maandag 26 augustus 2013

De 3de van zeventien

26 augustus 2013,

De dag is om 07:30 uur begonnen en het is goed weer als ik naar buiten kijk. Ik heb een goede nachtrust gehad. Wat vandaag mij brengt weet ik niet. Waarschijnlijk zit er wel een oppas periode tussen en mijn wandeling zal ik vandaag gaan doen. Het klopt allemaal. Aan het begin van de middag even op Juno en Sepp passen. Sepp sliep en met Juno heb ik een paar spelletjes gedaan. Domino, puzzelen en een soort mens erger je niet. Om 15:00 uur even een kopje koffie gedronken en toen naar huis voor de wandeling. Ik heb een klein uur gewandeld. Wat de avond betreft denk ik even 24 kijken en dan op tijd naar bed, want morgen weer onco fysio. Lekker weer hard lopen.

27 augustus 2013,

Goedemorgen Nederland. Het was 06:00 uur dat ik na een goede nachtrust wakker werd. Ik ben er niet gelijk uit gegaan, maar een uur later. Het is deze week weer een druk ziekenhuis bezoek. Ik zal 2x naar Zwolle gaan, maar vandaag moet ik eerst naar het ziekenhuis in Hoogeveen. Wel een hele vreemde gewaarwording voor mij. Het is al lang geleden dat ik voor het laatst in het ziekenhuis in Hoogeveen ben geweest. De meeste mensen die mij kennen weten dat mijn voorkeur voor Zwolle is. Het heeft niks met mijn kanker te maken dit ziekenhuis bezoek, maar voor de reguliere dingen. Ik moet nuchter bloed laten afnemen om te laten onderzoeken hoe hoog mijn cholesterol gehalte is. Sinds jaar en dag is dit bij mij zonder medicijn gebruik te hoog. Rond 08:00 uur zullen Leida en ik dus in het ziekenhuis in Hoogeveen zijn en daarna pas kan ik ontbijten. Het zal allemaal precies in elkaar passen wat tijd betreft, want na het ontbijt kan ik naar onco fysio voor mijn 2 wekelijkse training. De ochtend zit dus goed vol. Mijn onco fysio is zeer goed verlopen. De kracht oefeningen 1 standje hoger. Ik zit nu op stand 5. De cardio is ook goed verlopen. Fietsen op normale snelheid en roeien ook een standje hoger. Het lopen is ook vooruit gegaan. Ik loop nu 7,5 minuut hard met tussenpozen van wandelen. Al met al hebben mijn therapeute en ik er een goed gevoel over. 's Middags kwam men de schutting brengen, zodat onze tuin nu eindelijk verder afgemaakt kan worden. Na de levering van de schuttingdelen moest ik van Juno bij haar koffie komen drinken. Samen hebben we nog een poosje met speelgoed gespeeld en toen ik weer naar huis ging, gingen Sepp, Juno en Leida nog even naar de kinderboerderij. De avond bestaat uit, weet ik nog niet. Uiteraard wist ik wel waar de avond uit bestond. Wij waren uitgenodigd om de geboortedag van mijn buurjongen Thomas te vieren. Het was een geweldige emooitionele (mooi en emotioneel door elkaar) avond met limegroene ballonnen die opgelaten werden. De avond werd afgesloten met vuurwerk voor mijn buurjongen Thomas. Peter en Francis, bedankt dat we erbij mochten zijn. Zo nog even chillen en dan slapen.

28 augustus 2013,

Even na 07:00 uur was  ik beneden na een goede nachtrust. Vandaag krijg ik visite van mijn collega's uit Hellendoorn. Wat ik vandaag ga doen weet ik nog niet. Het zal in ieder geval een rustige dag worden.Zoals het loopt, loopt het. Telefoon en ik krijg vanmorgen koffie visite. MaJuSe wilde bij ons een kopje thee, ranja drinken en uiteraard moet Juno dan alle verschillende snoepjes op een rij hebben en dan kan ze kiezen welke ze wil hebben. Ik denk dat ik ze alvast op een rijtje leg. Voor mijn vriend heb ik nog aardbeitjes in de aanbieding, dus die mag Sepp eten.Tijdens de koffie ging de deurbel. Henk Bakker kwam ook op koffie visite. Leuk om weer eens met Henk te praten. Tenslotte zijn wij oude kameraden van de handbal. Rond 11:30 uur was de rust er weer. Straks lunchen en daarna even rusten, voordat ik mijn wandeling ga maken. Tijdens mijn wandeling even een bezoekje gebracht aan Leo en daarna weer verder. 's Avonds zijn 2 van mijn oud collega's geweest Anneke de Boer en Egbert Berenst. Het is altijd leuk om weer eens te spreken met oud collega's. De oude herinneringen komen dan weer naar boven. De tijd vliegt voorbij als je een beetje aan het kletsen bent. Anneke en Egbert bedankt voor het bezoek, de plantjes en het drankje.

29 augustus 2013,

Het gaat vandaag weer beginnen mijn ziekenhuis bezoeken in Zwolle. Ik stond op om 07:30 uur. De nachtrust is onrustig verlopen, mede door de tintelingen in mijn voeten. Het is met ups en downs. Toch merk ik dat er wel verbetering in zit, maar met dit soort dingen wil men altijd dat het zo snel mogelijk achter de rug is. Na het ochtend ritueel even een bakkie drinken en dan rond 09:30 uur ga ik eerst naar onco fysio. Het is vandaag een strak schema, want zodra ik thuis ben van fysio moet ik snel eten en daarna gaan Leida en ik naar Zwolle. Eerst moet ik daar naar bloed afname en een uurtje daarna krijg ik de uitslag van mijn oncoloog. Op zich ben ik er niet zo bang voor, maar het blijft altijd weer een uitslag hoe alles er in mijn lichaam eruit ziet. Mijn onco fysio is zeer goed verlopen. Vooral het hardlopen gaat nu vooruit. Met tussenpozen van 2 minuten loop ik nu in het totaal 8 minuten hard. Het is de 4de training en de eerst training zat ik op 5 minuten hardlopen. Ik merk het ook als ik bezig ben. Het duurt langer voordat mijn hartslag omhoog loopt richting 150. Tijdens de 4de sessie van 2 minuten hardlopen ben ik iets boven de 150 uitgekomen, maar daarna zakte het ook weer redelijk snel naar normale waarden. Om 12:15 uur zijn Leida en ik richting Zwolle gegaan waar ik om 13:00 uur eerst moest bloedprikken. Bij mijn oncoloog liep alles goed op tijd. Hij liep zelfs voor op schema. Ik moest er om 14:00 uur zijn, maar wij stonden om 14:00 uur alweer bij de balie voor bevestiging van de 3de eiwit kuur en voor de volgende afspraak met mijn oncoloog. Hij was heel erg goed te spreken en vond dat wij er ook heel erg goed en positief met mijn ziekte omgaan. Ook gunt hij onze van harte de vakantie die wij later dit jaar geplanned hebben. Ik heb hem met een traan in mijn oog ook heel erg bedankt wat hij tot nu toe voor ons heeft betekend. Om 14:45 uur waren we weer thuis met een heel erg goed gevoel. Snel mijn blog bijwerken en de kids bellen en dan koffie. De rest van de dag is rustig en 's avonds hebben we een nieuw begin gemaakt met het kijken naar 24 seizoen 2, maar dan met het goede tijdstip, dus DVD1.

30 augustus 2013,

Het is 06:00 uur en ik was klaar wakker. Ik ben er even uit gegaan om na een klein uur toch nog even naar bed te gaan. Het was wel erg vroeg. Hoe dat zo kwam weet ik niet. Misschien zenuwachtig voor de 3de eiwit kuur die ik vandaag krijg, maar daar geloof ik niet zo in. De ziekenhuis bezoeken daar draai ik mijn hand niet meer voor om. Het is een deel van mijn leven geworden. De keren dat ik wel zenuwachtig ben is de dag wanneer ik weer een uitslag krijg, want dat is altijd verschrikkelijk spannend. Vooral de uitslagen van de CT-scan zijn spannend en heel erg belangrijk. Misschien wel het feit dat ik vandaag voor het eerst alleen naar Zwolle ga. Alle andere keren zijn er altijd wel andere mee geweest. Natuurlijk mijn Leida staat op nummer 1. Voor het vervoer van de keren dat ik niet zelf mocht rijden, reed Majella vaak. Ook heb ik van familieleden veel steun gehad met rijden. Jaap, Ake, Erik, Barry. Ook van kennissen heb ik veel steun gehad tot nu toe. Zo hebben Marten en Gerrie Drogt ook al een paar keer gereden evenals Frank en Lisanne Jellema. Uiteraard heb ik van veel meer kanten te horen gekregen dat men wel wilde helpen. Het zijn er teveel om op te schrijven. Al deze lieve mensen heb ik wel in mijn gedachten. Al met al hebben Leida en ik gigantisch veel steun tot nu toe gehad van gezin, familie, kennissen en buren. Uiteraard alle kaartjes en e-mails die wij heb gekregen, hebben ons goed gedaan en dat doet dat nog steeds. Ik schrijf dit niet omdat het beter gaat, maar meer als een terugblik van het afgelopen jaar. Ik heb hier gisteren ook nog even met mijn oncoloog over gehad. Het grote verschil van vorig jaar en hoe we er nu tegenover staan. Niet dat ik beter ben. Alles wat ik heb zit er tot nu toe nog. Alleen met die verstande dat het op een aantal plaatsen goed is afgenomen tot moeilijk waar te nemen en op andere plekken zijn de uitzaaiingen kleiner geworden. Zo straks even wassen en dan een bakkie, voordat ik naar Zwolle ga. Om even voor 10:30 uur was ik op de afdeling voor mijn infuus eiwitkuur. Alles ging vloeiend en een uur later was ik weer klaar en ben toen nog even naar de nieuwe oncologie afdeling gegaan. Daar kwam ik Marije tegen en die heeft mij eventjes de afdeling laten zien. Uiteraard was ze ook benieuwd hoe het nu met mij gaat. Het doet mij best wel goed als het verplegend personeel nog zo betrokken is met mij. Na afscheid te hebben genomen ben ik weer naar huis gereden. Om 12:30 uur was ik ongeveer weer thuis. Na de middagmaaltijd even rusten om om 15:00 uur een bakkie te drinken. Na de koffie even een paar bandjes bestellen en toen zijn wij even naar Ake en Betsie gegaan. We reden er toch langs. De avond zal bestaan uit waarschijnlijk 24. Tot morgen.

31/01 augustus/september 2013,

Zaterdag. Weer is er bijna een maand voorbij. De tijd de vliegt voorbij. Het is nu bijna 09:00 uur en ben al 2 uur wakker. Mijn ontbijt heb ik al naar binnen gewerkt en nu mijn marktplaats even bijwerken, want ik heb wat ijzerwerk te koop staan. Gisteravond geplaatst en nu al 3  reacties. Staat te koop vanaf €40,00 en toch zijn er weer van die druiloren die €20,00 gaan bieden. Dit zijn dus losers. Ook van die mensen die vragen wat ik ervoor wil hebben. Pffff. Hebben waarschijnlijk niet leren lezen. Maar ja, nooit geschoten is altijd mis. Ik ga mij nu verder opknappen en straks lekker koffie. Jurjen heeft mij geholpen met het uitladen van 16 opsluit banden. Best wel zwaar als ze 6x30x100 zijn. Ook Leida heeft er samen met Jurjen een paar getild. Na het wegbrengen van de aanhanger ben ik even naar bed gegaan, totdat mijn 2 kanjers op visite kwamen. Juno heeft mij wakker gemaakt. Voor de rest van de dag heb ik nog een feestje. Yvonne en Erik vieren hun 25 jarig huwelijk. Yvonne en Erik, gefeliciteerd en we gaan voor een gezellig feestje. Dus de rest van de dag is al vol.
Zondag. Het feestje van Yvonne en Erik was heel erg gezellig en zoals het dan altijd gaat vergeet je de tijd. Ik heb er in ieder geval geen last van. Vanmorgen werd ik om 08:15 uur wakker en ben eruit gegaan. Uiteraard eerst mijn weeg moment en alles blijft nu stabiel. Lekker naar beneden en een boterham eten. Daarna lekker chillen, teletekst lezen en op de laptop mijn blog bijwerken. Voor de rest is het tot nu toe rustig vandaag. Surprise. Leida en ik waren bezig met het kijken naar 24. Wij zijn bezig met seizoen 2 en het bleek dat wij de 1ste dvd dubbel hadden en de 4de dvd was ontbrak. Ik had een mail gestuurd naar bol.com waar ik de serie had gekocht. Dit was wel 6 jaar geleden. Er geld altijd 1 regel, als je het niet vraagt weet je zeker dat je het niet voor elkaar krijgt. Ik kreeg net een mail binnen dat bij hoge uitzondering ze de ontbrekende dvd gaan bestellen. Ik had nooit verwacht dat ik dit voor elkaar zou krijgen, maar toch is het gelukt. Wij natuurlijk blij en kunnen binnenkort verder gaan met 24. Zo nu eerst mijn 2de bakkie opdrinken. Aan het begin van de middag ben ik gaan wandelen. Onderweg nog met een bekende gesproken. Die wist van mijn ziekte, maar had mij nog niet persoonlijk gezien tot vandaag. Ik merk dat de tintelingen in mijn voeten is afgenomen en dat is best een fijn gevoel. Alleen lijkt het nu net alsof ik kramp krijg in mijn tenen. Het is een vreemd gevoel. De avond bestaat uit een kopje koffie drinken bij kennissen, dus tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten