maandag 20 mei 2013

5de qaurantaine week

20 mei 2013,

 Dit is weer een week van betrekkelijke rust. Ik kan de cisplatine uit mijn lichaam werken door vaak naar het toilet te gaan. Ik voel mij tot nu toe goed en sterk. Het is nu 07:30 uur en ik ga nog even naar bed. Het word een druilige dag. Echt een dag om de hele dag in bed te blijven liggen, maar dat ga ik niet doen. Gisteravond wel lekker gegeten. Joost bedankt voor het bakken van de pizza. Voor herhaling vatbaar. Nou tot aan de koffie. De koffie ging er goed in. Ik ben wel moe vandaag en dat kon ik vanmiddag merken met mijn middag slaap. Die heb ik gehouden van 12:30 uur tot 16:00 uur. Best wel lang en ik hoop dat ik vanavond kan slapen, maar ja dat is van latere zorg. We gaan straks eerst eten en ervoor en erna pillen slikken. Lekkerrr. Jammer genoeg krijg ik weer kleine bijwerkingen. Tussen 17:00 uur en 20:00 uur krijg ik het koud. Mijn eetlust is iets naar beneden gegaan. Ik merk dat het bij iedere nieuwe kuur hetzelfde is, dus ik ga voor de volgende week. Hopelijk is alles dan weer over en voel ik mij beter. Voor de rest van de dag zou ik zeggen. Straks eerst koffie en daarna naar bed. Tot gauw.

21 mei 2013,

Nog 3 dagen en dan is deze quarantaine week ook voorbij. Ik stond even voor 07:00 uur op en de 2 boterhammen gingen er wel in. Het smaakte in ieder geval beter dan het eten van gisteren. Het is weer de eerste week en van de afgelopen kuren blijkt dat de eerste week het eten minder smaakt. Na mijn ontbijt en medicijnen ben ik weer naar bed gegaan. Mijn vriend Sepp maakte mij wakker om 09:45 uur. Een grote verrassing. Tijd voor de koffie.Na de koffie ben ik even in de tuin aan de gang geweest. Altijd weer in de zotte en daar ben ik nu achter. Ik ben erg moe geworden en na de middag maaltijd snel naar bed en dat zal vanavond ook gebeuren.

22 mei 2013,

Hoe goed kan een mens zich voelen. Ik merk dat de chemo z'n werk doet. Ik kan er nog wel tegen, maar verlang nu wel naar het einde. In ieder geval ben ik heel erg benieuwd hoe het er nu voor staat. Hopelijk gaat het volgende week beter, zoals bij de vorige kuren. Het is nu 11:00 uur en eindelijk ben ik uit mijn bed. Gelukkig gaat de koffie er in. Voor mij een teken dat de smaak er nog is. Als het aan mij ligt is deze dag een grote dag om te chillen en dat ga ik ook doen.Na de middagmaaltijd ben ik het bad ingedoken. Ik heb 2 uur in bad gelegen en daarna nog even op bed gelegen. Zoals ik al meldde is dat de chemo weer zijn uitwerking doet. Snel deze week voorbij laten gaan en kijken hoe het volgende week is. Dat is voor mij op dit moment het belangrijkste.

23 mei 2013,

Ik stond op om 06:45 uur. Er is een beste nachtrust achter de rug en daar heb ik wel baat bij gehad. Gisteravond lag ik om 08:30 uur op bed en heb een beste ruk gemaakt. Wel een paar keer naar het toilet, maar dat hoort erbij. Ik ga er nog wel weer even in, want het bed is wel lekker warm en buiten is het druilerig weer. Het nodigt niet uit om buiten wat te doen. Nou nog even welterusten en tot aan de koffie. Rond 10:15 uur ben ik opgestaan. Ik voel mij in ieder geval beter dan gisteren. Toen heb ik bijna de hele dag op bed gelegen. Wel lekker, maar niet goed. Vandaag gaat het dus een stuk beter. Vanmiddag heb ik nog even gesnoeid in de tuin. Dit alles voor aankomend weekend en volgende week. Vanmiddag om 15:15 uur een bakkie gedaan samen met Leida en daarna weer chillen, tot aan de tijd dat Juno en Sepp kwamen. We moeten even oppassen op mijn twee kanjers. Het is nu bijna etenstijd voor mij. Op zich heb ik geen zin in eten, maar ik dwing mijzelf om te eten. Het valt allemaal nog wel mee in vergelijking met gisteren. Voor vanavond geld rustig aan en morgen is er weer een dag.

24 mei 2013,

Het zit erop. Ik werd wakker van de wekker om 07:00 uur en naar beneden. Niet dat de chemo erop zit, maar de 5de quarantaine week. Ik mag weer gaan en staan waar ik wil. Uiteraard eerst vanmiddag een bakkie doen bij mijn kanjers Juno en Sepp. Uiteraard moet eerst de vrachtwagen met stenen komen, voordat ik koffie ga drinken. Volgens mij is de afspraak 's morgens. Ik heb nog wel even tijd om weer naar bed te gaan. Ik wou dat het weer zo bleef. Tenminste de zon schijnt heerlijk en dat mis ik  wel. Ik denk dat een ieder de zon wel mist. Smerige koude is niks en je word er niet vrolijk van. Buiten leven is mooier. Na de koffie even in de tuin aan het werk om de beplanting eruit te halen. Een half uurtje is lang genoeg en nu eerst weer een bakkie. Na het middageten snel even 1,5 uur slapen en dan op visite. Cakejes bakken en versieren is een lust voor de ogen. Als het maar zoet is. Vanavond lekker rundvlees eten en dat ruik je ver van tevoren. Even tussendoor. Ik wil Peter en Francis heel veel succes wensen met de KIKA motor-festival. Hopelijk het doel halen die jullie voor ogen hebben en natuurlijk mooi weer. SUCCES KANJERS. Ik zal jullie morgen uitzwaaien. Nu nog even chillen en wat telefoontjes plegen en dan naar bed. Morgen een drukke dag.

25/26 mei 2013,

Zaterdag. Het weekend is weer aangebroken. Voor Leida en mij een druk weekend, omdat we de voor- en achtertuin leeg laten halen. Als je goede familie hebt heb je ook veel hulp. In totaal 8 sterke mannen komen ons helpen, dus veel koffie, drinken en eten maken voor de stoere bonken. Ik werd al om 06:40 uur wakker en ben eruit gegaan. E\Even kijken hoe het weer is en dan eten en medicijnen. Na dit berichtje ben ik nog even naar bed gegaan, anders houd ik het niet vol vandaag. Niet dat ik dit zware werk ga doen, want daar heb ik zeker de kracht en energie niet voor. Wel kan ik helpen bij hand en span diensten. Om 09:30 uur kwamen er allemaal motoren bij onze buren. Deze berijders doen allemaal mee met deKIKA motor-festival. Dit allemaal voor mijn buurjongen Thomas. Een geweldig initiatief.
Uiteraard heb ik, een heleboel foto's gemaakt van al dat geweld en ik moet zeggen. TOP. Zie hier een paar foto's. De rest zal ik geven aan mijn buren Francis en Peter.
Het is nu 11:15 uur en ik ben even naar bed gegaan. Ik merk dat de energie opraakt en ik wil nog wel wat meemaken vandaag. Zo het is weer tijd om iets te gaan doen, ook al is het alleen maar eten. Na de middagmaaltijd ben ik gaan slapen. Doet wel zeer om iedereen te laten werken en ik op bed, maar ja zo is het nu eenmaal. Na mijn middagslaap ben ik nog even aan de slag gegaan en ik best wel een voldaan gevoel. Gelukkig zijn de stenen eruit aan de voorkant en achterkant en alles is in ieder geval afgevoerd wat er naar de gemeente moest. De knollen zijn nu op en ik ga straks een lekker warm bad nemen, maar eerst nog even bijpraten en een hapje en een drankje. Tot morgen.
Zondag. Ik heb gelukkig nergens last van. Wel begrepen dat Jurjen helemaal kapot is. Ik werd wakker om 06:30 uur en ben een kwartier later eruit gegaan. Het gebruikelijke ritueel voor de ochtend chemo. Ik ben ontzettend blij dat het gisteren allemaal gelukt is en maandag kan de stratenmaker aan de gang. Natuurlijk wil ik mijn zwagers, zoon en schoonzoon tot nu toe bedanken. Wat zijn jullie buffels. Vandaag gaan we de laatste kleine beetjes doen, zodat de tuin helemaal leeg is.Eerst ga ik nog even naar bed. Om 09:00 uur komt Erik mijn auto ophalen, omdat hij zo handig is om de sleutel van het slot die aan de dissel van de aanhanger hangt te breken. Nu heb ik dus constant een aanhanger achter mijn auto. Het is humor, maar ook echt waar. Gelukkig heb ik een afneembare trekhaak, dus bij zijn werk afkoppelen en het slot door slijpen. Zo nu eerst een bakkie, want ik ben al een poosje wakker en heb er trek in. Rond 11:00 uur kwamen JoMaJuSe op bezoek. Joost heeft de laatste beetje rotzooi aan de kant gemaakt. De tuin is nu helemaal leeg en de stratenmaker kan morgen aan de gang. Ik ben zo ontzettend blij hiermee. Dit verdient in de nabije toekomst een barbecue voor de helpers met aanhang. Hier kom ik later op terug. Ik voel mij op dit moment (14:15 uur) heel erg goed. Toch ga ik nog even naar bed. Ook al is het alleen maar even liggen. Voor degene die niet weten hoe onze tuin eruit zag en nu eruit ziet zijn hier 2 foto's ervan.


Hopelijk is volgende week de tuin weer in orde en kan ik foto's laten zien van hoe het dan is. Vanavond krijgen we visite en morgen vroeg opstaan. De stratenmaker is om 07:00 uur aanwezig. Doei.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten