maandag 2 september 2013

De tuin klaar

2 september 2013,

Ik had de wekker op 07:00 uur gezet, maar was al een half uur eerder wakker. Eruit en eten en wassen. Vandaag word er een begin gemaakt met het plaatsen van de schutting. Hopelijk is dit morgen klaar, zodat wij vrijer in onze tuin kunnen zitten. Als het klaar is volgt er wel een foto. Majella, Leida en Sepp hebben 's morgens boodschappen gedaan en ik heb op Juno gepast. Inmiddels zijn 2 man sterk bezig gegaan in de tuin. Ook ben ik de overige tegels en borderstenen kwijt, zodat het aan de zijkant van het huis een beetje opgeruimd is. Hier zie je dat de staanders voor bevestiging in de grond staan.
De avond bestond uit een klein bezoekje brengen aan het 25 jarig huwelijkspaar. Yvonne en Erik nogmaals gefeliciteerd.

3 september 2013,

De ochtend begon om 07:00 uur, omdat de tuin arbeiders om 08:00 uur zouden beginnen. Natuurlijk eerst met een bakkie koffie. Het weer is stukken beter dan het weer van gisteren. Zoals altijd heb ik dinsdagochtend onco fysio. Dit is iets wat men mij niet afpakt. Ik heb een hele goede relatie met mijn therapeute en vertrouw haar dan ook volledig. Als ik bekijk hoe ik vorig jaar hieraan begon en hoe ik er nu aan toe ben, denk ik wel dat ik een gedeelte van mijn welzijn aan haar te danken heb. Zo nu eerst mijn tweede bakkie en de sporttas inpakken. Ongeveer 12:00 uur was ik weer thuis. Moe maar erg voldaan. Het fietsen heb ik 1,5 minuut langer gedaan in een iets harder tempo. De krachtoefeningen op dezelfde stand als de vorige keer. Het ging mij wel makkelijker af. Het roeien, dat ga ik nu doen in interval en het hardlopen heb ik gedaan zoals ik mijn trainingsprogramma heb staan. 2 Minuten hardlopen ( 8 km. p/u) en 2 minuten wandelen (4 km. p/u). Na afloop voelde ik mij sterk. Wel nog even de sauna in. De middag zal bestaan uit een slaapje. Dat doen de meeste schoonheden (ha, ha, ha). Na de middagslaap even de tuin bewonderd. Je merkt dat er vaklui aan het werk zijn en dat moet je ook zo houden. Vandaag of morgen is het klaar.


Hier zie je dat het eerste scherm is geplaatst. Alle bevestigingspalen staan nu in de grond. Beton moet nu uitharden.



Net op tijd voordat ???. De rest van de middag is het chillen en vanavond hebben we een verjaardag. Gerrie van harte gefeliciteerd.

4 september 2013,

06:30 uur en ik was wakker.. Een half uur later ben ik op gestaan. Snel wassen en eten, want rond 08:00 uur komen de bouwvakkers weer om de schutting af te maken. Vandaag heb ik tot nu toe niet veel te doen. 's Middags ga ik een kopje koffie drinken bij Juno, want dat vind mijn vriendin gezellig.Aan het eind van de middag was de schutting klaar en het ziet er gelikt uit.








Misschien nog een kleine aanpassing, maar dat moet ik morgen nog even overleggen. De avond zal bestaan uit rustig aan doen en op tijd naar bed, want ik ben op dit moment best wel moe. Morgen weer een redelijk drukke dag, dus tot morgen.

5 september 2013,

Een goedemorgen allemaal. Het was 06:00 uur toen ik wakker werd. Uiteraard nog te vroeg. Om 07:30 uur ben ik op gestaan. De ochtend perikelen en dan naar onco fysio. Ik heb een goede nachtrust achter de rug en heb nu ook het gevoel dat mijn fysio goed gaat. Van middag komt Marc de laatste spullen ophalen, zodat de tuin weer schoon is en mijn kids weer goed kunnen spelen. Ik zal waarschijnlijk deze blog dus vanavond pas afmaken in verband met de tijd.Het is nu bijna 16:30 uur en alles heb ik op dit moment op orde.










De tuin is klaar en het grootste gedeelte van het afval is weg of verkocht. Zo ruimt het aan de zijkant ook een beetje op. Over 2 weken is zeker alles weg naar de gemeentelijke vuilstort. Het oude hekwerk en een gedeelte van het houtwerk is opgehaald. Evenals het laatste gereedschap. Nu kunnen we eindelijk genieten van de tuin, zoals wij die wilde hebben. Alleen nog een beetje inrichting en ik ga buiten slapen (ha, ha, ha). De avond bestaat uit chillen en op tijd naar bed, want ik heb voor mijn doen een drukke dag gehad.

6 september 2013,

Ik heb een slechte nachtrust gehad. Zeer onrustig. Het kwam waarschijnlijk allemaal door mijn benen en voeten. De benen voelde wat zwaar door het sporten en de voeten nog de tintelingen. Het laatste neemt wel af, maar ik heb er nog steeds last van. Ook tijdens het hardlopen heb ik hier last van. Het voelt alsof je allemaal blaren onder je voeten hebt. Daardoor stond ik ook om iets na 06:00 uur op. Ben eruit gegaan en heb wat gegeten. Wat er allemaal gaat gebeuren weet ik wel, maar daar later meer over.

Deze dag bestond uit een reisje naar Munster waar wij het weekend op een camping stonden met de broers en zusters van Leida. Uiteraard is daar de aanhang ook bij. Dit doen wij al heel lang. Wij zijn begonnen met een bakkie koffie te drinken bij Yvonne en Erik en zijn rond 10:30 uur richting Munster gereden. De rest van de familie stonden er al of kwamen vanuit een andere hoek van Nederland. Maar onze reis verliep perfect en ging veel beter als de reis van vorig jaar. Toen stonden wij ook in Munster. Om 12:50 uur waren wij op de plek van bestemming. De middag bestond uit installeren en de benen strekken. Het wachten was op Bert en Rene, want die hadden de grote partytent bij zich. Het is een grote tent die snel op te zetten is. ’s Avonds zijn wij met z’n 10en uit eten geweest in het restaurant van de camping. Het eten is er goed en betaalbaar. Na het eten nog even voetbal gekeken en uiteraard nog even gezeurd over hoe het Nederlands elftal heeft gepresteerd. Rond 23:00 uur ben ik naar bed gegaan. Moe maar voldaan.

7/8 september 2013,

Zaterdag. De dag begon voor mij om 07:00 uur na een goede nachtrust. Uiteraard wel 1x naar het toilet, maar dat is tegenwoordig een standaard gebeuren en 1x is nog weinig. Het ochtend gebeuren is nog niet besteed aan mijn zwagers en scoonzusters en vrouw. Iedereen ligt nog op 1 oor, terwijl het best wel oke is, het weer. Het is nu 08:15 uur en ben toe aan mijn medicijnen, die ik gisteren ben vergeten. Dus later. Rond 10:00 uur hebben we met z’n zllen ontbeten. Net toen we klaar waren met het ontbijt, begon het te regenen. Tenminste er kwam vocht uit de hemel. De vraag is dus wanneer mag je regen regen noemen. Mijn idee is dat alle water wat uit de hemel komt regen is. Als dit niet zo is dan kan het betekenen dat het iets anders is wat het water naar beneden laat gaan of hoeveel water moet er naar beneden vallen, zodat men het regen kan noemen. Zo nu eerst lekker een bakkie doen en kijken wat de rest van de dag ons brengt. Hopelijk word het wel droog, want we willen nog Munster in. Het geluk is met ons want aan het begin van de middag werd het droog.  Mensen op de fiets en 4 in de auto richting Munster. We hadden afgesproken bij de kerk in het midden van het centrum. Vanaf de camping is het ongeveer 20 minuten fietsen, dus voor mij is het goed te doen. Ik had er ook wel zin in om een poosje intensief bezig te zijn. We hebben daar wat gegeten en gedronken. Munster is een hele mooie oude stad en dat straalt het ook uit. Rond 17:30 uur waren we weer terug. De mannen hebben nog even wat gedronken in het restaurant van de camping. Uiteraard word er lekker veel gezeurd, zodat er ook nog wat te lachen valt. Als men kan raden wat de betekenis is van bacon slippery is het knap. Ik heb er in ieder geval goed om gelachen. De avond zal bestaan uit een spelletje spelen met z’n allen. Yvonne en Erik hebben het spel TOP 2000 bij zich en dat lijkt ons waarschijnlijk allemaal wel leuk. Dus allemaal tot morgen.
Zondag. Waar je bang voor bent is ook nu aan de gang. Het regent en dat duurt al heel wat uren. Uiteraard kan je dan niks beginnen. Alles is klets nat. We kunnen niet gezamenlijk ontbijten. Al met al waardeloos weer. De nachtrust is daardoor ook slecht verlopen. De regen klettert op het dak van de caravan en dat klinkt veel harder. Het is nu bijna 10:00 uur en ik krijg trek in eten. Wat er vandaag gaat gebeuren weet ik niet. Het zal eerst droog moeten worden. Gelukkig werd het rond het middaguur droog. We hebben een wandeling gemaakt in de buurt van de camping. Het is een hele mooie omgeving. Halverwege hebben we in een chick restaurant wat gedronken. Het avond eten hebben we genuttigd in het restaurant van de camping. Sorry voor de overlast, maar het eten van Rina was best wel lekker terwijl die niet voor mij bestemd was. Rina had mijn portie eten. Al met al hebben we een gezellig weekend gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten