woensdag 25 juli 2012

De eerste symptomen

januari 2012,


Op 9 januari heb ik mij ziek gemeld bij mijn werkgever. De klachten zijn onder in de maag en de onderrug. Mijn huisarts wist niet precies wat het was, maar wat betreft mijn maagklachten in eerste instantie maar veel water drinken en ik kreeg een laxerend middel (Molaxole). Mijn rugklachten zijn bekend. Ik heb slijtage tussen mijn ruggenwervels. Hetzelfde wat ik in mijn nek heb en daardoor ook gedeeltelijk ben afgekeurd. Zei vroeg mij of ik mijn spieroefeningen wel doe. Nou bewegen doe ik best wel veel, dus daar zal het niet aan liggen. Er moest maar een röntgenfoto gemaakt worden van mijn darmen. Tevens had ik last van mijn stoelgang. 1x In de 3 dagen. Tevens moet ik zeer vaak urineren 's nachts.
De klachten bleven aanhouden. Inmiddels sliep ik al beneden op de bank om maar de nachtrust van Leida niet te verstoren. In de tussenliggende tijd zijn Majella, Joost en Juno ook bij ons komen wonen. Het ging niet goed met de zwangerschap van Majella. Prenatale depressie (gelukkig is nu alles weer goed).
Ik weet nu hoelang een nacht kan duren en dat je veel km. kan maken rond een salontafel.
Inmiddels had ik al een afspraak met een MDLarts (maag, darm, lever) in het ziekenhuis.Op de röntgenfoto kon men zien dat mijn ontlasting behoorlijk hoog zat. De arts wilde een darmonderzoek doen om te kijken hoe mijn darmstelsel eruit ziet. Inmiddels kwamen er andere klachten bij. Soms kwam bij het brood eten mijn brood omhoog met dikke slijm. Om dit weer door te slikken doet het zeer, dus ik spuugde het uit in het toilet. Daarna kan ik weer gewoon brood eten.
Op donderdag moest ik een laxeermiddel van het ziekenhuis innemen (moviprep). Ik zal je wel vertellen dat dat spul niet te drinken is, maar in het kader van je gezondheid doe je alles (bijna). Naar de toilet lukt wel zeer goed. Je gaat er van hardlopen. De volgende ochtend moest ik dezelfde kuur nog een keer doen (05:30 uur). Nou dat viel helemaal tegen, maar deze vrijdag 27 januari kreeg ik dit onderzoek. Het onderzoek vond plaats om 11:00 uur. Ik kreeg wel een roesje. Eindelijk eens lekker slapen na 3 weken slapeloze nachten. En de druk op mijn darmen was weg na het laxeermiddel. Het onderzoek werd door een andere MDLarts gedaan. Deze komt later in mijn verhaal terug.
Leida, Majella en Juno hebben mijn opgehaald, nadat ik uitgeslapen was van het roesje. Wel eerst veel buikkrampen.
februari 2012,
Op 10 februari moest ik terug komen in het ziekenhuis voor de uitslag van mijn darmonderzoek. Mijn arts vertelde mij dat ze niks konden vinden en dat alles er goed uit ziet. Tevens is mijn aorta ook goed. Wel waren er hele kleine poliepen aanwezig, waar ze hapjes van hebben genomen, maar dat was niks.
Dat van het brood eten heb ik wel doorgegeven, maar men vond het waarschijnlijk, dat het niks met mijn klachten te maken had. Ik vroeg wel om een maagonderzoek, maar men vond het niet nodig. Mochten de klachten aanhouden dan moest ik maar weer contact opnemen met mijn huisarts. Op
27  maart moest ik weer terug komen om te kijken hoe het ging.

maart 2012,
De hele maand maart gebeurde er niet veel. Ik ging weer aan het werk, maar mijn klachten bleven wel aanhouden. Inmiddels slikte ik paracetamol om de drukkende pijn een beetje te verdragen. Ik kreeg van mijn huisarts ook paracetamol met codeïne. Op 27 maart moest ik weer terug naar het ziekenhuis om te bespreken hoe het nu ging. Helaas geen verbetering. Ik moest mijn laxeermiddel maar anders innemen. I.P.V. 3 x 1 moest ik 1 x 3 zakjes molaxole nemen. Op 17 April moest ik weer komen bij mijn MDLarts om te kijken hoe het ging. Helaas tot nu toe geen verbetering.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten