donderdag 6 september 2012

Onze 8 dagen vakantie

27 Augustus 2012,

Gelukkig hebben we nog een boeking kunnen doen voor een 8 daagse vakantie. Wij zijn op 30 Augustus om 14:00 uur vertrokken naar Burgas in Bulgarije. Wij zaten aan de Sunny Beach. Dit publiceren wij nu pas aangezien wij niet willen dat onbekende weten dat wij niet thuis zijn. Hier heb ik al eens eerder een melding van gemaakt op mijn blog. Iedereen bedankt voor het zwijgen.
Vlak boven Burgas verblijven wij.
Vanmorgen gezellig met Juno naar de boten in de sluis gekeken. Dit vind zij heel erg mooi en interessant. 's Middags heb ik mijn onco fysio (fitness). Ik heb deze kunnen verplaatsen ivm met onze korte vakantie. Normaal heb ik op dinsdag en donderdag, maar deze week heb ik het op maadag en woensdag. 's Avonds kwamen Ake en Betsy op visite. Eigenlijk net terug uit Denemarken, alwaar ze smörrebröd hebben gegeten. Even bijkletsen dus.

28 Augustus 2012,

Na de koffie heb ik mijn wandeling gemaakt. Ik voel me iedere dag een klein stukje beter. Vooral mijn slokdarm. Denk dat de bestraling over zijn hoogtepunt is. Dit gok ik hoor. Heb er geen verstand van. Ben alleen een gebruiker.
Vanaf gisteren ben ik bezig om al mijn kaarten die ik heb gekregen in te plakken. Het zijn er heel veel en ik wil nogmaals iedereen bedanken voor de aandacht die wij krijgen. Het steunt ons in ieder geval heel erg goed. Tevens is het leuk/mooi/aardig voor later om eens door te lezen.
Het lopen is mij weer goed bevallen. De temperatuur is beter als wat het lijkt, dus de korte broek moet nog steeds aan. 's Middags moest ik mijn koffer nog ophalen bij Natasja, anders moet ik alles in een plastic tassie meenemen en dat is geen optie.
's Avonds kregen we telefoon van iemand die belangstelling heeft in onze salontafel en waarschijnlijk is die verkocht. Net optijd voordat de nieuwe salontafel er is. En wat denk je. Verkocht.

29 Augustus 2012,

Vandaag is het de dag van inpakken en alles alvast klaar zetten voor onze vakantie. Ook is het vandaag een drukke dag. Vanmiddag naar onco fysio en daarna komt mijn huisarts op bezoek, wat ik erg waardeer. Ze wil weten hoe het met mij gaat. En dat op haar vrije dag. Klasse.
De ochtend heb ik om de auto alvast klaar te maken. Alle rotzooi eruit voor de koffers. Tevens de vluchtgegevens even doormailen naar Joost, Majella en Jurjen. 10:00 uur koffietijd.
's Middags heb ik het grootste gedeelte in mijn koffer zitten, want zoveel tijd heb ik niet om te pakken. Om 14:00 uur naar fysio om weer lekker te sporten. 's Avonds nog even koffie drinken bij JoMaJuSe en dan optijd naar bed.

30 Augustus 2012,


De dag van vertrek
’s Morgens o m07:00 uur opstaan. De koffers hadden we al gepakt. Alles even checken en om 09:00 uur vertrokken we naar Schiphol. Jurjen heeft ons gebracht en ons afgezet bij de vertrekhal. Het inchecken ging vlot en dus hadden we redelijk wat tijd over voor een bakkie. Om 14:10 uur vertrok ons vliegtuig richting Bourgas.



De vlucht verliep goed en in Bourgas aangekomen is het natuurlijk geen Schiphol. Alles 100 keer kleiner, maar ja ook dit werk. Even zoeken waar de koffers aan zouden komen. De info is ook niet zoals in ons Nederland. Om bij ons appartement in Slanchev Brjag te komen moesten we een half uur in de bus zitten. Behulpzaam zijn ze niet. Zelf de koffers onder de bus zetten en eruit halen. Ouwe chagerijn die chauffeur. Bij het appartement (Zornitsa) aangekomen was het inchecken en de paspoorten afgeven. De volgende dag kregen we die terug. Het appartement is vrij groot, dus ruimte genoeg voor de koffers.
’s Avonds rond 08:30 uur een restaurantje uitzoeken om te eten.  Voor ons Nederlanders  vrij laat, maar dit is hier heel normaal. Je ziet nog mensen eten om 22:30 uur. Eet smakelijk en welterusten met z’n volle maag. Na nog een afzakkertje te heben genomen in ons appartement zijn wij rond 00:30 uur gaan slapen.
31 Augustus 2012,
Leida maakte mij wakker rond 09:30 uur. Ik schrok wakker. Gelukkig heb ik een redelijke nachtrust gehad. Even naar de bakker voor broodjes. Dit is 30 seconden lopen van ons appartement vandaan, dus makkelijk te vinden. Na het ontbijt een bakkie en dan naar het strand dat op 500 meter lopen bij ons vandaan is. Het strand is inderdaad mooi zoals het ook beschreven is. Heel veel strandstoelen en parasols, zover als je kunt kijken. Het is er  relaxed vertoeven daar. Aan het eind van de middag nog even een paar boodschapjes doen en weer terug naar het appartement. ’s Avonds hebben we aan de boulevard gegeten. Het kost hier weinig, dus in het appartement zelf koken is er niet bij. Na het eten lekker wandelen door Slanchev Brjag. Het is er een en al toerisme. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er in de winter eruit zou zien. Volgensw mij is het dan een spookstad. Na een paar ouzotjes zijn wij rond 23:30 uur naar ons slaapplaatsje gegaan.
 Ons uitzicht vanaf het appartement
1 September 2012,
Ikwas rond 07:30 uur wakker. Even lekker rustig aan gedaan en de kop kaal geschoren. 's Morgens hebben wij een wandeling gemaakt van ongeveer 2 uur. Tussendoor hebben we koffie gedronken en wat geshopt. Aantal Tshirts gekocht en uiteraard ook iets voor Juno en Sepp. Bij deze gedachten mis ik ze nu al. 's Middags hebben we lekker bij ons appartement gelegen. In eerste instantie leek het niet op strandweer, aangezien er vee3l bewolking uit het binnenland kwam opzetten, maar de wolken waren in de middag allemaal weg. Lekker chillen op een luchtkussen en nu weer afsluiten. 's Avonds willen bij een grillrestaurant gaan eten. De biertjes zijn daar €0,75. En dat voor een halve liter. Lekker, lekker. Maar dat zijn de ouzotjes ook.
Het strand en de Zwarte Zee van Slanchev Brjag (zonnestrand)






2 September 2012,

Deze dag werd ons appartement schoon gemaakt. Even een paar Leva op het kussenleggen en daarna aan het strand cappucino drinken. Deze dag hebben we gebruikt om weer lekker naar het strand te gaan, maar eerst een auto regelen voor dinsdag, want dan willen we een tochtje gaan maken. Aan het einde van de middag was onze hostes er en daar hebben we een auto kunnen regelen. Aan het begin van de avond even Skypen met jomajuse, want ik mis mijn kleinkids wel. Nu eerst een bakkie die we zelf zetten.

Helaas het skypen is niet gelukt, omdat wij allemaal met de tijd in de war waren. 1 Uur tijdsverschil. Joost en Majella dachten Nederlandse tijd en wij dachten Bulgaarse tijd. Dan maar de volgende dag. Het avond eten hebben we weer genuttigd aan de boulevard. Goede eettent met goede live muziek. Na het avond eten nog even naar de Ierse pub om een paar biertjes naar binnen te werken en Leida 2 wijntjes.

3 September 2012,

De dag begint weer net als de dag van gisteren met vrij veel bewolking. Wij stonden om half 10 op en ik had een goede nachtrust. Moet wel weer iets meer denken aan mijn ziekte. Spookt een beetje door mijn hoofd. Mijn ontbijt bestaat uit brood met tomaat en tonijn. Wij hebben de ochtend besteed om te gaan shoppen en cappucino te drinken. De middag was het weer strandweer en hup naar het strand. Aan het begin van de avond hebben we kunnen skypen met Nederland. Toch weer een fijn gevoel om Juno en Sepp weer te zien. Mijn 2 kleine boefjes. Na het skypen hebben wij heerlijk gegeten in een American steakhouse. Het varkensvlees was heerlijk mals van de spit gesneden en behoorlijk veel. Na weer een paar ouzotjes in de ierse pub, lekker slapen.

4 September 2012,

De dag dat we een auto hebben gehuurd. De auto brachten ze rond 10:00 uur en je raad het nooit. Ouwe meuk (peugeot).

Sommige mensen weten wel wat dat is. Nadat de auto is afgeleverd zijn wij weg gegaan. De eerste stop na 30 minuten rijden was in Nessebar. Dat is een oud vestingplaatsje aan de kust van de Zwarte Zee, alwaar men nog heel veel oude gebouwen kan zien. Weliswaar kapot. De huisjes waar men nog woont zijn in traditionele Bulgaarse stijl gebouwd.  Na een tijdje daar te hebben rondgelopen zijn wij verder gegaan naar Sozopol. Om daar te komen moet men wel door een grote stad rijden Burgas. Burgas is een havenstad die verbonden is met onze grootste havenstad. Ik ben niet z’n fan van rijden in grote steden, maarja om ergens te komen moet je wel wat. Gelukkig is het niet druk en zijn wij heelhuids door Burgas gekomen.

Nessebar 


Van Nessebar naar Sozopol  is het ongeveer een uur rijden. De wegen in Bulgarije zijn niet zo goed dus opletten op gaten in de weg en vooral op fietsers die je ook op de grote weg tegen komt. Eindelijk heb ik een nieuw telefoonhoesje gekocht die geschikt is voor mijn telefoon. Leida heeft nog een boekenlegger gekocht. Onze lunch bestond uit een lekkere tonijnsalade of Griekse salade. Aan het eind van de middag waren we terug bij ons appartement. Voor mensen die ook hier naartoe willen gaan en een auto huren. Overal is het betaald parkeren, dus ik was nog eens 10 Leva kwijt om de  auto te parkeren. ’s Avonds heb ik lekker een Mexicaanse schotel gegeten. En na een paar biertjes lekker slapen.
 
5 September 2012,

De laatste volle dag is aangebroken van onze vakantie en raad eens. Ja, ja lekker naar het strand na de koffie. Rond het middaguur gingen we naar het strand, maar eerst even vragen of we de kamer nog voor een halve dag kunnen huren. Dit aangezien we pas morgenavond worden opgehaald voor vertrek  naar Nederland. Nou voor 50 Leva ( €25,00 ) kunnen wij de kamer tot 17:30 nog huren. Deze dag aan het strand was eigenlijk de mooiste dag aangezien ik geen wolkje heb gezien. Rond 17:00 uur waren we terug in ons appartement. ’s Avonds willen we naar het Mexicaanse restaurant, waar men zoveel over spreekt. Nou dan gaan we dat eens proberen. Inderdaad is dit een goed restaurant. Je hebben daar zelfs Leffe en die heb ik dus ook gedronken. 1 Maar hoor. Na onze avondwandeling hebben we nog wat gedronken bij de Ierse pub en om 23:30 uur naar het appartement. Nog 1 afzakkertje en dan slapen.

Niet schrikken hoor, deze kale kop heeft niks met mijn ziekte te maken hoor.

Wat mijn ziekte betreft heb ik deze week er weinig aan gedacht en ik heb ook geen last van mijn slokdarm. Zelfs waren wij verbaasd dat ik alles zolang vol kan houden. Leida was al in de gedachte dat ze ’s avonds alleen op het balkon moest zitten. Gelukkig kon ik dit aan en ik (wij) heb(ben)  een geweldige vakantie gehad. Ondanks de discoherrie. Hier loopt jong en oud door elkaar en dat is leuk om te zien. Welterusten.

6 September 2012,

De avonden zijn al behoorlijk fris. Je kan nog wel met een korte broek lopen, maar thuis zouden we dat niet doen en dan nog op een terrasje. Wij stonden rond 09:00 uur op en hebben rustig aan ontbeten. Wij hebben tenslotte ons appartement nog tot 17:30 uur. Vandaag gaan wij lekker chillen bij ons zwembad. De lucht is weer helemaal hemels blauw. Vandaag heb ik onze vakantie gepubliceerd, zodat het thuisfront al van alles kan lezen. Ongeveer 16:00 uur hebben we ons gedoucht. Na het douchen uitchecken en daarna nog eens lekker eten aan de boulevard, bij restaurant Maestro. Nu konden we zien dat we heel dicht aan het strand zaten te eten. Om 19:30 uur nog even een kopje cappucino en dan naar de bus die ons naar vliegveld Burgas bracht. De bus stelde niet veel voor. Veel rugleuningen kapot. Wij vlogen exact op tijd (22:55 uur). Het was een hele heldere nacht. Ik zat aan het raam en kon mooi alle lichten zien beneden. Vooral bij her roergebied in Duitsland en nabij Amsterdam is het een heel mooi uitzicht. De landing was perfect en om 01:45 uur waren we bij de arrivals, alwaar we werden opgewacht door Joost. Na de begroeting snel naar het toilet en dan de terudreis naar Hoogeveen.
IK BEN BLIJ DAT IK DIT SAMEN MET LEIDA HEB MOGEN BELEVEN EN WIJ HEBBEN ER VAN GENOTEN.

3 opmerkingen:

  1. Fijn om te lezen dat alles goed gegaan is en dat je alles goed hebt vol kunnen houden.Klinkt goed allemaal daar in Bulgarije, heel anders dan toen wij daar waren.
    Juno is er al helemaal klaar voor dat jullie terug komen!
    Tot morgen.

    Dikke kus JoMaJuSe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom thuis broertje. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad en dat je alles goed hebt vol kunnen houden. Ook voor Leida is het natuurlijk heerlijk dat jullie ook 's avonds samen konden doorbrengen, dat jezelf niet al te vroeg op bed hoefde. Bel jullie snel op om weer even wat af te spreken.

    Dikke kus Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er machtig mooi uit daar en goed om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben gehad, mooi weer lekker eten en relaxen, zoals gewoonlijk ben je goed bezig Rudi, ik verwacht ook niet anders dan dat je dit gewoon gaat voortzetten.
    Hier hebben de eerst mensen het pand (OLA) verlaten, Michel B, heeft een andere baan gevonden, Eldert,Jaap,Henk v H en Egbert, nemen hun vrije dagen op en zijn dus nu onvrijwillig/vrijwillig thuis, hebben ze mooi tijd om van de zak met geld te gaan genieten.
    Het verbouwen gaat hier nog steeds gewoon door, we hebben nog nooit zoveel buiten bedrijven over de vloer gehad, er zitten meer mensen met bouwvakkerskleding als witte kleding in de kantine, en ze praten in zoveel verschillende dialecten, tot Pools aan toe.
    En binnenkort gaan Hilbert, Eduard en Herman in de vervroegde vut, dit alles heeft een voordeel we gaan een hoop feessies krijgen, dus verdeel en spaar je krachten, binnenkort komt de 1e uitnodiging binnen en ik hoop je daar wel te zien natuurlijk, is in de koffiepot in Hoogeveen, voor jou een thuis wedstrijd en bekend terrein van je 25 jarig jubileum.
    Voor nu weer veel liefs en groetjes uit Nijverdal
    Annek

    BeantwoordenVerwijderen