maandag 1 oktober 2012

De week van ???

1 Oktober 2012,

Dit is de week van weer een uitslag. Vorige week een CTscan gehad en deze week krijg ik de uitslag ervan. Op dit moment geld geen chemo is voor mij een goed bericht, omdat dan mijn uitzaaien niet meer zijn geworden of de bestaande uitzaaiingen niet zijn gegroeid. Vanmorgen stond ik om 07:30 uur op. Ik heb een goede nachtrust gehad. Na mijn wasbeurt heb ik Juno opgehaald, want die alle maandagen bij ons. Ik vind dit gezellig en hoop dat als Sepp groter is hij ook bij ons komt. Vandaag ga ik samen met Juno oud papier wegbrengen en flessen met statiegeld. Die hulp kan ik wel gebruiken. 's Middags als het weer goed blijft gaan we samen kastanjes zoeken. Vanavond ga ik op tijd naar bed. Voel mij een beetje grieperig en wil morgen wel mijn oncofysio doen. Welterusten.

2 Oktober 2012,

Geen goede nachtrust gehad. Waarschijnlijk een combinatie van de keelklachten en toch wel zenuwachtig voor de uitslag. Ik ben er niet bang voor als men dat denkt. Na het bakkie ga ik wel oncofysio doen. Even op andere gedachten komen en weer even zweten. Hier is mijn schema
Het gaat niet hard maar wel goed.
12:30 uur Net terug oncofysio en je raad het nooit. Alles ging goed. Ben nu met de 4de sessie bezig en mijn hartslag is bij de 5de ronde niet boven de 150pm gekomen. Al met al een goed resultaat en ik hoop dat ik dit zo kan houden. Vanmiddag ga ik bij iemand een bakkie doen en 's avonds krijgen wij visite. Even het flesje uit Terschelling wegwerken. Voor mij nieuw en achteraf ook lekker.

3 Oktober 2012,

Stond om 07:45 uur op en heb een goede nachtrust gehad. Ongemerkt voel ik toch meer spanning voor morgen. Het is een dag met 2 kanten, maar dat lezen jullie morgen wel. De hele dag lekker chillen. Op zolder opruimen. Leuk oude foto's kijken. Vanavond gaan we uit eten met Joost, Majella en Jurjen. JoMa hebben oppas voor Juno en Sepp. Alles in het kader van onze trouwdag (33).
Het eten was prima in het station alleen was het zo dat wij de enige 5 gasten waren die avond. Aan de ene kant krijg je alle aandacht van de bediening, maar zo rustig in een restaurant is ook niet leuk. Als het stampvol is is het ook niet goed. Nou ja typisch Nederlands dat geklaag. Wij hebben ons prima vermaakt.

4 Oktober 2012,

Kom maar op zou ik zeggen. Een onrustige nacht gehad en met tussenpoosjes geslapen. De dag van mijn CTscan uitslag is aangebroken. Het ontbijt gaat er goed in en ik ben wonder boven wonder niet zenuwachtig. Stond op om 07:15 uur terwijl ik de wekker gezet had op  07:30 uur. Even mijn verslag bijwerken en dan voordat wij vertrekken naar Zwolle een bakkie doen. Om 09:45 uur moest ik in Zwolle bij mijn oncoloog zijn en zoals het iedere keer gaat werden we precies op tijd naar binnen geroepen. Het bericht wat hij ons mededeelde was alles bij elkaar opgeteld gunstig. Ik krijg dus voorlopig geen chemo. Wel is er iets bij gekomen in mijn long. Welke weten wij niet, vergeten te vragen. Maar het gunstige is dat waarschijnlijk de uitzaaing in mijn lever minder is geworden. Dit in vergelijking met de scan van juli. Ook zijn de uitzaaiingen van mijn lymfeklieren stabiel. Dus ze zijn niet groter of vermeerderd. Dit alles bij elkaar opgeteld en natuurlijk ook mijn fysieke gesteldheid vond hij het niet noodzakelijk om mij chemo te geven. Over 3 weken moet ik wel weer komen, want dan is de uitslag binnen van mijn eiwit weefsel. Die moet hij uit Hoogeveen krijgen. Leida en ik gingen met een goed gevoel terug naar Hoogeveen om snel een bakkie te doen bij Majella. Laten we wel wezen eindelijk een redelijk goed bericht dit jaar en we gaan dan ook vandaag onze trouwdag vieren met de (klein)kids met een goed gevoel. Aan het begin van de middag ga ik mijn wandeling doen met dit goede gevoel in mijn achterhoofd. Op de terugweg voor mijn Leida een mooie bos rode rozen gekocht. De tekst die ik op het kaartje erbij heb gedaan komt rechtstreeks uit mijn hart voor Leida. 's Middags en 's avonds kregen wij visite voor onze trouwdag dus snel nog even een kleine borrel.

5 Oktober 2012,

Werd wakker om 07:30 uur. Vandaag weer mijn onco fysio om 11:00 uur, maar nu eerst even mijn bammetjes eten. Mijn onco fysio ging niet zo geweldig goed. Heeft waarschijnlijk toch nog te maken met mijn grieperigheid in de keel. Wel vond ik het geweldig dat een aantal therapeuten belangstelling hadden in de uitslag van mijn CT-scan. Geeft mij weer het gevoel dat men daar zeer goed bezig is met de cliĆ«nten  Vanmiddag is besteed aan het oppassen op Juno en Sepp. Doe ik met veel liefde. Het oppassen is mij goed afgegaan. Alle 2 hebben ze lekker geslapen. Net zolang totdat moeders weer thuis was. 's Avonds krijgen we visite, dus nu eerst even chillen. Welterusten.

6/7 Oktober 2012,

Zaterdag Weer is er een weekend aangebroken. Ik wilde eerst vanmorgen gaan wandelen, maar doordat het zo regent ga ik dit verplaatsen naar de middag of avond. Ik heb dus een relaxte ochtend. Het is nu 09:30 uur en ga deze ochtend maar besteden om op zolder eens de boel te ordenen en om de box voor Sepp naar beneden te halen. Doe ik ook nog eens iets nuttigs. De wandeling heb ik aan het begin van de middag gedaan en de rest van de tijd ga ik rommelen op zolder. Vanavond even de pot spekken en dan op naar de zondag.
Zondag stond ik op tijd op. Ik voelde mij niet zo happy. Komt nog steeds door de griep. Na mijn boterham te hebben gegeten ben ik weer even naar bed gegaan. Om 08:45 uur eruit, want ik wilde toch wel lopen. Om 09:30 uur ben ik toch gaan lopen. Het was lekker rustig en de natuur heeft op dit moment de mooiste kleuren.              Ook bij ons achter het huis. 
Om 10:45 uur was ik weer thuis. Lekker een bakkie doen en natuurlijk even mijn blog bijwerken. De middag gaan wij besteden aan het winkelen (waarschijnlijk). Uiteraard is dit ook gebeurd dus weer slenteren door de straat van Hoogeveen. De komende weken word het rustig met onderzoeken en uitslagen, dus zal ik iets meer over mijn verleden vertellen. Maar tot nu toe, welterusten.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rudy!
    Ten eerste gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    En uiteraard met het redelijk goede bericht over de uitslag van je CT.
    Toch enigzins positief als ik het zo lees!

    Wandel ze! hopelijk hou je het droog. Hier schijnt op het moment de zon, voor zolang als het duurt!

    Hopelijk tot snel (ookal duurt het ff voordat ik weer naar HGV ga geloof ik;-)

    Liefs, veel plezier vandaag. Geniet er van
    Kus aan leida!

    Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi broertje,

    In eerste instantie gefeliciteerd met jullie 33ste trouwdag. Ook mijn felicitaties aan Leida en de kids natuurlijk.
    Fijn om te lezen dat je nog geen chemo krijgt en dat het gezwel in je lever kleiner is geworden en in de lymfeklier stilstaat. Hopelijk blijft dit ook zo en is het niet al te verontrustend wat er in je longen zit.
    Moet je binnenkort ook nog weer een PET scan ondergaan?
    Ik heb vandaag een paar keer geprobeerd om te bellen, want we willen snel een keer een bakkie komen doen. Jullie hebben het zo druk, dat een telefoontje van te voren wel zo handig is om een afspraak te maken. Ik probeer het later vandaag nog wel een keer en anders morgen weer, net zo lang tot ik 1 van jullie aan de lijn krijg :)

    Liefs van je grote/kleine zus

    BeantwoordenVerwijderen