigrafie om te kijken of mijn hart sterk genoeg is voor de eiwit kuren. Een van de bijwerkingen van deze kuren is dat men hartklachten kan krijgen. De volgende afspraak voor de 7de kuur is ook al gemaakt en tevens de bloedafname. Voor de klachten die ik heb van mijn slokdarm gaat mijn oncoloog eerst met mijn MDLarts overleggen of het gewenst is om een endoscopie te laten plaats vinden. Mijn MDLarts moet met hele goede argumenten komen als de endoscopie niet gewenst is, zegt mijn oncoloog. Maar hij gaat ervan uit dat dit wel doorgaat. Wanneer dit zal plaats vinden weet ik nog niet, maar daar krijg ik binnenkort bericht van. Het is voor ons meer een geruststelling om te weten dat dit allemaal toch het gevolg is van de bestraling en van de chemo. Mijn slokdarm is niet meer wat het normaal moet zijn. Voorlopig is het nog goed te doen, dus men hoeft zich geen zorgen te maken. Voordat ik bij mijn oncoloog moest zijn ben ik nog even geweest op de oncologische verpleeg afdeling. Eindelijk heb ik Saskia weer eens gesproken. Natuurlijk ook nog andere verpleegkundigen. Deze afdeling ligt mij na aan het hart en zo vaak als ik kan zal ik ze een beleefdheid bezoekje brengen. Leuk is dat men Leida haar naam ook nog kent, want toen ik wegging moest ik Leida de groeten doen van Saskia. Het avondeten ging er tenminste goed in en smaakte geweldig. Morgen dus de volgende kuur en deze is 's middags. Toch wil ik uitgerust eraan beginnen, dus nu lekker rustig aan doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten