maandag 5 augustus 2013

De 2de van zeventien met vragen

5 augustus 2013,

Het weekend is weer voorbij. De middag van gisteren zal ik niet gauw vergeten. Wat was het een gezellige middag. Maar ja, aan alles komt ook eens een end. Wat deze week mij brengt is al voor een groot gedeelte ingevuld. Uiteraard 2 keer mijn onco fysio en 2 ziekenhuis bezoeken. Gisteren was ook de dag van de verhuizing van het Sophia ziekenhuis naar de nieuwe locatie. Ik zal daar deze week ook naartoe moeten voor de uitslag en voor de 2de kuur.Eerst hebben we Sepp weer naar huis gebracht en hebben bij Majella een kopje koffie gedronken. Voor de rest van de dag even boodschappen doen en dan vanmiddag met Juno naar de sluis om boten te bekijken en natuurlijk een ijsje eten. Even voor 17:00 uur was ik weer terug. Er lagen wel 4 boten in de sluis, wat natuurlijk prachtig was. Op de terugweg even gestopt om een ijsje te kopen en natuurlijk even een zakje snoep voor thuis. Volgens mij heeft Juno een hele leuke middag gehad en ik ook. 's Avonds zijn wij even op visite gegaan bij Erik en Yvonne, want die zijn weer terug van vakantie.

6 augustus 2013,

Vandaag weer onco fysio, waar ik natuurlijk naar uit kijk. Eerst heb ik telefonisch contact gehad met het UWV. Het telefoon gesprek was goed en openhartig. Ik heb mijn hele verhaal gedaan, tot en met de dag van vandaag. De mevrouw van het UWV wist van mijn situatie, maar schrok toch van wat ik vanaf vorig jaar januari heb meegemaakt. Uiteraard wel vermeld dat wij op vakantie gaan en dat was geen probleem. Zo nu nog even de waswacht voor de afwasmachine te laten repareren. Rond 12:30 uur was ik weer thuis van onco fysio. Het ging goed en mijn hartslag is niet boven de 115 gekomen. Ondanks alles ben ik vanmiddag toch na het eten even naar bed gegaan. Een paar drukke dagen is voor mij nog moeilijk te verwerken en ben dan ook snel moe. Voor het eind van de week wil ik weer wat fitter zijn als ik 2x  keer naar Zwolle moet. De rest van de dag is niet veel te melden. Vanavond op tijd naar bed.

7 augustus 2013,

07:15 uur ben ik op gestaan om te ontbijten. Na het eten ben ik er nog even in gegaan om op 09:00 uur te wassen. Even een kleine boodschap doen en dan om 10:00 uur een bakkie doen. Vandaag is een rustige dag en dat komt mij goed uit want de eerst volgende 2 dagen heb ik het druk met ziekenhuis bezoeken.
Vanmiddag even oppassen op mijn 2 kanjers en een klein klusje opknappen bij hun thuis. Voor de avond geld even op visite gaan en op tijd naar bed.

8 augustus 2013,

Het lijkt wel of de zomer voorbij is. Gisteren heeft het bijna de hele dag geregend. De tuin heeft wat mij betreft wel weer genoeg water gehad. Geef mij de warmte maar i.p.v. het slechte weer.Vandaag heb ik daar niet zoveel last van. Eerst heb ik onco fysio en vanmiddag moet ik naar het nieuwe ziekenhuis in Zwolle om bloed te laten prikken en voor de uitslag van de scintigrafie van vorige week. Hopelijk is mijn hart sterk genoeg om door te gaan met de eiwit kuur. Zo nu eerst een bakkie. Na mijn onco fysio wat niet zo geweldig ging snel nog even een kleine boodschap doen, voordat wij naar Zwolle gaan. Wat betreft alle bijwerkingen van de chemo, er zijn er nog een aantal waar ik wel last van heb. Onder andere de tintelingen in mijn voetzolen. Vooral mijn linker voet prikkelt erg. Het lijkt net alsof er geen bloed doorheen stroomt. Met slikken heb ik bovenin mijn slokdarm pijn. Vooral brood eten moet ik met melk weg spoelen. Kleine hapjes en goed kauwen. Verder ben ik alleen snel moe en heb weer last van mijn ontlasting. Niet dat het blijft steken, maar het gaat moeizaam. Rond 16:00 uur waren we weer terug. Het ziekenhuis ziet er heel erg mooi uit. We werden erg goed geholpen door dames die daarvoor speciaal voor aangetrokken zijn en kwamen dus snel op de goede afdelingen waar ik moest wezen. Eerst bij bloed afname, wat dicht bij de centrale hal is. Daarna moest ik naar mijn oncoloog. Deze zit op de polikliniek in een andere vleugel. Het stond allemaal erg goed aangegeven. Iets na 14:30 uur werden Leida en ik naar binnen geroepen door mijn oncoloog. Eerst mocht ik vertellen hoe ik mij voel. Afgezien van sommige bijwerkingen die ik nog heb voel ik mij goed. Toen kreeg ik te horen wat de scintigrafie uit wees. Mijn hart is sterk, dus wij gaan door met de immunologie therapie, waar ik morgen de 2de kuur van krijg. Tevens zijn alle bloedwaardes goed, dus ik hoef mijzelf niet druk te maken over mijn bloed. Ook mijn bloedplaatjes zijn weer op het goede niveau. Tevens zijn de bijwerkingen die ik nog heb normaal en horen nog bij de cisplatin chemo. Al met al weer een heel goed gesprek gehad met mijn oncoloog. Ook nog heel even over zijn vakantie gehad en hij heeft het snikheet gehad. Ook mag ik wel op vakantie, mits ik mij goed insmeer met minimaal factor 30. Chios here we come.
Voor de rest van de dag is er niet veel te melden. Even met Joost naar de garage en rust voor de avond.

9 augustus 2013,

De biologische wekker van mij ging om 06:30 uur af. Ik had wel trek in een boterham, dus ben ik er uit gegaan. Na het ontbijt ben ik er nog even in gegaan om op 08:30 uur wakker werd. Ik schrok ervan dat het al zo laat was. Vandaag moet ik weer naar het ziekenhuis voor mijn 2de eiwit kuur. Ik krijg deze kuur op een andere afdeling dan mijn oncologie afdeling (V2.0) mijn vroegere B2 afdeling. Ik ga nu naar de dag behandeling (V3.3) vroeger M5. Het is wel even wennen nu ik op een andere afdeling kom, maar ik heb al gehoord dat er verplegend personeel is die ook op B2 hebben gewerkt. We zullen het zien. Nu eerst een bakkie. Rond 13:15 uur waren we weer thuis. De dagbehandeling afdeling heeft wel een gedeelte voor oncologie, maar ziet er heel wat anders uit dan oncologie zelf. Er staan geen bedden maar ligstoelen. Wel net zo relaxed als op een bed te liggen. Ik werd al opgewacht op de afdeling V3.3. Na ons te hebben voor gesteld kwam ik een broeder tegen die eerst op de oude B2 heeft gewerkt. Toch leuk om bekende te zien. Alles was al in gereedheid gebracht, dus infuus er in en 10 minuten spoelen. Daarna de zak met herceptin aansluiten en na een half uur weer 10 minuten spoelen. Rond 12:15 uur was ik klaar en ben nog even binnendoor naar de nieuwe oncologie afdeling gegaan. De broeder heeft ons even de weg gewezen, anders moesten we eerst weer de trap af, daarna naar een andere vleugel en dan weer de trap op. Nu konden we op hetzelfde niveau naar de andere vleugel. Jammer genoeg kwam ik op een verkeerd tijdstip. De helft was aan het eten en de andere helft natuurlijk op de kamers. Het ziet er allemaal wel mooi uit. Uiteraard wel wat opstart problemen, maar die zijn er altijd. Zo nu ga ik even rusten tot een uur of 3. 's Avonds hebben we lekker samen met Marten en Gerrie gegeten in een Argentijns restaurant. Het was erg gezellig. Na afloop nog even bij ons thuis na gekletst. Dit nog allemaal naar aanleiding van Leida haar verjaardag.

10/11 augustus 2013,

Zaterdag. We hebben het vanmorgen rustig aan gedaan. Er staat niks op de planning. Eerst was ik eruit gegaan om 07:30 uur om te ontbijten. Daarna nog even uitrusten. Om 10:00 uur de koffie en daarna de wasbeurt. Ik denk dat deze dag bestaat uit een beetje opruimen. De barbecue moet nog naar boven. Dat soort kleine klusjes ga ik vandaag doen. Na de middag maaltijd ben ik naar bed gegaan. Ik was nog redelijk moe. Gisteravond waarschijnlijk toch iets te gek gedaan. Rond 15:30 uur was ik weer wakker. Even een bakkie doen en daarna ga ik wandelen. Er zullen toch wat kilo's eraf moeten. Donderdag bij de uitslag van de scintigrafie moest ik mij eerst wegen. De weegschaal stond stil bij 87,5 KG.. Wel had ik alle kleren aan, dus er mag iets van af getrokken worden. Morgenochtend maar weer de reguliere weging thuis. Ik was om 17:15 uur weer thuis na een dik uur wandelen. Na het avond eten even weer platen daarna op visite bij Jaap en Rina. Het was weer gezellig en rond 01:15 uur waren we weer thuis. Nog eentje en dan naar bed.
Zondag. Het was 08:30 uur toen ik wakker werd. Ik heb een redelijk goede nachtrust gehad. Dat uitslapen is niet mijn ding. Vandaag ga ik eerst op visite en de dag bestaat tot nu toe uit een wandeling. Waar naar toe weet ik nog niet. Alles ligt een beetje aan het weer. Het loopt allemaal zoals het gaat. 's Middags kregen we visite van Erik en Yvonne en JoMaJuSe. Gezellig even kletsen en de tijd gaat zo voorbij. Nog even een snack eten en dan naar bed, want het was een druk weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten