maandag 19 augustus 2013

Tussenweek

19 augustus 2013,

Het weekend is voorbij en de nieuwe week is begonnen met de maandag. Na een goede nachtrust ben ik ok 08:00 uur op gestaan. Ik voel mij fit en merk aan mijn lichaam dat de bijwerkingen die ik nog heb heel erg langzaam minder worden. Het zal best nog wel een lange tijd duren, voordat ik nergens meer last van heb. Mijn oncoloog heeft dit ook de laatste keer bevestigd, dus zijn het geen nieuwe klachten, maar horen ze nog steeds bij de chemo kuren. Wat deze dag mij brengt weet ik nog niet. Wel gaan Leida en ik boodschappen doen op de fiets. Dit zal wel vanmiddag plaats vinden. Even terug komend op de wedstrijd van gisteren die ik live op de televisie heb gezien, kan ik van zeggen dat de deskundigen die in de studio zaten via beelden hebben laten zien dat de penalty terecht was en het eerste doelpunt buitenspel was. Er zijn ook altijd mensen die ergens niet kunnen kiezen voor welke club ze zijn en dan kiezen ze ervoor om tegeneenbepaaldeclubsupporter te zijn. Jammer voor die mensen dat ze niet kunnen kiezen. Einde discussie. Straks lekker een bakkie drinken. Na de middagmaaltijd even een kleine boodschap gedaan en verder rust. Na de middagkoffie ga ik een eindje wandelen. Helaas is er van de wandeling niks gekomen. Ik ben wel een mooi weer loper. Dan morgen maar iets fanatieker mijn fysio doen. Voor vanavond gaat de voorstelling van 24 weer verder. Hopelijk komen we dan over de helft. Dus geen noemenswaardige dingen te melden. Tot morgen.

20 augustus 2013,

Na een goede nachtrust stond ik op om 07:30 uur. Vandaag heb ik weer onco fysio en ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat. We zullen het wel zien. Eerst wat gaan eten en het verdere ochtend ritueel.Voordat ik onco fysio heb eerst even 2 kleine boodschapjes doen. 1 Voor Juno en 1 voor Lambert mijn grote vriend uit het ziekenhuis. Tijdens mijn onco fysio een goed gesprek gehad met mijn therapeute. Ze houd mij goed in de gaten en dat vind ik best wel fijn. Ik zal ook eerlijk zijn naar haar toe met alle kwaaltjes die ik heb. Zo ook dat mijn gewrichten in de heupen en knieƫn een beetje stijf zijn. Gelukkig ging dit weg tijdens de training. Wel heb ik een hele kleine aanpassing gedaan aan het schema, maar dat loopt in de secondes. Vanmiddag ga ik wel even horizontaal, om rond 15:00 uur weer op te staan.Inderdaad stond ik even voor 15:00 uur weer naast mijn bed. Straks eerst een bakkie doen, maar eerst even mijn vriend Lambert bellen om een afspraak te maken. Gelukkig was hij thuis en morgenmiddag ga ik hem een bezoekje brengen. Hij heeft mij al een klein beetje verteld hoe het met hem gaat, maar daar kom ik morgen op terug. Voor de rest van de dag is het weer rustig en ik ga dan ook een paar dvd's van mijn grote idool John Denver bekijken en luisteren . Tevens moet ik voor het eten zorgen, want mijn Leida is een dagje uit naar Arnhem.

21 augustus 2013,

Het is halverwege de week en ik heb een onrustige nachtrust gehad. De oorzaak is de tinteling in mijn voeten. Halverwege de nacht ben ik toch nog in slaap gevallen, maar om 05:45 uur alweer wakker. Ik heb tot 08:00 uur nog een beetje gedommeld en ben er toen uit gegaan. Op zichzelf ben ik wel fit en ga vandaag mijn oud collega Henk Kroezen bezoeken om daar een bakkie te doen. Zo te zien word het wel een mooie dag en kunnen we buiten zitten. Na het ochtend gebeuren nog even tijd om mijn blog bij te werken. Om 10:00 uur was ik bij Henk en we hebben gezellig even kunnen kletsen over van alles en nog wat. Om ongeveer 11:00 uur ben ik weer naar huis gegaan. Ik wil op tijd lunchen en dan nog even naar bed, om vanmiddag rond 14:15 uur naar die jonge vent (83 jaar) te gaan. Rond 16:45 uur was ik weer thuis en heb een gezellige middag gehad met Lambert. Helaas melde hij dat zijn kleindochter (35) ook de verschrikkelijke ziekte heeft en morgen daarvan de uitslag krijgt. Ik zal voor haar duimen. Toch hebben we weer leuke verhalen opgehaald. Lambert bedankt voor de gezellige middag en ik zal alles over brengen naar Leida en het K3 meisje (Juno). 's Avonds hebben we weer het vervolg van 24 Day1 gekeken tot 23:00 uur. Truste.

22 augustus 2013,

De wekker zou afgaan om 08:00 uur, maar een half uur voor die tijd was ik al wakker. Een redelijke nachtrust gehad. Vanmorgen heb ik weer onco fysio. Ik ben er beter aan toe dan afgelopen dinsdag. Toen had ik wat last van mijn enkel- en knie gewrichten. Ik kon het merken, want alles ging een stuk beter.De kracht oefeningen heb ik 1 standje hoger gedaan en van de cardio apparaten heb ik het roeien ook 1 standje hoger gedaan. Het hardlopen ging beter dan afgelopen dinsdag. Al met al vond mijn therapeute dat het goed ging. Mijn hartslag is goed en tijdens de rust daalt die weer naar het normale niveau. Na het sporten lekker de sauna in en rond 12:00 uur was ik weer thuis. Om 13:00 uur kregen we een telefoontje van Jurjen. Hij moest in Utrecht zijn portfolio verdedigen en hij heeft het gered. Nu is hij bevoegd leraar.
JURJEN VAN HARTE GEFELICITEERD
Om 14:00 uur zijn wij op visite gegaan bij mijn moeder, want die is vandaag jarig. Moe ook jij gefeliciteerd. Zo heb je 2 feestjes op 1 dag. Vanavond weer lekker 24 kijken als er niks tussen komt.

23 augustus 2013,

Het is 08:00 uur en ik ben eruit. Ik heb een goede nachtrust gehad en voel mij ook goed. De tintelingen in mijn voeten nemen af. Ik kan het merken. Hopelijk nog een paar weken en dan is het gevoel weer goed. Het herstel van mijn darmen zal waarschijnlijk wel wat langer duren. Na het ochtend gebeuren lekker chillen. De middag zal bestaan uit een uitje met Juno.Om 10:00 uur lekker een bakkie doen. Leida is op visite, maar volgens mij had ik ook visite. Om 10:30 uur ging de deurbel. Helaas zal ik boven op het toilet en zag ik Henk Bakker weg fietsen. Jammer dat ik niet sneller was, want ik wilde wel weer eens met hem praten. Tenslotte is het een oude handbalvriend van mij. Hopelijk spreken we elkaar snel en jammer dat we elkaar hebben mis gelopen. Rond 11:15 uur kreeg ik toch nog visite. Leo kwam een bakkie doen, dus even lekker buiten zitten. Aan het begin van de middag gaan we Juno ophalen om met z'n 3en naar de Drentse Koe in Ruinerwold te gaan. Daar kan ze mooi spelen en lol maken. Rond 17:00 uur waren we weer thuis. Moe maar voldaan. Mijn grote vriendin heeft zich perfect vermaakt. Vooral het springkussen en de trampoline vond ze geweldig. Natuurlijk moest er ook een ijsje gegeten worden en voor Juno werd het een smurfen ijsje. Zie hier de foto's.











Zoals men kan zien was het mooi weer, dus zomerse kleding aan. Na het avond eten lekker rustig aan doen en vanavond het restant van 24 day1 kijken.


24/25 augustus 2013,

Zaterdag. Weer is er een weekend aangebroken en zoals het nu lijkt ook wel een goed en mooi weekend. Ik heb een goede nachtrust gehad. Geen enkele keer moest ik eruit. De wereld begon bij mij om 07:30 uur. Uiteraard eerst de normale standaard dingen. Even teletekst kijken en mijn blog bijwerken. Of ik er nog even in ga. Ik denk het niet. Ik voel mij goed en niet moe.De ochtend is lekker rustig verlopen en dat is ook wel eens fijn. Nergens rekening mee moeten houden. Ik heb het afgelopen jaar vaak genoeg rekening moeten houden met de tijd, want ik heb een hekel om ergens te laat te komen. Dit is 1x gebeurt toen ik naar het ziekenhuis in Zwolle ging. We kwamen toen in een file. Het is overmacht en een telefoontje doet wonderen, maar toch vind ik het vervelend. Aan het begin van de middag zijn Leida en ik naar de Hoofdstraat gegaan om wat te shoppen. Ik heb van Leida een cadeautje gekregen en we hebben gezellig rond 15:00 uur een bakkie koffie gedronken bij de koffiepot. Toen wij weer richting fietsen gingen hebben wij onderweg verschillende bekende gesproken, zodat het wel even duurde voordat we bij de fietsen waren. We waren net thuis toen we visite kregen van MaJuSe. Dat was een grote verrassing. Wat de avond ons bied daar kom ik morgen op terug. Ik ben wel heel erg trots met mijn nieuwe horloge. De avond bestaat uit op visite gaan naar oude buren.
Zondag. Gisteravond een gezellige avond gehad bij Ina en Gerard. Als je aan de praat komt vergeet je de tijd snel. Vanmorgen stond ik op om 08:30 uur. Ondanks dat het laat is geworden was ik klaar wakker en ben eruit gegaan. Wat er vandaag allemaal staat te gebeuren weet ik niet. Wel ga ik straks even een wandeling maken. Onderweg even ergens opsteken om een kopje koffie te gaan drinken. Even voor 14:00 uur was ik weer thuis.Ondanks de tinteling is de wandeling mij goed bevallen. Nu even een uurtje chillen. Ik ben er aan gewend dat ik drukke weken heb en zo een tussen week is wel rustig. In ieder geval weinig te regelen. Dat zal volgende week wel weer anders zijn. De avond bestond uit rummycubben met Suze en Leo. Dit is alweer een hele tijd geleden, dus pakken we langzamerhand de draad weer op. Tot morgen.

1 opmerking:

  1. Hoi Rudy (en Leida), na de vakantie even weer jouw blog teruggelezen, wat gebeurt er dan veel in die zomermaanden! Nog steeds veel bewondering voor jouw doorzettingsvermogen en opgewekt karakter! Jullie gaan nog lekker veel op pad tussen alle zkhs bezoeken door en straks op vakantie! We leven met jullie mee, het beste! Greet & Herman Tip (Ommen).

    BeantwoordenVerwijderen