maandag 6 mei 2013

2de van de 4de

6 mei 2013,

Ik heb een goede nachtrust gehad. Uiteraard 's morgens eerst het ochtend gebeuren. Ik kijk alweer uit naar de zaterdag, als ik in 1 stuk kan uitslapen. Uiteraard kijk ik eerst uit naar de vrijdagavond, want dan kan ik weer op de normale tijd mijn avondmaaltijd eten. Zo nu wassen en aankleden, want wij gaan zo koffie drinken bij Leo en Suze, want er was weer een stukje kies afgebroken. Ik weet nu dat het komt door drop te eten. Mijn tandarts heeft de volle belangstelling hoe het is met mijn ziekte en nam daar zeker 10 minuten de tijd voor. Hij hoorde vol bewondering hoe het met mij gaat en hoe de chemo zijn uitwerking tot nu toe doet. Ik vond dat een heel prettig gevoel hoe men daar met mij meeleeft. Ik merk dat ik vandaag goed ben, want het middag eten bestond uit 3 boterhammen. Tijdens mijn kuren heb ik nog niet zoveel brood in 1 maaltijd gegeten. Na mijn middagslaap ben ik op de koffie gegaan bij MaJuSe. Het kwam goed uit dat ik daar heen ging, want Sepp moest naar de huisarts. Hij heeft in ieder geval 39,4˚C koorts. Aanstaande woensdag gaat hij naar de Kno-arts om naar zijn oortjes te laten kijken. Zo nu wachten op 19:00 uur om te eten. Even wat anders en dat gaat over de kop van dit bloggedeelte. De kop van dit bloggedeelte betekend 2de week van de 4de kuur. Het word steeds wat moeilijker om een kop te verzinnen voor een bloggedeelte. Uiteraard wil je voor ieder bloggedeelte een originele kop hebben, die wel met de betreffende week overeen komt. Het avondeten smaakte goed ondanks dat ik geen fan ben van bloemkool. Even een kort bezoekje aan Frank en Lisanne om een afspraak te verplaatsen en even kort bijkletsen. Vanavond toch weer op tijd naar bed, want morgen heb ik weer onco fysio.

7 mei 2013,

Vandaag heb ik weer de eerste onco fysio tijdens mijn 4de kuur. Ik heb er erg veel zin in. Om 09:30 uur de afspraak, dus er is weinig uitslapen bij vandaag. Het sporten ging heel erg goed. Ik heb met mijn therapeute afgesproken dat vanaf volgende week ik ook weer ga roeien. Ik heb doe dan weer alle apparaten  die ik in het begin ook deed. Mijn hartslag is erg goed en is niet boven de 120 uit gekomen. Ik heb de verschillende apparaten ook iets zwaarder gezet. Al met al een geweldig gevoel was dit. 's Middags hebben wij opgepast op Juno, omdat Majella even met Sepp alleen wilde zijn. Mijn grote vriend moet morgen naar het ziekenhuis. Na mijn slaap ben ik met Juno naar de botensluis geweest. Zij vind het geweldig mooi om boten te bekijken. Na het avond eten weer lekker chillen, want de eerst komende dagen donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag (Moederdag) krijg ik veel visite.

8 mei 2013,

Het zit er bijna op de chemo voor de 4de kuur. Kunnen we eindelijk weer normaal uitslapen. Als ik deze week vergelijk met de vorige week, voel ik mij stukken beter. De chemo eist zijn tol wel, maar alles bij elkaar valt het tot nu toe mee . Gelukkig heb ik niet z'n terugslag als na de 2de kuur. Ik ben om 08:30 uur op gestaan. Ik moet deze ochtend even oppassen op Juno en ga daar dan ook een bakkie doen. Hoe het met Sepp gaat moeten we even afwachten. Waarschijnlijk krijgt hij buisjes in zijn oortjes Hopelijk is dan de oorontsteking snel over en krijgt hij weer een goede nachtrust. Nadat ik op heb gepast ga ik even naar de huisarts om mijn maagzuur tabletten te veranderen. Vanuit het ziekenhuis in Zwolle heb ik andere tabletten gekregen dan van de huisarts. Ik wil niet iedere keer switchen van medicijnen merk. Die ik heb gekregen van het ziekenhuis zijn de vervangers van nexium. Uiteindelijk wil ik weten waar ik aan toe ben en niet meegaan in de winsten van grote ziekenfondsen. De assistent vertelde mij dat de 2 verschillende maagzuur tabletten hetzelfde zijn, alleen van 2 verschillende fabrikanten. Jammer dat men als fabrikant lekker eigenwijs wil zijn. Als ze nou voor dezelfde medicijnen nou eens afspreken om dezelfde naam eraan te geven, dan is het voor de gebruiker al een stuk duidelijker. Zal wel dom van mij zijn om zo te denken. De speknekken willen het niet makkelijk maken voor gebruikers en denken zo meer geld op te strijken voor hun riante spaarrekeningen. Na mijn middag slaap hebben wij boodschappen gedaan. Eindelijk een medicijnen bakje om voor een hele week mijn medicijnen erin te doen. Op deze manier is de kans kleiner om medicijnen te vergeten. Het avond eten ging er best in. Gemengde salade met rösti schijfjes en vis. Dit is tot nu toe wel 1 van mijn lievelingskostje. Zo nu mijn capecetabine naar binnen werken en wachten tot de koffie.

9 mei 2013,

Lieve lezers. Jullie hoeven niet te schrikken,  omdat er gisteren niks is gepubliceerd. Ik had er niet veel tijd voor om wat te schrijven. Vandaag dus wel. Vandaag was weer een goede dag voor mij. Ik voel mij sterk. Deze dag dag bestaat uit ontvangen van visite en op visite gaan. Tussendoor neem ik dan mijn slaap pauzes. Na deze dag nog 1x vroeg opstaan om medicijnen in te nemen van de4de kuur. 's Morgens kreeg ik visite van Tonny, Henriette, Nikki en Anouk. Ik vond het gezellig en eindelijk eens op tijd een ouzo. Aan het begin van de middag uiteraard eerst mijn middagslaap. JoMaJuSe kwamen rond 15:00 uur op visite om een bakkie te doen. Ik werd weer wakker gemaakt door mijn grote vriendin Juno. Ik ben blij dat Sepp toch nog kan lachen. Mijn grote vrolijke vriend met zijn ontstoken oortjes. Het avond eten ging er goed in en smaakte ook goed. 's Avonds moesten wij op visite naar Jaap en Rina en waren rond 00:30 uur weer thuis en snel naar bed.

10 mei 2013,

Vandaag is de dag weer van onco fysio. Ik heb er veel zin in. Ook vandaag voel ik mij tot nu toe fit. Vanmorgen de laatste chemo tabletten ingenomen van mijn 4de kuur. Nog een klein poosje naar bed en om 08:00 uur opstaan. Het is nu 08:40 uur. Ik ben weer helemaal bij met mijn blog, dus tijd voor een bakkie. Na mijn middagslaap zou er visite komen, maar die hebben afgezegd i.v.m. een verkoudheid. Ik vind het heel erg goed dat men mee denkt. Als ik aangestoken zou worden is de kans groot dat ik veel erger deze kwaal zou krijgen. Voor onze avond visite geld hetzelfde en Erik komt dus alleen om onze belasting aangifte te doen. Ik zou zeggen, Jack, Larissa, Marc, Simone en Yvonne., Goed meegedacht, bedankt. Voor morgen is het eindelijk lekker uitslapen en kleine klusjes doen. Morgenavond krijgen we ook visite, maar daarover morgen.

11/12 mei 2013,

Zaterdag. Heerlijk om iets langer op bed te blijven liggen, zonder dat de wekker afgaat. Ik werd wakker om 08:30 uur. Niet verder uitslapen en lekker naar beneden om te ontbijten. Op de dag hebben wij tot nu toe weinig te doen en kan ik lekker dingen doen voor ons zelf. Om 10:00 uur lekker een bakkie doen en daarna even naar de steenhandel.Toen ik weer thuis kwam, was mijn grote vriend Sepp bij ons. Wij moeten even oppassen. Wat kan dat kereltje mooi lachen. Ondanks zijn oorontsteking is hij heel vaak vrolijk. Na de lunch lekker slapen en om 15:00 uur wakker worden. Ik ben op zoek naar kokos tuinschermen. Helaas kan ik ze in Hoogeveen nergens vinden. Wie kan mij aan een adres helpen in de buurt van Hoogeveen. Op internet kom ik ze overal tegen, maar niet bij tuincentrums in Hoogeveen. Het lijkt wel of Hoogeveen van alles aanbied, maar niks heeft. 's Avonds kwamen onze buren Frank en Lisanne op visite, dus eerst even van te voren slapen.
Zondag. Ik heb gisteravond een geweldige avond gehad. We hebben lekker met z'n 4en gekletst over van alles. Ongemerkt is het toch nog 01:00 uur geworden. Zo laat heb ik het nog niet gemaakt tijdens mijn ziekte. Ik voelde mij ook super en hoop ook dat dit gevoel ook doorzet, zodat in de toekomst ik het ook langer kan uithouden. Vanmorgen stond ik op om 09:15 uur. Het eerste wat ik gedaan heb is mijzelf wegen en wat denk je 78 KG.. Mijn gewicht is lekker stabiel en dat is een goed teken. Zo vandaag gaan we op visite. Naar mijn moeder en naar mijn schoonouders. Uiteraard voor Moederdag. Vanmiddag komen onze JoMaJuSe en Jurjen bij ons op visite. Ik kijk ernaar uit. Het was een gezellige dag. 's Avonds hebben we lekker chinees opgehaald. Wel was het bij die toko gigantisch druk, maar van tevoren bellen doet wonderen. Mijn grote vriendin is bij ons blijven logeren, dus morgenochtend dikke pret. De drukke dagen van de afgelopen tijd hebben wel hun tol geëist, dus vanavond maak ik het niet laat. Wel heb ik de afgelopen dagen genoten van alle visite die we hebben gekregen of hebben gedaan. Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten