maandag 1 april 2013

Naar Zwolle voor kaliumgehalte

1 april 2013,

Het is tweede paasdag en ik moet mijn tijden aan gaan passen voor de medicijnen inname. Dit als gevolg van de zomertijd. Ik zal iedere dag een kwartier eerder opstaan vanaf 08:00 uur, totdat ik weer op 07:00 uur zit. Nu nog twee aanpassingen en ik zit er weer op.Na mijn medicijnen ben ik weer naar bed gegaan en werd om 10:45 uur wakker. Heerlijk geslapen nog. Nu een bakkie, want die smaken ook weer. Ik ee4nk dat het vandaag een lekkere chilling dag is. Niks geen visite en straks lekker een eindje lopen met Leida samen. De buurt weer even verkennen en soms een klein praatje maken met buren. Ik kijk ernaar uit en daarna mijn schoonheidsslaapje van de middag.Rond 15:45 uur werd ik wakker gemaakt door Leida en samen een kopje thee/koffie drinken en daarna mijn vlaflip.Aan het begin van de avond voor mijn avondeten zijn wij samen nog even een blokje om gelopen. De zon scheen nog lekker, dus het was een lekkere wandeling. Ik kijk uit naar het eind van deze week, want dan mag ik weer meer dingen doen. Zo nu eerst een bakkie en dan waarschijnlijk op tijd naar bed.

2 april 2013,

Een goede nacht gehad en ik ben al weer op de helft van de tijd dat ik moet inhalen i.v.m. de zomertijd. Mijn streven is natuurlijk 07:00 uur om te eten en om 07:15 uur mijn medicijnen in te nemen. Na het ochtend ritueel ben ik weer naar bed gegaan. Ik kan wel de klok rond slapen. On 10:00 uur ben ik eruit gegaan. Lekker kopje thee drinken en rustig aan doen. Ik heb vandaag niks te doen dus ik denk weinig nieuws.Wel kijk ik uit naar het eind van de week. Ik wil weer naar onco fysio en natuurlijk donderdag naar Zwolle om te kijken hoe het mijn kalium gehalte is. Aansluitend zal ik een bezoekje brengen aan afdeling B2, waar ik dus 9 dagen heb gelegen en zeer goed werd behandeld. Na mijn middagslaapje ben ik eens gaan scheren en wassen. Ik ben op dit moment erg moe en lig veel op bed. Ik wil niet teveel op bed liggen en ben aan het eind van de middag zelf gaan wandelen. Toen ik terug kwam ben ik even bij mijn buren langs geweest om toestemming te vragen. Het gaat om het volgende. Men wil een nieuw kinderkanker centrum bouwen in de provincie Utrecht. Dit centrum zal de naam krijgen van Prinses Maxima Centrum. Een ieder kan hieraan meehelpen om een bouwsteen te kopen. Dit kan via KiKa, maar ik heb een oproep aan een ieder om dit te kopen via mijn buurjongetje Thomas. Helaas is die veel te vroeg gestorven aan de verschrikkelijke ziekte. Het lijkt mij geweldig als een ieder die mijn blog leest dit via Thomas zijn blog doet. Zijn webpagina is;
www.komteenbabybijdedokter.nl Ook kan men zijn verhaal lezen die zijn ouders hebben bijgehouden. Ik hoop dat een ieder hierop reageert. Hoe meer stenen hoe beter. Zo vanavond de laatste dag van aanpassing van mijn eet tijd. Morgen ga ik weer om 07:00 uur en 19:00 uur eten. Iedere dag een kwartiertje smokkelen en vanavond lekker op tijd naar bed en even voetballen kijken.

3 april 2013,

De eerste week zit er weer bijna op van mijn capecitabine medicijnen. Ik voel mij weer iets beter dan gisteren. Het is niet veel, maar voor mijn gevoel weer een heel klein stapje voorruit. In procenten kan ik het niet uitdrukken, maar het gevoel is goed. Nog wel veel slapen en lang rusten. Om 10:00 uur eruit en weer eens een bakkie gedaan. Ik heb een reactie gekregen van mijn lieve buren op de site van Thomas. Ik doe nogmaals een oproep aan een ieder die mijn blog leest om mee te doen aan het nieuw te bouwen KiKa centrum.


Iedere EURO is er een en van groot belang. Nogmaals kan men via de blog mijn buurjongetje doneren. Ga naar;
www.komteenbabybijdedokter.nl
Hier kan men het aangrijpende verhaal ook lezen van mijn buurjongetje. Zo nu even weer een bakkie en dan lekker douchen. Na de douch mijn boterham naar binnen werken en dan mijn middagslaapje. Ik merk dat ik er aan toe ben. Douchen is toch nog vermoeiend en ik moet luisteren naar mijn lichaam. Na de middagslaap, even thee drinken samen met Leida en dan mijn wandeling maken. Het is koud, maar in de zon is het lekker wandelen.Eindelijk ben ik zover om te eten op het juiste tijdstip. Eten om 07:00 uur en 19:00 uur. Nu even chillen tot aan de koffie. Vanavond weer op tijd naar bed, want morgen ga ik weer naar Zwolle voor een heleboel uitslagen; natrium, cacium, kalium, fosfaat, magnesium, kreatinine, CRP, Hb MCV, leukocyten en trombocyten.

4 april 2013,

Vandaag een spannende dag voor uitslagen. Ik moet om 09:30 uur in Zwolle zijn voor bloedprikken. Een uur later is de uitslag aanwezig bij mijn oncoloog. Tussendoor ga ik een bezoek brengen aan afdeling B2. Van een broeder heb ik vandaag een email gekregen.Om 09:30 uur was ik in Zwolle. Ik heb voorrang met bloedprikken, omdat mijn oncoloog snel de resultaten wil zien. Tussen bloedprikken en de uitslag ben ik naar mijn afdeling B2 gegaan om te kijken hoe het daar is. Ik werd hartelijk ontvangen door verplegend-, administratief- en keuken personeel. We hebben lekker even bij kunnen kletsen met een bakkie en een plakje koek. Wat heb ik toch gigantisch veel respect voor deze mensen. Na afscheid te hebben genomen en in ieder geval tot gauw te hebben  gezegd ging ik naar de poli voor de uitslag. Om klokslag 10:30 uur werden wij (Leida en ik) binnen geroepen. Mijn oncoloog wil altijd beginnen met het goede nieuws en dat is er. Al mijn bloedwaardes zijn goed. Sommige zelfs iets te hoog (kalium). Als er slecht nieuws is dan zijn het de bijwerkingen. Mijn slokdarm is gevoeliger door gebrek aan slokdarmslijm. Met slikken is het gevoelig. Gaat wel weer over. Duizeligheid. Ook dit gaat over. Eetlust is verdwenen. Alles is het gevolg van de chemo. Ik heb Leida in ieder geval opdracht gegeven om mij te dwingen om in ieder geval iets te eten. Nou dat lukt wel. Ik eet in ieder geval 's morgens, 's middags en 's avonds. Mijn oncoloog heeft Leida ook een compliment gegeven, omdat ze heel goed heeft gereageerd op het feit dat ik 2 weken geleden niks meer kon en aandrong op opname. Rond 11:30 uur waren we terug met de wetenschap dat ik volgende week vrijdag onder de CT-scan ga. De scan is niet spannend, maar de week erop krijg ik daar de uitslag van. Er komen weer drukke weken aan met bezoeken aan Zwolle.Vanmiddag zou ik op bezoek bij Majella, maar helaas is Juno een beetje aan de dunne, dus ze belde dat het misschien beter is als ik niet zou komen. Dit is meedenken voor mij en dat waardeer ik. Jammer genoeg, maar beter zo. Wat ik zo waardeer is dat ik mail krijg van mijn verpleegkundigen. Het doet mij echt geweldig goed en kijk zeker uit naar de eerstvolgende keer dat we elkaar weer ontmoeten. Zo straks warm eten en dan ga ik een heet bad nemen. Morgen ga ik weer na mijn ziekenhuisopname weer naar onco fysio. Eerst natuurlijk even bij praten en dan op het laagste niveau een beetje sporten. Ik hoop dat ik niet te moe word, maar dat zien we morgen wel.

5 april 2013,

Vandaag ga ik naar4 onco fysio. Ik voel mij redelijk, dus ik ga ervoor. Hopelijk valt het mee om toch een beetje te sporten. Ik zit alweer over de helft van mijn 3de kuur. Nog 6 dagen en dan ben ik er weer een week vanaf. Niet dat ik dan kan uitslapen, want na de inname van mijn medicijnen ga ik er toch nog even in. Ik heb weer een mail gekregen van zuster Sa.. Aanstaande vrijdag (12 april) ga ik na de CT-scan weer even een bezoekje brengen aan afdeling B2. Ik kijk er nu al naar uit. Zo nu tas klaar maken voor de sport. Het sporten is niet zo goed gevallen. Na 5 minuten was de energie helemaal weg. Ik heb samen met mijn fysiotherapeute erover gesproken en ik ga op het laagste niveau sporten. Na afloop heb ik nog even moeten rusten op een behandeltafel. Na een paar minuten was de energie er weer een beetje. Wel heb ik voor volgende week afspraken gemaakt. Als het niet lukt bel ik gelijk. Wat een geweldige steun heb ik van haar. Na mijn middagslaap kreeg ik visite. Mijn moeder en Herma kwamen op de koffie. Wij hebben een leuk bloemstukje gekregen en een beertje van het Kika fonds. Alle beetjes voor het fonds helpen in ieder geval. Na ons bezoek ga ik nu een wandeling maken samen met Leida. Ik tijdens mijn wandeling even gesproken met mijn buurtjes. Het is geweldig om weer even met hun te praten. Het weer was geweldig om te wandelen en het deed ons goed. Hopelijk gaan de temperaturen nu eindelijk eens omhoog en dat de zon erbij komt. Wij en anderen zijn er echt aan toe. Zo vanavond lekker zuurkool met ananas eten. Ik kijk ernaar uit. Het eten heeft mij voortreffelijk gesmaakt. Voor het eerst mijn bord leeg gegeten en ik had behoorlijk wat opgeschept. Dat tezamen met knoflook en een halve rookworst. Ik zit wel behoorlijk vol nu, maar ik merk dat mij het eten beter gaat smaken. Na het eten even een bezoekje brengen aan mijn buurman voor een afspraak te maken om mijn winterbanden om te wisselen. Het is een top gozer die buurman van mij. Straks nog even een bakkie met Leida en dan nog even chillen en dan, welterusten.

6 april 2013,

Zaterdag. Ik heb een onrustige nacht achter de rug. Ik kon de slaap niet vatten. Het mooie ervan is dat ik lekker heb kunnen nadenken over mijn energie. Waarschijnlijk moet ik mijn energie verdelen in de normale en de intensieve energie. De normale energie heb ik nodig voor de dagelijkse dingen, zoals wassen, lopen, eten enz.. De intensieve energie gebruik ik voor sporten en andere intensieve dingen. Het niveau van de normale energie daar zit ik op 70%. De intensieve energie daar zit ik nog op 30%. Nu kan ik begrijpen dat mijn onco fysio niet zo goed verliep en dat ik heel snel moe ben. Vooral de cardio  (fietsen en lopen) is voor mij erg vermoeiend. Ik ga dus meer voor de kracht (armen en benen). Vanmorgen vroeg opgestaan voor mijn medicijnen. Nog 5 dagen en dan ben ik er een week vanaf. Het betekent dat ik donderdagmorgen mijn laatste tabletten van de 3de kuur moet innemen. Zo nu een bakkie doen samen met Leida. Het is een heerlijke rustige ochtend. Niks moet alles mag, dus lekker chillen. Rond het middaguur maar even wassen en aankleden en daarna broodje eten met tomaat (kalium houdend) en nog lekker ook. Ik ben vandaag zelf even op de fiets geweest naar het winkelcentrum hier in de buurt. Het ging wel erg langzaam, maar ik ben er gekomen en weer terug. Nadat ik terug was, was de energie wel bijna weg, dus lekker even mijn middagslaapje. Ik werd rond 16:30 uur wakker. Het avond eten bestaat uit macaroni. Iets wat ik normaal erg lekker vind. Ik ga ervoor. En inderdaad smaakte het avond eten. Bordje weer leeg. Aan het begin van de avond kwam onze buurman Peter een pakketje ophalen wat bij ons gebracht was. We hebben leuk met elkaar gepraat. Uiteraard veel over de ziekte die onze gezinnen bezig houden. Toen hij later terug kwam kregen wij van hem een speciaal bosje bloemen. Zie hier de foto.
Zoals jullie zien vrolijke kleuren en heel apart. Vanavond ga ik lekker rustig aan doen en op tijd naar bed.

Zondag. Het is 09:45 uur en ik sta voor de tweede keer op. Natuurlijk de eerste keer voor de medicijnen en nu voor de koffie. Ik heb een goede nachtrust gehad. Vandaag is weer mijn weegpunt. Dit heb ik gedaan toen ik voor de tweede keer opstond en ik weeg 75 KG.. In vergelijking met het weegmoment bij mijn oncoloog van afgelopen donderdag is het 5 KG. verschil. Wel is het zo dat ik bij hem met alle kleren en schoenen ben gewogen en nu alleen een onderbroek aan. Het verschil is dus niet zo groot als het lijkt en het zijn 2 verschillende weegschalen. Voor degene die het wil weten, mijn ontlasting is weer normaal de afgelopen 3 dagen. Ik heb geen diarree meer. Vandaag ga ik weer 1 of 2 wandelingen maken. Het is nu nog droog, dus het kan nog. Misschien gaan we wel bij iemand een bakkie doen, die bij ons in de buurt woont. Na mijn middagslaapje waar ik wel aan toe was lekker een bakkie doen en dan misschien nog even een wandeling. Ik voel mij er sterk genoeg voor. De wandeling is tot nu toe de langste die wij hebben gemaakt en ik voel mij er sterk door. Natuurlijk doet de zon ook wonderen. Tijdens ons bakkie die wij op ons dakterras hebben gedronken, was het al lekker in de zon evenals de wandeling in de zon. Vanavond krijgen we visite en daar kijk ik naar uit. Lekker even bij kletsen met goede kennissen. Mijn eten bestaat weer uit zuurkool en ik hoop dat het net zo lekker smaakt als van de week. Lekker met ananas. Morgen word ik weer wakker gemaakt door mijn grootste vriendin en ik kijk er nu al naar uit om mijn twee kanjers vast te houden.

5 opmerkingen:

  1. Geweldig Rudy dat je de site van Thomas en de actie van Kika onder de aandacht brengt. Fijn je gesproken te hebben, veel sterkte. Een knuffel van de buurtjes, Francis, Peter & Thomas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte voor vandaag en laten we hopen dat het goed nieuws is. Ik zal heel hard duimen in ieder geval. Tot morgen rond een uur of drie. Knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. FIJN DAT JE WAARDEN GOED ZIJN.WE BELLEN NOG WEL WEER.

    GROETJES

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oeps vergeten Leo en Suze er bij te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige foto Rudy! Fijn jullie gesproken te hebben. Liefs de buurtjes, Peter, Francis & Thomas.

    BeantwoordenVerwijderen