dinsdag 1 december 2015

Hoopvol blij deel 2

1 december 2015.

Nog 1 maand en dit jaar zit er ook weer op. Natuurlijk zal ik deze maand nog even terugkomen op het afgelopen jaar. Vandaag is de dag dat de thuiszorg komt. Natuurlijk moeten ze ook nu voorzorgmaatregelen nemen in verband met de hygiëne die nu erg belangrijk zijn. En zo was het ook. Gelukkig hebben ze handschoenen meegenomen, zodat alles ook volgens protocol kan verlopen. De chemo is er weer goed ingegaan en ik krijg er steeds meer handigheid in het vergruizen van de tabletten. In plaats van een half uur laat ik nu de tabletten 3 kwartier weken, zodat ze vanzelf uit elkaar vallen en ik niet teveel kracht moet zetten met een lepeltje om ze fijn te prakken. Wel is het zo dat ik de hele dag tot nu toe erg moe ben en veel op bed lig. Ik voel mij verder oké en hoop dan ook dat de vermoeidheid ook af zal nemen. Op zich is het wel erg lekker om op bed te liggen, maar van oudsher is het niks voor mij om lang op bed te liggen. Zo nu even wat andere dingen voor mekaar maken en vanavond zal het wel weer op tijd naar bed zijn gaan, alhoewel met het medicijn gebruik kan ik niet meer zo vroeg naar bed gaan, want de medicijnen neem ik in rond 20:45 uur en daarna moet ik nog wat eten naar binnen werken. Het zal dus wel rond 21:00 uur zijn dat ik mijn lichaam te ruste leg.

2 december 2015.

Vandaag ga ik het er lekker van nemen. Ik heb gelukkig niks in de agenda staan en mijn lichaam vraagt om veel rust. Gisteravond heb ik nog een nieuwsbrief naar mijn oud collega's gestuurd en vanmorgen kreeg ik al de eerste reactie. Dit doet mij altijd goed. Ik voel mij overigens goed. Wel had ik vanmorgen weer een hoestbui, voordat ik de chemo medicijnen in wilde nemen. Dit is vervelend, want ik krijg dan gelijk ook wat neigingen om over te geven. Gelukkig is het na een klein poosje over en kan ik alsnog zonder problemen de bittere slokjes innemen. Uiteraard gelijk er achteraan Brinta eten om alle restjes die nog in mijn mond zitten weg te spoelen. Hoe minder er in mijn mond achter blijft hoe beter het is, want ik heb dan minder kans op bijwerkingen. Nu weer lekker chillen tot het avondeten.

3 december 2015.

Ik rol nog steeds goed door de eerste chemo kuur en ik heb tot nu toe ook nergens geen last van. Wel is het zo dat ik erg moe ben. Dit zal waarschijnlijk komen door te weinig energie. Vandaag is er dan ook niet zoveel te vermelden. Mocht er toch verandering komen in de situatie dan zal ik het zeker melden. Positief of negatief. Natuurlijk zullen JoMaJu het als eerste komen te weten. Natuurlijk zijn er ook dingen die te privé zijn en die houdt ik dan ook voor ons zelf. Tot morgen.

4 december 2015.

Vandaag komt de thuiszorg weer om een nieuw naaldje of canule te plaatsen in mijn borst. Hopelijk komen ze op tijd, maar als je er op rekent komen natuurlijk laat. Vandaag ga ik weer een begin maken van een grote winterhobby van mij en dat is puzzelen. Ik heb van JoMaJuSe een mooie grote legpuzzel gekregen van Jan van Haasteren. De legpuzzel is 1500 stukjes groot. Ik moest er een speciale map voor aanschaffen, want de mat die ik heb is voor legpuzzels van in maximaal 1000 stukjes. De legpuzzel waar ik nu mee bezig ben lijkt kinderachtig, maar ik zou zeggen, kom maar eens langs en help maar eens, dan zal er een andere conclusie uit komen. Zie hier het begin.
Hoe lang we erover gaan doen weet ik niet. Voor mij is het de eerste keer dat ik dit soort legpuzzels maak. Het is verslavend, dus ik moet mijzelf wel in de gaten houden, dat ik wel mijn rust neem. Het is nu tijd voor de middagrust.Deze avond kregen we visite en ik heb het toch nog tot een uur of 10 vol gehouden. Morgen een mooie dag.

5/6 december 2015.

Zaterdag. Het grote feest is aangebroken, tenminste vanavond is het pakjesavond en Juno en Sepp hebben er lang naar uit gekeken. Natuurlijk is het altijd spannend. Om het vanavond vol te kunnen houden ga ik er vandaag zeker rekening mee houden. Veel rusten. Natuurlijk is het moeilijk nu de legpuzzel klaar ligt om er mee verder te gaan. Op de dag is er dus niet veel te vermelden. Alleen ben ik niet erg lekker en ik hoop dat dit maar een incident is. Ik voel mij gammel en toch ook een beetje misselijk. Rond 17:00 uur zijn wij naar De Garve gegaan, waar JOMaJuSe en Jurjen al helemaal klaar zaten. De spanning natuurlijk wel opbouwen en na het snacken liedjes zingen. Ja hoor. Daar wordt op de deur geklopt, hard geklopt, zacht geklopt. Gelukkig heeft Sinterklaas ook het huis van mijn vriendinnetje en vriendje gevonden en er stond een grote zak met cadeautjes voor de deur.

Rond 10:00 uur waren we weer thuis en ik ben moe, maar erg gelukkig mijn bed ingedoken.
Zondag. Het is weer weegtijd en waar ik zelf al een beetje bang voor was is ook uitgekomen. Mijn gewicht is toch weer aan het dalen. Ik ben nu 57 KG. ligt aan de haak. Wel heb ik weer iets waar ik misschien van aankom en dat is verse soep, met alles erop er eraan. Groentesoep met balletjes en dat door de staafmixer. Het ziet er niet uit, maar het smaakt erg goed. 's Middags kregen we visite en mijn twee kanjers kwamen bij ons, wat natuurlijk altijd mag. Ik vind het erg gezellig. Natuurlijk namen ze alle twee nieuwe speelgoed mee. Helaas hield ik het niet helemaal vol en ik ben op tijd naar bed gegaan. Even om 20:30 uur de chemo er doorheen jagen en op naar een nieuwe week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten