maandag 8 oktober 2012

Paar weken van rust

 8 Oktober ,

De eerst komende  weken heb ik rust en tijd voor andere dingen, waar ik het afgelopen jaar niet aan toe ben gekomen. Hopelijk ben ik daar zo druk mee bezig dat ik mijn kanker ook eens kan vergeten. Net zoals wij toen op vakantie waren. Niet dat ik er moeite mee heb, maar het is zo eentonig. Telefoon. Ja hoor, alsof de duvel zich ermee bemoeid. Onze familie is weer uitgebreid met een kleine jongen. Wat heeft de duvel ermee te maken denk je dan. Nou in onze familie zijn er al 3 stellen op dezelfde dag jarig. De nieuwe aanwinst en mijn schoonzus die vandaag 50 jaar word (ha, ha, 50). Mijn lieve Sepp en mijn zwager op 14 Augustus. En een neef van mij en de ouwe zelf op 15 Juli. Nou nu ga ik een bakkie doen bij mijn schoonzus.
's Middags grijpt de griep meer op zich heen. Ik heb hoofdpijn en heb het behoorlijk koud. Althans het zal de koorts wel zijn. Ook een grote druk op mijn ogen, alsof er iemand erop aan het drukken is. Ben naar bed toe gegaan om te slapen. Als dit zo aanblijft zal ik wel mijn huisarts raadplegen. Hopelijk is het aan het eind van deze week over.

9 Oktober 2012,

Gisteravond lag ik al om 18:00 uur op bed. Kon mijn ogen niet meer open houden en de koorts is er ook 38 graden. Op zich valt dat nog wel mee. Op bed liggend kan ik mijn zwemdiploma toch nog halen. Ik dreef zowat uit mijn bed van het zweten. Vanmorgen toch nog wel een boterham gegeten. Gelukkig maar. Als dat ook niet gaat gaat de weerstand snel achteruit. De middag besteed aan slapen, tenminste een poging gedaan.. Alles is wel beheersbaar, zoals de hoofdpijn en misselijkheid (erbij gekomen), alleen de druk op mijn ogen voelt zo raar. Alsof iemand ze naar binnen wil drukken. Het avondeten ging er wel in. Het smaakte niet als anders, mar zo neem ik nog energie tot mij. Krijg ik nog te horen dat mijn kleine meisje ook ziek was. Ze heeft vanmorgen over gegeven. Beterschap Juno.
De ouwe ligt weer op bed om uit te zieken.

10 Oktober 2012,

De nacht is redelijk goed verlopen. Wel nog hoofdpijn en een drukkend gevoel op mijn ogen, maar ik heb wel met tussenpozen geslapen. Toen ik vanmorgen opstond was het nog beter en de boterham ging er goed in. Na de grote schoonmaak (wassen en scheren) ben ik een bakkie gaan doen bij mijn buurman en zoon Frank en Bas. Ik wil deze week nog proberen om een bezoekje te brengen aan Hellendoorn. Alsof de duvel ermee speelt. Morgenochtend ga ik naar Hellendoorn om een aantal zaken te bespreken en natuurlijk om mijn collega's weer eens te zien. Ik zal er optijd zijn om ook de andere afdelingen te bezoeken. Het lijkt mij leuk om er weer eens te zijn nu ik nog steeds sterk ben.
Krijg nu een mail binnen van de Cascaderun. De inschrijving begint op 11 Oktober 2012 om 17:15 uur. De loop zelf is op zondag 21 April 2013. Een ieder moet die datum maar alvast vastleggen om de ouwe een klein beetje aan te moedigen, want hij gaat er wel voor als mijn gezondheid het toe laat. Ik zal nog beter mijn bet ervoor doen. En voor Jurjen geld, zoon zet hem op we maken er wat van en hopen natuurlijk ook dat Majella het ook gaat redden om mee te lopen. Ook al staan we met z'n 3en op de laatste 3 plaatsen, we gaan het halen. Vanavond nog even visite uit Schalkhaar ontvangen. Even bijpraten over de afgelopen tijd. Maar morgen dus een serieuze dag voor mij. Nou ja alle dagen zijn serieus voor mij. Ook al doe ik wel eens alsof. Dus tot morgen.

11 Oktober 2012,

De dag begon uiteraard met opstaan om 08:15 uur. Ik ga deze dag naar Hellendoorn. De griep is nagenoeg weg. Ik heb nog wel een onrustige nacht gehad, maar ik voel mij fit. Rond 10:00 uur was ik in Hellendoorn en werd weer met alle liefde ontvangen en begroet door een ieder. Je merkt dan wel dat die Rudy toch geen kwaadaardige man is, zoals hij af en toe wel eens over kwam met werken. Maar ja perfectie gaat niet altijd over rozen. Ik heb weer met veel collega's gesproken. Ook nu eens van andere afdelingen, zoals ontwikkeling en k.d.. Uiteraard natuurlijk ook met mijn directe collega's van de produktie en de palletiseer. ik merk aan jullie allemaal dat jullie heel erg met mij zijn begaan en dat doet mij heel veel goed. Ook van collega's van de andere ploegen krijg ik iedere keer leuke reacties. Hieronder een aantal foto's van mij met collega's.
In de produktie met Anneloes
In de produktie met Martin
In de produktie met Dion en Chris
In de produktie met Tristan en Robert
In mijn geliefde palletiseer met Ruben, Elize en Marc
En een ieder wilde wel op de foto met mij. Later misschien met anderen op de foto. Ook was er natuurlijk tijd voor serieuze zaken. Ik heb hierover gesproken met mijn leidinggevende en de nieuwe HR man. Uiteraard heeft hij eerst mijn verhaal aangehoord en hebben daarna nog even goed met elkaar kunnen praten. Het ging over de financieele kant en hoe het nu verder gaat met de afvloeiing. Ook hebben we gesproken over het feit dat ik wel op therapeutische wijze mag werken. Later meer. Rond 16:30 uur was ik weer thuis. Het was een lange dag en is snel voorbij gegaan. Wel ga ik vanavond optijd naar bed, maar eerst nog even een bandje lappen van Leida haar fiets. Tot morgen.

12 Oktober 2012,

Het einde van de week dient zich alweer aan. Vandaag de dag van oncofysio. Ik heb deze verzet naar vandaag ivm de griep die ik deze week had. Het regende behoorlijk deze morgen. Ik heb Leida weggebracht naar een vfriendin om koffie te drinkenen ben daarna zelf naar oncofysio gegaan. Het ging goed en kwam met een voldaan gevoel weer thuis. Aan het begin van de middag moest ik naar mijn huisartsenpraktijk waar ook fysio zit, om mijn oren door te laten spuiten. 's Middags krijg ik koffievisite, dus deze dag is weer bijna volgeboekt. Mijn kleine meisje komt ook op de ranja. Vanavond nog even potje spekken en het weekend staat voor de deur.

13/14 Oktober 2012,

Zaterdag. Dit is een weekend van verjaardagen, maar eerst ga ik wandelen. Voor het eerst van de week, maar dat kwam door de griep. Voel mijzelf goed, maar ik ga vanmiddag toch wel even naar bed om het vanavond iets langer vol te houden. In ieder geval fit te voelen. Dus laaterrrr. Helaas het slapen even een paar uur uitstellen, want ik ga oppassen op mijn kleine vriend Sepp. Betekend dan ook om 15:00 uur de fles geven en een schone luier. Hoort er allemaal bij. En wat denk je, het is allemaal gelukt ook. De ouwe kan het nog steeds. Zo nu een bakkie en dan feestje vieren. Tot morgen.
Zondag. Stond vanmorgen om 08:15 uur op. Uiteraard eerst wegen en het gewicht is weer hetzelfde. In eerste instantie wilde ik wel gaan lopen, maar dat heb ik verplaatst naar begin van de middag. Volgens buienradar lijkt het droog te zijn in het begin van de middag. Na het ontbijt ben ik toch nog even naar bed gegaan. In de ochtend krijgen wij visite van mijn moeder die op de koffie komt. De verjaardag heb ik goed doorstaan en kon het behoorlijk lang volhouden. Ik had verwacht dat het kaarsje eerder uit zou gaan. Vanmiddag nog even een verjaardag en het weekend is weer voorbij.


5 opmerkingen:

  1. Beterschap broertje, voor zover we over beterschap kunnen spreken natuurlijk. In ieder geval hoop ik dat die griep weer snel verdwijnt bij je. Zoiets kan je er nu helemaal niet bij hebben. Niet onverstandig om de huisarts te raadplegen als het aan blijft houden. Ook jullie gefeliciteerd met ons nieuwe achterneefje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook beterschap opa!!!

    Dikke knuffel van je kleine meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he Rudi,
    Van harte beterschap maar het heerst geloof ik, hier in Hellendoorn is het ook al geland, niezen, proesten en onder de wol, meer kan je er niet aandoen geloof ik.
    Doe rustig aan,veel liefs uit Nijverdal
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zet hem op broertje, samen met Jurjen en Majella. Maakt niet uit op welke plek jullie gaan eindigen. ook al doe je de run op een slakkegangetje, als je hem maar gaat doen want dat is dan natuurlijk een goed teken. Wij zullen aan de kant van de weg staan om jullie aan te moedigen.
    Veel plezier morgen in Hellendoorn en wij zien jullie vrijdagmiddag wel als we op de koffie komen (mits er niets tussen komt uiteraard)
    Liefs Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He Rudi,zet m op voor de run, je gaat het makkelijk halen, twee vingers in je neus en gaan met die banaan, ik zal de boel is gaan mobiliseren bij de Ola om je te komen aanmoedigen,gaan we met een zooitje B&J vlaggen langs de kant staan, om je over die eindstreep heen te juichen, leuke foto's ook van H'doorn, ik was ook net op tijd binnen om je nog even te spreken, fijn!!
    Als je trouwens in deze week nog even tijd hebt om naar H"doorn te willen komen, graag, ik moet nog 3 fotoboeken in elkaar zetten voor Jaap,Eldert en Hilbert, gaan we lekker therapieen samen, Ik moet alleen donderdag naar het Z'huis, het is dan nationale gips afhaaldag!!
    Doe me even een mail als je er zin in hebt.
    en als je nog foto materiaal hebt, graag alles is welkom,
    en ik zoek ook dat gedicht nog van Lucas Aerdenburg
    anneke.deboer28@online.nl
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen