maandag 12 augustus 2013

De training en verjaardag

12 augustus 2013,

Een nieuwe week is aangebroken. Het weer is een stuk koeler dan de afgelopen weken, maar ik kan nog een driekwart broek aan hebben. Ik heb een onrustige nacht gehad. Regelmatig was ik wakker i.v.m. mijn tinteling. Vooral mijn linker voetzool is irritant bezig soms. Wel gaat het een klein stukje beter heb ik het idee. De kop van deze blog zegt voor mij genoeg. In deze week ga ik een begin maken van mijn hardloop training. Ik zal proberen om de training van hardlopen weer te starten. Ik wil weer proberen om volgend jaar aan de cascaderun mee te doen. Helaas is dit dit jaar helemaal in het water gevallen. In december kon ik niet verder met trainen en toen de run er was zal ik middenin de chemo. Ik mag van mijn oncoloog hiermee starten , als ik maar luister naar mijn lichaam. De norm van mijn hartslag is niet maat stavend. Ik zal dit samen met mijn oncologische fysio therapeute bespreken en aan de hand van het gesprek een trainingsschema laten opstarten. Het tweede gedeelte van de blog kop daar kom ik later in de week op terug. Het heeft in ieder geval met een feestje te maken. Vanmorgen moest ik op Juno passen, want Leida, Majella en Sepp zijn boodschappen gaan doen. We hebben met z'n tweeën gezellig een paar spelletjes gedaan. Memory, domino en bunny jump. Ik zal je vertellen, met alle drie de spelletjes heb ik verloren. Juno gefeliciteerd. Na koffie bij Majella te hebben gedronken zijn wij naar huis gegaan om de boodschappen op te ruimen.Na de middag maaltijd ben ik even naar bed gegaan en daarna ben ik thee gaan drinken bij Roel en Thea Hartman. Voor de rest is het een rustige dag en kan ik even bijkomen van toch wel een druk weekend. Morgen ga ik er voor.

13 augustus 2013,

Vandaag is voor mij een bijzondere dag. Ik ga voor het eerst na mijn bestraling- en chemo periode weer hard lopen. Ik heb vorige week van mijn oncoloog te horen gekregen dat ik dit wel mag, mits ik goed luister naar mijn lichaam. Het komt goed uit, want ik wil wel een paar kilo kwijt en volgend jaar de cascaderun lopen. Ik heb een goede nachtrust gehad dus daar kan het niet aan liggen. Ik was al om 06:30 uur wakker, maar ben er pas om 07:00 uur eruit gegaan. Uiteraard ben ik wel benieuwd hoe het gaat met de tinteling in mijn voeten. Na afloop lekker de sauna in. Maar eerst nu een bakkie drinken, want anders begint mijn dag niet goed. Om 10:00 uur had ik onco fysio. Ik heb een goed gesprek gehad met mijn therapeute. Het laatste onderdeel van mijn fysio is het wandelen, wat veranderd is in hardlopen. In eerste instantie toch wel mijn hartslag in de gaten houden. Mijn therapeute was er steeds bij om te kijken hoe het gaat. Mijn hartslag ging langzaam omhoog en bleef op 145 redelijk stabiel. Na 2 minuten even gas terug en 2 minuten wandelen. Mijn hartslag was toen weer gezakt naar 110. Dit ritme heb ik 4x gedaan. Na afloop lekker de sauna in. Er zal overmorgen wel een reactie zijn in mijn spieren, maar dat zal ik eruit trainen. Na de middaglunch ben ik even naar bed gegaan. Juno en Sepp hebben mij om 14:30 uur wakker gemaakt, wat altijd gezellig is. Na de koffie even een kleine boodschap gedaan voor mijn kanjer Sepp. Ik kom hier morgen op terug. De rest van de dag (lees avond) is het rustig.

14 augustus 2013,

Lang zal die leven,
Lang zal die leven,
Lang zal die leven in de gloria,
In de gloria,
In de gloria,
Hieperdepiep hoera.
Mijn grootste vriend Sepp is vandaag 1 jaar en ik heb hier al heel lang naar uit gekeken. Sepp alvast gefeliciteerd. Uiteraard straks wel even een (ge)bakkie doen bij mijn vriend. Uiteraard Joost, Majella en Juno ook gefeliciteerd met Sepp zijn verjaardag.







Wat betreft mijn nachtrust merk ik dat het een redelijke nachtrust was. Vanmorgen om 07:30 uur opgestaan. Ik voel mij goed fit en heb tot nu toe geen heftige reacties gehad op mijn spieren, naar aanleiding van mijn eerste hardloop training. Wat dat betreft sta ik onder hele goede begeleiding. Zo even gereed maken voor de verjaardag. Mijn grote vriend is zo stoer dat hij al een formule 1 auto kan besturen. Kijk zelf maar.
Soms kunnen andere mensen wel eens jaloers wezen op zo een bolide. Na de middagmaaltijd ben ik nog 1,5 uur gaan liggen, want vanmiddag gaan we ook nog even naar Sepp zijn verjaardag en vanavond hebben we nog een andere verjaardag. Mijn zwager Erik is ook nog jarig vandaag. Erik ook van harte gefeliciteerd. Het was gezellig gisteravond. Rond 23:00 uur waren we weer thuis en snel naar bed.

15 augustus 2013,

De drukte van de verjaardagen zit erop en vandaag ga ik weer naar onco fysio. Ik had gisteren al even email contact met mijn therapeute over de wegafsluiting en wat dan de beste optie is om in Erflanden te komen. De nachtrust is onrustig verlopen, tenminste de eerste helft. Daarna heb ik wel aan een stuk door geslapen tot 07:45 uur. Ik was weer voor de wekker aan wakker. Lees net een mail dat een oud collega ook de verschrikkelijke ziekte heeft en dat doet mij zeer. Ik zal snel eens contact opnemen met haar. G.S. sterkte en blijf positief en vechten. Weet zeker dat dat helpt. Zo nu eerst een bakkie, voordat ik wegga. mijn onco fysio is goed verlopen ondanks dat het wel wat zwaar voelt in mijn benen. Mijn hartslag bleef normaal. In ieder geval geen hoge en snelle reacties. Na de lunch zijn wij even naar Meppel gegaan om te kijken op de Meppeldag. Yvonne stond daar ook met haar handenarbeid. Wel even op zoek, maar uiteindelijk hebben we haar gevonden. Voor de rest is het lekker rustig en ga ik lekker chillen. Het is 21:15 uur bedtijd. Later.

16 augustus 2013,

Het is 07:30 uur en ik ben uit bed gegaan na een redelijk goede nachtrust. Wel last gehad van een mug, dus ik heb mij vannacht nog ingesmeerd met een olie tegen de muggen. Na mijn ontbijt nog even chillen en dan de wasbeurt. Vandaag is mijn auto ook aan een schoonmaak beurt toe. Eventjes van binnen puinruimen.N avonds op visite bij Leo en Suze, want Roel en Thea komen daar ook. Gezellig kletsen over vroeger. Doei.

17/18 augustus 2013,

 Zaterdag. Na een goede nachtrust werd ik om 07:30 uur wakker en ben eruit gegaan om te ontbijten. Na het eten ben ik weer naar bed gegaan en stond daarna om 09:00 uur op. De tintelingen in mijn voetzolen zijn er nog steeds en ik word er af en toe niet goed van. De andere 2 bijwerkingen van de chemo zijn, rare onregelmatige ontlasting en bij het eten doet het slikken zeer bovenin mijn slokdarm. Het zijn normale reacties en ik hoef mij er niet ongerust om te maken. Het is alleen lastig. Het is bijna koffietijd voor de zaterdagochtend, dus later. De ochtend is rustig verlopen en ik ben vanmiddag dan ook niet naar bed geweest. Dat was maar goed, want de middag bestond uit het oppassen op Juno. Leida, Majella en Sepp zijn even het centrum in geweest om weer wat geld uit te geven. Mijn vriend heeft nieuwe schoenen gekregen en die staan verdomd mooi aan zijn voetjes. Lekker stoer.
Voor vanavond is het rustig. Wij gaan een begin maken van een marathon uitzending van 24. We beginnen met Day 1, dus verder geen nieuws. Groetjes.
 Zondag. Waarschijnlijk word vandaag ook een rustige dag. Op zichzelf mankeert daar helemaal niks aan. Een beetje rust na alle drukke weekenden die we hebben gehad en die er nog aan zitten te komen is niet verkeerd. Uiteraard was vanmorgen mijn weegmoment. Ik stond op om 08:00 uur na een goede nachtrust. Mijn gewicht is stabiel. Ik val nog niet af wat ik eigenlijk wel wil. Ik ben 84 KG. Aan de ene kant wil ik afvallen, maar als ik aankom is niet verkeerd. Met mijn ziekte kan ik beter aankomen dan snel afvallen. Gisteren heb ik een begin gemaakt met het fotoalbum van Leida haar verjaardag. Alle kaarten zijn nu ingeplakt. Nu nog ongeveer 150 foto's. Kreeg een berichtje dat Juno dat Juno de afgelopen nacht buikgriep had. Lieve meid snel weer beter worden. Aan het begin van de middag even mijn naar club gekeken samen met en bij Joost, want die moesten voetballen tegen de aartsrivaal. Zoals een fatsoenlijke club betaamt win je overduidelijk zo een wedstrijd. De penalty was terecht en het doelpunt van de tegenstanders was overduidelijk buitenspel, wat ze later ook lieten zien. Nu krijg ik denk ik commentaar. Rond 15:15 uur was ik weer thuis en samen met Leida een bakkie koffie gedronken. De rest van de dag bestaat uit rusten. 's Avonds hebben Leida en ik gekeken naar het vervolg van 24. We zitten op de helft van Day 1.

2 opmerkingen:

  1. he Rudi, fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat, ik wil binnenkort even bij je langs komen,dan kunnen we uitgebreid bijpraten, mail mij even wanneer het jullie het beste uitkomt.
    anneke.deboer28@online.nl

    veel liefs uit Nijverdal, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je wilt een opmerking krijgen broertje. Wel het doelpunt van Feyenoord was zeer beslist niet buitenspel en die strafschop was onterecht, maar jij als Ajaxied zal het daar wel weer niet mee eens zijn. In mijn ogen was het dus gewoon gelijk spel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen