maandag 27 mei 2013

Week van de tuin en O.F. deel 1

27 mei 2013,

Ik ben vannacht wakker geworden om 04:00 uur en was klaar wakker. Even wat drinken en mijn blog even bijwerken van deze week. Ik was 1 belangrijk ding vergeten het weekend en heb dit nu snel gedaan. Gelukkig nu geen boze gezichten. Om 06:30 uur ging de wekker, want om 07:00 uur komt de stratenmaker en dat klopt ook. Even nog doornemen wat de bedoeling is onder het genot van een kopje koffie en daarna beginnen en ik eten en medicijnen. Het is nu 07:30 uur en ik ga chillen voor zover ik dat kan. De stratenmaker is al een eindje onderweg en nu blijkt dat een groot aantal grote tegels (90x60) kapot gaan bij de minste geringste tik. Jammer genoeg kan hij niet verder en ik heb de leverancier gebeld met het euvel. Zelfs op de pallets blijkt al dat de stenen haarscheurtjes bevatten en alles een beetje op dezelfde plek. Morgen kan hij nog verder met de muurtjes. Hopelijk kunnen ze heel snel nieuwe stenen leveren, zodat men verder kan straten. Zelf ben ik met Juno op pad gegaan. Bij de sluis boten kijken en natuurlijk even in de speeltuin het Fladderveldje. Deze naam heb ik in het verleden verzonnen en heb daar ook een kleine attentie hiermee verdient. Zo nu eerst de reguliere medicijnen en om 07:00 uur eten en daarna de chemo tabletten. Ik ben op dit moment best wel moe. Ook van de gedachte van de bestrating die een tegenvaller is. Hopelijk kunnen ze heel snel nieuwe tegels leveren. Ik ga er morgen achteraan. Straks naar bed.

28 mei 2013,

Ik heb een goede nachtrust gehad en voel mij ook stukken beter dan gisteravond. Ik ben er helemaal klaar voor om weer naar onco fysio te gaan en weer even praten met mijn therapeute. Ik ben even voor 07:00 uur opgestaan, dus voor de wekker aan. Snel eten en medicijnen. Nog 3 dagen en dan ben ik er weer een week vanaf. Vanmorgen nog even gebeld met Hellendoorn en heb een leuk gesprek gehad met de receptioniste Henriette. Ik vind het geweldig hoe een ieder mijn leven blijven volgen via mijn blog. Voor de donderdag heb ik een afspraak gemaakt met mijn oude leiding gevende Dion. Ik kijk ernaar uit om weer even met hem te kunnen spreken. Zo nu eerst nog snel een bakkie en naar onco fysio.Na mijn sport uurtje ben ik naar de kinderopvang gegaan om Juno op te halen, maar daar kregen we eerst een verhaaltje van Dikkie Dik te horen en een liedje gezongen door alle kinderen.. Ik was rond 11:15 uur weer thuis. Snel nog een bakkie en dan wassen. Mijn middagslaap is tot 14:00 uur geweest. Ik voel mij sterk en heb dan ook een klein klusje gedaan. De auto weer een beetje fatsoeneren. De rest van de dag is het rustig. Ik voel mij goed en Leida en ik hebben net met Francis en haar moeder een hele tijd staan te praten over afgelopen weekend en natuurlijk over mijn buurjongetje Thomas. Afgelopen zaterdag was er een memoriam dag in het UMCG en Thomas is ook nog herdacht. Ik vind het een TOP idee, zo een dag. Zo vanavond lekker gehaktbal eten op de manier van Leida. Altijd lekker vraag maar aan Joost en Jurjen. Voor vanavond is het weer op tijd naar bed en ik zeg dan ook na een goede dag, tot morgen.

29 mei 2013,

Goedemorgen. Het is 07:20 uur en ik ben al helemaal klaar. Wassen, eten, drinken en medicijnen is achter de rug. Straks even een bakkie samen met de stratenmaker en dan maar bekijken wat ik ga doen. Het weer van vanmorgen vroeg werkt niet erg mee. Het was een fikse bui, maar als ik op buienradar kijk lijkt het de rest van de dag droog te blijven. Ben even bij de stenen leverancier geweest en ik ben bang dat pas begin volgende week de nieuwe stenen geleverd worden. Dit is wel balen. Het is bijna 10:00 uur dus koffie tijd. Na de koffie ben ik even op bezoek geweest bij Roel en Thea. Wel even schrikken toen ik te horen kreeg dat Roel onder de PET-scan binnenkort gaat.Roel succes en hopen dat het loos alarm is. Na mijn middageten ben ik 2 uurtjes gaan slapen en dat had ik wel nodig. De rest van de dag lekker rustig en wat prive dingetjes doen. Voor de avond geld dat ik verwezen ben om op visite te gaan, want Leida krijgt visite. Ik ben op de koffie gegaan bij Majella. Lekker gezellig zitten kletsen. Het was 21:45 uur. De tijd vliegt.

30 mei 2013,

De wekker is niet afgegaan, want ik was al wakker. Wassen, scheren, eten en slikken. De stratenmaker is er om 07:30 uur, dus ik moet alles weer klaar hebben. Nog 2x mijn chemo medicijnen innemen. Morgenochtend ben ik er weer voor een week vanaf. Vandaag is ook weer de dag van mijn onco fysio. Ik heb er zin in. Wat we de rest van de dag doen weet ik nog niet, maar de ochtend is al vol geplanned.Om 10:45 uur weer terug van onco fysio en dat is goed gegaan. Dus de volgende afspraken staan alweer in de agenda voor volgende week. O ja, voor degene die het wil weten, mijn gewicht was afgelopen zondag stabiel en de meter stopte bij 77 KG. en daar ben ik weer blij om. Het blijft zo goed stabiel. Het is nu bijna 12:00 uur. Tijd voor de boterham en dan gaan slapen. Jammer maar de tuin komt deze week niet af. Degene die de stenen moet leveren zegt dat het niet eerder kan dan dinsdag. Dit is flink balen. Gelukkig is de voortuin wel klaar, zie foto.
Voortuin klaar




Achtertuin niet klaar


Er is in de achtertuin natuurlijk wel wat klaar. De grote bloembak is klaar en de bestrating onder de overkapping is klaar. Wat ik nu wel kan doen is puinruimen, zodat de zijkant bij ons huis weer een beetje toonbaar is. Op dit moment moet ik even wachten tot ongeveer 19:00 uur, want dan kan ik weer eten. Vanavond krijg ik visite. Mijn leidinggevende vanuit Hellendoorn komt op bezoek. Ik vind dat reuze leuk om weer even met hem te spreken. Dion bedankt voor het bezoekje. Leida en ik vonden het gezellig en de tijd is gevlogen. Ik ben om 10:45 uur naar bed gegaan.

31 mei 2013,

Ik was weer wakker voordat de wekker ging. Eindelijk de laatste chemo tabletten van mijn 5de kuur naar binnen werken. Vanavond merk ik daar iets van, want ik mag weer op normale tijd de avondmaaltijd nuttigen. Het zal een week duren en dan weer 2 weken later eten, maar daarover later meer. Nu ga ik nog even naar bed tot aan de koffie. Toen ik om 09:30 uur opstond voelde ik mij niet zo lekker. Een raar gevoel in de maag. Wel ben ik naar het toilet geweest en de ontlasting was wat aan de dunne kant. Na een half uur voel ik mij nu wel wat beter. Ik ga dit in de gaten houden, want toen ik 1,5 week in het ziekenhuis lag, begon mijn lichaam ook zo. Hopelijk gaat het deze keer beter en is het loos alarm. Na mijn middagslaap voelde ik mij al een stukje beter. Ik ga dan ook naar de afscheidsreceptie van een oud collega (Anneke). Hopelijk komen er een heleboel oud collega's die ik weer even kan spreken. Ik vind het leuk dat ik ook uitgenodigd ben, dus tot vanavond. De receptie was heel erg gezellig en heb heel wat oud collega's gesproken. Rond 17:30 uur was ik weer thuis. Moe maar voldaan. De avond is even besteed aan verkleed kleding aanschaffen voor een feestje van morgen. Ik voel mij nu niet zo lekker en ga dan ook zo naar bed.

1 opmerking:

  1. Lieve buurtjes, fijn jullie gesproken te hebben. Wat heb je prachtige foto's gemaakt van afgelopen zaterdag Rudy. Echt elke keer als ik naar de foto's kijk, voel ik weer de enorme liefde en aandacht voor Thomas van iedereen die kwam kijken en meereed voor de Kikatocht. Liefs Francis, Peter & Thomas.

    BeantwoordenVerwijderen