maandag 29 oktober 2012

De week van mijn eiwitten

29 Oktober 2012,

De nieuwe week is aangebroken en ik werd wakker om 07:30 uur. Ik had nog geen zin om eruit te gaan. Uiteindelijk stond ik op om 08:15 uur. Deze week krijg moet ik weer naar Zwolle voor een uitslag van mijn eiwitten. Wat ik begrijp is dat van belang voor als ik chemotherapie krijg en dan wat voor een chemo. Ik zal dat nog zeker navragen aan mijn oncoloog of regieverpleegkundige. Dit alles zal plaatsvinden op donderdag. Ik wil eigenlijk wel gaan wandelen, maar het is een druilerige ochtend. Eerst maar ontbijten. Na de koffie komen Juno en Sepp bij ons dus genoeg afleiding. Het weer is niks vandaag. Ik ben in de middag maar even naar bed gegaan. Oja voor degene die het nog niet weten. Ik ga vragen voor een second opinion in het AVL.
Dit is het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis. Het AVL is het kankerziekenhuis van Nederland, afgekort NKI. Een hoger instituut is er niet. Het hoe en waarom daar kom ik waarschijnlijk later nog wel eens op. In ieder geval is het zo dat ik recht heb op een second opinion. Mochten ze daar zeggen dat ze niks voor mij kunnen doen dan is het ook zo dat Zwolle het bij het rechte eind heeft en ze dus daar hun werk goed doen. Als 3de is het zo dat 2 meer weten dan 1.
Door de regen van vandaag is het wandelen opgeschoven naar een andere dag. 's Avonds op tijd naar bed.

30 Oktober 2012,

Ik had de wekker gezet op 09:00 uur, maar werd al wakker om 07:30 uur. Op zich niet vervelend. Op deze manier krijg een een zeer goed ritme van opstaan en word dus geen langslaper. Ben ik eigenlijk nooit geweest. Na het ontbijt en mijn shoot, lekker douchen en scheren, daarna eerst een bakkie. Terugkomende van mijn huisarts kreeg ik te horen dat ik de second opinion even moet regelen met Zwolle, dus daar zal ik donderdag over gaan praten. Vandaag heb ik verder geen verplichtingen dus even rustig aan. Het weer is tot nu toe goed dus als het droog blijft ga ik wandelen. 14:30 uur. Ben net terug van mijn wandeling en het beviel mij goed. Hopelijk kan het morgen ook gebeuren. Ben wel een droog weer loper. Wat een watje hè. Vanavond ga ik op tijd naar bed. Ik wil deze week iets meer rusten om het weekeinde lekker fit te zijn.

31 Oktober 2012,

Ik werd wakker om 07:30 uur. Niet van de wekker, maar misschien van mijn biologische wekker. Nog even blijven liggen. 08:15 uur ben ik opgestaan. Bammetje eten en wassen. Ik kan vandaag alles rustig aan doen. Om 10 :00 uur eerst een bakkie. Tijdens het bakkie werd ik gebeld door het UWV. Blijkt dus alleen gegevens controle te zijn. Vanmiddag ga ik mijn wandeling combineren met het oppassen op mijn grote vriend Sepp. De 2de helft van mijn wandeling heb ik gebruikt met een bezoek aan een mede patiënt. 17:00 uur was ik weer thuis. Vanavond op tijd naar bed, want morgen is het vroeg opstaan.07:45 uur in de auto naar Zwolle.

1 November 2012,

De wekker gezet op 06:30 uur. Helaas werd ik hier niet wakker van, want ik was al een kwartier eerder wakker. Ik ben naar beneden gegaan om te ontbijten. Daarna wassen en scheren.Ik had eerst nog zin in een bakkie, dus voordat wij naar Zwolle vertrokken eerst koffie. Om 07:45 uur zaten we in de auto. In Zwolle aangekomen moest ik eerst bloed prikken. Ik had voorrang op een ieder die in de wachtkamer van bloedafname zaten. Dit had te maken met mijn afspraak die ik had om 09:15 uur met mijn oncoloog. Gelukkig ben ik een kereltje van de tijd en ben liever een uur te vroeg dan 1 minuut te laat. Dit hield dus in dat wij al om 08:30 uur in de wachtkamer waren bij oncologie. Gelukkig was mijn oncoloog ook op tijd, zodat ik al eerder naar binnen werd geroepen. Mijn eiwitten zijn positief (is goed), dus dat is alweer een goed geluid. Wat nog niet iedereen weet is dat ik een verdikking heb bij mijn linker lies. Ik heb hier melding van gemaakt. Deze week al bij mijn huisarts. Mijn oncoloog heeft er ook naar gekeken. Voor alsnog zal het niks zijn, maar voor de zekerheid moet ik wel eerder onder de CTscan. Het kan een uitzaaiing zijn. Of het is de lymfklier waarin men een punctie genomen heeft die nu ontstoken is. Dit is al in Juni gebeurt. Lees maar terug in mijn blog. De CTscan zou eerst gebeuren ergens in Januari. Verder hebben we gesproken over een second opinion. Mijn oncoloog vond het heel normaal dat ik een second opinion wil hebben en hij zal dan ook alle info naar het AVL ziekenhuis in Amsterdam opsturen. Ik krijg hierover binnen 2 weken bericht van. Niet dat ze mij beter kunnen maken, maar het verlengen en veraangenamen van het leven is eigenlijk het beoogde doel. Hierover later meer. Vanmiddag even oppassen op Juno en Sepp, maar eerst even de sierdoppen op mijn winterbanden doen. Staat wat netter en mooier. De rest van de dag is rustig. Morgen ga ik weer onco fysio doen. Volgens mijn oncoloog ka het geen kwaad, maar wel luisteren naar mijn lichaam.



2 November 2012,

De morgen van onco fysio. Ik stond op om 07:45 uur en geen wekker. Eten en alvast mijn tas klaar maken, want we gaan een weekend naar Texel. Leo en Suze hebben ons uitgenodigd, maar eerst dus mijn fysio. Om 10:30 uur heb ik mijn onco fysiotherapeute gesproken over de dingen die ik gisteren in Zwolle heb besproken met mijn oncoloog. Het fitness doe ik dus nu op een iets lager peil dan anders. Eerst even kijken hoe het gaat met mijn lies. Na het sporten geen reactie dus tot nu toe goed. Volgende week kijken met een stapje erbij. Rond 13:45 uur zijn wij richting Den Helder gegaan om de boot van 16:30 uur te halen. De tijd is ruim genoeg. Bingo we zijn net op tijd voor de boot van 15:30 uur, dus een uur eerder op Texel. We zitten op de Sluftervallei. Helemaal aan het eind van Texel, vlakbij de vuurtoren. Voor de afwas was het natuurlijk eerst eten. Een grote pan met boerenkool.  En nu wachten op de koffie en daarna rummicub. Die vrouw van mij heeft alle 5 de potjes gewonnen.

3/4 November 2012,

Zaterdag. Rond 08:00 uur stond ik op. Eerst even een boterham naar binnen werken, voordat een ieder opstond. Even rond 09:00 uur kwam er uit de andere slaapkamer ook geluid. Na de ochtend wasbeurt hebben we met z’n 4en ontbeten. Na de koffie even een strandwandeling. Heerlijk uitwaaien. Helaas begon het te regenen, zodat wij rechtsomkeer maakten. Op naar Den Burg om daar boodschappen te doen en het dorpje te bezichtigen. Gelukkig was het grotendeels droog. Rond 14:00 uur waren we weer terug in het huisje en hebben de middag gebruikt om te puzzelen, kabouters, zwarte pieten enz. te zoeken. Het avond eten bestond uit gourmetten. Lekker en gezellig. Wat ik wel weet is dat Texel mij geen geluk brengt met rummicub. 10 Spelletjes gespeeld en ik heb er geen een gewonnen. Rond 23:30 uur ging het kaarsje uit, dus welterusten.
Zondag. Weer op tijd wakker, 07:45 uur. Helaas is hier geen weegschaal, dus dat heb ik maar even verschoven naar de maandag, want vanavond reden we weer naar Hoogeveen. Eerst nog even siteseeing op Texel. Bij de vuurtoren hebben we ons bakkie gedaan. Je kan aan de noord oost kant van het eiland mooi zien waar de Noordzee ophoud en de Waddenzee begint. Het was goed weer. De verwachtingen waren slecht voor de middag. Nadat we de koffie ophadden zijn wij naar Oudenschild gegaan om daar de haven en de brouwerij te bezichtigen. Helaas was de brouwerij dicht, dan maar naar De Koog om daar te shoppen en de lunch te nuttigen. Rond 15:00 uur waren we weer terug op de Sluftervallei. Bakkie doen. We willen de boot van 20:00 uur nemen om terug te varen naar het vasteland.Rond 22:00 uur waren we weer terug in Hoogeveen en heb nu mijn blog bijgewerkt. Wilde dit niet eerder doen, anders weten anderen dat we het weekeinde niet thuis zijn. Ik heb geweldig genoten en ook momenten gehad dat ik mijn ziekte vergat. Suze en Leo bedankt voor het gezellige weekend en op naar de volgende rummicubpot.
 

1 opmerking:

  1. Lieve broer,

    Heel verstandig dat je een second opinion aanvraagt en vooral bij het AVL. Ook ik heb gehoord dat dat HET ziekenhuis voor kankerpatienten is. Een goede kennis van mij is daar ook terecht gekomen en heeft daar goede ervaringen mee. Het is zeker zo dat als zij zeggen dat je in je lot moet berusten, dan is er echt niets meer aan te doen, maar als zij ook maar even een mogelijkheid zien dan zullen ze dat zeker proberen/toepassen. Laten we het beste ervan hopen en dat je er snel terecht kan, want hoe langer er gewacht wordt hoe minder de kansen natuurlijk worden. Sterkte voor jullie allemaal. Hou van je.

    BeantwoordenVerwijderen