maandag 25 maart 2013

BOU uitslag en ???

25 maart 2013,

Weer een nieuwe week. Voor mij een hele spannende week, maar daar kom ik later op terug. De nacht was redelijk. De eerste helft veel nadenken en na 03:00 uur na de zak infuus wissel heb ik lekker geslapen. Nu nog eventjes wachten op het ontbijt. Het ontbijt bestond uit 2 bruine boterhammen, 2 melk, 1 jus d'orange, 1 thee en alles op. Een mijlpaal voor mij. Ik heb mezelf gewassen en geschoren en daar ben ik heel erg blij om. Rond 10:00 uur lekker thee, nutridrink en een schaaltje met vers fruit. Wat dacht je, OP. Zo nu is het wachten op de zaalarts. Later. De zaalarts kwam om 10:30 uur en vertelde mij dat als mijn kalium goed is dat ik dan naar huis mag,m aar helaas is mijn kalium nog veel te laag. We moeten de nieuwe bloedtesten afwachten. Waarschijnlijk morgen beter bericht. Het was even een hectische bedoening op de afdeling. Twee nieuwe opnamen en de visiteronde van de zaalarts. De zaalarts kwam om 11:45 uur terug met de mededeling dat de BOU negatief was. De BOU is de test van bloed, ontlasting en urine. Men hoeft niet te schrikken, want een negatieve test is voor mij positief. Ze hebben dus niks gevonden. De middagmaaltijd bestond uit 2 boterhammen, 2 karnemelk,1 jus d'orange, paté,koumijnenkaas en 1 thee. Voor de tweede keer een eindje wezen wandelen om de spieren een beetje aan te sterken. Na de thee kwam Jurjen op bezoek, wat ik niet verwacht had. Dit vond ik geweldig mooi. Mijn avond eten bestond uit rode kool met appeltjes, aardappelen, rundvlees hachee, selderie salade en een toetje. Ik kijk nu uit naar het bezoek van Leida. Leida is tegen 20:00 uur naar huis gegaan. We hebben gezellig met elkaar gepraat en dan vliegt de tijd. Gelukkig zie ik mijn Leida morgen weer. Zo nu thee en dan klaar maken voor de nacht.

26 maart 2013,

Het is 06:45 uur. Ik ben klaarwakker en wil vandaag een aantal dingen doen voor de afdeling. Ik heb een goede nachtrust gehad, ondanks dat er best wel veel werd gesnurkt. De zaal is met 8 patiënten vol, dus de kans is groot dat er gesnurkt word. De nachtzuster bestempelde het alsof het een dierentuin is, ha, ha. Op dit moment wacht ik op het ontbijt. Ik heb best wel trek. Er gingen 2 boterhammen in, 1 wit bolletje, 2 melk, eitje, 1 jus d'orange, thee, kaas, ham en chocolade vlokken. De thee kwam op tijd, maar de zaalarts is laat.
De ouwe ziet er nog best wel goed uit en dat met een foto vanaf de laptop. Het is een rustige ochtend. Iedereen ligt een beetje te chillen of zijn in afwachting van onderzoeken. Ondanks 8 patiënten is het heerlijk rustig. De zaalarts kwam rond etenstijd. Hij meldde mij dat mijn kalium gehalte nog niet goed is. alles komt door de cisplatin en de capecitabine. Dat zijn de chemokuren. Alles heeft te maken met mijn nieren, waardoor het kalium gehalte niet op peil is. Tijdens mijn lunch kwam ook mijn oncoloog. Ik weet zeker dat hij hevig is geschrokken van mijn toestand en gaf ook een compliment naar Leida, dat ze gebeld heeft voor opname. Mocht ik ontslagen worden, dan hebben we afgesproken dat we gelijk verder gaan met de chemo, maar dan op een lager niveau. Een kwart minder cisplatin en 300 mg minder capecitabine. Het betekend dus wanneer ik ontslagen word nog 2 dagen moet blijven voor de chemo. Het eten heeft mij weer geweldig gesmaakt. Eitje, tomaatje,kaas, 2 boterhammen, 2 karnemelk, 1 jus d'orange en een kopje thee. Mijn oncoloog zei dat ik een goede lunch had. Vooral ei en tomaat is goed voor mij. Na de lunch even een wandeling maken en dan chillen. Rond 16:00 uur kwam Jurjen en Leida op bezoek. Schone kleren brengen en ik heb een leesboek gekregen "Zwartboek". Van Jurjen kreeg ik een hele grote zon. Zie foto;
Ik ben bang dat Juno jaloers word. Dan kopen we er voor haar ook een. Vanavond mag ik weer voetballen kijken in de onderzoekskamer, alleen als ze de kamer nodig hebben zal ik eruit moeten, wat natuurlijk heel normaal is. Het de avondmaal ben ik zelf even naar beneden geweest om wat drop te kopen. Ik kan daar pinnen, zodat Leida geen geld mee hoeft te nemen. Zo nu nog even een uurtje chillen voor de thee en dan op naar de voetbal en dan naar bed, want ik heb het druk gehad.

27 maart 2013,

Ik heb een zeer onrustige nacht gehad. 3x Toiletgang en er is een nieuwe patiënt die  erg onrustig is. Een zogenoemde brombeer. Veel snurken en rochelen en mopperen. Maar ja je moet het ziekenhuis leven nemen, zoals die is. Gelukkig heb ik nog een paar keer kunnen lachen met de nachtzuster over de nieuwe benamingen van onze 8 ligplaatsen. Ik wacht op het ontbijt. Het ontbijt bestond uit; 2 bruin en een bolletje, eitje, tomaat, paté, gebraden gehakt, 2 melk, jus d'orange en thee. Hiervan krijg je een voldaan gevoel. Zo nu even wassen en op naar de koffie.Voor het eerst koffie gedronken en het smaakte ook nog. Tijdens de koffie kwam de zaalarts met een goed bericht. Morgen ga ik weer aan de chemo. HOERA. Hier ben ik heel erg blij om. Het betekend dat ik aan het eind van de week waarschijnlijk naar huis mag. Dat word een emotioneel afscheid van sommige zusters en broeders, ook al zijn die niet aan mijn zaal verbonden. Ik heb ze bij eerdere opnamen leren kennen. Rond 11:00 uur zal de uitslag van mijn kalium gehalte, wat ik erg spannend vind. De lunch heeft een tosti in het assortiment wat wel lekker is, dus die er ook maar bij. Na de lunch ga ik een kleine wandeling maken om de benen te strekken en in beweging te blijven. Dit heb ik samen met mijn zaalvriend Lambert gedaan. Een jonge man van 83 jaar jong. Samen hebben we veel plezier. Een geluk bij een ongeluk, werd mijn infuus afgekoppeld, omdat mijn kaliumgehalte nu goed is. Dit is een fijn gevoel. Op dit moment zit ik te wachten op mijn bezoek. Het avond eten bestond uit spinazie, aardappelen en sukade lapje en tomaten salade met zilveruitjes en hopjes vla. Voor de helft opgegeten. Nu even chillen. Mijn avondbezoek bestond uit Leida, Majella en mijn grootste vriendin Juno. Wat was ze mooi aangekleed als K3. De andere patiënten klapte voor haar toen ze K3 na ging doen. En ook nog even op het bed van opa. Omhoog en omlaag. Helaas was het 20:00 uur en ik moest afscheid nemen van mijn bezoek. Gelukkig komen ze morgen weer. Zo nu koffie en daarna met Lambert een kleine wandeling maken en dan klaarmaken voor de nacht. Welterusten.

28 maart 2013,

De nieuwe dag is nog vroeg. Ik was om 06:30 uur al klaar wakker. Vandaag is de dag van het begin van mijn 3de kuur. Wat ben ik blij dat we ermee kunnen beginnen. Wel betekent het dat ik weer een week in quarantaine moet leven, maar dat heb ik er voor over. Waarom ik blij ben is het feit dat het andere waardoor ik in het ziekenhuis lig, nagenoeg voorbij is. Men zal het wel in de gaten houden hoe mijn kaliumgehalte is. Op dit moment kijk ik uit naar het ontbijt en vlak daarvoor begin ik met de medicijnen voor de chemo en dat zijn emend 125 mg., dexamethason 4 mg. en ondansetron 8 mg..Het ontbijt smaakte weer als vanouds en na het ontbijt lekker gedoucht. Na de douch naar beneden geweest om mijn capecitabine te bestellen. Na de koffie en de zaalarts visite ga ik weer naar beneden om de medicijnen op te halen. Helaas moet mijn infuus vernieuwd worden en ik heb nu mijn infuus aan mijn linkerarm. Voor mij iets onhandiger, maar ook hier kan je mee leven. Op dit moment ben ik aan het spoelen en na de spoeling gaat het beginnen. Het klink heel erg gek, maar ik ben er blij om dat ik weer aan de chemo kan beginnen. De herceptin is er door en ben nu aan het spoelen. Rond 13:30 uur zal de chemo beginnen. Nadat ze mij aan de chemo hebben aangesloten ga ik samen met mijn kameraad Lambert een wandeling maken. Straks thee en het bezoek is ook alweer aanstaande. Leida is geweest en later is Majella ook nog geweest en ze heeft iets meegenomen, waar ik morgen verder over zal schrijven. Na het bezoek lekker koffie drinken. Om 18:00 uur ben ik over gegaan met de spoeling. Dat betekent dat ik morgen rond 18:00 uur ook klaar ben met het infuus verhaal. Naar huis gaan is er op dit moment nog niet bij. Dat weet ik pas morgen rond 12:00 uur zeker. Dan zijn mijn bloedwaardes weer bekent. Ook mag ik niet veel meer aankomen max.2 KG. ten opzichte van beginwaarde.Zo nu nog even chillen en dan slapen.

29 maart 2013,

Weer op tijd eten voor het innemen van de chemo medicijnen. Lekker vroeg voor de andere patiënten aan. De metingen en wegingen zijn op een na goed. Ik ben teveel aangekomen en krijg nu plas infuus toegediend.
Na het eten kwamen de prikkers en daarna lekker wassen, scheren. Of ik vandaag naar huis hangt af van mijn kalium. De uitslag zal ik weten rond 12:00 uur. Vandaag ga ik het verplegend personeel iets aanbieden, want zelf denk ik dat ze het dik verdienen. Dit zal iets voor 10:00 uur zijn. De koffiekamer voor het personeel zaten er maar twee zusters. In ieder geval wel de zuster die ik iets wil overhandigen. Snel hebben ze andere zusters erbij gehaald, zodat ik een kleine toespraak kon houden en ze het ijs kon overhandigen.
Hier overhandig ik zuster S. het Ben en Jerry's ijs wat ze allemaal lekker en leuk vinden hoe ik dit heb overhandigd. Jammer genoeg heb ik met mijzelf overlegd dat ik geen namen noem van deskundige op allerlei fronten hoe goed ze ook zijn. Ik kan op deze manier ook deskundigen beschadigen en dat wil ik zeker niet. Degene die voor mij goed zijn heb ik in mijn hart zitten en blijven voor altijd daar. Uiteraard wil ik mijn directeur ook bedanken om dit te regelen.Nog even een wandeling in mijn uppie en dan weer aan de lunch. De zaalarts is ook langs geweest en melde mij dat mijn kalium op hetzelfde niveau is als gisteren en dat betekend dat ik vanavond naar huis mag. Hiep hoi en snif, snif. Nu moet ik afscheid nemen van alle zusters en broeders, want de zorg die ze geven is geweldig. Zo nu mijn middagrust. Ik krijg op dit moment een plasvloeistof in mijn infuus en ik moet soms hardlopen naar het toilet. Rond 15:30 uur kwamen de zusters afscheid nemen en mij hartelijk bedanken voor het ijs. Ik hoop ze volgende week weer heel even te zien. Op dit moment verhogen ze de snelheid van mijn infuus van 190 naar 220. Dit om te voorkomen dat ik anders laat naar huis toe ga. Helaas is de spoeling laat afgelopen. Rond 21:00 uur was ik klaar. Het infuus uit mijn arm en aankleden. Het is 100% anders dan toen ik kwam in het ziekenhuis. Ik kon zelf naar de auto lopen. Iets wat ik 9 dagen geleden helemaal niet kon. 5 Meter lopen was al teveel. Uiteraard moet ik het medisch personeel hiervoor heel hartelijk bedanken. Ook zei hebben mij geholpen. Zo nu nog even uitrusten en dan naar bed.

30/31 maart 2013,

Zaterdag. Ik heb goed geslapen. Wel veel naar het toilet om te plassen. Dit is nog het gevolg van mijn infuus spoeling. Thuis ook veel drinken. Om 07:00 uur ging de wekker voor mijn chemo tabletten en daarna snel er weer in. Om 09:30 uur ging de voordeurbel. De medic apotheker kwam mijn juicy drink brengen, wat ik op recept heb gekregen van mijn diëtiste. Lekker weer een bakkie drinken samen met mijn Leida en het smaakt ook nog. Het is nu 11:30 uur en heb een zakje paaseitjes gekregen die ik een aantal weken heb besteld. Britt bedankt voor de eitjes. Voor Peter, Francis en Thomas geld, ze wilde mij weer zien wandelen in onze omgeving. Nou rond 13:00 uur ga ik samen met Leida weer een kleine wandeling maken, waar ik heel veel naar uit kijk, maar eerst de lunch.Voor de wandeling heb ik via mijn buurjongetje Thomas 2 bouwstenen gekocht voor de bouw van het Prinses Maxima Centrum. Dit is een nieuw te bouwen kanker centrum en daar doe ik dus van harte aan mee. Dit zou eigenlijk een ieder aan mee moeten doen. Na mijn wandeling wat ik erg lekker vond ben ik mijn middagslaapje gaan houden, want ik was er wel aan toe. Het avond eten bestond uit spinazie. In spinazie zit heel veel kalium, wat voor mij heel erg belangrijk is. Helaas ben ik de smaak van warm eten een beetje kwijt. Jammer maar ik dwing mijzelf om toch iets te eten. Na het eten, mijn capecitabine naar binnen werken en dan een heet bad. Na mijn bad even een kopje thee en dan mijn fruit eten en nutridrink en dan lekker slapen.
Zondag. De zomertijd is ingegaan en het sneeuwt. Raar idee, maar je doet er niks aan. Wel moet ik mijn schema voor medicijnen aanpassen. Ik zal per dag een kwartier pakken dus na 4 dagen moet ik weer op 07:15 uur zitten. Zo nu nog even naar bed om lekker te slapen, want vandaag komen mijn 2 grootste kanjer op visite. Ik wil ze alle twee weer vasthouden en kijk er erg naar uit. Het is lekker vandaag. Ik voel mij goed en ben op dit moment lekker aan het chillen. Wel straks even wassen en scheren, want ik kijk uit naar mijn bezoek van vanmiddag. Mijn gezinnetje weer bij elkaar. Toen ik wakker werd gemaakt door Juno ging zij eieren zoeken bij ons in de tuin. De chocolade viert op dit moment hoogtij bij ons in huis. Ik heb een hele gezellige middag gehad met mijn Leida, de Kids en de kleinkids. Ik heb er erg naar uit gekeken. Vanavond ga ik wel op tijd naar bed, want het kost best wel wat energie, maar dat heb ik er voor over. Tot morgen.

13 opmerkingen:

  1. He Rudy, als je het allemaal leest blijf je volgens mij de hele dag aan het eten. Wat een hoeveelheden. Maar inderdaad je ziet er prima uit. Hopelijk krijgen ze je kalium snel op pijl en kun je , na de kuur, gewoon naar huis. Wel net zo prettig.

    groetjes en knuffel. Leo en Suze. ( de knuffel natuurlijk van mij)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vertelde aan Juno dat Jurjen een grote ballon voor opa had gekocht. Toen vroeg ze: Mag ik die hebben. Ik zei dat die van opa was waarop zei vroeg of ze 'm dan wel een keertje vast mocht houden.
    En inderdaad, ik wordt alleen al vol van de gedachte van al dat eten, haha. Tot morgen! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee rudy
      Goed te lezen dat je aardig aan het opknappen bent, maar heb je mijn kaart gekregen????
      Ik hoop het wel.Nog heel veel beterschap en als je thuis bent bel ik nog wel een keer, oke??
      Gr Peter(oud collega)

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Hallo Juno,
      Jij mag mijn ballon altijd vasthouden en als jij verdrietig bent dan krijg jij van opa ook z'n ballon, maar dan mag Sepp de ballon ook vasthouden. Heel veel liefs van
      Opa

      Verwijderen
  3. Hoi hoi, wauw je bent echt een kanjer broertje. Ik heb heel veel respect voor je. Ik stond net in de keuken en stond te bedenken om morgen even met ma bij je op bezoek te komen, maar dat zal dus nu niet meer gaan als je weer aan de chemo gaat. Iets waar ik heel blij om ben, want dat betekent dat je weer op de goede weg bent en dat je weer qua conditie/energie goed zit. Hopelijk is je kaliumgehalte ook weer goed, dan zijn we helemaal blij.
    Hopelijk krijg je bij deze chemo niet zulke nare bijwerkingen en kan je na je quarantaineweek weer bezoek ontvangen. Na volgende weerk zal ik even een afspraak maken om bij je te komen, want het is alweer veel te lang geleden dat ik je gezien heb. De laatste keer was voor je eerste chemo, dus het wordt echt wel weer tijd.

    Liefs en kus van ons (kus van mij en groeten van Gerard natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kijk eens naar je mail.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wie dit schrijft weet ik niet, maar ik kijk regelmatig naar mijn mail.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zet hem weer op broertje. Goed teken dat je weer aan de chemo kan. Heel veel sterkte weer.

    Dikke kus van mij en groetjes van Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rudy! Wat ben je toch een kanjer.. Mooi hoe je alles omschrijft!! Ik ben super blij dat je weer wat op krachten bent en dat je met de pasen thuis kunt zijn.. TOPPER!!! Tot morgen he, groetjes zuster Saskia ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Rudy, fijn dat je vanavond weer naar huis mag. Lekker de Paasdagen doorbrengen met Leida en (klein)kinderen. We duimen dat het deze kuur beter gaat dan de vorige en na deze quarantaineweek kom ik bij jullie een bakkie halen. Begrijpelijk dat je het verplegend personeel gaat missen, maar je kan altijd even bij ze op bezoek gaan als je in Zwolle bent voor onderzoek en/of nieuwe chemo. Uiteraard ontwijk ik nu een eventuele nieuwe opnamen op die afdeling, want ik wil van het positieve uitgaan en dat je deze kuur zonder extreme problemen doorkomt.

    Fijne Paasdagen en tot gauw.

    Liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Buurtjes,

    bedankt voor de steun voor Kikabouw.
    Wij denken veel aan jullie..zet m op kanjers.

    Liefs Francis, Peter & Thomas.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. he Rudy. Broccoli is ook goed voor je. Ik hoorde al dat je dat erg lekker vindt.( grapje).

    fijne dagen en wie weet tot gauw.

    Leo en Suze

    BeantwoordenVerwijderen